Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag har dragit de om du läser forumet han vill spegla inte föränga

Metoden är inte vad han egentligen bryr sig om, utan att han bara vill ha en skärm:

Skrivet av simpenh:

vill bara ha en skärm
Det enda jag vill är att kunna använda min 43" philips-skräm till min bärbara.

Att åstadkomma detta går att göra med med bara några få knapptryck

Skrivet av perost:

Ja, eller 60Hz med 4:2:0-komprimering. Inget av de alternativen brukar dock vara intressanta för datoranvändning.

Jo, det beror ju förstås på användningsområdet. Själv har jag tidigare varit nöjd med det eftersom det enda jag gjorde var att dra över VLC och sen titta på film/serie, då behövs ju inte mer än 24/30 fps. Fast om man däremot ska sitta och aktivt använda skärmen så är det ju inte speciellt trevligt.

Men jaja, nog om detta nu antar jag. Lämnar det till er att hjälpa honom hitta en laptop med HDMI 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpenh:

vill bara ha en skärm, så spegla.

@MarcusHuddinge

Han vill spegla en skärm inte dra över!!! Läs noga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

@MarcusHuddinge
Han vill spegla en skärm inte dra över!!! Läs noga

Du verkar inte förstå. Han skiter i vad som visas på laptopen, han vill använda sin externa. Laptopens skärm är irrelevant, det behövs ingen spegling, bara att den externa skärmen är den enda skärmen. Man behöver inte dra över någonting, utan bara sätta den externa skärmen som enda skärm

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av simpenh:

Hej,

Jag är ute efter en ny arbetsdator som ska kopplas till en 43" datorskärm så därav behövs 4k.
Så min fråga är, måste jag köpa datorn med 4k-skärm eller funkar det med att leta reda på en som har Display-port samt stödjer 4k.

Eller kanske det finns något ni kan rekommendera.
KRAV: 4k, 16GB ram, SSD 250gb, belyst tangentbord. 15,6" skärm (helst vikbar, gött att ha på flyget)

MVH

Eftersom du inte har uttryckt något krav på att kunna ansluta dig till en tv förstår jag inte allt tjafs om hdmi, skit i hdmi för det funkar dåligt mot datorer och är tom omöjligt att använda om du vill använda 4 k hdr utan färgreduscering, däremot funkar DP bra och du skriver att du vill ansluta mot en 43" skärm och då borde du se till att ha DP utgång på datorn och datorskärmens upplösning spelar ingen roll för du ska inte spegla skärmen utan trycka win + P och välja utvidga eller bara projektor för då kan den externa skärmen ha en annan upplösning än datorns skärm.
Väljer du en modern laptop så kan den också ha en usb c kontakt som stödjer DP alt mode, den usb c kontakten fungerar i så fall som en dp port bara det att den använder en usb c kontakt och inte en dp kontakt och det funkar också bra så länge du väljer en kabel med rätt kontakter i ändarna eller ev använder en adapter.
Har du riktigt moderna delar så kanske det även går att köra Thunderbolt mellan dator och skärm.
Det viktigaste är väl att sluta låsa sig till hdmi för det är det sämsta sättet att försöka koppla ihop en dator med en 4k skärm av de sätt som finns idag, det finn ännu inga datorer som stödjer hdmi 2.2 och tills det blir normen så är DP ett bättre eller det enda valet om man ska ha hdr utan att behöva reducera färginformationen, hdmi < v 2.2 har helt enkelt inte den bandbredd som krävs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@perost: Jag sitter hemma med en bra burk och en HDMI 60hz kabel till denna https://www.inet.se/produkt/2300061/philips-43-bdm4350uc-uhd-...

Anledningen till att jag vill kunna ha 4K är för att kunna ha mer saker på skärmen, får inte plats med allt annars som jag vill ha uppe.
Allt är ju blir ju så stort med bara 1080 på 43".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Du verkar inte förstå. Han skiter i vad som visas på laptopen, han vill använda sin externa. Laptopens skärm är irrelevant, det behövs ingen spegling, bara att den externa skärmen är den enda skärmen. Man behöver inte dra över någonting, utan bara sätta den externa skärmen som enda skärm
https://i.imgur.com/j8cscDa.png

Exakt, Laptopen kan lika gärna vara svart.

Permalänk
Medlem

@sifri: Kanske sa fel till dig, sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpenh:

@sifri: Kanske sa fel till dig, sorry

Ska du förrlönga så gör de bara ändra inställningarna i bildskärm inställning bör fungera

Skickades från m.sweclockers.com