Coca Cola Zero Cinnamon – redaktionen är på kanelen

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Coca Cola Zero Cinnamon – redaktionen är på kanelen

I veckan upptäckte @Callemedskägget att en förträfflig (?) ny smak har adderats till Coca Colas magiska drycker, nämligen KANEL! Snäll som han är plockade @Laxpudding upp en flaska och delade med sig med resten av redaktionen.

Hur smakar den då? Uppenbarligen verkar jag vara ensam om att inte tycka om kanel i flytande form, så betygssnittet landar faktiskt förvånansvärt högt denna gång!

#SweLäskers

Permalänk
Relik 📜

Jag gillar den här, som sagt! Fattar inte varför @JonasT är en sådan hater. Smaklökarna är säkert offline efter förkylning. 🤷‍♂️

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kanel är väl en av ingredienserna i cova cola? Låter som en bra variant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grabbar ni får ta och skaffa er riedel "coca cola" glas ,så som coca cola SKA drickas ur för att öppna upp smaken ännu mer & behåller kolsyran bättre

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Hardy:

Grabbar ni får ta och skaffa er riedel "coca cola" glas ,så som coca cola SKA drickas ur för att öppna upp smaken ännu mer & behåller kolsyran bättre

Jag vettefan om det spelar roll när vi hinkar fulcola på kontoret.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag var skeptisk, men blev svagt positivt överraskad. Funkar bra som en Zero-smak, bättre än peach- men sämre än lemon-varianten. 5/7 poäng.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av kirayatail:

Jag var skeptisk, men blev svagt positivt överraskad. Funkar bra som en Zero-smak, bättre än peach- men sämre än lemon-varianten. 5/7 poäng.

Peach skulle kunna vara så bra, men är så.. tråkig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vart köper man denna måntro?
Ping @Jacob, jag väntar (fortfarande) tålmodigt på prövningen av Fentimans cherrycola

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Fick också chansen att prova på Cinnamon denna vecka när jag var ute och reste med tåg. Positivt överraskad här också, 4/5 får den nog av mig

Brukar inte vara så förtjust i smaksatta originaldrycker. Plockade upp min på Pressbyrån.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Peach skulle kunna vara så bra, men är så.. tråkig.

Köpte 1.5l av den rackaren, blev trött på smaken efter 2 klunkar. Det lät så gott

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Köpte en 1,5L flaska av denna hädelse förra veckan när jag såg dom på Willys.

Smaken gick verkligen inte hem hos mig. Gav den en ärlig chans och drack upp hela flaskan.

Betyg: 2/5 hårbollar, inte riktigt lika äcklig som vanlijvarianten men kommer inte köpas igen.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Inaktiv

Fanta Dark Mystery va en kul ny smak jag hittade.
Läskande mystisk smak.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av JonasT:

I veckan upptäckte @CalleFZ att en förträfflig (?) ny smak har adderats till Coca Colas magiska drycker, nämligen KANEL! Snäll som han är plockade @Laxpudding upp en flaska och delade med sig med resten av redaktionen.

https://www.youtube.com/watch?v=JAnpGir0Q8Y

Hur smakar den då? Uppenbarligen verkar jag vara ensam om att inte tycka om kanel i flytande form, så betygssnittet landar faktiskt förvånansvärt högt denna gång!

#SweLäskers

Vänta nu, sa ni att ni INTE gillar Cherry Coke? Den bästa colan? Den bästa läskedrycken till och med?! Generellt så lägger jag inget värde i att bli arg på andra för att de inte gillar samma produkter (sneglar mot GPU och CPU-delen av forumet). Men när det kommer till Cherry Coke, då måste även jag säga ifrån på skarpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Xyborg:

Vänta nu, sa ni att ni INTE gillar Cherry Coke? Den bästa colan? Den bästa läskedrycken till och med?! Generellt så lägger jag inget värde i att bli arg på andra för att de inte gillar samma produkter (sneglar mot GPU och CPU-delen av forumet). Men när det kommer till Cherry Coke, då måste även jag säga ifrån på skarpen!

Skickades från m.sweclockers.com

All typ av artificiell körsbärssmak är BIG NO-NO! Trodde under många år att jag inte gillade körsbär, men det var i slutändan den där konstlade vidersmaken från läsk och godis som var boven.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av wurpan:

Köpte en 1,5L flaska av denna hädelse förra veckan när jag såg dom på Willys.

Smaken gick verkligen inte hem hos mig. Gav den en ärlig chans och drack upp hela flaskan.

Betyg: 2/5 hårbollar, inte riktigt lika äcklig som vanlijvarianten men kommer inte köpas igen.

Du är ju uppenbart vilseledd.. stackare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Vänta nu, sa ni att ni INTE gillar Cherry Coke? Den bästa colan? Den bästa läskedrycken till och med?! Generellt så lägger jag inget värde i att bli arg på andra för att de inte gillar samma produkter (sneglar mot GPU och CPU-delen av forumet). Men när det kommer till Cherry Coke, då måste även jag säga ifrån på skarpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Cherry Coke är dynga. Dricker hellre avslagen Cola Light

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag förstod smakliknelsen "kanelsockerblandning", så skall se om Cinnamon Coke finns på butiken.

Är annars mycket förtjust i iskall Vanilla Coke.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av JonasT:

All typ av artificiell körsbärssmak är BIG NO-NO! Trodde under många år att jag inte gillade körsbär, men det var i slutändan den där konstlade vidersmaken från läsk och godis som var boven.

Haha,
Min upplevelse är precis tvärtom. Jag trodde jag gillade körsbär, men det visade sig bara vara den artificiella varianten. Äkta körsbär tycker jag inte alls om lika mycket

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@emilakered: Vissa saker ändrar man helt enkelt inte på!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem

Jag såg denna kanelbaserade skapelse när jag besökte Hemmakväll i Liljeholmen igår. Skrämd spärrade jag upp ögonen och backade långsamt ut ur butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Livsnjutare 😎

Såg den här igår... var på ÖoB idag och tänkte jag får väl också testa då...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Vänta nu, sa ni att ni INTE gillar Cherry Coke? Den bästa colan? Den bästa läskedrycken till och med?! Generellt så lägger jag inget värde i att bli arg på andra för att de inte gillar samma produkter (sneglar mot GPU och CPU-delen av forumet). Men när det kommer till Cherry Coke, då måste även jag säga ifrån på skarpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av JonasT:

All typ av artificiell körsbärssmak är BIG NO-NO! Trodde under många år att jag inte gillade körsbär, men det var i slutändan den där konstlade vidersmaken från läsk och godis som var boven.

Ett i fenomen som är lite intressant i sammanhanget är dock att det finns (fanns för något år sedan iaf?) svenskproducerad "Coca-Cola Cherry" som smakar fruktigt snarare än bittermandel.
Uppenbart helt annan smaksättning på en produkt som man hade förväntat sig skulle vara samma. Nästan så man undrar om någon inte fått PMet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Cinnamon får 5/5 blivit go to drickan där hemma.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

I veckan upptäckte @CalleFZ att en förträfflig (?) ny smak har adderats till Coca Colas magiska drycker, nämligen KANEL! Snäll som han är plockade @Laxpudding upp en flaska och delade med sig med resten av redaktionen.

https://www.youtube.com/watch?v=JAnpGir0Q8Y

Hur smakar den då? Uppenbarligen verkar jag vara ensam om att inte tycka om kanel i flytande form, så betygssnittet landar faktiskt förvånansvärt högt denna gång!

#SweLäskers

Köpte faktiskt CCC på lokala mysko-närköpet för någon månad sedan tror jag, och det gick att dricka. Men det är viktigt att den är kyld och fräsh. I samma ögonblick som den är varm eller kolsyrenivån sjunker så är det närmast odrickbart.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Såg den här igår... var på ÖoB idag och tänkte jag får väl också testa då...

https://i.imgur.com/Dsc48Qo.jpg

Nå? Resultat?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har faktiskt testat CCC nu, och den var inte hemsk. Helt drickbar, men inget jag kommer att köpa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Köpte en 1,5L flaska av denna hädelse förra veckan när jag såg dom på Willys.

Smaken gick verkligen inte hem hos mig. Gav den en ärlig chans och drack upp hela flaskan.

Betyg: 2/5 hårbollar, inte riktigt lika äcklig som vanlijvarianten men kommer inte köpas igen.

Helt korrekt analys på "Cinnamon" MEN Coca-Cola Vanilla är ju jättegod

Permalänk
Inaktiv

Vad mycket lustiga smaker de blandar nu.

Jag väntar spänt på Coca-Cola senap banan 🤪😉

Permalänk
Medlem

Gillar du inte julmust?!? Skicka in ditt svenska pass Emil, sjukt besviken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av MauseRR:

Gillar du inte julmust?!? Skicka in ditt svenska pass Emil, sjukt besviken

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar köttbullar? Duger det?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S