Vilket var ditt första inlägg på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Verkar som om AMD-fanboy-ismen startade tidigt..

#3038710

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@philipborg: min första kommentar kommer tydligen från den allra första nyheten jag skrev här, anno december 2015 tydligen (var Datormagazin-redaktör innan dess och var överlag ingen forummänniska tidigare i livet). Men här hos SweC har jag helt klart hittat en trygg teknikhamn att nörda loss i

#15871124

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag har ett sånt chassi.

Dåligt med detta chassi!!!
När jag skulle sätta in min dvdbrännare så rev jag mig pga dom vassa kanterna.
Man får inte med någon fläkt.
Dioderna till detta chassi fungerade bara i ett halvår sen pallade dom inte mer.
Får lätt repor.
Knappen som man startar datorn med kan fastna så att man råkar stänga av datorn (störigt om man precis startat datorn och ska sätta in tex bf2 skivan)
På mitt chassi så hade plexiglaset repor!!!

Bra med detta chassi
Tumskruvar!! men det var nog allt

så detta chassi är inte bra jag har haft det i ungefär 8månader och nu letar jag efter ett nytt. Man lär sig en läxa när man köper ett billigt chassi ^^

MrMadMax 2006-03-06 16:19

Har för mig det handlade om bZerk chassi, typ:

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Mitt första inlägg var 2005-08-09 kl 22:19 på kvällen (samma dag som jag registerade mig) där jag tydligen hade ett projekt i min skalle om att bygga en HTPC/SERVER som givetvis aldrig blev av

Citat:

Eventuellt projekt: HTPC/SERVER [bilder]

Har en gammal dvdspelare här hemma som jag funderar på
att göra om till HTPC/SERVER (något av dom).

Det jag funderar över är vad man kan få plats med i denna "låda".
Roligast vore att köpa något smutt litet moderkort och bygga en HTPC, men min ekonomi är inte så fruktansvärt stark.

Har annars en P200MMX som kan få donera till den å bli någon
slags server (mail/irc/router/whatever).

Kom gärna med förslag och olika priser osv på vad som finns
Gärna så billigt som möjligt

Måtten på dvdspelaren är dessa:
Höjd: 7,6cm
Bredd: 43cm
Djup: 31cm

Tyvärr så suger min kamera nåe kopiöst, men dessa bilder
skall väl visa lite iaf hur dvdspelaren ser ut:

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Från tråden "Vem är din bästa vän?" 2005-03-18 22:28

Frågan var närmare bestämt "Nu vill jag veta vem som är er "bästa vän" i ert system."

Skrivet av wurpan:

Min bästa vän är nog mitt sköna t-bord[logitec ultra flat, lr nått?]
Datorn grälar jag med nästan varje dag så jag kan nog inte säga att jag är vän med nått inne i datorn... ;P

Hade tydligen lite strul med min Sempron 2800+ burk på den tiden

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Skrivet av friberghenrik:

Hej! Hur gör jag för att få bort onödiga prestandaslukande egendomligheter som pågår i datorn för att frigöra mer minne och resurser? Även om man avslutat alla aktiva program (och processer) så skiljer det ju sig otroligt mycket om man kollar Ctrl-alt-del under prestandafliken, från gång till gång. Detta har ju stor betydelse om man tex spelar spel, och jag vill kunna utnyttja min dators fulla potential!

Jag kanske ska tillägga att jag kör Windows XP, P4 2,4GHz, 512 Mb, ATI R9600xt 128mb.

Vänlig hälsning, Henrik

Hej!

Har inte skrivit på ett tag men här var något jag funderade över sommaren i Mjölby för femton år sedan. Hade precis köpt en minnessticka till och ett nytt grafikkort och undrade om det gick att göra mer. Fick många bra svar från folket här!

Visa signatur

Fractal Define S | Ryzen 9 5950X | Powercolor Radeon RX 7900 XTX RD | Aorus X570 Master | GSkill 32gb 3600 C14 | Corsair MP600 1tb | Kingston Fury Renegade 2tb | WD Black SN750 1tb | Corsair HX750
Loque Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Gigabyte RTX 3060ti Gaming OC | Aorus X570 I Pro | Crucial Ballistics 16gb 3600 C16 | WD Blue SN550 1tb | Corsair SF450 v2

Permalänk
Medlem

2006-12-09 16:54

Skrivet av trickeh2k:

För drygt två veckor sedan så avled min fru, min kära dator (r.i.p.) och nu är det dags att köpa en ny. Alla ni som är lite insatta får gärna ge tips om en bra ich prisvärd dator. Jag misstänker att ihopplock är det mest lönsamma. Men hittar ni några bra paketdatorer så är det givetvis välkommet. Märkesdatorer är dock inte intressant.

Jag hade tänkt mig en dator någonstans i prisklassen 6-1000:- Jag kommer främst att använda den som surfdator, lyssna på musik, kika film osv men vill även kunna spela lite spel ibland. Men inget fokus på spelsidan, men mycket minne vill jag ha i den 2048mb iaf. Hårddisk behövs inte, har tre stycken diskar sedan min gamla dator. Ifrån den har jag även cd-brännare och dvd-brännare.

Tacksam för all hjälp av er lite mer insatta än jag

Mycket minne, minst 2GB!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi kanske inte direkt klassificerar chassit som ljuddämpat, men det för inget oljud, och är en fröjd att bygga i. Jag rekommenderar därför Evolv ATX chassit. Den viktigaste egenskapen, för mig, som chassit har är att det har väldigt bra dammfilter, då datorn står under skrivbordet där det lätt blir lite dammigt.

Ett svar på en tråd om ett chassi. Har dock haft tidigare konto, som är borta, så det här är det tidigaste inlägget som associeras med just mig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Grafikkort: Hercules Geforce 2 GTS
och Sigma Designs Hollywood +
Krets: Geforce 2 och Hollywood +
Format: Båda på S-video
Synpunkt: På Hercules kortet är bildkvalteten OK, men inte mer - lite "suddig" och omständigt att man måste växla mellan bildskärm och TV - Twinview verkar bra på Geforce 4.
På Hollywood + kortet är bildkvaliteten OLSLAGBAR!! (bättre än stationär DVD-spelare !?!)- Synd bara att den bara kan visa Mpeg filer på TV:n

Det har juh kommit ett nytt kort går att förbeställa på www.realmagic.com som klarar allt som hollywood + korten klarar + divx (Mpeg-4) jag skall förbeställa ett

2002-02-21 17:43

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Hjälpsam

2007-01-10 21:45

Skrivet av Ratatosk:

Jag har ingen säker lösning men dock några tips som jag hittat under ett forum för Neverwinter Nights 2.

Det första tipset gäller nyttan att köra DX9 installationen igen även om man har DX9c;
http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=518...

Det andra handlar om hur man lurar datorn till att tro att grafikminnet är större än det är;
http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=517...

Detta kan också användas om inte Direct X kunnat detektera storleken på grafikminnet.

Det tredje är att lura spelet att starta även om inte grafikkortet uppfyller minimikraven;

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=518...

Här startar man sitt spel från ett program som kan konfigureras till att uppfylla kraven om jag förstått saken rätt.

Lycka till och låt oss veta om du lyckas få i gång spelet.

Per

#7091092
Startade med fråga om att kunna lura ett spel att grafikkortet klarade minimikraven, vilket jag gav förslag för.
Tror inte att @kaktusagent lyckade lösa problemet.

Hade hängt här ett tag innan jag registrerade mig och tog mig modet att svara på ett inlägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Tjo!

Datorn har hängt med ett tag så en uppgradering hade varit kul.
Systemet som det är idag:
MoBO - ASUS Rampage II GENE, X58
CPU - Intel i7 920 2.66Ghz
Minne - 3x2 gb Corsair XMS3 1600Mhz
Grafikk.: XFX HD 4890 1gb
HDD - WD VelociRaptor 300GB SATA

Till att börja med hade jag tänkt lägga dit mer minne då jag snubblade över en kampanj
http://www.dustinhome.se/pd_5010198499.aspx

Sedan trimma CPUn, sitter org kylare nu, men CM V8 verkar riktigt häftig. Tips på hur man klockar mottages gärna!

Sedan kommer vi till min egentliga fråga. Grafikkortet! Det har ju blivit värsta träsket sedan jag köpte senast
Vad bör jag satsa på? Är det vettigt att köpa 2 kort av mindre modell och köra SLI/CrossFire istället för ett stort? Hur bra PSU ska jag ha för att köra två kort? (har 520W nu)
AMD sägs ju ligga steget före med CrossFire jämfört med nVidia. Jag är lite inne på AMDs nya 69xx serie...

Och jodå! Det blev både mer minne och en Cooler Master V8. Klockningen löstes med läsning i alternativa forum och Youtube. CrossFire blev det dock aldrig, det blev ett nVidia GTX 650, som senare uppgraderas till GTX 680 SLI och slutligen ett GTX 980.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LeVvE:

Lite komiskt kanske då man fick tinnitus för ett år sedan men vet inte om det är pga av högt ljud eller medicinering, gillar inte ens att ha högt ljud. Har varit på tester och har ingen hörselnedsättning etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Den tråden kommer jag faktiskt ihåg!
Häpnade över hur många som ansåg att det var fel, att försöka hindra att människor blev hörselskade, det ansågs bryta mot deras mänskliga rättigheter.
Jag skrev sista inlägget i tråden.
Skönt att du inte har hörselnedsättning i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vilken nostalgi, hade totalt glömt bort vad mitt första inlägg handlade om. Det skrevs i alla fall 6'e januari 2007. Det handlade om nätverket Fonero och routern Fon. Nån som minns det projektet som gick ut på att det i hela världen skulle byggas upp en grid nätverk med massa hot spots som privatpersoner delade med sig av så att man aldrig skulle behöva använda mobildata eller mobiltelefoni. Mitt inlägg handlade över min oro för hur jag skulle kunna registrera gratisroutern som man fick, detta då det krävdes ett trådlöst nätverkskort för att göra detta något jag inte hade. Till slut slutade det med att jag köpte ett begagnat sådant på Tradera och sen när jag väl fick igång det blev jag rätt engagerad i hela projektet. Brukade hänga i deras forum och erbjuda gratis support vilket slutade med att jag under en tid blev moderator på deras forum. Blev erbjuden en gratis resa till Frankrike av chefen men åkte aldrig på den något jag ångrar idag. I alla fall Fonero projektet blev aldrig någon success och antalet hot spots blev aldrig så många. Här i Örebro tror jag aldrig det blev fler än 25 stycken så lades ned. Har fortfarande kvar routern någonstans som ligger och skräpar i en låda

Tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/592091-funger-wifi-nat...

Skrivet av Hej! Min router har inte kommit ännu men börjar bli lite orolig nu!. Har nämligen fått reda på att det tydligen är så att den saknar LAn portar. Dvs det krävs ett trådlöst nätverkskort för att registera den. Jag saknar sådant då jag bara har en vanlig stationär dator. Beställde en enbart för att det var gratis samt att det vore roligt att kunna tillhandahålla en hotspot för andra(jag är ju pirat i hjärtat älskar att dela med mig). Man måste visst registera routern inom en månad annars åker man visst på att betala både för routern. Känner ingen som äger något trådlöst nätverkskort heller. Jag har ingen lust att betala något för detta. Kan dock tex kanske köpa ett sådant kort på öppet köp och sedan lämna tillbaks det när routern är registerad. Men det fungerar ju bara om man bara behöver det trådlösa nätverkskortet vid registeringen och att man sedan kan komma åt att administera den via vanliga Internet. Frågan är då om det trådlösa kortet enbart behövs vid registeringen eller hela tiden? Ett annat problem som jag månne kan drabbas av är att jag har fast IP hos BBB (har ADSL 24/1). Då modemet från BBB enbart är en switch så fungerar de andra portarna i modemet enbart om man har flera IP vilket jag inte har. Fon routern kanske inte fungerar alls hos mig med andra ord! Bara bekymmer detta! är orolig nu!:
Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

#3336753

Skrivet av m3tr0:

curly's förslag verkar rätt bra. tänkte dock se om man kan slänga ihop en AMD64-PC billigt. inte riktigt så billigt som curly's men mycket mer prestanda får man av detta (också db.com):

Antec SLK3700AMB chassi 350W ATX (hellre sonatan men den är dyrare)

Abit KV8 Pro (VIA K8T800 pro)

AMD Athlon64 2GHz, 512K L2 cache (bulk)

Zalman ZM-7000A-ALCU

Corsair CMX512-3200C2pro 512 MB DDR400

Seagate Barracuda 80GB 8 MB cache SATA 7200 rpm

Connect3D Radeon 9800 Pro

allt för ca 8000 kr inkl moms

visserligen 2000 kr dyrare, men du kommer definitivt vara mer nöjd med ovanstående maskin, hehe

just ja, du borde kolla alla dessa delar lite noggrannare

Lite tråkigt första inlägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

@Strukt:

Mitt första inlägg handlade också om IBM 75gxp.

Skrivet av Vissii:

1. Hade min 15,3gb 75gxp i ett år.
2. Hårddisken bara la av. Satt vid dator och kollade runt lite och så kom en bluescreen up som sa att den inte kunde komma åt enhet c:. Var bara att skicka in och få en ny då IBM har 2 eller 3års garanti på sina diskar.
3. Jag fick en likadan tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

hej jag har fått ett gammalt voodoo 2 från en polare å jag hadde tänkt att köra dubbla skärmar(har ett geforce 3 också). Problemet är att jag hittar inte några drivrutiner för voodoo 2 till win2000 som funkar!! jag ladda ner ett par men de funka inge bra....

2002-10-03 22:40

Mitt första inlägg var en onödig kommentar. Mitt andra inlägg var mycket roligare så tog det istället. Jobbigt att se hur illa jag skrev. Stavning och svenska har dock aldrig varit min starka sida.

Fixade 2D drivrutiner till mitt voodoo 2 och körde med dubbla skärmar sedan 2002. En skärm kopplad till voodoo 2 och den andra till mitt geforce 3 ti 200. Hade glömt att det var så tidigt jag fixade det. Men det funkade kanon i något år.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

"Behöver man verkligen 2st grafikkort för maximal spelprestenda? (2011-01-15)

Tjena! Jag tänkte investera i en dator (exklusive skärm, tangentbord & mus) för ungefär 10-13k och jag
har redan kollat på processorer och även kollat på recensioner här på sweclockers (grymt schysst att ni gör
sådant!). Jag har en BenQ TFT 24'' G2420HDB-skärm och min tolkning av recensionerna är att 2600K i7
verkar bra som processor rent allmänt till ett bra pris. Hursomhelst så blir jag delvis förvirrad av att många
grafikkort har prövats i SLI/CF och ger uppenbart då bättre resultat/prestanda. Men äré verkligen ett krav?

Måste man slänga iväg 6-9k (2 grafikkort) bara för att kunna köra 1920x1080 i upplösning med maxade
inställningar? Eller kan man få hyfsad (laggfri & snygg) prestanda med bara ett grafikkort? De kort jag tänkt
på är AMD Radeon HD 6970 och Nvidia Geforce GTX 570, vilket grafikkort skulle ni ha köpt för spelprestanda?

Tack för svar på förhand!
\\\ AplAy ///"

Det sjuka är att jag har kvar den där BenQ-skärmen, står hemma hos päronen och används av farsan. Jag minns oxå att jag köpte en GTX580 och senare en GTX780 när den kom på tapeten. Och om jag bara visste hur SLI & CF skulle urarta sig i framtiden, haha!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

2004-03-13

Bild som jag laddat upp på mitt eget BBB-konto som tyvärr inte existerar längre.

Bilden var på en CD-skiva som exploderat i 5000 bitar då CD-läsarens hastighet helt hade spårat ur, fett besviken men då det var Red Alert 2 så kunde man fortsätta spela kampanjen som allierade, sovjet fick man glömma.

Konstigt att man börjar med ett sånt inlägg, hade väl hängt på forumet ungefär ett år innan det.

Permalänk
Medlem

En köprådstråd såklart. Fick tyvärr inga svar men jag är kvar ändå

Citat:

Speldator; Asus kommande barebone; ca 8000kr
Halloj.

Jag sökte en del i forumet efter Asus barebone och kollade igenom lite trådar men hittade inte nåt, ber om ursäkt om det finns en tråd om följande.

Asus nya barebone som kommer ut i mars känns som en bra grund för ett spel- och arbetsbygge.

Jag tänkte mig något sånt här:

Barebone:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584372&view=detailed#Pro....

Processor:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492762

Grafikkort:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579147

Ram
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518205

Hårddisk
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=355402&view=detailed#Pro
ductTabs

Brännare
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488177

Totalt: 8173kr
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---dator.JPG

Är det ett prisvärt bygge om man kan uttrycka sig så? Finns det lämpligare komponenter som helst inte överstiger det satta priset? Behöver jag mer kylning eller något? Har ingen vidare koll sen jag bytte till mac för snart 3 år sedan

Hoppas jag lyckades följa guiden för köpråd ordentligt nu.

Hej svejs!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Tydligen ville jag se FPS i Soldier of Fortune 2 och Unreal Tournament 2003.

Skrivet av maniac:

Den här frågan har säkert varit uppe tidigare men jag hittade inte när jag sökte.

Nu till frågan: är det nån som vet hur man får fram fps mätaren i sof 2 och ut 2003?

tacksam för svar.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Inte första inlägget men typ första tråden https://www.sweclockers.com/forum/trad/278956-bittorrent

Haha fasiken vad svårt jag hade det att fatta hur bittorrent tekniken funka back then, Sen vart ju tråden låst och jag fick en tillsägning av admin

Permalänk
Medlem

2004-01-23 21:55
"kolla om du har något luck liknande i överkant av tangentbordet, har sett flera modeller där skruvarna sitter där."

från tråden: Hur laga trasig skärm på bärbar? tyvärr kom det aldrig något svar på hur det gick och @gunne som startade tråden har inte varit aktiv på nästan sex år.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

MrMadMax 2006-03-06 16:19

Har för mig det handlade om bZerk chassi, typ:

https://cdn.webhallen.com/images/product/41300?trim

Ohh det där hysteriskt fula chassit har jag med ägt en gång i tiden. Tror det köptes från Gtek och man var kungen på lanet

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Var sugen på en ny dator och hade nyligen hittat forumet, idag känner man sig något mer kunnig på området dock. Datorn i fråga fanns fortfarande kvar i originalutförande till för cirka två månader sedan

Skrivet av LeJoke:

Tja, min första tråd här och mitt första datorbygge, så ville bara kolla hur proffsen tycker min dator ser ut?

Chassi Corsair Obsidian 650D Midi Tower
Strömförsörjning Corsair AX 850W PSU
Moderkort ASUS P9X79 PRO
Processorer Intel Core i7-3820 3,6Ghz Quad
Minne Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
CPU-kylare Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare
Grafikkort Gainward GeForce GTX 680 2GB
Hårddisk SSD Intel SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm
Optisk läsare/brännare Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Det är i princip denna dator: med lite modifikationer. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10580

Nå, vad tycks? Ska jag byta ut några andra saker?

Tack på förhand!
LeJoke

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

2011-08-09 19:39

"ASUS K52JT minnesbyte?
Har precis köpt mig en ny laptop men tycker att den går lite slött. Tittar runt lite på nya minnen man jag hittar inte vilken som är den maximala frekvensen som stöds. Just nu sitter det 1066MHz DDR3.
Någon som vet hur hög frekvens man kan ha?"

Ny laptop för studierna som var lite trög, men naiv som man var så var man inte så insatt X) Men laptopen används än tack vare SSD X)

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt!
Av Jink 2010-03-27 00:06

Skrivet av Jink:

Hejhopp! Har också dagliga Bluescreens! I och med att jag i stort sett är data rookie så ville jag inte pilla själv, så jag undrar om det finns nån smart SweClockare som kan hjälpa mig!

Vet inte vilken sorts info ni behöver, men jag har sammanställ en lista på lite komponenter och egenskaper:

ATI Radeon HD 4870 GV-R487-512H-B

------------Radeon HD 4870

------------GPU Hastighet 750 MHz

------------Minneshastighet 1800 MHz

------------RAMDAC 2x400 MHz

------------Maximal upplösning 2560x1600 pixlar

------------Minne 512MB

------------Minnesgränssnitt 256 bit

Intel Core 2 Quad Q9550

------------Klockfrekvens: 2.83 GHz

------------BussHastighet: 1333 MHz

------------Cache minne: 12 MB

------------Lanseringsår 2008

Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB

------------Cachestorlek: 32 MB

------------Effektförbrukning: 6,7 - 8,4 Watt

------------Genomsnittlig accesstid: 13,07 ms

------------Genomsnittlig söktid: 8,9 ms

------------Intern överföringshastighet: 175 MB/s

------------Ljudnivå: 27 - 29 dB

------------Rotationshastighet: 7200 RPM

------------Formfaktor: 3.5 tum

Motherboard: Gigabyte GA-EP45-UD3P (rev. 1.0)

Här kommer lite av den information jag har fått efter krasherna:

roblemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF80002EBA492
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF80002EB4492
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Dold text
Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

2013-11-16 20:30

Skrivet av Elektron:

Jag har e8400 (stock speed) och jag kan lira bf3 på low. Jag har dock ej en 1080p skärm och fps ligger nog runt 40 för det mesta men nån dipp ibland när jag lirar mp. Tyvärr så fryser hela datorn ibland (endast i mp), vet ej varför, för datorn fryser aldrig i andra spel.
Iaf så kör jag med grafikkortet 4870. Så kan ju vara värt att köpa spelet först och prova. Spelet har du ju kvar även ifall du uppgraderar datorn.

Hade dock ett konto innan men det var typ runt 2004 så jag hade glömt av användarnamn och lösenord till det kontot. Iaf så är detta, det första meddelandet på detta kontot. Lite kul att mitt första inlägg var som svar på någon någon annas fråga om hjälp. Iaf så har jag lärt mig galet mycket sedan 2013 då jag tog upp mitt datorintresse igen på allvar.

När jag bläddrar igenom dom äldsta meddelanden så slås jag av hur många av dessa som jag kommer ihåg i efterhand. Det är ju trots allt 6 år sedan nu.

Permalänk
Musikälskare

Hahah 2003, jisses... 12k inlägg sen dess

Gillar ni titlen? 😉

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Skrivet av sniperbob:

Många har det blivit under 18 års tid.

Intel 8086 4,77 MHz
AMD 8088 8 MHz
Intel 286 10 MHz
Intel 286 12 MHz
Intel 386 SX 16 MHz
Intel 386 SX 20 MHz + 387
Intel 386 SX 33 MHz + 387
Intel 386 DX 33 MHz
Intel 486 SX 25 MHz
Intel 486 DX 33 MHz
Intel 486 DX 40 MHz
Intel 486 DX2 66 MHz
AMD 486 DX2 80 MHz
Intel 486 DX4 75 MHz
Intel 486 DX4 100 MHz
AMD 486 DX4 133 MHz
Cyrix 5x86 133 MHz
Intel Pentium 60 MHz
Intel Pentium 75 MHz
Intel Pentium 90 MHz
Intel Pentium 100 MHz
Intel Pentium 120 MHz
Intel Pentium 133 MHz
Intel Pentium MMX 166 MHz
Intel Pentium MMX 200 MHz
Intel Pentium MMX 233 MHz
Intel Pentium 2 MMX 233 MHz
Intel Pentium 2 MMX 300 MHz
Intel Pentium 2 MMX 333 MHz
Intel Pentium 2 MMX 350 MHz
Intel Pentium 3 450 MHz
Intel Celeron 300 MHz
Intel Celeron 333 MHz
Intel Celeron 466 MHz
AMD K6-2 300 MHz
AMD K6-2 400 MHz
AMD K7 Athlon 650 MHz
AMD Duron 600 MHz
AMD Duron 750 MHz
AMD Duron 900 MHz
AMD Duron 1100 MHz
AMD Duron 1200 MHz
AMD Duron 1300 MHz
AMD Thunderbird 1000MHz
AMD Thunderbird 1400MHz
AMD XP 1700+
AMD XP 2000+
AMD XP 2400+
AMD XP 2500+ Barton
AMD XP 2800+ Barton
AMD Athlon 64 3500+ Winchester
AMD Opteron 170

I tråden "Vilka Processorer du ägt genom tiderna :)" som började år 2004.
Har ju blivit några flera sedan dess också Började skruva på datorer år 1987 så jag har hunnit med ett antal på 32 år.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Jag hade lurkat på forumet ganska länge, men skapade ett konto 2003-06-12 för att kunna ställa frågan:

Skrivet av superapan:

Jag har en tbred 2200+ (13,5x133=1800Mhz) av okänd stepping, och den överklockar dåligt. Som bäst kommer jag upp i 11x166=1826. Allt över det blir den tokinstabil (häng, reboots, etc). Jag tycker den borde kunna gå längre eller hur? Jag har ett aluchassi med massa fläktar så full load ligger jag på 48C (11x166) enligt Asusprobe, vilket är ganska hyfsat eller hur? Har ett Qtec 500W nätagg så det borde väl inte vara strömmen som är för dålig?

Fick ett bra svar att jag skulle höja Vcore, ett begrepp jag aldrig hade hört förut. Mina tidigare äventyr inom överklocking var jumpers på första generationens Pentium, samt en Celeron 300@450, som inte krävde någon ändring av Vcore.

Denna T-bred hade jag köpt på den relativt nyöppnade butiken Netonnet, och min farmor hade vunnit ett presentkort där. Eftersom hon inte visste vad Netonnet var, eller hur man handlade där, gav snälla farmor mig presentkortet.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF