World of Warcraft Classic – spelar du fortfarande?

Permalänk
Relik 📜

World of Warcraft Classic – spelar du fortfarande?

Vi hade ett litet snack på morgonen här om WoW Classic. Allas vår @Zoyadog är ju lite beroende, snackar mounts, levels, raids och annan grekiska. Men annars, hur står det till ute i stugorna? Köerna var ju intressanta och hypen på topp för tre veckor sedan, men hur många hänger kvar? Var en hel del snack om att folk skulle tröttna direkt, och att Classic bara är en fluga. Tycker ändå det verkar som om intresset finns kvar, att många uppskattar det lite "långsammare" tempot jämfört med moderna RPG:s.

För egen del har jag aldrig lirat WoW, och känner obefintligt med sug. Men.. uppenbart finns det många som tänker annorlunda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi hade ett litet snack på morgonen här om WoW Classic. Allas vår @Frida är ju lite beroende, snackar mounts, levels, raids och annan grekiska. Men annars, hur står det till ute i stugorna? Köerna var ju intressanta och hypen på topp för tre veckor sedan, men hur många hänger kvar? Var en hel del snack om att folk skulle tröttna direkt, och att Classic bara är en fluga. Tycker ändå det verkar som om intresset finns kvar, att många uppskattar det lite "långsammare" tempot jämfört med moderna RPG:s.

För egen del har jag aldrig lirat WoW, och känner obefintligt med sug. Men.. uppenbart finns det många som tänker annorlunda.

Du missade det uppenbara alternativet "nej, jag väntar tills alla expansionerna kommit".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nej, köandet fick mig att lägga ner. Hade det inte varit kö på 10k+ varje dag hade jag nog fortfarande spelat. Oavsett om kön är bättre idag så är jag fortfarande inte speciellt taggad längre.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Du missade det uppenbara alternativet "nej, jag väntar tills alla expansionerna kommit".

Då är det ju bara att köra 😀 BFA finns bu ute redan innan classic.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Spelar snudd på dagligen sedan release! Så kommer det nog att fortsätta ett tag, finns ju alltid lite mer man kan förbereda inför nästa gate release.

Permalänk
Medlem

Har nått lvl 41 på min druid och känner att jag knappt har börjat!
Ser mest fram emot att återbesöka alla dungeons (eventuellt raids) på lvl 60 som jag i princip inte besökt sen TBC släpptes.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande, Level 40 hägrar och jag njuter av resan, men jag är en sån tok som kombinerar med att faktiskt fortsätta spela BFA någon kväll också. Det finns definitivt en känsla från mig att endgame i vanilj inte kommer ha mig lika engagerad som endgame i Legion och BFA kunnat, i och med att grupp-gameplay, abilities och utmaningar helt enkelt blev mer givande senare i WoWs tidslinje.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Tänkte spela, men hade inte möjighet att spela vid launch. Och nu har Gears 5, Borderlands 3 och Controll kommit som jag antaligen kommer prioritera före, så oklart om det blir nå classic för mig (iof inte de närmaste månaderna).

Permalänk

Jag och alla i vårt gille spelar fortfarande, ingen har slutat.

Permalänk

jag tappade lusten efter 2 veckor, har/hade m ånga glada gamla minnen från början till burning crusade och lich king, trodde det skulle hålla längre, men det vart lite sådär som en gammal film man såg när man var 15, som man då tyckte var det bästa man någonsin sett, och det kanske tom förändrade ens liv en aning.
men när man sedan vid 35 års ålder lyckades få tag på den igen o slängde upp den på tvn, så var det inte längre den där härliga wow känslan man en gång i tiden hade, och man undrade lite grand tom att, hur kunde jag ha tyck att detta var så bra..

Detta är såklart endast min personliga känsla/åsikt, och skjäl till att jag stoppade tillbaks wow classic på hyllan där alla andra glada härliga minnen från svunnen tid finns kvar, just som dem är.. och får förbli.. härliga gamla minnen.....

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jodå, än så länge håller man i.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Nä, körde bara lite, sen kom jag ihåg att det bara är massa tid som går åt till onödig skit som att springa till fots överallt etc., det tillsammans med att det inte finns något i endgame vid 60 som man inte farmat 3000 ggr i jakt på transmogs.
PVP i vanilla var helt trasigt och alla kryphål och fel som man numera känner till kommer utnyttjas totalt vilket kommer leda till att det kommer vara helt trasigt, isf är vanliga retail bättre

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Ten Storms?

tycker det är kul som fan levlar lite olika klasser just nu

Rouge 28
Priest 28
Mage 27
Pally 5

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Trudgelmer:

Jag och alla i vårt gille spelar fortfarande, ingen har slutat.

OffT: Uppskattar verkligen ordet "gille"! Snackas bara guild hit och guild dit! <3

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

OffT: Uppskattar verkligen ordet "gille"! Snackas bara guild hit och guild dit! <3

Roligt att höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som spelar på Ten Storms?

tycker det är kul som fan levlar lite olika klasser just nu

Rouge 28
Priest 28
Mage 27
Pally 5

Ser likvärdigt ut för mig, levlar mer flera personer samtidigt så blir lite segt D:
Mina Mains men har "alts" på alla andra servrar med i runt level 5-13 xd
31 Hunter
25 Mage
Warrior 20
Warlock 14
Druid 14

Permalänk
Medlem

Yes, har lirat vanilla i 5 år och ingen plan på att sluta med det
Valde Dreadmist ist för Gehennas, har aldrig kö.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Yes, har lirat vanilla i 5 år och ingen plan på att sluta med det
Valde Dreadmist ist för Gehennas, har aldrig kö.

Kör du horde eller ally på dreadmist?
Tror jag är horde på den server.. har karaktärer på alla servrar så ingen jätte koll xd

Permalänk
Medlem

Vill verkligen spela men jag har inte så mycket tid till övers som jag vill lägga på wow. Skulle behöva dagar som är 30 timmar långa isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill gärna spela mer, men när det alltid är kö och Borderlands 3 har släppts så känner jag inte ett lika stort sug längre

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Blev 60 i tisdags. Nu börjar grinden för epicmount medans jag väntar på att kompisarna ska komma ikapp, de flesta av de är runt lvl 40. Har inte haft något sug att logga in i BFA än iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Kör du horde eller ally på dreadmist?
Tror jag är horde på den server.. har karaktärer på alla servrar så ingen jätte koll xd

Jag kör Alliance i Grumpy old Swedes
Skapade själv karaktärer på flera men just pga av kön blev det denna.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande också, lvl 43 nelf hunter än sålänge!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har inte börjat än, väntar fortfarande på att hypen ska lägga sig + jag vägrar spela sålänge det finns layering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk

Yupp är 60 och farmar guld som Holy priest I maraudon. Inväntar raids varje vecka i princip.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Då man har familj och jobbar så finns inte lika mycket tid som när wow släpptes men spelar lite nästan dagligen.

Får se om det blir något raidande för mig, svårt att sätta av längre stunder med ostörd tid.
Är med i ett gille med en kompis som jag spelade med förr i tiden och dom kör lite mer seriöst för raidande. Många är 60 redan och dom har tagit delar av MC och tror dom kört Onyxia också.
Själv haltar man fram på lvl 42 bara.

Blir nog mest PvP för min del när det kommer igång. Lite lättare att köra det sporadiskt och kortare stunder. Men ska nog försöka vara med på lite raidande också.

Kör på knökfulla Firemaw och det är otroligt drygt att köra vanligt questande då det är fullt med folk överallt. Alla mobs man behöver döda är det nästan alltid 5-10 andra som campar också.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Testade en månad sedan fick det vara nog. Spelade en präst och tyckte leveling (1-58) var riktigt roligt medan endgame var riktigt uruselt. Leveling kräver lite tankekraft för att minimera downtime vilket jag gillade. Samt att det alltid var en utmaning. När man dock skall börja grinda instancer så är känns det mer som ett jobb än spel. Grinda epic mount osv kändes inte så motiverande heller. Lyckades döda Onyxia, vilket i en 40 man raid är lättare än att 2-manna Hogger. Med ett jobb som gör det svårt att raida så kände jag att nog var nog.

Sammantaget så känns dock vanilla betydligt roligare än retail med mer intressanta proffesions osv samt "bättre" leveling då det är en utmaning. Är riktigt imponerad hur WoW helt plötsligt är mest populära spelet på twitch och enligt wowhead så gick antalet subscribers upp med smått otroliga 233% när Classic lanserades.

Permalänk
Medlem

Hoppade in direkt vid öppnandet och spelade sedan lite varje dag i några veckor. Nu känner jag att det faktiskt inte alls var bättre förr.

Permalänk
Medlem

sakta men säkert på min Warrior. 42 nu. Vill gärna uppleva full BRD och Ubrs innan jag loggar av.

Permalänk
Medlem

Var på väg att sluta men blev en månad till. Får se när den är slut.
Lvl 24 mage så går sakta

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."