Permalänk
Avstängd

Är Inet bra?

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metrois123:

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Några heta tips för att få vettiga svar: ange vilken processor och vilket moderkort du har, ange vilken kylare du kikat på.

edit: eller menar du Inet som företag? De har fått utmärkelsen "årets datorbutik" av swec åtskilliga gånger.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metrois123:

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Inet är grymma men blir ju inte så lätt när du inte skriver vilken cpu den ska kyla.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Inet är bra som butik. Ska du köpa något som inte kostar mycket mindre i någon annan butik så köp på Inet.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Lol ja en butik som inte är bra blir inte speciellt stor.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metrois123:

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Av alla butiker jag har beställt av är Inet de som har skött garantiärenden etc absolut bäst. Köper du från dem och mot förmodan skulle få några problem med kylaren så är du i goda händer

Permalänk
Medlem

Nej. Inet är bäst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Några heta tips för att få vettiga svar: ange vilken processor och vilket moderkort du har, ange vilken kylare du kikat på.

edit: eller menar du Inet som företag? De har fått utmärkelsen "årets datorbutik" av swec åtskilliga gånger.

I5-2200k vet inte riktigt vilken moderkort men nån military class 2. Jag kollade bara på artic cooling pro. Eftersom min cpu fläkt gick sönder utan att jag var beredd på det. Annars skulle jag sparat. Och jag hade 1 Intel stock. Och om något sånt skit funkade innan så tror jag nog vad som helst funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bara köpt datordelar därifrån. Sjukt grymma! +1 för pingvinstångarna med

Permalänk
Medlem

Vill du vara säker på bra support så är Netonnet ett mer säkert kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metrois123:

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Personligen är inte Inet min favorit och jag väljer andra ställen. Många andra verkar väldigt nöjda. (och det ligger nästan någon religion bakom det här på SweClockeers då man blir attakerad om man ogillar Inet.)

Jag tycker du ska bilda dig en egen uppfattning. Generellt är det ju så att de som är missnöjda går ofta och skriver en negativ review. Folk som är nöjda skriver ingen review alls. Så jag tror att mängden negativa reviews oftast är överrepresenterade. Även det bästa företaget har ettor i betyg.

Inet har väl blivit utsedd till årets nätbutik ett antal år med. Och då är det ju konsumenterna som röstat fram det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The_St1g:

Vill du vara säker på bra support så är Netonnet ett mer säkert kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga att det beror på vad det handlar om. Inet är ju mer kunniga, så vill man ljuga till sig en reklamation på ett moderkort på öppet köp för man klantat sig och böjt pins i cpu-socketen så är nog Netonnet bättre.
Behöver man hjälp med en dator man köpt, någon komponent självdött (typ GPU) eller liknande lär Inet vara det säkrare kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Skulle säga att det beror på vad det handlar om. Inet är ju mer kunniga, så vill man ljuga till sig en reklamation på ett moderkort på öppet köp för man klantat sig och böjt pins i cpu-socketen så är nog Netonnet bättre.
Behöver man hjälp med en dator man köpt, någon komponent självdött (typ GPU) eller liknande lär Inet vara det säkrare kortet.

Håller inte med om det.
Men det beror nog mer på vilka upplevelser man haft av supporten på varje ställe.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metrois123:

Finns ingen sådan CPU vad jag vet.
Ta kort på grejorna du har så blir det lite enklare att hitta en kylare till dig som passar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Supporten suger, men anar att en CPU-kylare kommer göra att du behöver använda dig av den...

Permalänk
Medlem

Siste gången jag köper något från Inet.
Jag lade beställningen 15.43 och enligt deras sida så skickas paket samma dag om ordern läggs innan 16.00.
Fick till svar imorse att dom skickat igår,ringde sedan tillbaka efter några timmar och då säger en sur person att den var inte skickad än.

Med det oproffsiga bemötandet jag fick så har dom satt sin sista potatis för min del.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Siste gången jag köper något från Inet.
Jag lade beställningen 15.43 och enligt deras sida så skickas paket samma dag om ordern läggs innan 16.00.
Fick till svar imorse att dom skickat igår,ringde sedan tillbaka efter några timmar och då säger en sur person att den var inte skickad än.

Med det oproffsiga bemötandet jag fick så har dom satt sin sista potatis för min del.

I slutändan sitter det helt vanliga människor i andra änden. Om du vill döma ut ett helt företag för att du upplevde en människa som sur så står du självfallet fri att göra så. Men alla kan ha en dålig dag.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Inet är riktigt trevliga att ha att göra med, och de skickar med en pingvinstång med varje beställningar.
They had me at pinvingstång.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

I slutändan sitter det helt vanliga människor i andra änden. Om du vill döma ut ett helt företag för att du upplevde en människa som sur så står du självfallet fri att göra så. Men alla kan ha en dålig dag.

Inet har alltid varit bra innan,får hoppas att detta inte upprepas om jag köper mer av dom.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

iNet är kung, aldrig krånglat för mig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Inte Inet

Skulle inte rekommendera det. Har inte haft annat än dåliga erfarenheter därifrån. Gjorde ett nerköp på 20 000 med defekta produkter.

Permalänk
Skrivet av Alfalfa:

Skulle inte rekommendera det. Har inte haft annat än dåliga erfarenheter därifrån. Gjorde ett nerköp på 20 000 med defekta produkter.

Hur gick det med garantiärendet?

Att inet skickat en trasig produkt är väl knappast deras fel utan snarare tillverkaren av produktens fel och kan hända i alla butiker.

Såvida du inte fått brutna förpackningar dvs köpt saker som skickats tillbaka från andra köpare eller en av dem monterad dator.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har handlat för ca 50k från Inet och kan starkt rekommendera butiken.
Bra kompetens, trevliga och jag har alltid fått bra service.

5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterTipp:

Bara köpt datordelar därifrån. Sjukt grymma! +1 för pingvinstångarna med

Ja, Pengvinstängerna är grymma

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara haft positiva erfarenheter. 60kkr+ för min del. Men lika så med Webhallen, komplett osv. Sen är det ju alltid olika. I snitt brukar ju en butik ha 9/10 bra köp och 1 dåligt. Om det är butikens, kundens eller annan instans fel är ju tolkningsbart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Inet är väldigt duktiga. Har käkat 7 pigvinstänger från dem detta året Har aldrig haft problem över huvud taget.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Moderator
Moderator

Fördelen med Inet jag ser är att de är riktigt snabba på att skicka och för de flesta köp som går som de ska är det bra nog.
Har dock lite blandad erfarenhet när det gäller returärenden och dylikt tyvärr, så föredrar Komplett och Webhallen framför dem.

(Sidenote: Är inne på vecka 10 i ett öppet ärende nu i väntan på reservdelar till mitt senaste köp från dem.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Köper det mesta på Inet.
Snabba leveranser och fri frakt ( även hemleverans ).

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Om dom är bra? Innan 3080 launchen så var svaret ja, Men när man ser andra butiker i 3080 forum svara på frågor och dela med sig av information så blir det minus poäng. Dom har även blivit pingade och har inte svarat. Webbhallen har varit öppna om när saker kan tänkas komma och vilka tider som har klarats av. Varför vet inte inet något?

Permalänk
Medlem

Inet är dåliga för att de inte är på ett forum och uppdaterar folk vad som sker med deras beställningar?

Höga krav.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA