Permalänk
Medlem

Asus 1080ti strix vbios

Tja håller på att updatera vbios på mitt 1080ti och den har hållt på väldigt länge nu. Använder asus egna program för detta. Har säkert hållit på i 20min nu, nån som vet hur lång tid detta tar?

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Alldelles för lång tid, du har nog brickbat kortet...

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Fy fan gjorde en omstart och allt funkar! är lagom skitnödig just nu. Då gjorde alltså asus vbios aldrig nått. Tror jag skippar att uppdatera vbios, får leva med mina fläkt problem.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Fy fan gjorde en omstart och allt funkar! är lagom skitnödig just nu. Då gjorde alltså asus vbios aldrig nått. Tror jag skippar att uppdatera vbios, får leva med mina fläkt problem.

Ha det gött

Om du berättar lite mer om vilka problem du har så kan det hända att det kanske går att lösa på annat sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Fy fan gjorde en omstart och allt funkar! är lagom skitnödig just nu. Då gjorde alltså asus vbios aldrig nått. Tror jag skippar att uppdatera vbios, får leva med mina fläkt problem.

Ha det gött

Uppsök toalett innan du felsöker ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Uppsök toalett innan du felsöker ytterligare.

Haha ja det är nog bäst så.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Om du berättar lite mer om vilka problem du har så kan det hända att det kanske går att lösa på annat sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har flera, den innersta fläkten går upp till 7% och ner till 0% konstant vid vila, så det låter som att datorn snarkar. Sen helt random går fläktarna upp till 100% tror jag har en liten vette där inne som skriker turbo engage! för att sedan försöka flyga till narnia.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

@bobzombie: Egen fläktkurva via MSI Afterburner? Nackdelen är att du måste starta det varje gång du startar datorn dock.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med mitt Strix 1080 kort, dvs icke TI kort.
Fick du igenom bios uppdateringen? I så fall, löste det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Har exakt samma problem med mitt Strix 1080 kort, dvs icke TI kort.
Fick du igenom bios uppdateringen? I så fall, löste det problemet?

nej vågar inte göra om detta

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r_b89:

@bobzombie: Egen fläktkurva via MSI Afterburner? Nackdelen är att du måste starta det varje gång du startar datorn dock.

Autostart? Apply settings at startup, start minimized.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

@bobzombie: Egen fläktkurva via MSI Afterburner? Nackdelen är att du måste starta det varje gång du startar datorn dock.

Använder asus gpu tweak inte för att den är bra, men kan kappa min framerate i den men ska ta en titt på afterburner igen. Dock så löser det inte 100% problemet.

ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobzombie:

Använder asus gpu tweak inte för att den är bra, men kan kappa min framerate i den men ska ta en titt på afterburner igen. Dock så löser det inte 100% problemet.

ha det gött

Glöm inte att ändra till default UI-skin..den som är förinställd är dålig enligt mig

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Autostart? Apply settings at startup, start minimized.

Fungerar inte för mig, vet inte om det är AMD specifikt problem men har inte fått igång autostart på varken 2600X eller 3700X (msi & asus brädor)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r_b89:

Fungerar inte för mig, vet inte om det är AMD specifikt problem men har inte fått igång autostart på varken 2600X eller 3700X (msi & asus brädor)

Jag har också AMD. B450+3600, GTX1070.

Väldigt konstigt att det inte vill autostarta på ditt system.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Glöm inte att ändra till default UI-skin..den som är förinställd är dålig enligt mig

Jo gillar gamla bättre har alltid använt afterburner innan jag skaffade mitt 1080ti

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro