Permalänk
Medlem

Bästa webhotellet

Hej där!
Min systers pojkvän håller på att bygga ett eget företag och behöver köpa domän + hyra webhotell.
De vill till en början ha en simpel hemsida och vid senare tillfälle (om allt går bra) utveckla den till en webshop.

Då är frågan - vilket är det bästa webhotellet att vända sig till för ett nytt företag?
Jag kan ingenting om sånt här, har kollat lite på Inviso och Loopia, där inviso verkar vara lite billigare?

Vad tycker ni ett nytt företag ska satsa på och vad bör man tänka på?
Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Vi har Loopia för vår studensektion, och kan inte rekommendera Loopia varmt.

Däremot har jag hört gott om GoDaddy (ja, lol den heter så). Jag använder personligen digitalocean.com, men den kräver nog lite mer eget pill med en Ubuntu server.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem

Undvik Loopia, googla webbhotell och du får massa träffar att gå igenom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Undvik Loopia, googla webbhotell och du får massa träffar att gå igenom.

Bara nyfiken, varför undvika loopia?

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare använt Binero, One och GoDaddy, och Loopia som jag definitivt nöjd med. Kontrollpanelen är mer intuitiv också. One är inte dålig men tillät inte (vid tillfället) externa mailservrar, så det var inget val för en klient.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Bara nyfiken, varför undvika loopia?

Allmänt okunnig support och tar betalt för saker andra sidor har gratis.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Om du ska ligga i Sverige så är Oderland bäst tycker jag. Bra support också.

Permalänk
Medlem

GoDaddy är skit jag hade wordpress där och bara för att en plugin av nån anledning drog lite mer cpu kraft stängde dom ner mig utan förvarning och återbetalade inte ett öre.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Tjenare allihopa.
Jag körde på "one.com"
Jag har testat att göra en hemsida med deras verktyg: "hemsideprogram premium" är detta mycket sämre än wordpress? Bör jag göra om det hela fast i Wordpress?

Här är sidan: https://svetsbutiken.com/index.html
Två av bilderna är tagna från Google, bryter jag mot copyright och bör ta ner dom eller hur fungerar det? De används ju inte i något syfte att jag får ihop pengar iaf...

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakd:

Allmänt okunnig support och tar betalt för saker andra sidor har gratis.

Jag har haft Loopia i en herrans massa år. Aldrig haft problem med varken deras tjänst eller deras support.
Alltid tydliga och trevliga svar. Dessutom snabb hjälp.

Nu har jag aldrig haft webhotell där, bara köpt domännamn och använt deras "dns-tjänst" som de tar extra betalt för. Och aldrig varit företagskund.

Kan väl hålla med om att det kan tyckas lite drygt att de tar betalt för dendär LoopiaDNS-tjänsten. Men det är å andra sidan så extremt lite pengar (tror det är en tia eller något sådant) så det är inget jag ens orkar bry mig om.

Permalänk
Medlem

Har min sajt med hos Oderland och varit extremt nöjd med dem de senaste tre åren. Framförallt är supporten fantastiskt bra. Sen upplevde jag även en enorm hastighetsförbättring när jag bytte från Binero till Oderland. De är lite dyrare än många andra, men är det stabilitet, snabbhet och bra support man vill ha kan jag varmt rekommendera dem! (Kör Wordpress i grunden och har cirka 90k besökare/månad).

Edit: Haha, insåg precis att detta var en sjukt gammal tråd Aja. Sak samma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrOrsh:

Edit: Haha, insåg precis att detta var en sjukt gammal tråd Aja. Sak samma

Då är vi två.
Men fortfarande en väldigt aktuell fråga, om inte för OP, så i alla fall för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

oderland är bra, tycker priserna där också är ok med tanke på vad de levererar.

Visa signatur

SEMIO - Sveriges mest norrländska Google Ads-byrå.