Steams nya spelbibliotek nu i öppen beta

Permalänk
Melding Plague

Steams nya spelbibliotek nu i öppen beta

Den tidigare slutna betan för Steam-klientens moderniserade spelbibliotek är nu öppen för alla medlemmar som deltar i betaprogramet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som testat och har synpunkter?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det här måste ju vara årets nyhet helt klart?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon som testat och har synpunkter?

Spontant så känns det som att man har betydligt bättre översikt över vilka spel man har.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Dynamiska filter är en funktion jag velat ha länge för att lättare organisera mitt hyfsat stor bibliotek. Designen ser mer visuellt tilltalande ut vilket också är ett plus. Återstår att se om den är mer praktisk än den gamla. Har inte testat nya betan än men ska göra det ikväll. Av det jag sett hittills är jag positiv men får återkomma med faktiska intryck.

Permalänk
Medlem

GOG galaxy 2.0 open beta har också kommit upp. Där kan man se, installera och spela spel från alla klienter. Här är en video jag gjorde

Permalänk
Medlem

Tycker de flyter på bra mycket bättre när man scrolla genom listan, man känner inget som tar emot som de gjorde på gamla.

Jag gillar dessutom "Dina samlingar" de är så mycket lättare att hantera det än de va förut. Lika så med när du hantera DLC till något spel, har också blivit guld.

Ett stort plus över hela nya spelbiblioteket, love it <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

GOG galaxy 2.0 open beta har också kommit upp. Där kan man se, installera och spela spel från alla klienter. Här är en video jag gjorde https://youtu.be/OVmCF-KqLH0

Vart hittar jag länken dit? Jag ser nämligen inget om open beta på deras sidan

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha ett nytt spelbibliotek, jag vill ha Half Life 3!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Vart hittar jag länken dit? Jag ser nämligen inget om open beta på deras sidan

https://www.gogalaxy.com/en/

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

jag vill ha Half Life 3!

You think you do but you don't

Permalänk
Medlem

Hmm. fortfarande closed beta när jag försöker, så får väl se vad som händer där. Skrev upp mig redan samma dag som de släppte den länken...

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Kul att något nytt blir bra 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem

Grymt. signat nu och hoppas på att få access. Är precis vad jag efter frågat på länge.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon som testat och har synpunkter?

Helt Ok, föredrar det över standard steam UI. Men metro for steam är oftast min favorit.

Hade varit nice om man kunde ändra färg på steam standard UI.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Ser jävligt fräscht ut!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Om du har någon feedback ang. den nya UI, skriv inlägg här:

https://www.reddit.com/r/Steam/comments/d5k7vi/steam_library_...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

på tiden ser rätt bra ut nu.

Permalänk
Snusfri

Steam på svenska, ja mycket skall man se 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Helt Ok, föredrar det över standard steam UI. Men metro for steam är oftast min favorit.

Hade varit nice om man kunde ändra färg på steam standard UI.

Man kan väll ändra förg/tema på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Man kan väll ändra förg/tema på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan man ändra färger?

Vet att man kan ändra tema, men tänkte att det vore bra om man enkelt kunde ändra färger osv i inställningar.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Testpilot
Skrivet av matnojje:

GOG galaxy 2.0 open beta har också kommit upp. Där kan man se, installera och spela spel från alla klienter. Här är en video jag gjorde https://youtu.be/OVmCF-KqLH0

Har själv lekt runt med GOG Galaxy betan ett tag och kan säga att jag kommer inte använda det fören dom importerar in mina redan sorterade kategorier från Steam... Har över 600 spel i mitt bibliotek varav drygt 340 av dom är dolda då dom är köpta i bundles för kort-farming och kommer aldrig spelas.

Kan dom få till det så är jag 100% on-board att använda GOGG2 som en fantastisk lösning

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon som testat och har synpunkter?

Föredrog det gamla. Vill inte att steam ska bli social media.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Jag gillar det, jätte bra valmöjligheter med sortering av spelen, man kan välja bara bil spel, eller bara lokala spel, eller endast spel som funkar med handkontroll. Skit bra sak att ha... Snyggt och rent... jag gillar det, det är lite tröttsamt med samma gamla Steam, har inte förändrats på 10 år?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hur kan man ändra färger?

Vet att man kan ändra tema, men tänkte att det vore bra om man enkelt kunde ändra färger osv i inställningar.

Temat ändrar ju färgerna. Har aldrig kollat om man kan fixa custom tema.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr lika oskarpt och fult som tidigare i windows dom har inte fixat skalningen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag den gamla layouten, men om man ska jämföra liksinnade designer så tycker jag att gog galaxy ser bättre ut och har smidigare funktionalitet för grupper osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk

Hoppas det kommer en förbättrad version av streamfunktionen, vore najs med playerperspective utan fördröjning så man kan kolla och snacks med polare som spelar live utan fördröjning...

Skickades från m.sweclockers.com