Vilka förmåner har du på din arbetsplats?

Permalänk
Medlem

Vad jag kommer på just nu:

Tillgång till kaffemaskin och bryggkaffe
Mobil samt abonnemang som får användas privat
+40/-10h flextid
31 dagar semester

Träningsförmåner (all träning får ske på arbetstid):
- Fri tillgång till simhallen på Actic
- Eget gym och idrottshall
- Tillgång till padelhall
- Samordnade träningspass/per vecka: Bodypump (1pass) Vattenfys (1pass), Core (1pass), Spinning (2pass), 1 valfritt pass på Friskis & Svettis,
- Fina löparslingor och tillgång till MTB
- Sponsrar del av eller hela kostnaden för särskillda träningsevent. Exempelvis: Vasaloppet, vättenrundan och blodomloppet
- Träningsskor för 1200kr/vartannat år

Erbjudande om Privat sjuk- och olycksfallsförsärking
Aldrig tjafs om semesterveckor
Möjlighet till kompetensutveckling (arbetsgivaren avsätter X% av lönen för alla medarbetare man kan söka bl.a. till releveant kompetensutveckling
90% av lönen vid pappaledig
Arbetskläder
Stöd för avlastningssamtal eller program att gå när man vill byta tjänst/arbetsgivare för att "hitta rätt"

Permalänk

Kan ju vara intressant om folk skriver vad för jobb eller bransch de är verksamma inom?

Är själv student, rätt så bra rabatter via mecenat och studentkortet. Får väl räkna bidragsdelen av CSN också, i övrigt är det väl mycket fri social tid med vänner som är enda förmånen men å andra sidan är man ju aldrig helt ledig heller.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt. Det enda jag kommer på är mobilen. Finns gym och sånt som jag tror är gratis, jag gymmar dock inte så är inte 100 på det. I övrigt inget jag känner till eller använder om det finns nåt mer.

Jobbar som lösningsarkitekt på ett större mediabolag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Gratis kaffe mm via stor kaffemaskin, 15 timmar arbetstidsförkortning per månad, gratis gym/simhall/massage.
Sommar/vinter fest, fruktstund ibland samt gott fika.

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare CGI Östersund:
gratis kaffe, te(både färdiga tepåsar och lösvikt), varm choklad och kolsyrat vatten
gratis frukost på fredagar
gratis frukt alla dagar
mobil + abonnemang även för privat bruk
förmånsbil för dom som vill
lägger jag 3% av min lön på CGI aktier så matchar CGI med ytterligare 3%
3000:- i friskvårdsbidrag varje år
aktivitetsrum med playstation vr, pingis, airhockey, brädspel, dart m.m som vi får använda när vi vill
flex 50h minus, 100h plus
kunna jobba hemifrån
gratis parkering med eller utan laddstolpe(alla med motorvärmare)
Rabatter på några lokala företag
arbetsplatser i åre om man vill ta sig direkt till skidbacken
låna släpvagn
låna padeltennisutrustning
spela gratis golf(på någon av banorna, minns inte hur det funkade..)
+diverse evenemang

@Billy Joe Bob också CGI'are?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Systemutvecklare CGI Östersund:
gratis kaffe, te(både färdiga tepåsar och lösvikt), varm choklad och kolsyrat vatten
gratis frukost på fredagar
gratis frukt alla dagar
mobil + abonnemang även för privat bruk
förmånsbil för dom som vill
lägger jag 3% av min lön på CGI aktier så matchar CGI med ytterligare 3%
3000:- i friskvårdsbidrag varje år
aktivitetsrum med playstation vr, pingis, airhockey, brädspel, dart m.m som vi får använda när vi vill
flex 50h minus, 100h plus
kunna jobba hemifrån
gratis parkering med eller utan laddstolpe(alla med motorvärmare)
Rabatter på några lokala företag
arbetsplatser i åre om man vill ta sig direkt till skidbacken
+diverse evenemang

@Billy Joe Bob också CGI'are?

Haha det var det jävligaste! Märks att du har det lite bättre än en annan jävel

Permalänk
Medlem

Kaffeautomat/Te
75% av summan friskvårdsbidrag upp till max 2000:-.

Säkert något mer men detta är väl vad som används. Inte imponerad, hade bättre när jag var konsult, men jobbet är roligare och överväger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som butiksbiträde i en livsmedelsbutik. Några av fördelarna är gratis frukost och fika. Jag får ta ner valfritt bröd, smör och ost till fikarummet. Munkar och fikabröd som bullar och wienerbröd bjuds det även på. Synd bara att de inte sponsrar med ett gymkort, kan behövas...

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Gratis kaffe, varm choklad, Te, Fruktkorg, sallads buffe.
Kock i matsalen som fixar Frukost & middag (Middag dras på lönen)
Utbildningar, brandsläckning, kemi, truck, HLR.
Lån av bil, lastbil, verktyg.
Bonus/år ca 12000kr
säkerhetsbonus 2500kr
55-60h Arbetstisförkortning/år
Laddning för bil.
Friskvård 2500kr (Går alltid till massage 5-6ggr/år för min del)

Andra fördelar om man orkar så ger ett övertidspass ca 4500kr netto på lönen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

Underskattat som fasiken.

Under fas-3 tiden gick jag utan lön i 5års tid..bollades mellan olika arbetsplatser via Arbetsförmedlingen utan lön..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Underskattat som fasiken.

Under fas-3 tiden gick jag utan lön i 5års tid..bollades mellan olika arbetsplatser via Arbetsförmedlingen utan lön..

Låter inte trevligt. Har själv erfarenhet av att vara utan jobb i några år. Nu lever jag gräddlivet. Med lön.

Permalänk
Medlem

Betydligt mer än vad man förtjänar...

38.5h veckor
Extremt flexibel arbetstid(jobbade en vecka i Barcelona förra sommaren t ex)
Ny Arbetstelefon vatannat år som får användas privat
Dator för halvt basbelopp va tredje år, användas privat där också.
Stugor/lägenheter för självkostnadspris lite här o var i världen
Friskvård+"livsstilsvård" för 6k årligen
Bonus årligen ifall det går bra, varit en månadslön senaste åren
Låneförmån( just nu 0.25% i ränta oavsett bindningstid)
Benify
Konferenser, utbildningar osv(bara i år har jag kört utbildningar för runt 20k)
Gratis kaffe, juice och frukt.
Väldigt bra lunchbuffe för 45kr med två olika kött-, fisk-, vegetarisk- och salladsrätter. Grattis frukost/fika en gång veckan.
Idrottsal med lärarledda pass, likt som på sats/friskis. Extremt bra gym(sats-kvalité)
Personalbil ifall man vill.

Säkert glömt något. Jobbar på med it på storbank

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gratis kaffe och en "chef" som hör av sig en gång i halvåret

Permalänk
Medlem

Gratis skithuspapper, ingår gör även egentid

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Utöver de vanliga grejerna som kaffe osv:

Bonus och vinstdelning.
Frukost en gång i månaden.
Möjlighet att simma på lunchen en gång i veckan.
Olika träningspass varje dag.
Tillgång till gym.
Lunchföreläsningar inom diverse ämnen då och då.
Ganska fritt att jobba hemifrån som man vill.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Resande nasare

50 semesterdagar
Tjänstebil + fri soppa privat
15 hotellnätter per år för privat bruk
2500kr rikskort/mån
Fritt kaffe
Fri frukt
6 all-inclusive AWs per år
Kickoff nöjesresa 2x1 vecka per år
7500kr per år till mobil
5000kr per år friskvårdsbidrag
Fri användning av jobbmobil privat
Dubbelt traktamente dvs skattefritt traktamente + lika mycket till som beskattas
Bonus tillkommer såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag kan p**a var jag vill utomhus...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Hade samma "standard" som de flesta där jag jobbade senast: kaffe, frukt och enklare förtäring ibland. Kontorsmassage. Bidrag till friskvård med 2500 kr/år. Friskvårdstimme en gång i veckan. Arbetsglasögon. Betalda läkarbesök och mediciner. Grupplivförsäkring och tjänstereseförsäkring. Mer roligt än så får man inte hos staten. Bästa var dock att man hade förtroendearbetstid vilket gjorde att man kunde jobba hemifrån rätt mycket och slippa pendla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

IT-konsult i Stockholm

5000 kr friskvård
Terminalglasögon upp till 3000 (vilket jag dock inte behöver)
4.5% yrkespension upp till 7.5 ppb, därefter 30%
SL-kort och möjlighet till restid, reseersättning och traktamente
35 dagars semester
Övertidsersättning
Flex-saldo +40/-20
Försäkringskydd (som jag inte har så bra koll på)
Aktiviteter med konsultbolaget nu och då, det kan vara frukost, AW eller en resa.

Sedan hänger det på uppdraget vad man har för förmåner "on-site". På mitt nuvarande uppdrag har vi kaffemaskin och tepåsar (jag dricker inte kaffe), skorpor och fredagsfika. Det finns ett vilorum ifall man skulle behöva det. Det finns även ett gym som tyvärr endast är för fastanställda, men man kan komma åt omklädningsrum åtminstone.

Den bästa förmånen på uppdraget är ändå trevligt folk, ett bra team att jobba med och att man får cred för sin insats.

Permalänk
Medlem

Kaffe, gym på arbetet, benify, långa raster, möjlighet att köpa väldigt billiga flygbiljetter

Permalänk
Medlem

Snustillverkare

Jag har
Relativt billig frukost och lunch i våran egna restaurang med bra och varierande kost. 20kr frukost, 49kr lunch.
1 ask gratis snus om dagen, fruktkorg, gratis kaffe, gratis glasögon genom jobbet
Betalda läkarbesök och tandläkarbesök, inklusive mediciner (inte ipren osv, bara receptbelaggda), halva fackavgiften betald av arbetsgivaren, adelar i fond varje år, massage 100 kr på arbetsplatsen, eget gym med aerobicpass 2 ggr i veckan, 2200 kr om året i friskvårdsbidrag, gratis laddninng av elbil,
KLE och ATK timmar som delas ut varje år, ger ca 7 veckor semeater. Julbonus i November , en vecka extra betalt ungefär.
Kan låna hem släpkärra

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har friskvårdsbidrag, företagshälsovård, mobil, laptop, Benify (t.ex. billigare busskort, biobiljetter och erbjudanden) 30 dagar semester, terminalglasögon och möjlighet till att åka på egen valda kurser/event några gånger per år. Då betalar företaget kurs, flyg och boende.

Permalänk
Medlem

IT-Rådgivare, statligt anstælld i Oslo

Sponsrat bredband- och mobilabonnemang
Fri telefon/PC (arbetsverktyg)
50% rabatt på gym
Div. førsækringar (hælso, livs, olycka, inkomstbortfall)
Bra pensionsavtal (18%)
Flex (+70/-10)
37,5h veckor - resetid inkluderat som arbetstid
Hemmakontor vid behov
Sjukdags"bank" - 24 sjukdagar per år, utan lækarintyg (i norge ær det dessutom ingen karenstid, 100% løn från dag 1)
Kaffe, frukt etc. ++

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jobbar på energibolag:

Klart bäst och som är riktigt väl utnyttjat och som har gjort att människor mår riktigt bra på jobbet är vår sjukvårdsförsäkring. (kostar dock en väldigt liten slant)
Arbetstidsförkortning på 60 timmar per år.
Gratis kaffe och gratis macka på fredagar.
Möjlighet att handla på förrådet och på det sättet få företagsrabbater på allt som el/bygg/verktyg
Flextid.
Tillgång till verkstad.
Tillgång till trevligt folk som tycker om att dela med sig om tips till ens hobbyprojekt.

Permalänk
Medlem

Produktionsberedare i tillverkande industri.

Friskvårdspeng, gratis mediciner och terminalglasögon för den som behöver.
Flextid 0635-0835 -> 1500-1800 (ofta inget problem vara ledig utöver det bara jobbet blir gjort).
Motionslokal med bad och bastu tillgänglig för alla anställda.
Drygt 50 timmar arbetstidsförkortning per år, går att ta ut hela dagar vid behov.
Aktieprogram, viss del av lönen kan avsättas per månad och företaget sticker till ytterligare 15% på insatt belopp.
Möjlighet att jobba hemifrån men då blir det inte mycket gjort, handen på hjärtat nu.
Subventionerad bricklunch i lunchrestaurangen på siten, tror det är 48kr eller något anställda betalar.
Ledig alla klämdagar, julen i år blir riktigt bra eftersom julafton är en tisdag!
Grymma kollegor och en generellt väldigt bra stämning i hela fabriken mellan tjänstemän och kollektivare.

Bästa är dock att det är promenadavstånd hit, 20 minuter enkel väg till fots. Gratismotion varje dag!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Lyllo dig, vi andra får bidrag...

Fantastiska medarbetare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Jobbar inom spelindustrin som utvecklare på ett AAA företag. (600+ anställda)

Gratis frukost varje dag (Bullar, bröd, pålägg, grönsaker etc.)
Gratis kaffe/te/kolsyrat vatten.
Gratis frukt varje dag.
Möjlighet att köpa annan dryck på kontoret, till samma pris som hos ICA exempelvis. (Läsk, Nocco, smaksatt Loka etc.)

Friskvårdsbidrag 3000kr/år
Flextid mellan 07:00-09:00
Mängder med rabatter hos olika butiker och företag.
Förmånsavtal med vissa banker för lån osv.
Möjlighet att få arbetsglasögon.
En timme avlagd till motion varje vecka.
Tre voluntärdagar per år (eller halvår, kommer inte ihåg)
Rabatter på spel för konsoler.
Varje anställd kan länka ett konto för att få tillgång till större delen av företagets spel på PC, gratis!

Övrigt:
Stor "företags-konferens" med avslutande fest/middag två gånger på år.
Fester vid stora deadlines, bjuds på mat & dryck (ofta alkohol också).
Inbjudan till mängder av events och konferenser.
Möjlighet att åka på internationella konvent, gratis såklart.

Säkerligen saker jag glömt, men sammanfattningsvis så skulle jag säga att jag är sjukt nöjd iaf!

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | Asus RTX 2080Ti Strix | G.Skill 32GB DDR4 3800Mhz

Permalänk
Medlem

Traktorförare inom lantbruk.
Gratis lunch/middag när vi jobbar i fält, gratis kaffe och fika varje dag.
Arbetskläder
Peltor lurar betalda
Tillgång till verkstad och tvätthall
Personalbil om man jobbar på bortaplan

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Tycker det är intressant med förmånerna som listas här, framför allt det som ligger inom vanliga kollektivavtal men listas som förmåner. Är det lyckad marknadsföring av arbetsgivaren eller att de inte har kollektivavtal? (Exempel är 4.5% av lön i tjänstepension upp till 7,5pbb och därefter 30% och 90% av lön i föräldralön)

Borde vi inte köra den här diskussionen i Vad har du ni i lön? så att allt är på ett ställe? Sidoförmåner är absolut en del av ersättningen på jobbet.

Permalänk
Medlem

Konsult elkonstruktion.

Förmåner hos kund:
Fri tillgång till kaffe, te och varmchoklad. (Dricker dock inget av det)
Förhållandevis billig lunch på 73:-
Fria arbetstider bara du får ihop tiden.

Förmåner hos arbetsgivaren (dvs mig själv):
Tjänstepension 35% av bruttolönen.
Friskvård 5000kr/år
Mobiltelefon + abonnemang
Dator

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3