Köp en World of Warcraft-server – pengarna går till välgörenhet

Permalänk
Melding Plague

Köp en World of Warcraft-server – pengarna går till välgörenhet

Spelmakaren Blizzard har rensat i teknikparken och planerar sälja av en del gammal hårdvara. På menyn finns servrar som en gång huserat World of Warcraft.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så det är inte auktion denna gång? Förra gången har jag för mig att dom auktionerades och blev väldigt dyra.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

Om man inte ens kan använda ram eller cpu då måste dom har bränt sönder den.

Om hårdvaran tappt värde sätt på "World of Warcraft" som klistermärke och få mer pengar för den, känns som dom vill mjölka ännu mer pengar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Pengar för välgörenhet?

Permalänk
Medlem

Synd att man inte vet vilken realm som hostades på servern denna gången, känns ju lite mer speciellt då.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av superegg:

Om man inte ens kan använda ram eller cpu då måste dom har bränt sönder den.

Om hårdvaran tappt värde sätt på "World of Warcraft" som klistermärke och få mer pengar för den, känns som dom vill mjölka ännu mer pengar.

Låt dom "mjölka" hur mycket dom vill, pengarna går till välgörenhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@superegg: Mjölka pengar när det handlar om välgörenhet? Skön inställning du har ändå.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Vilken fin! Blir lite sugen på att köpa även fast jag inte är inbiten i WOW-världen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARV1D:

Synd att man inte vet vilken realm som hostades på servern denna gången, känns ju lite mer speciellt då.

Verkar ju som att dessa blad är lite nyare och inte gen 1 bladen som var 1 realm per blad ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Oavkortat var väl att ta i? Det står ju i den citerade texten att dom ska dra av för "hantering" från donationspengen? Och hantering kan ju kosta precis hur mycket som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARV1D:

Synd att man inte vet vilken realm som hostades på servern denna gången, känns ju lite mer speciellt då.

Jag tänkte samma sak, samlarobjekt faktorn är ju noll annars, bara trasig elektronik med klisterlapp på.

Permalänk
Skäggig legend

Jag: Älskling, jag har börjat köpa inredning till huset vi köper i vår!
Hon: Vad kul! Vad har du köpt?
Jag: .... inredning..?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Kul grej ändå!

Nån här som vet vad det var för hårdvara i dem? Än om de inte fungerar i dagsläget så vore det intressant att veta hur mycket kräm de satt på, och hur mycket som kunde drivas per blad.

Tydligen slutsålt redan!

Stavning, alltid stavning.
Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Oavkortat var väl att ta i? Det står ju i den citerade texten att dom ska dra av för "hantering" från donationspengen? Och hantering kan ju kosta precis hur mycket som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast så är det alltid, oavsett vad du skänker till. Det kostar faktiskt en del pengar att driva en välgörenhetsoperation.

Permalänk
Avstängd

@smaller @isbjoern @Saddl3r

Hur vet man om det går till välgörenhet eller inte?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@smaller @isbjoern @Saddl3r

Hur vet man om det går till välgörenhet eller inte?

Du får väl kolla på hemsidan. All info står där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Sötast

Hade trott att de auktionerat ut dem

Permalänk
Medlem

Ifixit Blade teardown länk.

Har "lurkat" bra länge och funderat på att skriva emellanåt, men det finns väl inget bättre tillfälle än detta.

Har spelat oräkneliga timmar WoW genom åren, dock inte nu längre.

Men detta är ju ganska coolt egentligen, att ha en del av historian bakom all lycka och frustration hemma.

Synd bara att man inte vet exakt vart. Men för de som undrar vad för hårdvara och hur man plockar sönder sin klenod så har Ifixit kommit till räddning!

Klicka vidare för info om Blade-racket.

Ifixit blade teardown

EDIT: Blades de säljer är från 2010 och framåt medans denna var från 2007-2010.

Permalänk
Medlem

Pass...

Men det vore kul att veta hur mycket en HP blade väger och vad frakten skulle landa på till Sverige

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Tippar att de gamla världarna hostades fysiskt på ett eller flera blades, de nya är nog inte låsta till hardware utan är nog virtuella och kan flyttas runt på ett stort kluster av bladet. Så teoretiskt sett har nog varje blade kört många olika världar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Persikan:

Pass...

Men det vore kul att veta hur mycket en HP blade väger och vad frakten skulle landa på till Sverige

Står i länken.

10lbs och 8.6lbs om jag minns rätt sen igår, beroende på vilken modell.

Frakt.. allt från $25 tlll $100 gissar jag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Persikan:

Pass...

Men det vore kul att veta hur mycket en HP blade väger och vad frakten skulle landa på till Sverige

Skrivet av CCWarlock:

Står i länken.

10lbs och 8.6lbs om jag minns rätt sen igår, beroende på vilken modell.

Frakt.. allt från $25 tlll $100 gissar jag.

Frakt till Sverige: $62.86 International Priority.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka få hem en!!
Är det först till kvarn som gäller??

Permalänk
Medlem

La en beställning i morse i all hast via telefon på jobbet. Blev mindre imponerad när jag läste "Your order will ship by 12/30/19. " I bekräftelse mailet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av aqwedcxz:

Jag ska försöka få hem en!!
Är det först till kvarn som gäller??

Ja de har funnits upp sen 02:00 inatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Så det är inte auktion denna gång? Förra gången har jag för mig att dom auktionerades och blev väldigt dyra.

Minns när CCP gjorde liknande för deras gamla EVE-Online servrar också... tror jag såg bud på 700-800$ iaf, och det var inte slutbuden, så det blir fort dyrt. Även där till välgörenhet så, får väl anses rätt bra sätt att hantera det, vs elektronikskrot.

Permalänk
Medlem

@Tiamat:
Fick tag i en!!
Trodde dom skulle ta slut direkt, men fanns fortfarande några kvar :D!

Oj jävlar va bra timing, nu är dom slut haha!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tiamat:

Frakt till Sverige: $62.86 International Priority.

(100+25) / 2 = 62.5

close enough.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Miljövänligare å donera till välgörenhet på annat sätt och dessutom kan man donera mer när man ändå var beredd att betala den dyra frakten, så slipper en skrotbit fraktas över halva jordklotet. Wow klistermärken kan man nog skaffa ganska lätt ändå.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

@Quorthon: Du måste vara kul på fester.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |