Permalänk
Medlem

Köpråd för hörlurar

Hoppas att någon kan hjälpa en som inte har full kolla på detta

Jag är då ute efter ett par hörlurar att ha på jobbet (kontorsjobb).
De kommer till 90% användas för att lyssna på musik, mestadels metal men även en del annat, och även användas till lite spel på rasterna.
Är ett ganska tyst kontor, så vet inte om NC är viktigt?
Kan ju va gött att ha, men inte om det medför att ljudet blir sämre (eller att man måste dubbla budgeten).

Jag vill ha overear och gärna trådlösa men inte superviktigt krav.
Nu har jag enbart inbyggd ljudkort på moderkortet, är det värt att köpa ett bättre, tips/pris för sånt?
Budget ungefär 2-3000 kr.

Tack på förhand!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Hoppas att någon kan hjälpa en som inte har full kolla på detta

Jag är då ute efter ett par hörlurar att ha på jobbet (kontorsjobb).
De kommer till 90% användas för att lyssna på musik, mestadels metal men även en del annat, och även användas till lite spel på rasterna.
Är ett ganska tyst kontor, så vet inte om NC är viktigt?
Kan ju va gött att ha, men inte om det medför att ljudet blir sämre (eller att man måste dubbla budgeten).

Jag vill ha overear och gärna trådlösa men inte superviktigt krav.
Nu har jag enbart inbyggd ljudkort på moderkortet, är det värt att köpa ett bättre, tips/pris för sånt?
Budget ungefär 2-3000 kr.

Tack på förhand!

https://www.power.se/search/?q=Kygo%20A9

Ligger vanligtvis på närmare 2 000:- och riktigt bra recensioner.
Om du vill fixa bättre ljud så kan jag rekommendera en Dragonfly Black (Som ett litet USB-minne) fungerar även i mobiltelefoner.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser momentum wireless M2. Dessa är trådlösa och overear. De har även uttag för 3.5 mm sladd om datorn saknar blåtand.

Verkar ligga inom din budget enligt prisjakt.

Permalänk

Jag har ett par plantronics backbeat pro. Nöjd med dessa, inga problem att ha på sig en hel dag, bra ljud och massa finesser.
Vad du än väljer så är blåtand att föredra. Sladdar kommer att vara ivägen.