Permalänk
Medlem

Jag brukar max ha fem flikar.. Behöver jag öppna en sjätte så får en flik helt enkelt ryka. Recycle!
Jag mår illa av alla på jobbet som har 35+ flikar och sen klagar på att i5 laptop'n med 8gb ram är seg..

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Jag "lider" av samma problem, och värre är att många av flikarna och fönstren blir kvar (ibland i flera år). Sessionen för min defaultprofil i Firefox hemma är ... stor (gissningsvis minst 50 fönster, och flera hundra flikar).

När jag ska snabbkolla något och inte vill ladda in monstersessionen så har jag en separat profil för det, som inte sparar sessionen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

@cyklonen: Ja, samt att flikarna automatiskt grupperas efter url, så alla Sweclockers hamnar i en batch efter varandra, och så vidare. Det går att dra och släppa manuellt, men det vore en nim funktion.

Ganska säker på att detta går att lösa i åtminstone Firefox. Har själv testat lite med userChrome -saker där man med CSS och JS kan modda webbläsaren (på samma sätt som gamla add-ons kunde göra, så jag har börjar återskapa några av dem jag saknar mest). Av vad jag lärt mig hittills så ska det gå att göra det du efterlyser.

Permalänk
Medlem

Mitt pedantiska ordningsinne blir stressat över att ha fler än 3 flikar öppna samtidigt. Rent och prydligt ska det vara! Att folk har över 100 är ett mysterium för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har kanske som mest 3-5 flikar öppna. 10 vid extremfall.
Min flickvän har kanske 50+ alltid öppna.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Brukar stänga innan det kommer upp i ca 10 flikar. Om jag vill spara en sida för läsa senare eller återkomma till så bokmärker jag den. Så ni som har 100+ flikar kanske skulle kunna börja nyttja bokmärkesfunktionen.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid minst 15 flikar öppna, dessa är mina standard flikar som jag kollar ofta. Sedan så finns det nästan alltid +30 flikar till i lite olika fönster. Ska jag köpa något och gör reaserch om det så blir det ett nytt fönster och kan lätt bli 30 flikar bara där. Ibland bokmärker jag flikar som varit öppna länge som jag inte vill stänga annars. Kan og lätt komma upp i 30 flikar i timmen.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

Bokmärken! Detta uppdelat i bokmärkesappar som t.ex Ekonomi/Nätverk/Nyheter o.s.v. Jag har inget behov av att ha 145 flikar uppe samtidigt då jag bara kan läsa en i taget. Vill jag läsa aftonbladet öppnar jag aftonbladet i nyhetsmappen. Vill jag ha Sweclockers trycker jag på bokmärket Sweclockers som givetvis ligger i bokmärkesfältet extra nära till hands.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Max 4st sen blir jag stressad. Ni som har 100+ och det kommer något ljudklipp? Min kompis har 30+ sen 1000 bokmärken på klipp han ska se.

På telefonen brukar det bli många flikar men det är pga att man inte ser de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller mig till max 3 st, kan inte sitta med 20 flikar. Vill ha det rent!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jobbigaste för mig är ändå när jag har massa läsvärda flikar uppe och sen av misstag råkar stänga ner allt med krysset längt till höger. Väldigt irriterande.

Då är det väl bara att öppna ett fönster, gå till History -> recently closed? 2-3 klick så är allt tillbaka?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Vivaldi låter dig även sätta andra än den öppnade fliken i dvala (jag kör engelskt operativsystem, ogillar dock ytterst att blanda svenska och engelska i tal eller skrift...), mycket användbart när minnet börjar tryta...

Vivaldi rekommenderas varmt.

Edit: och när jag får för många flickar, då sparar jag allt som bokmärken och rensar allt. Inte för att jag någonsin får för mig att öppna dem igen...

Kör också Vivaldi.
Många väldigt smidiga funktioner.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

jag brukar köra 3 max 4 flikar.
Kanske om det är något jag letar efter eller om jag försöker ta reda på lite information så öppnar jag fler. Är det något jag vill läsa senare så sparar jag i bokmärke..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jobb:
3 fönster, 20-60(?) tabbar per fönster. Var först två, ett med allt jobbrelaterat och ett privat. Skapade senare ett tredje specifikt för tickets (för att fixa buggat etc.) samt källkodsdiffar. Städar väl flikar en gång var-varannan månad eller så, i regel när något projekt blivit klart, då det kanske är ~15 flikar per fönster kvar, bortsätt det nya som blir mer eller mindre tomt.

Hemma:
Kaos. Har också 3 fönster. Det andra kom till för mer permanenta flikar, och det tredje minns jag inte riktigt. I nuläget är alla tre ett virrvarr av diverse youtubefönster, spel-wikis, googlesökningar och sidor hittade från det, antagligen minst 5 netflixfönster som "tappats bort" i havet av flikar och en massa annat. Har inte storstädats på väldigt länge. Send help plz...

Jag hade ett tillägg till Firefox innan där man kunde ha flikar som mappar med tabbarna i. Om man tryckte en knapp och kunde få upp en vy där varje kategori fick en ruta som man kunde ändra storlek på, med tabbarna som ikoner i. Detta slutade dock funka iom någon FF-uppdatering för ~2 år sedan, tror det var när jag tappade kontrollen hemma

Jag hade klart bättre disciplin upp tills för typ 5 år sedan. Kanske hade 5 permanenta samt <5 temporära hemma i ett fönster, två fönster av motsvarande storlek på jobb. Sedan började jag använda flikar som bokmärken, allt som jag vill kolla igen hamnar i en flik som bor där, oberoende om det är en "daglig" sida, eller något som besöks mer sällan, vilket sedan också inkluderade saker som jag bara ska kolla en gång till senare... eller som jag eventuellt vill kolla igen. Slippery slope.

Sidebery som någon postade ser intressant ut, ska ta och testa det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Max 4st sen blir jag stressad. Ni som har 100+ och det kommer något ljudklipp? Min kompis har 30+ sen 1000 bokmärken på klipp han ska se.

På telefonen brukar det bli många flikar men det är pga att man inte ser de.

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver ju inte ha alla tabbar "igång" bara för att de finns.
Jag har ~90 tabbar just nu (i ett vertikalt träd, så jag lätt kan läsa titlar samt se ikoner för allt icke-minimerat), men bara c:a 7-8 är aktiva, dvs har en sida laddad och använder RAM. Övriga tabbar är princip som automatiska bokmärken, de öppnas när man går till tabben.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Brukar stänga innan det kommer upp i ca 10 flikar. Om jag vill spara en sida för läsa senare eller återkomma till så bokmärker jag den. Så ni som har 100+ flikar kanske skulle kunna börja nyttja bokmärkesfunktionen.

Men bokmärken är ju en helt annan sak än flikar och använder man bokmärken så som jag (och många uppenbarligen) använder flikar så hade det blivit en väldig massa administration av bokmärken helt i onödan.

Till exempel: Gå in på en sida med artiklar (eller typ annonser på blocket)som du kanske vill läsa: Sweclockers, NY Times eller vad du vill. För att öppna de artiklar du vill läsa i nya flikar: Mittenklick på respektive artikel. När du kommer ner till gamla artiklar du redan läst eller när du har tillräckligt att läsa, så är det bara att stänga förstasidan du är på och så hamnar du på den först öppnade artikeln. Färdig med den, stäng och hamna på nästa. Inga menyer, inga högerklick, inget letande efter vilken artikel som var vilken och efteråt så finns det inget kvar utom historiken.

Alternativt: Gå in på startsidan, öppna första artikel du vill läsa och när du är klar, backa och öppna nästa artikel. Simplare och man håller sig till en flik men inte lika smidigt om man vill kunna växla mellan artiklar innan man är färdig med dem exempelvis. Så gör man ju på telefonen då det inte är lika smidigt att öppna i ny flik där och ännu mindre att stänga flikarna. Men för mig i alla fall så är det två separata aktiviteter: Först, välj vad jag vill läsa. Sen, läs innehållet.

Hur skulle bokmärken göra detta smidigare? Hade man bokmärkt varje artikel man vill läsa så hade man haft tusentals bokmärken inom kort, eller så hade man fått ta bort bokmärken när man är färdig med artikeln vilket ju är ett onödigt steg. Däremot att bokmärka huvudsidan kan kanske vara idé, men webbläsarna har ju gjort det enklare att slippa det genom dynamisk sök i adressfältet när man skriver och liknande funktioner.

Jag behöver inte ha ett bokmärke för exempelvis blocket för skriver jag bl i adressfältet så hittas den direkt och jag behöver bara trycka enter. Webbläsaren lär sig också att jag exempelvis i princip alltid går in på Göteborg på blockets startsida så den kommer att börja föreslå blocket.se/göteborg eller vad nu länken är före bara blocket.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men bokmärken är ju en helt annan sak än flikar och använder man bokmärken så som jag (och många uppenbarligen) använder flikar så hade det blivit en väldig massa administration av bokmärken helt i onödan.

Till exempel: Gå in på en sida med artiklar (eller typ annonser på blocket)som du kanske vill läsa: Sweclockers, NY Times eller vad du vill. För att öppna de artiklar du vill läsa i nya flikar: Mittenklick på respektive artikel. När du kommer ner till gamla artiklar du redan läst eller när du har tillräckligt att läsa, så är det bara att stänga förstasidan du är på och så hamnar du på den först öppnade artikeln. Färdig med den, stäng och hamna på nästa. Inga menyer, inga högerklick, inget letande efter vilken artikel som var vilken och efteråt så finns det inget kvar utom historiken.

Alternativt: Gå in på startsidan, öppna första artikel du vill läsa och när du är klar, backa och öppna nästa artikel. Simplare och man håller sig till en flik men inte lika smidigt om man vill kunna växla mellan artiklar innan man är färdig med dem exempelvis. Så gör man ju på telefonen då det inte är lika smidigt att öppna i ny flik där och ännu mindre att stänga flikarna. Men för mig i alla fall så är det två separata aktiviteter: Först, välj vad jag vill läsa. Sen, läs innehållet.

Hur skulle bokmärken göra detta smidigare? Hade man bokmärkt varje artikel man vill läsa så hade man haft tusentals bokmärken inom kort, eller så hade man fått ta bort bokmärken när man är färdig med artikeln vilket ju är ett onödigt steg. Däremot att bokmärka huvudsidan kan kanske vara idé, men webbläsarna har ju gjort det enklare att slippa det genom dynamisk sök i adressfältet när man skriver och liknande funktioner.

Jag behöver inte ha ett bokmärke för exempelvis blocket för skriver jag bl i adressfältet så hittas den direkt och jag behöver bara trycka enter. Webbläsaren lär sig också att jag exempelvis i princip alltid går in på Göteborg på blockets startsida så den kommer att börja föreslå blocket.se/göteborg eller vad nu länken är före bara blocket.se.

Du beskriver typ hur man använder flikar, även jag med få flikar använder trots allt flikar.
Det jag dock ställer mig lite frågande till är hur intressant är egentligen artikeln om den ligger på flik 127 och inte har blivit läst ännu.

Beskrivande exempel hur jag använder bokmärken, ex om något är så pass intressant att jag vill läsa det igen eller om jag vill enkelt hitta tillbaka till en sida. Där kanske skillnaden mellan mig och de som har 100-400flikar är att jag stänger av datorn, firefox etc när jag är klar med en sittning alternativt när jag har använt klart datorn för dagen. Jag gillar att öppna firefox för dagen med en flik, då känns det rent och städat. Men det är ju också en personlig preferens.

Men jag får erkänna att det låter lite rörigt att ha 3-400 flikar, hur håller man reda på vad som är vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Du beskriver typ hur man använder flikar, även jag med få flikar använder trots allt flikar.
Det jag dock ställer mig lite frågande till är hur intressant är egentligen artikeln om den ligger på flik 127 och inte har blivit läst ännu.

Beskrivande exempel hur jag använder bokmärken, ex om något är så pass intressant att jag vill läsa det igen eller om jag vill enkelt hitta tillbaka till en sida. Där kanske skillnaden mellan mig och de som har 100-400flikar är att jag stänger av datorn, firefox etc när jag är klar med en sittning alternativt när jag har använt klart datorn för dagen. Jag gillar att öppna firefox för dagen med en flik, då känns det rent och städat. Men det är ju också en personlig preferens.

Men jag får erkänna att det låter lite rörigt att ha 3-400 flikar, hur håller man reda på vad som är vad?

Ja, jag beskriver hur man använder flikar, för det är ju användandet av flikar som många inte verkar förstå, och självklart är det en personlig preferens. Vad jag inte förstår är hur bokmärken skulle hjälpa mot användandet av flikar eller hur det skulle vara bättre. Man kan ju se flikar som temporära bokmärken, eller tvärtom bokmärken som mer permanenta flikar, men jag vill inte ha bokmärken som jag bara kommer att använda en gång utan då passar en flik mycket bättre, oavsett om jag använder den om fem minuter eller fem veckor. Bokmärken är för mig till för saker som jag kommer att återkomma till flera gånger.

Permalänk

@aToria: Historik har jag, men inget "recently closed". I min historik ligger sidorna uppradade efter senast använda, och de flikar jag har haft öppna och känts användbara kan sträcka sig flera dagar tillbaka, blandat med skräp som jag skäms över att ens ha öppnat.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

På jobbet sitter jag med 3 fönster och kanske 30 flikar var, mycket av det är olika ärenden, men också adress sökningar + privata sökningar man gör. Hemma typ samma, (har ADHD) så ibland söker man på precis allt man funderar på i stunden och glömmer bort att stänga allt

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk

Har max två flikar öppna. 3st ibland om jag lyssnar på bandit.

Skrivet av mrqaffe:

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

Det som jag vill spara ligger som bokmärken, cirkus 50st totalt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Personligen så är jag ganska så mån om att hålla allt organiserat, och aktuellt. Jag skulle nog säga att jag sällan överskrider 20 flikar, och når nog bara den gränsen när jag jobbar på något specifikt projekt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan ha så pass många flikar öppna. Jag har max 3st och ibland några fler ifall jag gör någon typ a research. Efter varje "session" stänger jag alltid ner datorn och stänger alla filkar. Blir tokstressad när jag har massa filkar liggandes som jag inte använder.

Ni som har mängder med flikar öppna, vad är det som gör att man måste ha så många öppna hela tiden? Vad är det ni läser som gör att man öppnar så pass många flikar och måste ha kvar dom? Är väldigt nyfiken

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Skrivet av Ohdear:

Förstår inte hur man kan ha så pass många flikar öppna. Jag har max 3st och ibland några fler ifall jag gör någon typ a research. Efter varje "session" stänger jag alltid ner datorn och stänger alla filkar. Blir tokstressad när jag har massa filkar liggandes som jag inte använder.

Ni som har mängder med flikar öppna, vad är det som gör att man måste ha så många öppna hela tiden? Vad är det ni läser som gör att man öppnar så pass många flikar och måste ha kvar dom? Är väldigt nyfiken

Troligtvis att man gör något annat under tiden medans har flikarna öppna, inte har läst klart det man hade på de andra flikarna som är öppna, sedan kommer det något annat ivägen man behöver öppna en till flik

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

1 max 2 om ja kör ett videoklipp eller nått på skärm 2

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har väl som mest kanske 10 flikar uppe om jag arbetar med någon sak och ska ha fram information. I dagligt användande har jag mellan 2-5 flikar uppe, och stänger ner flikar när jag är klar med dem. Om det är något jag tänker kika på någon annan gång (men som man oftast inte gör) så lägger jag till ett bokmärke istället, så slipper man sitta med en hel drös med onödiga flikar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ohdear:

Förstår inte hur man kan ha så pass många flikar öppna. Jag har max 3st och ibland några fler ifall jag gör någon typ a research. Efter varje "session" stänger jag alltid ner datorn och stänger alla filkar. Blir tokstressad när jag har massa filkar liggandes som jag inte använder.

Ni som har mängder med flikar öppna, vad är det som gör att man måste ha så många öppna hela tiden? Vad är det ni läser som gör att man öppnar så pass många flikar och måste ha kvar dom? Är väldigt nyfiken

Det är mycket enklare att använda flikar än bokmärken och jag har olika webbläsare och olika fönster i respektive webbläsare där flikarna i respektive fönster på nått sätt handlar om samma ämnesområde.

Olika webbläsare är olika lämpade för olika saker så man måste ju använda flera och en del siter gör ja allt de kan för att spåra ens aktiviteter för "skit" medans andra helst bör kunna få mycket info för att de är pålitliga och funkar mycket bättre så man behöver ju kunna ha olika inställningar beroende på vilka siter man är på och vilka företag man har förtroende för, jag har ex fullt "förtroende" för att Google, Microsoft och Facebook spionerar, avlyssnar, kartlägger så mycket de bara kan för att sälja uppgifterna och det ogillar jag.

Det blir helt enkelt ganska ohanterligt att hålla på med tillägg och individuella inställningar för varje webbsida i en och samma webbläsare så därför har åtminstone jag helt olika användningsområden för webbläsarna.
Tex så har jag mycket lågt förtroende för Google och använder Chrome mest för trams som att kolla på mediasiter typ Svt play och Youtube, Chrome, Edge och IE är också notoriskt dålig på att behålla både fönster och flikar utan stänger ofta ner nått när man väl har öppnat "många" och startar om webbläsaren, de fungerar helt enkelt tekniskt mycket dåligt när man öppnar några hundra flikar eller mer, Google vill väl inte att man ska låta bli att söka för då får de ju mindre möjligheter att tjäna pengar.

Firefox och Pale moon är däremot oerhört stabila och konfigurerbara så de funkar med hundratals fönster och/eller hundratals flikar och eftersom det går att ställa in så att innehållet på en flik som inte visas inte laddas så funkar det ofta mycket smidigare med flikar än med att försöka hantera bokmärken eller grupper av bokmärken men jag har även bokmärksgrupper för en del ämnen när man tex vill öppna 50 flikar i ett nytt fönster för att kolla om det "hänt nått" då öppnar jag dem i ett nytt fönster och kollar av sidorna och bara stänger ner de flikar som inte innehåller nått nytt, det går snabbt att få en överblick och så kan man kolla vidare på de flikar som man inte direkt stäng ner pga att det inte hänt nått.

Tor använder jag tex för de allra värsta spionsiterna likt Facebook för de är ju mest likt ett virus som egentligen inte borde köras ens i samma dator utan man ska kanske isolera dem i en virtuell maskin som hela tiden rensas så de inte snokar på mer än det man har för sig på bara deras egen site.

Alltså flera olika webbläsare som gör det de är bra på och för att kunna få en överblick på hur integritetssäkra de är och så använda flikar i de som kan hantera det pålitligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På jobbet så länge man inte fastnar med flera komplicerade felsökningar åt gången försöker jag hålla det städat men det blir lätt kanske runt 15 vilket är jätteirriterande för det känns som man kan behöva återkomma till dom spåren i ett senare skede.
Ibland stänger jag ned flikar som jag inte tror jag behöver just då bara för att lite senare inse att jag hade behövt det och det kommer innebära några minuter arbete för att googla fram infot eller ta fram en ny rapport, vilket jag inte riktigt har tid med.

Hemma är det mycket värre, jag öppnar massvis med youtube flikar, ibland discogs, för att jag vill följa upp vart något leder men har aldrig riktigt tiden så det ger en viss ångest när man skulle behöva starta om datorn.

För att få ordning har jag provat lite med att ha flera instanser av Chrome öppna (tex 3-4 st) med vardera sina flikar för uppgiften men det brukar nog ändå bli lite rörigt.

Här är förresten begränsningen hur många flikar Safari klarar av i iPhone.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Bokmärken! Detta uppdelat i bokmärkesappar som t.ex Ekonomi/Nätverk/Nyheter o.s.v. Jag har inget behov av att ha 145 flikar uppe samtidigt då jag bara kan läsa en i taget. Vill jag läsa aftonbladet öppnar jag aftonbladet i nyhetsmappen. Vill jag ha Sweclockers trycker jag på bokmärket Sweclockers som givetvis ligger i bokmärkesfältet extra nära till hands.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst funkar ju så länge man inte behöver undersöka något och all info finns aldrig på en sida. Men det jag inte riktigt förstår är du som verkar gillar struktur går till aftonbladets hemsida..

@Elektroman
Kan du inte göra en undersökning av denna? Typ i formatet 1-10, 10-20, 20-50, 50-100 eller 100+ flikar.
Vore kul att se statistik på hur swecare använder sin webbläsare

Visa signatur

thank you, come again