Asrock släpper Radeon RX 5700 XT Taichi X fabriksöverklockat till 2 040 MHz

Asrock släpper Radeon RX 5700 XT Taichi X fabriksöverklockat till 2 040 MHz

Asrock fortsätter satsa på grafikkortsmarknaden, och släpper nu serien Taichi X. Bland paradnumren märks en väl tilltagen kylare, sex videoutgångar samt hög fabriksöverklockning.

Läs hela artikeln här

Kommer ni recensera den?

Hehe.. dom har inte "2 040 MHz fabriksöverklockning", dom har överklockat kortet till 2040MHz

Riktigt snygg backplate så det är synd att resten inte lever upp till den designen och RGB-ringen.. jag finner inte orden.

Baksida = 10 000kr
Fläktsida = 150 kr

Jag tycker båda sidorna är hiskeliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SCORPIUS:

Hehe.. dom har inte "2 040 MHz fabriksöverklockning", dom har överklockat kortet till 2040MHz

Kände också att det lät lite konstigt...

Hade det inte varit för RGB fläkten hade det varit ett snyggt kort.

@_Merc_: Tur att RGB är valfritt , du kan stänga av det

OT: snyggt kort

Tycker om att det lättas på trycket utav tredjepartsgrafikkort av 5700.

Kul att dom fläskar på med mer bild anslutningar. Många grafikkort har ju tagit bort DVI-porten och inte lagt till något där istället. Sen var inte framsidan så värst fin dock. Men men.

Bara den kyler bra, dvs. är rätt tyst!
RGBn kan man väl stänga av eller stoppa i låda som täcker kortet, om det känns fult...

Skrivet av Yaana:

Riktigt snygg backplate så det är synd att resten inte lever upp till den designen och RGB-ringen.. jag finner inte orden.

Kolla in red dragon modellen om du letar premiumfokus, fick mitt i torsdags! https://www.powercolor.com/product?id=1565953800

@Tangentbord: Nöjd med den? Ska eventuellt köra på svart-vitt tema men draken ser ut att eventuellt kunna måla i vitt.

Skrivet av andra94:

@_Merc_: Tur att RGB är valfritt , du kan stänga av det

OT: snyggt kort

Men du måste fortfarande betala för det...

Skrivet av Yaana:

@Tangentbord: Nöjd med den? Ska eventuellt köra på svart-vitt tema men draken ser ut att eventuellt kunna måla i vitt.

Faktiskt! Har mer problem med värmen/fläktkurvan till processorn (u14s på en 3700x). Kan kolla om färgen går att skapa bort från fläkten utan för mycket jobb, den på backplaten är riktigt neutral