Borderlands 3 – den stora tråden

Permalänk

Precis klarat spelet tillsammans med en polare! Fruktansvärt nöjda, man får ha lite överseende med lite prestandaproblem vid release, det var dock inget vi ansåg som ett problem efter lite justerande av grafikinställningar.

Borderlands 3 känns som tidigare titlar på sterioder. Blir helt jävla galet när man kommer upp i lite högre levlar.
Nu dags för Mayhem och True Vhunter mode!

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Känner igen detta, vad som hände för mig var att det startade efter ett par minuter.
Trodde också att det låst sig.

Väntade en kvart. Sedan tog jag tillbaka dx11.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sideburns:

Väntade en kvart. Sedan tog jag tillbaka dx11.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en kvart behövde jag inte vänta, högst fem minuter.
Kör också med DX11 för närvarande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Installerade epic game store för det här spelet och jag kan inte förstå allt hat mot den klienten.
Dock så fick jag dra ner till low på kvaliteten på min 1440p. Kanske dags att uppgradera fury x.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirat 2 fulla dagar nu, inga crasher. Ljudbugg ett par gånger, men löser sig när man laddar in nytt område.
Grafiken ställde sig på Ultra, jag kör på High för att få mer FPS. Funkar bra!
Gillar spelet! Bra flyt, kul uppdrag, hinner nästan inte köra side-missions då man levlar så bra i endast main-questen.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Keeper of Traditions

Låter som ännu ett spel som måste betatestas av dag 1-köparna. Inga problem med att vänta på Steam-släppet alltså

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett roligt spel, har dock märkt av lite buggar i spelet. Min karaktärs hår flimrar väldigt mycket när jag är i ett fordon så det ser lite roligt ut. Hade problem emellanåt att ladda om men det fixade sig efter en stund. Annars är det är roligt co-op spel som inte är allt för krångligt att spela med andra.

Permalänk

@Dunder:

Då kan du få vänta länge!

Det är verkligen inga "game breaking"-buggar. På sin höjd finns det ett par saker man stör sig på. Mitt flyter på skitfint i 1440p runt 80-100fps med helt ok grafikinställningar med specsen nedan, och det ser väldigt mycket bättre ut än föregående titlar, för att inte tala om gameplay.

Har under denna helgen mig veterligen kommit 3 mindre uppdateringar, så förväntar mig att de nästintill obefintliga barnsjukdomarna kommer försvinna inom kort, även om jag själv knappt upplevt några -och jag kör DX12 vilket har hjälpt snarare än stjälpt tbh.

Hade inte väntat en sekund till om du gillar dessa titlar! Tveklöst bästa spelet i serien.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Gillar spelet tyvärr är prestandan under all kritik. 8700k plus ett 2080ti och under dom största striderna så faller fps under 60 trots allt bara på high

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar vara mer av borderlands helt enkelt, lungnar mig till de har tagit bort Denuvo så blir nog prestandan mycket bättre.
500MB kopieringskydd eller så i executable är nog en av de stora prestandatjuvarna som vanligt.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av E.Erlandsson:

@Dunder:

Då kan du få vänta länge!

Det är verkligen inga "game breaking"-buggar. På sin höjd finns det ett par saker man stör sig på. Mitt flyter på skitfint i 1440p runt 80-100fps med helt ok grafikinställningar med specsen nedan, och det ser väldigt mycket bättre ut än föregående titlar, för att inte tala om gameplay.

Har under denna helgen mig veterligen kommit 3 mindre uppdateringar, så förväntar mig att de nästintill obefintliga barnsjukdomarna kommer försvinna inom kort, även om jag själv knappt upplevt några -och jag kör DX12 vilket har hjälpt snarare än stjälpt tbh.

Hade inte väntat en sekund till om du gillar dessa titlar! Tveklöst bästa spelet i serien.

Njae, det tror jag inte. Ett halvår skulle jag gissa, och då har det kommit ner till en rimlig prisnivå för vad man får också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.Erlandsson:

@Dunder:

Då kan du få vänta länge!

Det är verkligen inga "game breaking"-buggar. På sin höjd finns det ett par saker man stör sig på. Mitt flyter på skitfint i 1440p runt 80-100fps med helt ok grafikinställningar med specsen nedan, och det ser väldigt mycket bättre ut än föregående titlar, för att inte tala om gameplay.

Har under denna helgen mig veterligen kommit 3 mindre uppdateringar, så förväntar mig att de nästintill obefintliga barnsjukdomarna kommer försvinna inom kort, även om jag själv knappt upplevt några -och jag kör DX12 vilket har hjälpt snarare än stjälpt tbh.

Hade inte väntat en sekund till om du gillar dessa titlar! Tveklöst bästa spelet i serien.

Vad har man för fördelar med DX12 vs DX11 i Borderlands 3?

Tycker spelet är kul! Gillar man BL2 så kommer man gilla BL3. Har inte stött på några gamebreaking buggar. Nåt enstaka objekt som flimrar men inte några problem annars. Har bara kört Solo än så länge ska köra lite med en kompis ikväll.

Kan tipsa om den här sidan där det finns koder för att få lite golden keys gratis som man kan öppna ingamelådor med som jag förstått det. Inte stött på den typen av lådor än. Man kan även få lite skins och annat om man gör lite skräp på deras "Borderlands VIP"-sida typ kolla på en video, fyll i ett formulär. Det finns en anna typ av koder som du kan fylla i även där utan att göra något särskilt.
https://progameguides.com/borderlands/borderlands-3-shift-cod...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på när man ska byta vapen i vapenslotten. Vet inte om jag gör nått fel. Men att välja och klicka på slotten funkar inte som det gjorde i bl 2. Jag får dra vapnen till respektive slott. Detta funkar ca 1 gång av 5.
När jag säljer av vapen så fastnar grafiken för vissa vapen till nästa vapen så att man råkar sälja en sköld som har grafiken av ett vapen.

Jag älskar autoloot av ammo och pengar. Nått jag störde mig till vansinne på i tidigare spel i serien.

Permalänk
Inaktiv

Borderlands 3 är hittills (lvl21) ett jättekul spel. Så många quality of life förbättringar, gunplay, lootingsystem etc. är förbättrade hela vägen. Spelet stöder dessutom LAN vilket är rätt häftigt 2019. Storyn är i klass med tidigare spel. Det verkar finnas ett stort replay value I vanlig ordning.
Enda smolket i bägaren är prestandan. Får hoppas att Denuvo försvinner och lite patchar släpps för att boosta frameraten. Men framförallt för att få bukt med de framedrops som händer lite då och då i vissa zoner.

Borderlands 3 kan vara årets spel, Apex Legends är största konkurrenten enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med många som tidigare att spelet är riktigt kul! Kör alla sidemissions jag hittar, så det tar lite tid att ta sig igenom men hittills har jag inte känt att det blivit någon särskild repetition i missions, skulle vara bounty uppdragen men det är ju lite svårt att göra det på något annat sätt.

Ändå nackdelen jag känner hittills är att ammo är ett mycket större bekymmer för mig i detta spel. Känns som att många vapen skadar riktigt lite, bara en stor grupp trash mobs kan dränera ammot riktigt mycket. Vet inte om det förändras senare i spelet men hittills känns det orimligt med 4-5 Crits med snipern för att sänka ett psycho t.ex.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av milky81:

Vad har man för fördelar med DX12 vs DX11 i Borderlands 3?

Tycker spelet är kul! Gillar man BL2 så kommer man gilla BL3. Har inte stött på några gamebreaking buggar. Nåt enstaka objekt som flimrar men inte några problem annars. Har bara kört Solo än så länge ska köra lite med en kompis ikväll.

Kan tipsa om den här sidan där det finns koder för att få lite golden keys gratis som man kan öppna ingamelådor med som jag förstått det. Inte stött på den typen av lådor än. Man kan även få lite skins och annat om man gör lite skräp på deras "Borderlands VIP"-sida typ kolla på en video, fyll i ett formulär. Det finns en anna typ av koder som du kan fylla i även där utan att göra något särskilt.
https://progameguides.com/borderlands/borderlands-3-shift-cod...

Tack för tipset!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Håller med många som tidigare att spelet är riktigt kul! Kör alla sidemissions jag hittar, så det tar lite tid att ta sig igenom men hittills har jag inte känt att det blivit någon särskild repetition i missions, skulle vara bounty uppdragen men det är ju lite svårt att göra det på något annat sätt.

Ändå nackdelen jag känner hittills är att ammo är ett mycket större bekymmer för mig i detta spel. Känns som att många vapen skadar riktigt lite, bara en stor grupp trash mobs kan dränera ammot riktigt mycket. Vet inte om det förändras senare i spelet men hittills känns det orimligt med 4-5 Crits med snipern för att sänka ett psycho t.ex.

Jag gillar verkligen att det inte känns så "enkelt" som tidigare spel (där man kunde poppa det mesta med en crit). Man kommer däremot att hitta vapen som köttar på ganska bra

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

stäng av headbobing om ni mår illa av spelet.. jag klarade 5 minuter sen var jag spyfärdig, headbob av så känner jag inget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag gillar verkligen att det inte känns så "enkelt" som tidigare spel (där man kunde poppa det mesta med en crit). Man kommer däremot att hitta vapen som köttar på ganska bra

Det håller jag med om men när en purple rocket launcher skadar 32 dmg på lvl 11 känns det lite fel haha. 10 rockets för en liten standard fiende. Men jag tycker också det är roligt att det är lite svårare, det blir bara trist när man måste ha 5 olika vapen för att komma igenom en map utan att springa tillbaka för mer ammo. Många vapen som har "oändligt" magasin med typ 2-3 ammo per skott, så går det snabbt!

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Har spelat en del under helgen och nått lvl 19 nu. Finns några buggar osv men inte alls farligt. Något som jag däremot tyckte var konstigt var att spelet flyter bättre med allt på ultra än high för mig och mitt RTX2080. Fipplade lite med inställningarna men sen gav jag upp och körde på high trots att jag inte ligger runt 60fps. Sen kunde jag inte stänga av vsync vilket var rätt irriterande.

Permalänk
Medlem

kört 30h, lvl 35 har dock fått köra om en del då polarna hakat på och man fått hjälpa dom...riktigt roligt och bossarna blir bara roligare ju längre man kommer riktigt adrenalin kickande ibland!

ska försöka ta 50 idag..

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem

Så skönt att man är uttråkade av BL numera så en boykott kunde inte kommit mera lägligt. SupMatto rip? gg epic

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Drabbas av ljudbugg (fx och/eller dialog försvinner) regelbundet plus en boss som inte dök upp när den skulle.

Annars grym spelkänsla, bra story, många skojiga side missons och en massa nya underhållande vapenvarianter att leka med (Hello Tediore ).

Saknar humorn från tvåan bara.

Permalänk

Jag körde med Mind Killer shotgun lvl 8 plus en lila lvl 7 Tediore smg fram till nånstans level 20 utan problem.

Assault rifles med crit ricochet är riktigt najs och funkar som- och nästan bättre än snipers.
Sen har jag haft tur och fått två olika legendary rocket launchers som plockar bossar utan större problem.

Jag har än så länge aldrig fått slut på ammo.

lv 26 so far

FL4K FTW

Permalänk
Medlem

Överlag mycket nöjd med spelkänslan i BL3. Plöjer igenom huvudkampanjen med vänner för att köra lite mer sidouppdrag i nästa genomspelning. Försöker bli klok på fördelningen av skill points till mechen, men inte så insatt ännu.

Det flyter på riktigt bra grafikmässigt på min rigg med 1920x1200, ultra-settings på allt. Sällan att det droppar under 60 fps.

Buggar som jag stött på har varit några enstaka CTD samt att inventory flippar ut ibland med placeholders och fel ikoner till föremål vilket är störande. En annan milt sagt irriterande detalj är att spatial sound inte samarbetar och att vid vanlig stereo så försvinner ljudet från dialogen så fort man vänder ryggen till den pratande NPC:n. Jag hoppas att de patchar bort dessa detaljer så småningom.
Men från att ha spelat från release och med dagens anda att stora spelföretag släpper "färdiga" spel som känns som alpha-versioner så får man ju vara nöjd minst sagt.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LupX:

Överlag mycket nöjd med spelkänslan i BL3. Plöjer igenom huvudkampanjen med vänner för att köra lite mer sidouppdrag i nästa genomspelning. Försöker bli klok på fördelningen av skill points till mechen, men inte så insatt ännu.

Det flyter på riktigt bra grafikmässigt på min rigg med 1920x1200, ultra-settings på allt. Sällan att det droppar under 60 fps.

Buggar som jag stött på har varit några enstaka CTD samt att inventory flippar ut ibland med placeholders och fel ikoner till föremål vilket är störande. En annan milt sagt irriterande detalj är att spatial sound inte samarbetar och att vid vanlig stereo så försvinner ljudet från dialogen så fort man vänder ryggen till den pratande NPC:n. Jag hoppas att de patchar bort dessa detaljer så småningom.
Men från att ha spelat från release och med dagens anda att stora spelföretag släpper "färdiga" spel som känns som alpha-versioner så får man ju vara nöjd minst sagt.

Kör stereo och för mig så är det inga problem med dialog.
På min ps4a så får jag det problemet då jag inte har bakkanalerna uppe ännu.
Är du säker att alla inställningar är korrekta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Njae, det tror jag inte. Ett halvår skulle jag gissa, och då har det kommit ner till en rimlig prisnivå för vad man får också.

6 Månader är det sagt men jag ser inte riktigt varför Gearbox skulle sänka priset när det släpps till steam? Möjligtvis att det sänks på EGS i så fall.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sweets589:

6 Månader är det sagt men jag ser inte riktigt varför Gearbox skulle sänka priset när det släpps till steam? Möjligtvis att det sänks på EGS i så fall.

För att det då är ett halvår gammalt, all hype har försvunnit och det blir dags för reor

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så det är Denuvo som spökar lite? Jag tycker att man datorn är ändå helt okej (prestandamässigt) men jag blev lite förvånad att spelet hackade en del på high settings. Det är ju ändå ganska mycket celshading och inte "livslika texturer"