Borderlands 3 – den stora tråden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av toboraton:

Ah ok. Tittade först inte på din video. Tänkte att min länk kanske skulle ge folk en mer övergripande översikt på prestandan och enkelt se skillnaden mellan alla inställningar. Tycker hardware unboxed gör bra tweak guider.

Personligen lär jag nog vilja ha volumetric fog på medium och per object motion blur på. Tycker det ger spel mer feeling.

Jag brukar vänta på vad Angry Joe och ACG säger och jag hoppas spelet får ok recensioner. Tyckte user reviews på metacritic verkar överdrivet negativa så jag förväntar mig inga 8:or eller 9:or.

Mycket av det negativa verkar komma från dålig prestanda och en del buggar, buggar brukar fixas, prestanda brukar bli bättre och man kommer långt med egna inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Måst man ha spelat 2:an för att förstå 3:an?

Har bara spelat 1:an

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Måst man ha spelat 2:an för att förstå 3:an?

Har bara spelat 1:an

Nope. Det är bara in o kötta! Det återkommer karaktärer från 2an men de introduceras snyggt!

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Mycket av det negativa verkar komma från dålig prestanda och en del buggar, buggar brukar fixas, prestanda brukar bli bättre och man kommer långt med egna inställningar.

Ja de flesta recensionerna såg mest arga och impulsiva ut.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag spelet igår, och kan säga att man har en del stuttering. Nästan man ångrar sitt köp speciellt nu, gått över 2 timmar med.
Den nya Denuvo gör inte saken bättre med deras skit VM system. Bort med skiten säger jag bara.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Spelat ungefär 14 timmar. Så himla kul. Behövde ju dock modifiera mina grafikinställningar, så kör på medium med 60FPS på ett 1050Ti.

Tror dock att de kommer att fixa prestanda problemen med framtida patchar.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Men bortsett från detta jag tror att majoriteten av de negativa betygen beror på potatisriggar eller skit bakom spakarna.

Hahaha , detta va veckans garv

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Typiskt att Classic är ute och suger upp all ens speltid
Blir att köpa när det lugnar ner sig lite på den fronten.

Permalänk
Avstängd

Nej jag har inte hunnit testa spelet än då jag väntar på att det ska släppas på vettigare försäljningsplattformar. Ses nästa år!

Inlägg modererat (ej censurerat) av moderator
Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Sjukt bra spel ligger nog redan över 24 timmar! Helt magiskt roligt!

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Nån som provat med fury x och prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Nån som provat med fury x och prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte sett nåt prestanda test än där Fury X är med men i 1080p upplösning och high settings skulle jag tippa på 50-70 fps, med ultra settings runt eller strax under 50 fps, mixtrar man lite med inställningar kan man nog få det att ligga stadigt över 60 fps.

Du kan ju kolla lite på det här prestanda testet, du får scrolla ner en bit innan du kommer till graferna.
https://www.pcgamer.com/borderlands-3-system-requirements-set...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Nope. Det är bara in o kötta! Det återkommer karaktärer från 2an men de introduceras snyggt!

Blev riktigt sugen på det när man tittar på Twitch samt läste att det kommer att stöda att de som köper de på EGS kommer kunna spela med dem som köper på steam. Men ska bara se hur det slutar. Är det ett bra slut så kommer jag att köpa spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hahaha , detta va veckans garv

Haha fick ett gott skratt, jag kanske skulle köpa spelet och testa detta på min potatis rig till i7 920 men trycka in mitt 1080Ti bara för att hehe

Permalänk
Medlem

Av vad jag kan utläsa av recensioner och kommentarer så verkar spelet ha en del problem med DX12 så det är nog bäst att hålla sig till DX11 för tillfället och hoppas att det snart kommer en patch som fixar DX12.

Permalänk
Medlem

Köper när det kommer till steam, borde förvänta oss att man får halva priset då med eftersom det då är ett gammalt spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Typiskt att Classic är ute och suger upp all ens speltid
Blir att köpa när det lugnar ner sig lite på den fronten.

Spela Classic först sen om du har tid så spelar du andra spel

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i 23 timmar. Riktigt roligt!

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig till slut och köpte super delux varianten och hittills riktigt nöjd med spelet.

Tycker faktisk att det är helt okej optimerat satte allt på ultra förutom Volumetric fog som är av och jag får ut 80-144fps med datorn i sign skärmen är 1080p 144Hz. har inte hunnit uppdaterat till 1440p 144Hz

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Nån som orkar dra lite pros o cons? Ät det värt?
Jag kommer mestadels spela ensam pga familj och barn, hur är det att lira solo?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Steam release

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Spelat lite i helgen. Var riktigt roligt. Fick ihop en 4h i fredag och 5 timmar igår. När jag nu skulle logga in så drar spelet ner en gammal save från i fredags så hela gårdagens spel är bortblåst. Det där med cloudsaves i Epic Launcher måste ju vara ett jävla skämt då. Är riktigt sugen på att strunta i allt nu och vänta in steam för om jag ska bli av med progress var och var annan dag finns inte mycket mening med att spela.

I övrigt är spelet riktigt kul, speciellt om man har några kompisar att spela med.

Var visst inte ensam...
https://forums.gearboxsoftware.com/t/cloud-saves-bl3-pc/31242...

Ni som kör på flera datorer. Se till att ha backuper på save-filen. Launchern skriver över hej vilt. Finns ingen kontroll vilken save som är senast, utan den skriver upp filen till cloud utan någon verifiering. Om jag ens fortsätter kommer väl stänga av cloud saves och flytta savefilen manuellt mellan datorerna då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sideburns:

Spelat lite i helgen. Var riktigt roligt. Fick ihop en 4h i fredag och 5 timmar igår. När jag nu skulle logga in så drar spelet ner en gammal save från i fredags så hela gårdagens spel är bortblåst. Det där med cloudsaves i Epic Launcher måste ju vara ett jävla skämt då. Är riktigt sugen på att strunta i allt nu och vänta in steam för om jag ska bli av med progress var och var annan dag finns inte mycket mening med att spela.

I övrigt är spelet riktigt kul, speciellt om man har några kompisar att spela med.

Var visst inte ensam...
https://forums.gearboxsoftware.com/t/cloud-saves-bl3-pc/31242...

Ni som kör på flera datorer. Se till att ha backuper på save-filen. Launchern skriver över hej vilt. Finns ingen kontroll vilken save som är senast, utan den skriver upp filen till cloud utan någon verifiering. Om jag ens fortsätter kommer väl stänga av cloud saves och flytta savefilen manuellt mellan datorerna då.

Tack för denna info, gör att jag numera inte ens överväger att köpa det genom Epic Store. Så jävla trött på ännu en game-launcher, men tänkte att BL3 kanske kunde få mig att överväga det... Oh well, finns gott om andra spel att goa sig med tills det kommer till Steam.

Permalänk
Hjälpsam

Råkat ut för en bugg ibland.
Efter det att jag öppnat kartan och stängt ned den, är det lysande streck i nederkant på skärmen.
Skall testa med DX11 i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Råkat ut för en bugg ibland.
Efter det att jag öppnat kartan och stängt ned den, är det lysande streck i nederkant på skärmen.
Skall testa med DX11 i stället.

Får inte mitt spel att starta med dx12. Får gå in i ini-filen och sätta tillbaka dx11. Får en scen när claptrap går över skärmen och där fastnar allt utan att komma vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det står tidigare i tråden men Joker Production på Youtube rekommenderade DX11 > DX12 för det var mindre buggigt, kanske hjälper någon.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sideburns:

Får inte mitt spel att starta med dx12. Får gå in i ini-filen och sätta tillbaka dx11. Får en scen när claptrap går över skärmen och där fastnar allt utan att komma vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner igen detta, vad som hände för mig var att det startade efter ett par minuter.
Trodde också att det låst sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Är stutter när FPSen är bra men det känns som det inte flyter?
Har den känslan när jag spelar och det är inget vidare!
Spelet i sig är annars mkt kul! Spelade ihop med tvillingbrodern igår/inatt och fick ihop över 6tim!
Helt fast blev man!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Klarade spelet precis. Får 8/10 i nuvarande form men förtjänar minst 9/10 ifall de löser prestanda problemen. Mayhem mode är riktigt kul och är betydligt svårare.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan öka hastigheten som man flyttar runt kartan på? Är ju helt bedrövligt långsamt som det är nu. I princip det enda jag stör mig på med spelet (och att man inte kan välja vilket quest man ska visa på kartan när man faktiskt tittar på kartan).

Visa signatur

Grubblare