Postnord eller Ica har tappat min skärm...

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Det framgår i inläggen innan ditt att han har följt instruktionerna/och att skärmen har varit täckt (enligt instruktioner) fram tills att den var väggmonterat.

Skrivet av TheBodyLotion:

@Rouge of Darkness: Om man följer instruktionerna för att montera skärmen ser man inte skärmen förrän den är uppsatt.

ok. eftersom han inte specat vilken skärm det handlar om kan jag inte kolla manualen men är typ 100% säker på att iaf kapitel 1 eller 2 brukar vara att inspektera komponenterna iaf typ ett av de första stegen oavsett vara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Nä luktar fisk, en sådan skada på skärmen kan bara ha uppstått av att man klivit på skärmen eller dylikt. Den lilla dingen i kartongen kan omöjligt ha orsakat den skadan.

Och till alla andra som gnäller att det är omöjligt att den lilla "dingen" i kartongen kan skada skärmen så mycket.
1: Fick hem en Ups av version rackmonteringsbar (flat) 35Kg där kartongen hade en mindre skada i sig, men hela plattjärnet till rackmoneringen var totalt böjd, Givetvis var enheten totalt stendöd. Garanterad tappat den från baklämmen rätt ner i asfalten. Personen som kom med den orka knappt lyfta ner den ens.
Håller på med en RMA av en Portabel AC också som troligen är pga samma.
Det behövs inte så mycket som folk tror för grejer ska gå i sönder..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Har du foto på frigoliten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jompa79:

Spelar ingen roll, ser du att emballaget är skadat kan du alltid välja att inte ta emot paketet vilket då returneras till avsändaren. Fick nyligen detta val men valde att ta hem paketet, inget skadat inuti som tur var.

Samma här, mitt paket från gymgrossisten var ordentligt söndertryckt..men det var bara proteinpulver i påsar..dvs det kunde ej bli tryck eller krosskador på innehållet

Men de frågade om jag ville ta emot paketet eller sända tillbaka det pga emballageskador.

Men jag tror nog att Postnord har tappat paketet i backen..eller det har trillat ur godsvagnen påväg till lastbilen.

Jag har själv bevittnat hur Postnords arbetare kastar in stora skärmar..0 respekt, det ska ju gå fort!

Men dumma är att de får göra dåligt arbete 2ggr så det tar de dubbelt så långt. gg no re.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det löser sig för dig!
Uppdatera gärna hur det går / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Ingen fara

Ingen fara. Jag satt mig på min nya mobil som jag köpte för 9000 kr. Det var mitt fel.
Sådan händer TS.
Så om du har nu råkat tappa den så är det sådan som händer alla personer någon gång i livet.
Den där skadan är gjort efter du har tagit upp den.
Den lilla skadan i hörnan på lådan och den Energi som skapas har inte orsakat detta.
Först själva lådans hårdaste ställe är ju hörnan. Sen tar frigoliten upp mycket och sprider ut Energin i frigoliten åt alla håll.
Kan inte tro att där är sen så mycket Energin som är kvar så den gör sådan skada på skärmen. Kollar man på din bild. så är ju Hörnan av hårdplast riktigt illa skadad.
Varför i hela friden har du till och med startat skärmen !!
Sen den . Jag skulle se om skärmen är skadad innan jag äns trycket på knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ok. eftersom han inte specat vilken skärm det handlar om kan jag inte kolla manualen men är typ 100% säker på att iaf kapitel 1 eller 2 brukar vara att inspektera komponenterna iaf typ ett av de första stegen oavsett vara.

Han har tagit bilder på processen, kollar du TS andra inlägg (cirka 5inlägget) så står det enl instruktioner, kollar du TS tredje inlägg har han tagit en bild på monteringsinstruktionerna. #18061400 , det framgår också någonstans, säkert i flera inlägg att det är en duk eller något liknande påklistrat på skärmen som ska plockas bort när allting är färdigt och det var då skadan upptäcktes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersmart:

Ingen fara. Jag satt mig på min nya mobil som jag köpte för 9000 kr. Det var mitt fel.
Sådan händer TS.
Så om du har nu råkat tappa den så är det sådan som händer alla personer någon gång i livet.
Den där skadan är gjort efter du har tagit upp den.
Den lilla skadan i hörnan på lådan och den Energi som skapas har inte orsakat detta.
Först själva lådans hårdaste ställe är ju hörnan. Sen tar frigoliten upp mycket och sprider ut Energin i frigoliten åt alla håll.
Kan inte tro att där är sen så mycket Energin som är kvar så den gör sådan skada på skärmen. Kollar man på din bild. så är ju Hörnan av hårdplast riktigt illa skadad.
Varför i hela friden har du till och med startat skärmen !!
Sen den . Jag skulle se om skärmen är skadad innan jag äns trycket på knappen.

Du skriver att du vet, sen skriver du att du tror vilket är det? Och hur hjälper det TS att du har en självförvållad skada p din mobil?, Resterande är orelevant

Permalänk
Medlem

När jag fick hem en TV som blivit tappad så tog jag omedelbart bilder på lådan innan jag ens öppnade den.

Satt i telefon och mejlade bilderna direkt till personen jag pratade med på komplett kundsupport, han skickade en ny TV omedelbart utan att jag ska reklamera den gamla.

Permalänk
Medlem

Skulle till 99,9% säga att det är postnord.
Kör själv ut kolonial till butiker och har stött på postis Per och hans överfulla burar.
Varit ett antal gånger som packeten flyger ner i backen och Pelle jöns kastar gladeligen upp det igen utan att bry sig om hur det har gått

Permalänk
Medlem

Jag har själv råkat ut för att kartongen sett helt oskadad ut på utsidan men datorn som var inuti hade fallit så pass hårt "platt" på ena sidan av kartongen att höljet på den förpackade datorn var bucklat och kort i datorn hade hoppat ur. Men kartongen hade bara en gråare fläck och såg helt normal ut.

Så det kan mycket väl vara så att skada på förpackningen kan vara väldigt liten medan innehållet är skadat.

I detta fallet så fick vi skicka tillbaka datorn och fick en ny utan större diskussion eftersom även om datorn gick igång efter att en tekniker från leverantören hade stoppat i dem så fanns risken att datorn skulle kunna vara otillförlitlig.

Detta var dessutom ingen PC utan en större serverdator för rackmontage till en kostnad av drygt 100kSEK.

Permalänk
Medlem

Vilken underhållande tråd, OP frågar om råd angående en trasig skärm och sweclockers medlemmar passar på att visa upp sina (kassa) detektivkunskaper. Guld

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Han har tagit bilder på processen, kollar du TS andra inlägg (cirka 5inlägget) så står det enl instruktioner, kollar du TS tredje inlägg har han tagit en bild på monteringsinstruktionerna. #18061400 , det framgår också någonstans, säkert i flera inlägg att det är en duk eller något liknande påklistrat på skärmen som ska plockas bort när allting är färdigt och det var då skadan upptäcktes.

jo men den instruktionen är ju för att montera foten.

kollar du hans första bild ser du att han använt något väggfäste inte orginalfoten dvs han lär minst ha behövt lyfta ur den ur lådan och hänga i den på fästet i väggen om det inte t.om är den modell av fäste som skruvas direkt i skärmen utan nogon form av snabbavhängning.

tycker man borde ha noterat den massiva bucklan i ramen då innan man äns kopplat in kablarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Jubileumsmästare

Varför tar man emot ett paket som ser ut så där? Framförallt när man vet hur paketen hanteras, det skickas ju inte som ömtåligt gods direkt.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersmart:

Ingen fara. Jag satt mig på min nya mobil som jag köpte för 9000 kr. Det var mitt fel.
Sådan händer TS.
Så om du har nu råkat tappa den så är det sådan som händer alla personer någon gång i livet.
Den där skadan är gjort efter du har tagit upp den.
Den lilla skadan i hörnan på lådan och den Energi som skapas har inte orsakat detta.
Först själva lådans hårdaste ställe är ju hörnan. Sen tar frigoliten upp mycket och sprider ut Energin i frigoliten åt alla håll.
Kan inte tro att där är sen så mycket Energin som är kvar så den gör sådan skada på skärmen. Kollar man på din bild. så är ju Hörnan av hårdplast riktigt illa skadad.
Varför i hela friden har du till och med startat skärmen !!
Sen den . Jag skulle se om skärmen är skadad innan jag äns trycket på knappen.

Du tänker fel, om ett föremål tappas ner i backen med hörnet först kommer påfrestningarna på materialet bli större än om det tappas plant ner i backen. Om ett område som tar upp rörelseenergin är större kommer energin fördelas i det större området och inte ge lika stora påfrestningar. Då kartongen enligt bilderna har tappats i backen med hörnet först kan det mycket väl bli så att energin blir så stor att den tar sig igenom frigoliten (vilken ju dessutom gått sönder) och skärmen absorberar den istället. Eftersom skärmen inte trycks ihop på samma sätt som frigolit och kartong gör så blir det ju så att skadan inte ser särskilt stor ut från utsidan.

Du kan omöjligt veta om TS har tappat skärmen eller ej. Det enda vi kan utgå ifrån är att TS inte har gjort det då han skriver att han tror att Postnord eller Ica har gjort det. Det är Postnord, Ica eller Kompletts problem att motbevisa TS. TS startade tråden får att få hjälp med hur han ska hantera situationen.

*edit: skrev fel, skärm ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Det framgår i inläggen innan ditt att han har följt instruktionerna/och att skärmen har varit täckt (enligt instruktioner) fram tills att den var väggmonterat.

Mm...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo men den instruktionen är ju för att montera foten.

kollar du hans första bild ser du att han använt något väggfäste inte orginalfoten dvs han lär minst ha behövt lyfta ur den ur lådan och hänga i den på fästet i väggen om det inte t.om är den modell av fäste som skruvas direkt i skärmen utan nogon form av snabbavhängning.

tycker man borde ha noterat den massiva bucklan i ramen då innan man äns kopplat in kablarna.

Instruktionen är för montering , såvidare han väljer att använda originalfoten , tredjepartsfot, fäste är upp till honom så länge han inte modifierar skärmen. Osannolikt att skärmen inte har stöd för fästet han använder

Som jag skrev, han skriver att det satt en film/duk över skärmen som skulle plockas bort efter montering och när den plockades bort upptäckte han det. Såvidare det är rimligt eller inte blir ju upp till TS att återkoppla till leverantören

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Instruktionen är för montering , såvidare han väljer att använda originalfoten , tredjepartsfot, fäste är upp till honom skärmen har sannolikt stöd VESA fästen från början och han inte modifierar skärmen.

Som jag skrev, han skriver att det satt en film/duk över skärmen som skulle plockas bort efter montering och när den plockades bort upptäckte han det.

men frågan kvarstår. varför äns bry sig om att hänga upp den och koppla in den om man ser redan innan att den defentivt är trasig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

men frågan kvarstår. varför äns bry sig om att hänga upp den och koppla in den om man ser redan innan att den defentivt är trasig.

Återigen, TS skriver att det satt en film/duk som plockades bort efter montering/och när skärmen var på plats enligt instruktioner, duken kan rimligtvis inte plockas bort när den är i lådan, och det finns ingen anledning att slita bort den innan skärmen är på plats och allting är färdigt.

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Läs vad han skrev. Han riggade upp den och drog sedan av den vita skydds-fluffen (sällan genomskinlig, rätt tjock) som brukar finnas på större skärmar/tv-apparater, och det var då han såg skadan.

Jag tycker inte det låter konstigt, och även om det skulle kunna ha gått till på ett annat sätt är det definitivt inom ramen för vad ett större bolag ska kunna klara av utan att börja snacka.

Personligen hade jag ögonaböj bett om en retursedel för att skicka tillbaka den och häva köpet, sedan beställt en ny skärm samma dag. Får jag en trasig skärm är det inte mitt problem, och det ska inte sinka mig något. Så funkade det kanske 1998. Idag är datorföretag så tighta att de ska kunna hantera såna här ärenden supersnabbt, eller i längden get wrecked i konkurrensen. För egen del tycker jag att Komplett har tappat ordentligt sedan 2010. Kör bara Webhallen idag, möjligen lite Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Förstår dock inte varför du valde att väggmontera skärmen när den har fysiska skador? Hade kontaktat Komplett direkt utan att packa upp den. Nej något luktar skumt.

Skrivet av Olegh:

Jag hade knappt reagerat om kartongen såg ut sådär. Imo lite märkligt att skärmen är så pass skadad samtidigt som kartongen ser ut att vara *nästan* intakt.

Skrivet av zogez:

alltså, varför monterar du upp den om det var en så pass stor skada på den ur kartong, värkar ju jätte konstigt.

Skrivet av zogez:

ja det luktar konstigheter här..

Frigoliten på insidan rör vid hörnen på kanten på skärmen, oavsett stöt i sitt paket bör det inte fysiskt kunna skapa en sådan buckla eftersom det inte finns utrymme för det mellan kartong och frigolit. Och att en sådan buckla ska tränga igenom frigoliten har jag svårt att tro.

Skrivet av MP636:

Om ett område som tar upp rörelseenergin är större kommer energin fördelas i det större området och inte ge lika stora påfrestningar. Då kartongen enligt bilderna har tappats i backen med hörnet först kan det mycket väl bli så att energin blir så stor att den tar sig igenom frigoliten (vilken ju dessutom gått sönder) och tv:n absorberar den istället. Eftersom tv:n inte trycks ihop på samma sätt som frigolit och kartong gör så blir det ju så att skadan inte ser särskilt stor ut från utsidan.

Tanken är god, försökte tänka så men, på andrasidan finns det inte utrymme för en sådan skada i frigoliten.

Skrivet av lappen81:

Återigen, TS skriver att det satt en film/duk som plockades bort efter montering/och när skärmen var på plats enligt instruktioner, duken kan rimligtvis inte plockas bort när den är i lådan, och det finns ingen anledning att slita bort den innan skärmen är på plats och allting är färdigt.

Skrivet av fesoj:

@Rouge of Darkness:

Läs vad han skrev. Han riggade upp den och drog sedan av den vita skydds-fluffen (sällan genomskinlig, rätt tjock) som brukar finnas på större skärmar/tv-apparater, och det var då han såg skadan.

Jag tycker inte det låter konstigt, och även om det skulle kunna ha gått till på ett annat sätt är det definitivt inom ramen för vad ett större bolag ska kunna klara av utan att börja snacka.

Personligen hade jag ögonaböj bett om en retursedel för att skicka tillbaka den och häva köpet, sedan beställt en ny skärm samma dag. Får jag en trasig skärm är det inte mitt problem, och det ska inte sinka mig något. Så funkade det kanske 1998. Idag är datorföretag så tighta att de ska kunna hantera såna här ärenden supersnabbt, eller i längden get wrecked i konkurrensen. För egen del tycker jag att Komplett har tappat ordentligt sedan 2010. Kör bara Webhallen idag, möjligen lite Inet.

Skrivet av filbunke:

Har du foto på frigoliten?

Quotar dig efteråt, glad att se att någon tänker likadant.

edt:
#18061775
Så frigoliten är skadad på insidan, har fel i min teori då, dock känns det som att så tjock som frigoliten är, så bör det ej gå igenom, men då tänker jag vanliga kanter och inte dessa några-mm tjocka nya, otur, hoppas komplett löser det.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

@Rouge of Darkness:

Läs vad han skrev. Han riggade upp den och drog sedan av den vita skydds-fluffen (sällan genomskinlig, rätt tjock) som brukar finnas på större skärmar/tv-apparater, och det var då han såg skadan.

Jag tycker inte det låter konstigt, och även om det skulle kunna ha gått till på ett annat sätt är det definitivt inom ramen för vad ett större bolag ska kunna klara av utan att börja snacka.

Personligen hade jag ögonaböj bett om en retursedel för att skicka tillbaka den och häva köpet, sedan beställt en ny skärm samma dag. Får jag en trasig skärm är det inte mitt problem, och det ska inte sinka mig något. Så funkade det kanske 1998. Idag är datorföretag så tighta att de ska kunna hantera såna här ärenden supersnabbt, eller i längden get wrecked i konkurrensen. För egen del tycker jag att Komplett har tappat ordentligt sedan 2010. Kör bara Webhallen idag, möjligen lite Inet.

Den skyddsplasten går att se igenom.. kolla unboxing video...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Frigoliten på insidan rör vid hörnen på kanten på skärmen, oavsett stöt i sitt paket bör det inte fysiskt kunna skapa en sådan buckla eftersom det inte finns utrymme för det mellan kartong och frigolit. Och att en sådan buckla ska tränga igenom frigoliten har jag svårt att tro.

Tanken är god, försökte tänka så men, på andrasidan finns det inte utrymme för en sådan skada i frigoliten.

Quotar dig efteråt, glad att se att någon tänker likadant.

Om han nu skickar en bild på en frigolitbit till dig hade du tänkt räkna på det för att styrka ditt påstående? , om det nu skulle visa sig stämma hur vet du att det inte har hänt tidigare? Eller om bilden är på en trasig frigolit bit , blir nästa steg att argumentera för att det omöjligen kan ha inträffat? Och sen fortsätter detta i oändlighet tills alla scenarion är utredda i alla steg i kedjan även tidigare steg? Hur bevisar du det? .... etc helt meningslöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Den skyddsplasten går att se igenom.. kolla unboxing video...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte en helt genomskinlig skyddsfilm

Permalänk
Medlem

Rent spontant trodde jag att den inte hade hängts upp på väggen ordentligt, utan har åkt ner i backen och då gått sönder.

edit: Eller att den helt enkelt gått sönder hos tillverkaren innan den åkt ner i lådan. Det är ju inte heller helt osannolikt. Även om det ska upptäckas av inprocess kontroller så slinker det alltid igenom någon.

edit2: för kollar man på bilden på skadan på lådan så är det på den trycka sidan, och tittar man på unboxing videon så är den trycka sidan av kartongen baksidan av monitorn, och eftersom den är curved så är det ännu längre ifrån att den skadan skulle ta i monitorns framkant i mina ögon.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Om han nu skickar en bild på en frigolitbit till dig hade du tänkt räkna på det för att styrka ditt påstående? , om det nu skulle visa sig stämma hur vet du att det inte har hänt tidigare? Eller om bilden är på en trasig frigolit bit , blir nästa steg att argumentera för att det omöjligen kan ha inträffat? Och sen fortsätter detta i oändlighet tills alla scenarion är utredda i alla steg i kedjan även tidigare steg? Hur bevisar du det? .... etc helt meningslöst

En frigolitbild kommer antingen eller styrka eller dementera TS hävdande, men utformingen på frigoliten är av större intresse än eventuell skada på den. Med tanke på att skärmen är kurvad, finns det endast två kontaktpunkter, kortsidorna, har den utan tvekan tappats hårt och skärmens egna vikt har kurvat skärmen på ett onaturligt sätt, även utan yttre skador på kartongen, plattfall har mycket kinetisk energi.

Är frigoliten kurvad med kurvan på skärmen och ger uniformt stöd finns det tveksamheter om hur skadan uppstod. Om den inte är bruten runt skadan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En frigolitbild kommer antingen eller styrka eller dementera TS hävdande, men utformingen på frigoliten är av större intresse än eventuell skada på den. Med tanke på att skärmen är kurvad, finns det endast två kontaktpunkter, kortsidorna, har den utan tvekan tappats hårt och skärmens egna vikt har kurvat skärmen på ett onaturligt sätt, även utan yttre skador på kartongen, plattfall har mycket kinetisk energi.

Är frigoliten kurvad med kurvan på skärmen och ger uniformt stöd finns det tveksamheter om hur skadan uppstod. Om den inte är bruten runt skadan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda du kommer fram till är sannolikheten om skadan har uppstått nu eller tidigare. Frigoliten är trasig
#18061775

Det är alltså en sak att försöka hjälpa honom framåt , och en helt annan sak att slänga ur sig alla möjliga påhittade resonemang där man anser sig ha en spåkula/fakta om vad som har hänt, TS är det ena eller det andra vilket "för många inlägg redan hintar om"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Det är inte en helt genomskinlig skyddsfilm

Nej, men den går fortfarande att se igenom om man inte är gravt synskadad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Antagligen: Du kan se igenom en tjock gardin med starkt motljus också

Permalänk
Medlem

Men varför startade han den? Jag skulle aldrig starta den när den såg ut så. Det kan vara brandfara eller värre. Det är OK att han monterade den på väggen och sedan drog av skyddsfilmen om det nu står så. Men att köra elektricitet genom den och även ha tid att starta ett spel är minst sagt konstigt. Det är inte direkt en liten död pixel skada det handlar om utan en rejäl skada som inte går att missa även om skärmen inte är på.

Skickades från m.sweclockers.com