Minimalt chassi, maximalt antal 3,5"

Permalänk
Medlem

Minimalt chassi, maximalt antal 3,5"

Hallå! Min plex-server/nas är full, och uppgradering (Yey!) är ett måste. Däremot stöter jag på patrull när jag försöker hitta nytt chassi. Jag har ett node304 (itx alltså) idag, så 6 st 3,5"-platser.

Jag vill ha så litet chassi som möjligt, men med många 3,5".10 minst, 12 vore super. Men jag hittar inget kompakt. Servern måste tyvärr stå halvt synligt i lägenheten, så rackchassin funkar inte riktigt.

Min nuvarande plan är att köpa ett r6 och använda alla vaggor jag har över från min stationära. På så sätt kan jag klämma in 11 st 3,5 om jag räknat rätt. Däremot är det ju ingen liten burk, och ett itx kommer ju se komiskt ut med så mycket dödutrymme.

Någon som har några förslag?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Tanken har slagit mig! Skulle nog fungera om jag lägger lite mer deep storage-aktigt på diskarna jag ploppar in i den. Däremot har jag planer på att slänga in unraid snart™, men som jag fattat det är det ingen optimal lösning med usb-diskar i en array.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Det här chassit prickar inte riktigt dina krav, då det bara stödjer 8 3.5" diskar, men det är hyfsat kompakt:
https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=452&area=en

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.