Köpråd, färdigbyggd kontorsdator

Permalänk

Köpråd, färdigbyggd kontorsdator

Hej! Min far behöver en ny dator till sitt jobb, och vill inte se att han köper ännu en dator som knappt fungerar så tänkte att det är bra att fråga här först.

Kan också tillägga att jag kan inget om datorer själv, så letar efter en färdigbyggd dator, har även sett att man kan köpa till byggnation på Inet vilket kanske vore ett bättre alternativ?

Han vill bara att den ska vara färdig när den är levererad/hämtad, ha minst 1 TB lagring, W10 redan installerat och lätt kunna hantera 2 skärmar med flera basic saker som Office-program/YouTube/Facebook/Mail och liknande utan några problem alls.

Tyvärr ingen direkt budget, men tvekar på att han kommer tycka det blir för dyrt hur som.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enrarnasd:

Hej! Min far behöver en ny dator till sitt jobb, och vill inte se att han köper ännu en dator som knappt fungerar så tänkte att det är bra att fråga här först.

Kan också tillägga att jag kan inget om datorer själv, så letar efter en färdigbyggd dator, har även sett att man kan köpa till byggnation på Inet vilket kanske vore ett bättre alternativ?

Han vill bara att den ska vara färdig när den är levererad/hämtad, ha minst 1 TB lagring, W10 redan installerat och lätt kunna hantera 2 skärmar med flera basic saker som Office-program/YouTube/Facebook/Mail och liknande utan några problem alls.

Tyvärr ingen direkt budget, men tvekar på att han kommer tycka det blir för dyrt hur som.

Tack på förhand.

Vet du hur han tänker kring utseende på datorn? Gissar något diskret, stilrent och gärna tyst?
Vill han ha ett fullstort chassi eller kanske något mer kompakt?

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Vet du hur han tänker kring utseende på datorn? Gissar något diskret, stilrent och gärna tyst?
Vill han ha ett fullstort chassi eller kanske något mer kompakt?

Med tanke på hans nuvarande dator så tror jag inte utseendet spelar någon större roll, så länge chassit är svart eller åtminstone grått så spelar det nog ingen roll.

Storlek spelar heller ingen större roll, men ju mindre den är desto bättre antar jag, finns nog 0 planer att uppgradera den i framtiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Enrarnasd:

Här har du ett annat alternativ lite overkill kanske med 1tb ssd men den är mer en duglig för din fars behov! dock behöver du installera windows själv alternativt köpa en licens från Inet eller Webbhallen för 1200kr, de kostar bara 50kr via ebay och är bara skapa en usb och stoppa in i datorn i princip Dessa datorer kommer färdigmonterade med den tjänsten jag la till.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12829085

Permalänk
Medlem

@Enrarnasd:

Här har du med windows 10 inkluderat.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12829117

Permalänk
Medlem