Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Det är DET HÄR som jag har saknat, och som gör att jag aldrig skulle kunna spela på något annat än en PvP-server! Random shit!

Kan inte annat än instämma! Hade samma erfarenhet igår, magiskt. Iofs var det lite samma visa i stonetalon. Heöt magiskt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att posta denna, fann den väldigt underhållande! Han har även fler machinimas som är riktigt bra.

Detta är det senaste klippet han har släppt dock.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men aldrig lvlat lw. När man använder salt shaker gör man det på en hel stack deeprock salt eller bara på en?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinhead:

Dum fråga kanske men aldrig lvlat lw. När man använder salt shaker gör man det på en hel stack deeprock salt eller bara på en?

Skickades från m.sweclockers.com

En åt gången.
Det är LW's långa CD liknande Tailors mooncloth.

Permalänk
Medlem

Hur vet jag vilka talents som är bra att träna som hunter?

Är lvl 6 atm och hittills har jag bara levlat serpent sting. Finns det någon guide som visar stegvis från lvl 1-60? Har kollat på wowhead, men ser bara vad man ska ha när man är level 60 där. Kör pve btw.

Såhär ser min talentbook ut just nu
https://gyazo.com/9e8f5401d74e5e45855f1ae4b22bdc6d

Hur ofta får man nya talents tillgängliga?

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem

Varje jämn lvl. Vill du följa en guide så kan du ta ett träd i taget. Undvik respecc till 60 då du vet mer hur du spelar, blir dyrare varje gång du respeccar till en maxgräns som jag inte minns nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Hur vet jag vilka talents som är bra att träna som hunter?

Är lvl 6 atm och hittills har jag bara levlat serpent sting. Finns det någon guide som visar stegvis från lvl 1-60? Har kollat på wowhead, men ser bara vad man ska ha när man är level 60 där. Kör pve btw.

Såhär ser min talentbook ut just nu
https://gyazo.com/9e8f5401d74e5e45855f1ae4b22bdc6d

Hur ofta får man nya talents tillgängliga?

Kolla in följande guide för lite hjälp:
icy veins

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Varje jämn lvl. Vill du följa en guide så kan du ta ett träd i taget. Undvik respecc till 60 då du vet mer hur du spelar, blir dyrare varje gång du respeccar till en maxgräns som jag inte minns nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok ska ha det i åtanke, tack!

Skrivet av Sp0de:

Kolla in följande guide för lite hjälp:
icy veins

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Förstod mycket mer av den guiden än den jag läste på wowhead.

Det som jag funderar mest på nu är om det är några professions som är viktiga att träna först

Kanske också lite vad man ska ha för mat när man levlar. Jag har lite tough jerky och liknande saker men det går inte att använda medans man är i en duell, sen fick jag en minor healing potion när jag levlade och den healade direkt under combat men vet inte ens vart man köper de, hittar bara massa kött o skit

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk

@hokko:
Det finns två saker som kan hjälpa dig i strid.
Det är healing potions dessa kan hittas ute i världen eller köpas(AH eller kan finnas hos vendors). Det andra är att du hittar en kompis som spelar någon av de healing klasser som finns.
Potions görs av de som har yrket Alchemy, ofta tillsammans med Herbalism för att kunna plocka de blommor man gör drycker med.
Giftblandare (Alchemister) säljer ofta sin potions på AH (Auktionshuset) i storstäderna.

Den mat du pratar om är till för att höja din hälsa snabbare mellan strider än vad gubben regenererar.

Yrken
Du kan ha två huvud yrken. Oftast väljer man ett tillverkande och ett passande resurs yrke som beskrivs ovan med alkemisten.

Sedan kan du ha 3 st support yrken
Fiske, kock , förstahjälpen

Om jag startar en ny karaktär på en ny server väljer ja oftast Skinning och Mining för att skaffa mig en ekonomi. DVS jag säljer sakerna på AH.
Skinning för att det finns massor med döda djur där ute i världen
Mining för att det finns alltid ett begär efter metaler
Det finns alltid folk som startar altar och har guld att spendera på ah och är för lata att "grinda" material själva

Lite mera info om yrken i wow
https://classic.wowhead.com/guides/classic-wow-professions-ov...

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem

Någon / några som lirar Ally @ Gehennas? Vore kul att hitta lite fler folk att lira med. Lirar Paladin och kommer lira holy @ 60

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Ok ska ha det i åtanke, tack!

Tack. Förstod mycket mer av den guiden än den jag läste på wowhead.

Det som jag funderar mest på nu är om det är några professions som är viktiga att träna först

Kanske också lite vad man ska ha för mat när man levlar. Jag har lite tough jerky och liknande saker men det går inte att använda medans man är i en duell, sen fick jag en minor healing potion när jag levlade och den healade direkt under combat men vet inte ens vart man köper de, hittar bara massa kött o skit

Har för mig att skinning och leatjerworking är en bra combo som hunter. Du gör din gear själv om du hela tiden levlar leatherworking. Största fördelen kommer när du får epic resept då du kan göra riktigt bra gear till dig själv..samt lägga ut på AH för att tjäna guld.

Jag själv kör warlock där jag har tailoring, för att göra egen hear. På min druid som kommer vara min main kör kag alcemy och herbalism så jag kan göra elexir och pots. Jag har naturligtvis även cooking, first aid och fiske på denna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jamzo:

Vilka gillen är det? Jag söker efter Alliance gille på en PVE server.

Ledsen för sent svar. The Presidents(som jag är med i) och Friskyttarna kör Horde. Vanheim kör Alliance. Mirage Raceway är servern

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Suck ännu en ny layering exploit som blivit upptäckt. Farma oändligt antal bossar i dungeon utan reset med hjälp av layering.

https://www.twitch.tv/skarmtank/clip/CorrectNeighborlyAnteate...

Dock så kommer blizzard tydligen banna de som har abusat detta.

Citat:

We’ve recently become aware of a bug that could be exploited to allow instanced encounters to be completed repeatedly. We have developed a fix for the issue, and we are in the process of deploying it worldwide.

Realm restarts are scheduled for 3:00 a.m. PDT (6:00 a.m. EDT) in order to apply this fix.

As soon as possible, we will identify those who knowingly abused this bug in exploitative manner. We will then take appropriate punitive measures.

As a reminder, Blizzard’s End User License Agreement 2 defines cheats as “methods not expressly authorized by Blizzard, influencing and/or facilitating the gameplay, including exploits of any in-game bugs, and thereby granting you and/or any other user an advantage over other players not using such methods.”

As always, thank you for your feedback on this matter.

https://classic.wowhead.com/news=295114/repeat-instance-explo...

Hoppas de tar bort layering helt och hållet snart. Lär ju inte dröjja länge till innan nästa exploit blir känd.

Permalänk
Medlem

Spelar som Alv hunter på Noggenfogger Alliance lvl 24. Är det någon som är med i en Svensk guild där som man kan joina?

Permalänk
Medlem

@Alfcar:
Jag spelar också på Noggenfogger, 43 rogue. Du kan nog joina våran guild. Fixar det när jag kommer hem från jobbet!
Vad heter du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibbow:

@Alfcar:
Jag spelar också på Noggenfogger, 43 rogue. Du kan nog joina våran guild. Fixar det när jag kommer hem från jobbet!
Vad heter du?

Lvl 23, Warrior, Noggenfogger, här. Ålder 30+, filthy casual. Joinar gärna en svensk guild. Heter Falkhain.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sibbow: Alven heter Alver. Har också en pally som heter Alfcar och en präst som heter Gordonpower, båda lägre nivå 10-12. Märkte att det är lättare att spela solo som hunter då man ju ändå inte är helt ensam.

Permalänk
Medlem

Har en karaktär på Gandling som heter Kinchie. Just nu lvl 37. Healer priest. Om nån nu skulle behöva lite renews kastade på sig i en instans

Måste säga att en sak jag verkligen uppskattar såhär långt är stämningen på servern och känslan av samarbete och välvilja. Inte lika toxic som jag mins retail från när jag senast spelade.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Måste säga att en sak jag verkligen uppskattar såhär långt är stämningen på servern och känslan av samarbete och välvilja. Inte lika toxic som jag mins retail från när jag senast spelade.

Jag håller med. Trots att jag stötte på ett riktigt svinigt gäng häromdagen i en grotta. Behövde döda en elite och på vägen dit var det minst 44 tusen mobs. Fyra andra spelare hoppade omkring i grottan och jag frågade om de ska döda eliten varpå de svarade ja. Frågade då om invite för att hjälpa till, men de svarade bara "nope". Slutade med att jag tog första hitten på bossen när den hade respawnat och kiteade runt och dödade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezc:

Jag håller med. Trots att jag stötte på ett riktigt svinigt gäng häromdagen i en grotta. Behövde döda en elite och på vägen dit var det minst 44 tusen mobs. Fyra andra spelare hoppade omkring i grottan och jag frågade om de ska döda eliten varpå de svarade ja. Frågade då om invite för att hjälpa till, men de svarade bara "nope". Slutade med att jag tog första hitten på bossen när den hade respawnat och kiteade runt och dödade den.

Ja, har inte varit med om något såpass svinigt. Däremot var jag inne i en grotta i Thousand Needles där man skulle plocka nån klo. Joinade upp med en warrior och vi tog död på bossen. Direkt efter lämnade han gruppen och jag fick tag mig ur grottan själv efter bästa förmåga. Lite småsegt..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag är hunter lvl 19. kört med dagger fram tills nu, fick ett 2h sword som jag ville testa men känns som jag missar mycket. Levlade upp svärdet till samma lvl som jag är i dagger. Är det vanligt att man missar mer med 2 hand sword? är det rekommenderat att köra daggers som hunter?

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Jag är hunter lvl 19. kört med dagger fram tills nu, fick ett 2h sword som jag ville testa men känns som jag missar mycket. Levlade upp svärdet till samma lvl som jag är i dagger. Är det vanligt att man missar mer med 2 hand sword? är det rekommenderat att köra daggers som hunter?

Tanken med en hunter är ju att du skall stå på avstånd och skjuta dina offer.
Melee vapen används främst som "stat sticks", d.v.s. saker med dina primära stats.
Så det finns ingen rekommenderad melee vapen typ för hunters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Jag är hunter lvl 19. kört med dagger fram tills nu, fick ett 2h sword som jag ville testa men känns som jag missar mycket. Levlade upp svärdet till samma lvl som jag är i dagger. Är det vanligt att man missar mer med 2 hand sword? är det rekommenderat att köra daggers som hunter?

Stav med agility på brukar vara det många kör pga svärd sällan har agility på sig men stavar med bra stats är desto vanligare. 2h vapen främst pga när man väl behöver daska till något ska det vara lite "umpf" bakom attacken och inte ett litet stick från en dagger. Men som ovan nämnt oftast är prio-ett stats på vapnet över vilken typ av vapen osv. Agility och stamina helst, intellect trea i prio skulle jag spontant säga iaf.

Man missar inte mer med stav/svärd än dagger förövrigt. Men en dagger slår ju dubbelt så ofta så en miss svider ju mindre förstås. Vill minnas att alla vapen har en 9% grundrisk att missa. Kör man ett vapen i varje hand blir det antingen 19% risk totalt eller så var det 9%+19% för totalt 28% minns inte exakt. Gäller dock bara autoattacks den bestraffningen i risk att missa med ett vapen i varje hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Suck ännu en ny layering exploit som blivit upptäckt. Farma oändligt antal bossar i dungeon utan reset med hjälp av layering.

https://www.twitch.tv/skarmtank/clip/CorrectNeighborlyAnteate...

Dock så kommer blizzard tydligen banna de som har abusat detta.
https://classic.wowhead.com/news=295114/repeat-instance-explo...

Hoppas de tar bort layering helt och hållet snart. Lär ju inte dröjja länge till innan nästa exploit blir känd.

Ja verkar som bans börjar rulla ut nu enligt reddit. postas screeenshots som hävdar allt från 1 månad till ett år.

Jag tycker inte layering ska bort innan phase 2 för då hade de flesta servrar blir ospelbara. Det är redan mycket folk som det är i alla mid-levelz-oner även med layering. Om det som hävdas stämmer så tar ju Blizzard ordentliga åtgärder och då är jag nöjd. För som de säger så står det tydligt i deras avtal; utnyttjar du exploits som ger dig uppenbara fördelar är det anledning till avstängning.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av SleeZy:

Tänkte passa på att posta denna, fann den väldigt underhållande! Han har även fler machinimas som är riktigt bra.

Detta är det senaste klippet han har släppt dock.
https://www.youtube.com/watch?v=fcmTlEO7Mv0

Sjukt accurate!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog: https://imgur.com/a/1ohQ482

Bild från när servrarna öppnade Ser inte ut att va mycket folk kanske, men det va helt sjukt...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Pantsoff:

@Frida: https://imgur.com/a/1ohQ482

Bild från när servrarna öppnade Ser inte ut att va mycket folk kanske, men det va helt sjukt...

Såg exakt ut så där när jag loggade in första gången, blev en ragequit tyvärr efter 2 timmar utan att lyckats döda en enda mob!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Såg exakt ut så där när jag loggade in första gången, blev en ragequit tyvärr efter 2 timmar utan att lyckats döda en enda mob!

Haha vi gick utanför och slogs mot lvl fem mobs Skitkass XP men man kunde iaf göra nåt

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Jag är hunter lvl 19. kört med dagger fram tills nu, fick ett 2h sword som jag ville testa men känns som jag missar mycket. Levlade upp svärdet till samma lvl som jag är i dagger. Är det vanligt att man missar mer med 2 hand sword? är det rekommenderat att köra daggers som hunter?

Det melee vapen du använder ska du typ endast välja det som har best stats, din huvudsakliga damage bör endå komma från din båge/gevär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Och pet som ska hålla mobs borta från dig med taunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold