Better SweClockers (2018–)

Skrivet av MacAllan:

Ok då har jag installerat nightlyn och skriver detta efter att ha tryckt på Skriv svar.
Efter detta kommer jag stänga ner webbläsaren innan det skickas och starta upp den igen och gå in på SweC.

@Alling
Se på f**n, det funkade
När jag kom tillbaka till tråden och tryckte "Skriv svar" igen så tändes knappen "Återställ" (med en nice grön blinkning) och jag kunde återställa det som jag hade skrivit innan, dvs dom 2 första meningarna ovan.

Tack för din feedback! Kärnfunktionaliteten verkar åtminstone vara på plats.

Skrivet av Alling:

Man måste även fråga sig: Om vi lägger till allt i snabbsvarsformuläret, är det då ett snabbsvarsformulär? (Nog för att jag personligen inte är så förtjust i en feature som ska uppmana användaren att posta snabba svar, snarare än genomtänkta och välskrivna. Brukar dock börja skriva mina inlägg i den rutan, men sällan posta dem därifrån. Så den skapar helt klart en vilja att skriva ett inlägg överhuvudtaget, vilket jag tycker är bra.)

Tycker det hade räckt med de vanligaste. Jag använder aldrig de extra, men fetstil och kursiv hade varit fint. Egentligen hade allt annat kunnat tas bort för att få en ännu snabbare snabbvy.

Jag använder det inte heller om jag vill skriva utförliga svar, och det är sällan jag skriver korta svar. Men jag upplever att det ger mig en bättre vy och helhetsbild över tråden och föregående inlägg jämfört med vad jag får i redigeringsläget. Där tar själva formuläret upp nästan hela skärmen och jag gillar inte att behöva sitta med två flikar i split screen för att hålla koll på vad det var i de långa inläggen som andra postat som jag ville referera till / svar på.

Timman är sen och det kändes som en ganska flummig formulering, men förhoppningsvis förstår du vad jag menar

Skrivet av serdyllon:

Tycker det hade räckt med de vanligaste. Jag använder aldrig de extra, men fetstil och kursiv hade varit fint. Egentligen hade allt annat kunnat tas bort för att få en ännu snabbare snabbvy.

Du kan inaktivera de utökade redigeringsverktygen – liksom samtliga andra features Better SweClockers erbjuder – i inställningsmenyn.

Citat:

Jag använder det inte heller om jag vill skriva utförliga svar, och det är sällan jag skriver korta svar. Men jag upplever att det ger mig en bättre vy och helhetsbild över tråden och föregående inlägg jämfört med vad jag får i redigeringsläget. Där tar själva formuläret upp nästan hela skärmen och jag gillar inte att behöva sitta med två flikar i split screen för att hålla koll på vad det var i de långa inläggen som andra postat som jag ville referera till / svar på.

Timman är sen och det kändes som en ganska flummig formulering, men förhoppningsvis förstår du vad jag menar

Yes, det gör jag definitivt. Märk väl att kortkommandona (Ctrl + B etc) fungerar även i snabbsvarsformuläret. Hjälper inte på surfplattan/telefonen, men åtminstone på datorn.

En milstolpe

I dagarna tog Better SweClockers över topplaceringen bland mina projekt, ordnade efter antal commits, från Achtung, die Kurve! (292 commits). Förutom Kurve ligger resten runt 100 commits eller mindre, om man undantar mitt examensarbete. Nu har jag dessutom precis pushat commit nummer 300 – det är (förstås) första gången något av mina projekt når den milstolpen.

Och jag har inga planer på att stanna här. Vill bara passa på att tacka alla som på olika sätt bidragit under åren som gått. Nu fortsätter resan mot ett ännu bättre SweClockers!

@Alling: man får ju verkligen tacka och bocka för det fina jobbet du gör med Better SweClockers.
Får utbrott då jag sitter med telefonen (chrome) och inte kan köra ditt tillägg.

Så mången stora tack, och en trevlig helg.

Skrivet av Alling:

Du har ju rätt.

Det går inte att säga något annat. Har själv varit i precis samma sits att försöka använda de inbyggda redigeringsverktygen bara för att inse att jag måste gå till redigeringsläget. Det är inte en bugg, utan avsiktligt (liksom att utkast inte sparas i snabbsvarsvyn), och huvudskälet är att det inte finns någonting nice överhuvudtaget (programmeringsmässigt) med att implementera en kopia av de befintliga verktygen, som då måste hållas uppdaterad osv. Det är dock problematiskt att de utökade redigeringsverktygen infogas, men inte standardverktygen. Däremot kan jag skylla@swehunter2000.

Man måste även fråga sig: Om vi lägger till allt i snabbsvarsformuläret, är det då ett snabbsvarsformulär? (Nog för att jag personligen inte är så förtjust i en feature som ska uppmana användaren att posta snabba svar, snarare än genomtänkta och välskrivna. Brukar dock börja skriva mina inlägg i den rutan, men sällan posta dem därifrån. Så den skapar helt klart en vilja att skriva ett inlägg överhuvudtaget, vilket jag tycker är bra.)

haha, att ha alla edit verktyg i snabbsvarsfältet är ju typ det bästa som har hänt sedan fryst glass..

jag skulle helst slippa "nytt inlägg" sidan helt och hållet å göra alla mina svar i snabbsvarsfältet.. tycker inte den tjänar något syfte 😅

Skrivet av LINJEinc:

@Alling: man får ju verkligen tacka och bocka för det fina jobbet du gör med Better SweClockers.
Får utbrott då jag sitter med telefonen (chrome) och inte kan köra ditt tillägg.

Så mången stora tack, och en trevlig helg.

Kul att du uppskattar det! Förstår precis din frustration angående telefonen.

Det går att köra Better SweClockers i vilken webbläsare som helst, inklusive Chrome på Android och till och med Safari på iOS, men det är krångligt. Jag använder Userscript Proxy och, när jag inte är hemma, OpenVPN (eftersom jag av säkerhetsskäl inte kan ha Userscript Proxy öppen ut mot internet). Så när jag vill ha BSC i Chrome på Android aktiverar jag VPN med en sådan där liten tile i statusfältet som jag byggt med hjälp av Tasker. Tyvärr har jag inte orkat/hunnit skriva en bra guide till hur man gör, men det står på listan över saker jag ska göra någon gång™.

Att köra BSC i Firefox på Android är däremot enkelt! Se trådstarten.

Klicka för mer information
Visa mer