Permalänk

Känner människor som har allt mellan 20 till 50 flikar uppe, personligen klarar jag inte av att ha för många. Känns bara rörigt, försöker alltid stänga ner det som jag inte måste ha uppe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallen:

Sök hjälp!

Blir nog svårt att hitta en ledig flik.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hemma 1-2 flikar max.

På jobbet 1-10 flikar under dagen beroende på vad man gör, mer än så blir rörigt imo.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Skulle påstå att det är standard för de som inte skriver på tangentbordet med fler än ett finger.

Permalänk
Medlem

Har runt 2-3 "permanenta flikar" i Firefox och sedan normalt runt 7-8 när jag öppnar webbläsaren sen senast användning. Är sämre på att städa upp flikar i telefonen.. Hade 99+ när det var som värst och Chrome (i telefon) tror sig ha humor och har ":D" för antalet flikar ovanför 99.. Håller mig nu på stadiga mindre än 10 på datorn och runt 15 på telefon. >_<

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Skulle påstå att det är standard för de som inte skriver på tangentbordet med fler än ett finger.

Du har alltså aldrig besökt tv-tropes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du har alltså aldrig besökt tv-tropes.

Varför skulle man ha få flikar för att man besöker den sidan?

Permalänk
Medlem

Flest flikar (öppna) när han dör vinner!

Jag kör också detta systemet, dvs, detta var intressant, öppna fliken, läs sen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Varför skulle man ha få flikar för att man besöker den sidan?

Öppna länk, öppna fler länkar medans man läser länken. Gå till nästa flik. Och så fortsätter det.

Eller du kanske bara är tråkig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Själv har jag ca 300-400 flikarna upp fördelat på 3 VM och en speldator, samt så har jag sparat
i "OneTab" säkert över 300 fördelat på flera vm och speldator.

Jag har haft sweclockers filken uppe nu snart 3 år. xD

Smakprov:
https://i.imgur.com/zeaujcz.png

Jag dog lite x'D

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som kör tabbar tills man bara ser en bokstav per tabb (om ens det), testa att köra vertikala tabbar istället.
Jag gick över till Firefox med Sidebery för några månader sen; klart bättre än något jag kört tidigare, även om det fortfarande kan bli bättre.
(Enligt utvecklaren så är det på god väg att bli ännu bättre snart.)

Utöver att man kan (och i min åsikt bör) ha tabbarna i träd istället för linjärt så kan man även om man vill det använda Firefox containers och ha flera tabblistor, t ex en för jobb och en för privat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xcluzive:

Jag dog lite x'D

Det gjorde nästan min dator med därefter fick jag köpa mera ram minne så nu har jag 64GB ram på speldator så nu kan jag även spela med samt ha uppe alla fikar.

Dock inget skämt.

Edit:

Från min speldator:

Går inte ens att se vilken fik som jag är inne på.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Sambon brukar ha chromes smiley istället för antalet flikar..Kan bli över 100 ibland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det gjorde nästan min dator med därefter fick jag köpa mera ram minne så nu har jag 64GB ram på speldator så nu kan jag även spela med samt ha uppe alla fikar.

Dock inget skämt.

Edit:

Från min speldator:

Går inte ens att se vilken fik som jag är inne på.
https://i.imgur.com/2wVA6Ld.png

haha vafan, hur gör du?? Hittar du den flik du vill ha ens? Kan du inte stänga nån flik som du känner att du inte behöver?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Blir nog svårt att hitta en ledig flik.

Ge mig fullmakt så ordnar jag upp ditt liv

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Har 1 flik, Sweclockers. Stänger den och öppnar exempelvis Netflix, Google, YouTube. Vid något tillfälle finns 2 men som högst 3 flikar. Sweclockers, YouTube, Facebook. Så något "fpt" blir i mitt fall snarare "fpå".

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xcluzive:

haha vafan, hur gör du?? Hittar du den flik du vill ha ens? Kan du inte stänga nån flik som du känner att du inte behöver?

Det bruka börja med att jag ska kolla på lite saker, sen så hittar jag saker som är intressanta så tänker jag har kvar fliken så spara jag när jag orka, men ofta så kommer jag inte så långt att spara eller stänga ner.

Tex sweclockers fliken har jag uppe 24/7 så vare gång jag sätter man vid dator så glömmer jag inte att kolla efter nyheter samt server-forumet.

Sen så har jag dåligt IRL-minne så att ha uppe flikarna gör att jag kommer ihåg vad jag ska göra.

Jag är bra på att komma ihåg bildminne.

Skrivet av Dallen:

Ge mig fullmakt så ordnar jag upp ditt liv

Det löser inte hela problemet bara tillfälligt, men måste blir bättre på att inte vara så lat.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag har skrivbordet fullt med ikoner, filer liggandes överallt i alla mappar, taskbaren full med pinnade ikoner, men jag kör ändå högst ca 10 flikar per webbläsarfönster. Alla sidor jag besöker ofta har jag i bokmärkesfältet, så standard workflow är att jag skroll-klickar alla dem, kollar igenom dem, stänger fönstret, och sedan gör jag samma sak igen, antingen direkt eller efter några minuter.

Ibland kan det bli många fler flikar, om man t.ex. söker svar på någon programmeringsfråga (blir många stackoverflow tabbar då) men sen när jag hittat svaret så stängs alla dem direkt.

Och varje kväll stänger jag av datorn så då när jag kommer tillbaka nästa dag är det helt tomt och rent igen

Jag får typ panik eller klaustrofobi eller något när jag har för mycket öppet samtidigt, jag känner det verkligen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

9-15 flikar öppna samtidigt vanligtvis. Inga tunga grejer.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det bruka börja med att jag ska kolla på lite saker, sen så hittar jag saker som är intressanta så tänker jag har kvar fliken så spara jag när jag orka, men ofta så kommer jag inte så långt att spara eller stänga ner.

Tex sweclockers fliken har jag uppe 24/7 så vare gång jag sätter man vid dator så glömmer jag inte att kolla efter nyheter samt server-forumet.

Sen så har jag dåligt IRL-minne så att ha uppe flikarna gör att jag kommer ihåg vad jag ska göra.

Jag är bra på att komma ihåg bildminne.

Det löser inte hela problemet bara tillfälligt, men måste blir bättre på att inte vara så lat.

Våra hjärnor är olika, så är det. Själv förlitar jag mig på googles sökhistorik

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

haha vafan, hur gör du?? Hittar du den flik du vill ha ens? Kan du inte stänga nån flik som du känner att du inte behöver?

Finns väl tillägg som låter en söka i öppna flikar.

I ren Vivaldi så kan man trycka på F2 och söka bland flikar och annat, öppna någon ny sida, eller skapa en anteckning. Och så ser man hur många man just nu har öppna...

Permalänk
Medlem

Finns en funktion som kallas bokmärke, använder den flitigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir väl 10-15 flikar som mest. Lite reddit, sweclockers, wow-sidor, facebook, google, youtube m.m- Ibland startar jag om webbläsaren för jag inte orkar stänga alla. ctrl+w är bra för att snabbrensa lite flikar.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

min bror däremot kan ha typ 40-100+ flikar med blandad anime och youtube klipp random öppnade flikar från föregående sessioner som sparas flikarna när webläsaren stängs...

och han gnäller över att de tar typ 2 minuter att starta webläsaren undrar varför det gör det...

Det går att ställa in så att alla flikar inte laddar vid start men de är kvar och de laddar först då när man klickar på flikarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeanC:

Skulle påstå att det är standard för de som inte skriver på tangentbordet med fler än ett finger.

Att köra allt i en flik? Jo, så är det nog. Basic här basic där...

Skrivet av Galvanizer:

Finns en funktion som kallas bokmärke, använder den flitigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Bokmärken är något helt annat än flikar dock, bokmärken är mer permanenta och kräver viss administration, som att ta bort dem när man inte vill ha dem längre. Flikar är temporära, de finns kvar så länge de behövs och sen inte.

Jag tror det handlar mycket om vad man är van vid, men för mig är i alla fall massa flikar väldigt smidigt. Alla har ju sina rutiner liksom.

Sätter jag mig vid datorn och vill läsa lite nyheter så ignorerar jag gamla flikar för tillfället och öppnar en ny (ibland ett nytt fönster), på "Ny-flik-sidan" har jag länkar eller bokmärken till mina vanliga sidor: Sweclockers (följda trådar), DN, ArsTechnica, SVT Nyheter, TheAtlantic, Anandtech, NYTimes, RockPaperShotgun, osv. Därifrån öppnar jag de sidor jag är sugen på att läsa idag i nya flikar så då har jag kanske 5-10 flikar att börja med, men de är ju bara respektive sidas startsida liksom.

Sen öppnar jag de artiklar eller trådar jag vill läsa i nya flikar, och Vivaldi lägger ju de efter respektive "huvudsida" så som jag har ställt in det. Så jag kanske går in på Ars exempelvis och öppnar några av artiklarna i nya flikar, sen stänger jag Ars (med musgest oftast) och då hamnar jag inte på första artikeln jag öppnat från Ars utan på exempelvis Swec följda trådar om det var den jag öppnade som andrasida. Samma process där och på resten av flikarna jag öppnade från start. När jag gått igenom de har jag alltså kanske 20-50 flikar uppe med artiklar eller trådar jag vill läsa.

Vissa artiklar kanske man läser och stänger så är det inget mer med den, men andra kan ju leda till fler flikar om det finns intressanta länkar eller konstiga påståenden som måste kollas upp. Många artiklar har ju kommentarer också, de kanske man inte vill läsa till att börja med utan ge sig in på när man har gått igenom alla artiklar, eller så tar man de direkt beroende lite på hur intressant man bedömer att artikelns kommentarer kommer att vara. Finns det inte så många kommentarer för att en artikel eller tråd är ny exempelvis så kan jag lämna kvar fliken öppen för att komma tillbaka och se om det tillkommit kommentarer. Samma sak om jag vill skriva en kommentar men inte känner behovet av att skriva den direkt. Många artiklar och trådar leder ju en ner i ytterligare kaninhål också, om någon här ber om hjälp med säg val av en komponent, eller laptop eller telefon, så blir det ju ett antal flikar där man kollar upp föreslagna saker, men också kanske sökningar inom området eller så. Samma sak med programmeringsproblem eller så. Sen om jag har något jag försöker lösa som är komplicerat så blir det ofta ett dedikerat fönster för det. Då kan det bli massvis av flikar med exempelvis Stack Overflow, MSDN och liknande, men när jag har löst problemet så stänger jag bara fönstret.

En stor fördel med detta är att jag ju har artiklarna öppna. Skulle jag exempelvis läsa den översta artikeln på DN i min enda flik trots att det fanns tre artiklar till som jag var intresserad av nedanför denna så kan de mycket väl vara borta (alltså inte helt borta utan inte på första sidan längre) när jag är färdig med den första artikeln. Jag kan söka efter dem, men det kräver ju att jag kommer ihåg vad de handlade om tillräckligt specifikt för att kunna hitta dem, vilket förstås görs svårare av att interna sökfunktioner sällan är så bra. Ännu värre är det med mer dynamiska sidor som sätter back-funktionen ur spel för man alltid hamnar överst eller för att någon lista man expanderat gör att man hamnar helt fel (DNs mobilsite).

Så sammantaget blir det ganska många flikar. Jag förstår inte hur man klarar sig med en flik riktigt. Det måste bli en väldig massa backande tillbaka till en sidas startsida. Och en väldig massa artiklar där rubriken var intressant men som man sen inte hittar eftersom man öppnade något annat först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Öppna länk, öppna fler länkar medans man läser länken. Gå till nästa flik. Och så fortsätter det.

Eller du kanske bara är tråkig?

Jag advokerade ju för att ha 50+ flikar. Förstår inte riktigt vad du försöker säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Minst 300.. Det mesta är vetenskapsartiklar jag bara "måste" läsa. Tyvärr har jag brist på energi och initiativförmåga.

Just nu har jag 17 flikar uppe efter att ha rensat lite. Kan dock ha 3-4 fönster med lika många flikar i varje. Använder flikar som påminnelser och saker jag behöver göra just nu. Vid 300 flikar och vetenskapsartiklar känns det som att du ska börja bokmärka.

Permalänk
Medlem

Får personligen frispel på att ha fler än 5 öppna åt gången, har jag fler än det är det för att jag håller på med något jäääävligt specifikt för tillfället och dödar alla flikar med kraft när jag är klar.

Ju färre desto bättre är dock ledordet för mig.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Master of Overkill

Snittar runt 300-400 flikar och 40-50GB RAM per dag XD

Jag har macro knappar för att navigera mig mellan alla fönster.
Så det är inte kaos bara för att.

Tex har snabb knapp för få upp alla Inet fönster direkt och väljer den jag vill se.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Blir smått illamående när jag läser att vissa har över 100 flikar... tycker i och för sig att det är illa redan vid 5 eller mer.

Försöker hålla mig till halva fönstrets bredd, helst inte mer än hela. Ibland behöver man ju ha ett par stycken öppna men dom ryker rätt fort.

Det som är öppet permanent är Sweclockers och någon videokurs (Udemy t.ex) samt Stackoverflow.

Visa signatur

Grubblare