Permalänk
Medlem

Nästa gen Chromecast?

Finns det några rykte om när nästa generations Chromecast kommer? Är intresserad av både Video och Audio-varianterna.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Även fast Gen 3 släpptes 2016 så lär det nog dröja, med tanke på att Gen 3 både kan spela upp 4K och HDR. Vad mer än så skulle man behöva i en chromecast?

På ljudsidan så har jag noll koll på om den Chromecast Audio som finns idag duger eller inte.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Asssor: Ja, det skulle ju isf vara möjligheten att streama spel. Google utvecklar ju något som dom kallar "Project Yeti", det ska vara någon slags av Playstation Now liknande tjänst för Chromecast. Om det kräver ny hårdvara eller inte får vi se dock.

Vad jag vet har inte Chromecast Bluetooth, så det hade ju varit svårt att koppla en Xbox One/Dual Shock kontroll till den i nuläget.

Permalänk
Medlem

Några nya rykten? Funderar nu på att inveatera i en ny. Fast denna gång med 4K, 60fps som krav. Jag vet att Ultra klarar det, men jag tänkte på om det var en ny generatiin på gång.

Visa signatur

HTPC