PC Vs Server för att Hosta en sida bara.

Permalänk
Inaktiv

PC Vs Server för att Hosta en sida bara.

Jag undersöker alternativ för VPS.

Eftersom man kan konfigurera en bärbar dator att hosta en sida - väldigt enkel sida med enbart en produkt till salu. Så tänkte jag fråga här vad för & nackdelarna är.

Har en bärbar med 8GB ram i5 Processor SSD - Dell Bärbar. Varför bör jag inte använda denna för att hosta en enkel sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Har en bärbar med 8GB ram i5 Processor SSD - Dell Bärbar. Varför bör jag inte använda denna för att hosta en enkel sida?

Om den går sönder kan du inte sälja din produkt tills du köpt en ny så hela verksamheten blir lidande och du behöver oväntat göra en investering.

Ska du dessutom göra en 'väldigt enkel sida' är det ett webhotell du söker och inte en VPS. Sälj datorn så har du råd att köpa flera års webhotell.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kamouflage:

Om den går sönder kan du inte sälja din produkt tills du köpt en ny så hela verksamheten blir lidande och du behöver oväntat göra en investering.

Ska du dessutom göra en 'väldigt enkel sida' är det ett webhotell du söker och inte en VPS. Sälj datorn så har du råd att köpa flera års webhotell.

Min fråga gällde dock inte vilket som är bästa alternativ för just en enkel hemsida med en produkt till salu - utan varför det inte hade varit rekommenderat att använda en datorn som server istället för detta ändamål.

Permalänk
Medlem

@anon294416: Det beror helt på vilka krav och förväntningar du har på tillgänglighet.

Om det är för skojs skull och det inte gör något om sidan ligger nere ett par dagar så finns det inget som hindrar.
Tänker du tusentals sidladdningar i sekunden och 100% upptid så finns det flera saker som gör att det är en dålig idé.

Du ställer en ganska snäv fråga utan att ge förutsättningarna.

Jag har en gammal kollega som lärt mig den absolut bästa frågan inom IT, vilket problem vill du lösa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xcorp:

@EDI2018: Det beror helt på vilka krav och förväntningar du har på tillgänglighet.

Om det är för skojs skull och det inte gör något om sidan ligger nere ett par dagar så finns det inget som hindrar.
Tänker du tusentals sidladdningar i sekunden och 100% upptid så finns det flera saker som gör att det är en dålig idé.

Du ställer en ganska snäv fråga utan att ge förutsättningarna.

Jag har en gammal kollega som lärt mig den absolut bästa frågan inom IT, vilket problem vill du lösa?

Aa okej din fråga är ganska bra i så fall.

Mitt problem - Behöver Offshore hosting - Anonymt - Betala med Bitcoin - VPS - Runt 130 USD For ett år - Ingen kunskap om hur man konfigurerar en VPS - Tänkte anlita nån från Fivver.

Därför tänkte jag om jag använder VPN Express på min laptop med en statisk IP Adress och hostar därifrån kanske det inte blir några problem.

Men vet inte om en dator som server med 8GB ram i5 Processor är bättre än en Server, 1cPU 2GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Aa okej din fråga är ganska bra i så fall.

Mitt problem - Behöver Offshore hosting - Anonymt - Betala med Bitcoin - VPS - Runt 130 USD For ett år - Ingen kunskap om hur man konfigurerar en VPS - Tänkte anlita nån från Fivver.

Därför tänkte jag om jag använder VPN Express på min laptop med en statisk IP Adress och hostar därifrån kanske det inte blir några problem.

Men vet inte om en dator som server med 8GB ram i5 Processor är bättre än en Server, 1cPU 2GB Ram.

Du ska sälja en produkt men vill skydda din identitet till högsta pris. Det är ju svårt att inte misstänka att du är ute efter att blåsa folk och vara svårspårad. När man sysslar med legitim verksamhet är det i allmänhet inte ett problem att kunderna vet vem man är.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Snarare sälja något olagligt skulle jag gissa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

@LemonIllusion: Snarare sälja något olagligt skulle jag gissa.

Ja, sälja något som egentligen är receptbelagd. Jag är inte ute efter att blåsa folk, jag vill skapa ett starkt varumärke och är 100% ärlig när jag säger att jag inte kommer blåsa någon.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon294416: *tråd låst*

Detta då vi inte tillåter dessa diskussioner här:

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord