Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Ring Fit Adventure? Hmmm.

"Nintendo’s Ring Fit Adventure is Wii Fit meets Final Fantasy on the Switch"

https://www.theverge.com/2019/9/12/20860767/ring-fit-adventure-nintendo-switch-fitness-game-price-release-date

Den reklamen är riktigt creepy! Är det en sekt?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nästa fredag är äntligen Zelda: Link's Awakening-remastern här!

Jag har precis inlett avbokning av Limited Edition-utgåvan jag beställt hos Power så kan dyka upp en där med lite tur, om någon fortfarande letar.

Skippar du eller har du fler bokningar? Eller bara en vanlig utgåva?
Kört en vanlig utgåva själv, hoppas att jag hinner köra igenom innan dragon quest kommer

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Skippar du eller har du fler bokningar? Eller bara en vanlig utgåva?
Kört en vanlig utgåva själv, hoppas att jag hinner köra igenom innan dragon quest kommer

Hade totalt tre förbokningar, först Webhallens för 1500kr och sedan en på Power, en annan på Elgiganten. Samtliga Limited Editions. Sällan jag köper sådanna idag men denna gång ville jag ha en faktiskt.

Lite jobbigt med Dragon Quest-lanseringen, lutar starkt åt köp här till Switchen men de kommer lite för tätt. :/ Link's Awakening går ganska fort att spela igenom, såvida de inte lagt till mer innehåll. Så man bör nog hinna klart till DQ lanseringen

Permalänk
Medlem

Så vi som har köpt Zelda: Link's Awakening limited edition från elgiganten. Vågar man hoppas att allt kommer levereras som det är tänkt? De har i alla fall dragit pengarna ;p

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av BlommaNN:

Så vi som har köpt Zelda: Link's Awakening limited edition från elgiganten. Vågar man hoppas att allt kommer levereras som det är tänkt? De har i alla fall dragit pengarna ;p

Bäst är att ringa och kolla med dem. De skickad DAEMON X MACHINA - Orbital Limited Edition ska hämta ut den idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlommaNN:

Så vi som har köpt Zelda: Link's Awakening limited edition från elgiganten. Vågar man hoppas att allt kommer levereras som det är tänkt? De har i alla fall dragit pengarna ;p

Får hoppas! Power varnade tidigare i somras att de kanske inte skulle leverera till alla så jag hoppas själv att just Elgiganten fixar sitt åtagande. Ser verkligen fram emot att spela igenom spelet typ denna tid nästa fredag.
Får se om det blir att spela igenom originalets DX utgåva innan dess. Men då jag haft typ noll speltid och ro (håller på och flyttar) så är jag tveksam. Lyssna på podcasts och läsa Metro 2033 har hört till min underhållning senaste två veckorna.

Men ikväll blir det nog lite Zelda:Botw från början och/eller Forza Horizon 4 och Gears 5 om jag får spelro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Får hoppas! Power varnade tidigare i somras att de kanske inte skulle leverera till alla så jag hoppas själv att just Elgiganten fixar sitt åtagande. Ser verkligen fram emot att spela igenom spelet typ denna tid nästa fredag.
Får se om det blir att spela igenom originalets DX utgåva innan dess. Men då jag haft typ noll speltid och ro (håller på och flyttar) så är jag tveksam. Lyssna på podcasts och läsa Metro 2033 har hört till min underhållning senaste två veckorna.

Men ikväll blir det nog lite Zelda:Botw från början och/eller Forza Horizon 4 och Gears 5 om jag får spelro.

Skickades från m.sweclockers.com

Zelda: Link's Awakening limited edition finns i lager på flera butiker i Sverige och Europa. De verkar ha fått in extra i lager. Flera internationella butiker har även stoppat att skicka till NA.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Legend of Zelda: Link’s Awakening - Limited Edition 799 kr finns åter i lager på Elgiganten.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Permalänk
Medlem

Oj 1 vecka kvar.
Ser så fram emot Links awakening. Ägde aldrig gameboy när det begav sig utan spelade bara hos kompisar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Oj 1 vecka kvar.
Ser så fram emot Links awakening. Ägde aldrig gameboy när det begav sig utan spelade bara hos kompisar.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Och samtidigt så föredrar jag Zelda i 2D. Har inte sett fram emot ett spel så här mycket på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

The Legend of Zelda: Link’s Awakening - Limited Edition 799 kr finns åter i lager på Elgiganten.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Tackar!

Ser fram emot släppet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Var det någon av er som beställde Collection of Mana från Power?

Permalänk
Medlem

Fick ett switch i present idag. Sjukt roligt.

Någon som har tips på bra skärmskydd och en väska? Hittade detta på elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Funkar?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Fick ett switch i present idag. Sjukt roligt.

Någon som har tips på bra skärmskydd och en väska? Hittade detta på elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Funkar?

Grattis till din Switch!

Jag rekommenderar den här väskan och detta skärmskydd.

https://cdon.se/spel/nintendo-switch-deluxe-travel-case-black...

https://www.amazon.co.uk/amFilm-Nintendo-Switch-Protector-Tem...

Måste inte beställas just från butikerna jag länkat till, men det är de jag tycker du borde skaffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Grattis till din Switch!

Jag rekommenderar den här väskan och detta skärmskydd.

https://cdon.se/spel/nintendo-switch-deluxe-travel-case-black...

https://www.amazon.co.uk/amFilm-Nintendo-Switch-Protector-Tem...

Måste inte beställas just från butikerna jag länkat till, men det är de jag tycker du borde skaffa.

Tack! Och tack för tipsen!

Fråga: måste spelen installeras på enheten och att man ändå måste ha kassetten i när man spelar det? Eller köra spelen direkt från kassetten? Har inte hunnit skaffa några än haha.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@daskedennis: Köper du spel fysiskt, behöver du installera en liten del på enheten samt du behöver kassetten i. Det är fördelen med digitalt, du har dem med dig hela tiden. Dock är jag en som gillar fysiskt mer, då man kan låna ut samt sälja om man inte gillar spelet.

Ett bra tips är ett minneskort.

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Var det någon av er som beställde Collection of Mana från Power?

Jag beställde, och har fått mitt. 349 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

@daskedennis: Köper du spel fysiskt, behöver du installera en liten del på enheten samt du behöver kassetten i. Det är fördelen med digitalt, du har dem med dig hela tiden. Dock är jag en som gillar fysiskt mer, då man kan låna ut samt sälja om man inte gillar spelet.

Ett bra tips är ett minneskort.

Aha okej. Ja ett minneskort ska införskaffas också. Bra tips. Blir antagligen fysiska spel då.

Såg det här med Nintendo Online också. 12 månader för 200kr. Ger det tillgång till de här SNES-spelen som skulle komma eller är det någon annan prenumerationstjänst för det månntro?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Aha okej. Ja ett minneskort ska införskaffas också. Bra tips. Blir antagligen fysiska spel då.

Såg det här med Nintendo Online också. 12 månader för 200kr. Ger det tillgång till de här SNES-spelen som skulle komma eller är det någon annan prenumerationstjänst för det månntro?

Ja du får tillgång till både nes och snes spelen. Fick 1 år med super mario maker 2 limited edition.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Taggad till Links Awakening. Jag har aldrig spelat originalet. Måste först klara ut Astral Chain innan jag spelar Zelda.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Taggad till Links Awakening. Jag har aldrig spelat originalet. Måste först klara ut Astral Chain innan jag spelar Zelda.

Fick precis notis från PostNord att Elgiganten skickat/bokat frakt på min Limited Edition. Borde ha spelet imorrn eller torsdag med lite tur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Åskan verkar ha förstört min skärm, till denna var också min Nintendo Switch docka inkopplad.
Nu går det inte längre att få bild på någon annan tv eller monitor (testat 2).
Men det funkar att ladda switchen i dockan.

Switchen har funkat som vanligt (förutom en frysning i början).

Hdmi kabeln gick ju mellan min numera stendöda skärm och dockan.

Har testat typ allt på webben. Bara att ge upp eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick precis notis från PostNord att Elgiganten skickat/bokat frakt på min Limited Edition. Borde ha spelet imorrn eller torsdag med lite tur.

Hmm... jag fick ett samtal idag där Elgiganten meddelade att den hade utgått och de kunde därmed inte leverera
Dock erbjöd de mig vanliga utgåvan med en hundring i rabatt så jag får den för 399:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick precis notis från PostNord att Elgiganten skickat/bokat frakt på min Limited Edition. Borde ha spelet imorrn eller torsdag med lite tur.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här!
Grymt taggad på detta

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av breakman:

Hmm... jag fick ett samtal idag där Elgiganten meddelade att den hade utgått och de kunde därmed inte leverera
Dock erbjöd de mig vanliga utgåvan med en hundring i rabatt så jag får den för 399:-

Riktigt segt att de meddelar så pass sent. Möjlighet att boka om lär ju fortfarande finnas men en rätt bra kompensation är det ju iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Samma här!
Grymt taggad på detta

Härligt! Har din rört sig sedan igår eller är den fast på preliminär leversnsinfo?
Min dyker inte upp idag, skickas som paket och måste nå Örebro nattetid för det. Men imorrn kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer 499kr priset på Zelda gälla även i butik på elgiganten på fredag tro?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt! Har din rört sig sedan igår eller är den fast på preliminär leversnsinfo?
Min dyker inte upp idag, skickas som paket och måste nå Örebro nattetid för det. Men imorrn kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Preliminär leveransinfo bara!
Håller tummarna för morgondagen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av isbjoern:

Kommer 499kr priset på Zelda gälla även i butik på elgiganten på fredag tro?

Det bör gälla även i affär de finns att boka till affärer runt om i Sverige.

Webhallen lyckades skicka iväg en avbeställd order av LA CE. Pratade med Webbis om det, de får ta tillbaks den tänker inte betala överpris då Elgiganten har skickat deras för 799 kr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det bör gälla även i affär de finns att boka till affärer runt om i Sverige.

Webhallen lyckades skicka iväg en avbeställd order av LA CE. Pratade med Webbis om det, de får ta tillbaks den tänker inte betala överpris då Elgiganten har skickat deras för 799 kr

Riktigt löjligt att Webhallen envisats med sina 1500kr sedan dag ett när konkurrenterna ligger långt under.

Blir att ta en titt här ifall de försöker med något liknande här också.

Skickades från m.sweclockers.com