Lenovo P330 Tiny - Svart skärm när man bootar

Permalänk
Medlem

Lenovo P330 Tiny - Svart skärm när man bootar

Hej grabbar! (Översätter från Engelska där jag har postat i olika forums med!

Så jag har varit i stora problem, jag har försökt installera Ubuntu som fungerade bra och sedan försökte jag installera om. Jag hade problem att få USB-sticket att läsa ISO-filen så jag använde ett paket (grub bootloader) i Ubuntu som tvingades starta bios. Men det verkar som om jag bara ser svart skärm (HDMI) när jag försöker komma åt BIOS. Jag trycker på knappar och jag hör ljud som kommer från Thinkstation och varje gång jag trycker på F10 kan jag se att ljuset från numpad tänds och sedan slås på som jag tror att det försöker komma åt BIOS. https://streamable.com/qs8bk

Men mitt problem är att jag inte kan göra någonting och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har bara HDMI-kabel för att prova och det har inte lyckats. Så här frågar jag er vad ska jag göra? Jag är säker på att ingenting är trasigt, till exempel moderkort eller något annat eftersom det fungerade innan det var bra och det slår på men jag ser bara svart skärm och ljud när jag trycker på tangentbord keys

Uppskattar all hjälp!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Kan du få tag i en VGA kabel? Vet att vi hade strul med det där på jobbet en gång och när vi kopplade in VGA så fick vi bild. Sen kunde vi enabla CSM-support och få bild via HDMI.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane