Kenneth räknar till 4 och slår på saker

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Kenneth räknar till 4 och slår på saker

Nu när jag har semester (sent, jag vet) så passade jag på att spela in lite trummor och gav mig på Survival av Tesseract. Trummisen i det bandet kan ta enkla trumkomp och förvandla dom till riktigt tekniska delar med många ghost notes och udda markeringar. Svårt men väldigt roligt

Permalänk
Moderator
Testpilot

Bra hamrat! Tänka sig att du hade sådant taktsinne i blodet.

Hoppas nästa cover är något magiskt från Nickelback.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fint spelat! Som lufttrummis är ju denna låt en bagis men på ett riktigt set hade jag for sure sett ut som "hej kom och hjälp mig"!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dinoman:

Bra hamrat! Tänka sig att du hade sådant taktsinne i blodet.

Hoppas nästa cover är något magiskt från Nickelback.

Nickel... Vet du inte att det är fult att svära?

Skrivet av trattgunnar:

Fint spelat! Som lufttrummis är ju denna låt en bagis men på ett riktigt set hade jag for sure sett ut som "hej kom och hjälp mig"!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!
Låten är ganska rak på sak men trummisen gör så mycket småsaker som är kneiga att sätta snyggt

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dinoman:

Hoppas nästa cover är något magiskt från Nickelback.

Skrivet av Kenneth:

Nickel... Vet du inte att det är fult att svära?

Vill inte skvallra, men Kenneth spelar ofta Nickelback på kontoret.

OnT: Jag har fan noll taktkänsla. Kan inte ens stampa takten i.. takt. Som turmmis skulle jag vara topp 5 uslast. Det jag försöker säga är att jag har ingen aning om hur bra det här är, men jag imponerad att andra är imponerade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Som självlärd trummiskonnässör (jag har sett TVÅ videos på Sugarfoot på tuben) så måste jag ändå säga att detta var riktigt bra!
Jag har ungefär lika mycket taktkänsla som Emil, ta mitt expertutlåtande med en nypa salt. 😄

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Stackars grannar!
Om nu inte Kenneth bor i fristående hus, förstås...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Gött spelat, nästa cover för din del blir denna.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Gött spelat, nästa cover för din del blir denna.
https://www.youtube.com/watch?v=xjKyzwqIT7s

/Lifooz

Det var ena redigt arga killar

Skulle föreslå Ring of fire med Dragonforce.

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av cyklonen:

Stackars grannar!
Om nu inte Kenneth bor i fristående hus, förstås...

Vår replokal är i ett industriområde och två våningar ner. Mina trummor skulle nog vara tasiga om någon lyckades höra mig därifrån

Skrivet av Lifooz:

Gött spelat, nästa cover för din del blir denna.
https://www.youtube.com/watch?v=xjKyzwqIT7s

/Lifooz

Skrivet av Perrablerra:

Det var ena redigt arga killar

Skulle föreslå Ring of fire med Dragonforce.
https://www.youtube.com/watch?v=T8zU8paFops

Nja, är inte så förtjust i allt för brutal musik (med vissa undantag), eller Dragonforce (utan undantag)

Permalänk
Medlem

Nu måste jag fråga om favvotrummisar då.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av cyklonen:

Nu måste jag fråga om favvotrummisar då.

Trummisen som fick mig att bli intresserad och alltid kommer vara högt upp är Mike Portnoy (Dream Theater från början), men på senaste åren har jag verkligen snöat in på Jay Postones från Tesseract. Hans konstiga delar med metric modulation, 3 över 4 och konstanta ghost notes är väldigt roligt att lära sig, men sjukt svårt.

Annars finns det också Dave Weckl, Virgil Donati, Dirk Verbeuren, Matt Halpern, Gavin Harrisson och många fler.

Har du/ni några favoriter?

Permalänk
Medlem

Får nog svara Matt Sorum på senaste frågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har du/ni några favoriter?

Jay Postones och Tesseract är sjukt bra. Dany Carey och Tool är också favoriter. Annars måste vi ju nämna...

Morgan Ågren. Han är ett jävla djur.
https://youtu.be/AgwJEvasJlM

Charly Antolini...
https://youtu.be/mL-LyKcFE5c

Matt Gartska
https://youtu.be/_UrFqWsm9_g

Sean Reinert. Kass bildkvalite men... eh...
https://youtu.be/ca230DXyWqk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har du/ni några favoriter?

Lars Ulrich Kappa

Skämt å sido Bill Ward mfl gamla rock/metal-rävar.

Permalänk
Föredetting

Beställer en Sol Niger Within-cover.

Ingen press, men jag väntar mig att du har satt den där till på söndag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Fan, vad nice Schism var. En av mina favoritlåtar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har du/ni några favoriter?

Jag är själv lufttrummis, och kan inte spela några instrument på riktigt. Jag har en känsla av att folk som "kan" musik gillar andra egenskaper hos musiker än vad vi andra gör.

Men några favoriter för min del är Ian Paice, Mikkey Dee och Vinny Appice.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Beställer en Sol Niger Within-cover.

[.video]https://www.youtube.com/watch?v=AgwJEvasJlM[/video]

Ingen press, men jag väntar mig att du har satt den där till på söndag.

True story:

Jag har en bekant som är/var en mycket skicklig trummis. Han studerade på musikhögskola och hade väl tänkt sig en karriär inom musik.

Träffade Morgan Ågren ett par gånger.

Han bytte på karriär efter det.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av DasIch:

True story:

Jag har en bekant som är/var en mycket skicklig trummis. Han studerade på musikhögskola och hade väl tänkt sig en karriär inom musik.

Träffade Morgan Ågren ett par gånger.

Han bytte på karriär efter det.

Påminner mig om kommentarerna till Tomas Haake-videos, de brukar vara obetalbara. Senast igår såg jag kommentaren "This song inspired me to quit drums."

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Spelar inte själv men uppskattar trummisar av olika slag (pun not intended).
En ung trummis från Japan imponerar stort iaf, Yoyoka som trummat sedan hon var var 2 år gammal.
Nu är hon 10 och redigt duktig, blir bättre för var år det går.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4