Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av grönbladh:

Förra gången game pass gick för 10 kronor har jag för mig någon sa man kunde köpa på sig live gold-tid och sen aktivera game pass för att få all live-tid konverterad till game pass-tid. Är det fortfarande så?

Skickades från m.sweclockers.com

Det står så på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen 2 månader för 20 kr? Så här skriver microsoft när jag ska beställa:
"2 månader för 20 kr
20,00 kr inkl. moms för första månad
1 månad i bonustid"

Och precis under det "Du debiteras 20,00 kr inkl. moms för första månad och 135,00 kr inkl. moms per månad därefter." (Den usla svenskan är deras). Så vilket gäller egentligen?

Petitesser kanske men jag tycker det är så jävla rörigt med alla dessa prenumerationsvarianter överallt och vill inte klanta till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chloe:

Är det verkligen 2 månader för 20 kr? Så här skriver microsoft när jag ska beställa:
"2 månader för 20 kr
20,00 kr inkl. moms för första månad
1 månad i bonustid"

Och precis under det "Du debiteras 20,00 kr inkl. moms för första månad och 135,00 kr inkl. moms per månad därefter." (Den usla svenskan är deras). Så vilket gäller egentligen?

Petitesser kanske men jag tycker det är så jävla rörigt med alla dessa prenumerationsvarianter överallt och vill inte klanta till det.

Ja, jag köpte "20 augusti 2019" och det står för mig "nästa debitering 2019-10-21" under prenumerationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Bra deal på VPN. Lifetime för $40 istället för $500.

https://deals.gdgt.com/sales/keepsolid-vpn-unlimited-lifetime...

Någon som har erfarenheter från Keepsolid VPN? Sugen på att införskaffa VPN men verkar finnas en uppsjö av dem.

Såg även att det fanns Ivacy VPN: Lifetime Subscription + NAT Firewall för 40 USD. Verkar ju inte helt dum den heller.

Eller FastestVPN: Lifetime Subscription (5 Devices) för 20 USD. Kanske räcker för en annan som behöver max 2 enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Någon som har erfarenheter från Keepsolid VPN? Sugen på att införskaffa VPN men verkar finnas en uppsjö av dem.

Såg även att det fanns Ivacy VPN: Lifetime Subscription + NAT Firewall för 40 USD. Verkar ju inte helt dum den heller.

Eller FastestVPN: Lifetime Subscription (5 Devices) för 20 USD. Kanske räcker för en annan som behöver max 2 enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Loggade in bara för att avråda dig från att köpa FastestVPN. Håll dig borta från dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Loggade in bara för att avråda dig från att köpa FastestVPN. Håll dig borta från dom

Tack. 😁 Jag är dock helt novis när det gäller VPN även fast jag borde haft det sedan många år tillbaka. Men det kanske är på tiden. Har du erfarenhet från någon av de andra två?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Skrivet av willienelpson:

Någon som har koll på hur det funkar med NoN's fyndavdelning?
De hade någon deal (troligen på returnerat ex) av 3700x för strax under 3500:- och varan går att lägga till i korgen trots att den inte syns i lager någonstans för det priset?´
Bara en bugg eller?
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponenter/amd-x-ryzen-7-3700x-3-6ghz/X1008614.3038/

Ja det var en sväng här nyligen med liknande, verkar som att det brukar gå att klicka på beställa fastän varan är tagen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Någon som fick ett? Beställde den 20:e Aug, frågade vart det tog vägen den 27:e Aug, svar 29:e Aug att de skulle kolla på det. Frågade igen efter respons 2:e Sept och idag (3:e Sept) svarar de att det var fel på lagersaldot... och swishar tillbaka pengarna.

Verkar finnas kvar för 1 096 kr i vissa EG-butiker (fler än de som listas på hemsidan). Elgiganten Västerås hade dessutom 70 % utförsäljningsrabatt på det tangentbordet så jag kom därifrån med ett Craft för strax över 300 kr!

Edit: Det var sista exet och öppnad förpackning, men ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fieskmask:

Är ni ute efter en riktigt bra gaming laptop så passa på.
Webhallen säljer Lenovo Legion Y740 17" med 1TB M.2, RTX 2070, 16GB RAM, i7 9750H samt G-Sync för 19.990:-, enligt mig rätt svårslaget.

https://www.webhallen.com/se/product/302934-Lenovo-Legion-Y74...

@fieskmask

Du får denna för 13510kr inkl frakt på Lenovos hemsida med 10% rabattkoden man får vid anmälan till nyhetsbrev.

Legion Y540-17IRH

Konfigurationsdetaljer:
- Intel Core i7-9750H-processor (2,60 GHz, upp till 4,50 GHz med Turbo Boost, 6 kärnor, 12 MB cache)
- 32 GB (16+16) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
- 1TB SSD-enhet, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
- 17,3" FHD (1 920 × 1 080), LED-bakgrundsbelysning, IPS, 300 nit, antireflex, 144 Hz, tunn
- NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar
- Svart
- Tangentbord bakgrundsbelyst silver nordiskt (DK/FI/NO/SV/EN)
- 720p HD-kamera med array-mikrofon
- HM370
- 3-cells inbyggt Li-polymerbatteri, 57 Wh
- 230 W nätadapter (tre stift) – EU
- Lenovo Wireless 2x2 AC, Bluetooth Version 4.1
- Publikationer – nordiska språk (DK/FI/SV/NO/EN)
- 2 års verkstad eller inlämning

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Verkar finnas kvar för 1 096 kr i vissa EG-butiker (fler än de som listas på hemsidan). Elgiganten Västerås hade dessutom 70 % utförsäljningsrabatt på det tangentbordet så jag kom därifrån med ett Craft för strax över 300 kr!

Edit: Det var sista exet och öppnad förpackning, men ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Galet!

Slår nästan mig själv nu att man inte åkte dit och kollade.
300 spänn! Grattis till ett fint köp!

Permalänk
Medlem

Lite av en long-shot men ställer frågan iaf:
Behöver lite Äpple-produkter o de reas ju väldigt sällan ut...

Är det någon som har ett bra tips på en iPad mini samt ATV4 utöver vad prisjakt listar...?

(känns spontant som om svaret är givet men frågan är ju fri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lite av en long-shot men ställer frågan iaf:
Behöver lite Äpple-produkter o de reas ju väldigt sällan ut...

Är det någon som har ett bra tips på en iPad mini samt ATV4 utöver vad prisjakt listar...?

(känns spontant som om svaret är givet men frågan är ju fri)

Som du säger sker reor rätt sällan på apple produkter. Tipset är att hårdbevaka dagens fynd...

Köp beg är ju också ett sätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lite av en long-shot men ställer frågan iaf:
Behöver lite Äpple-produkter o de reas ju väldigt sällan ut...

Är det någon som har ett bra tips på en iPad mini samt ATV4 utöver vad prisjakt listar...?

(känns spontant som om svaret är givet men frågan är ju fri)

Ipad mini är på rea på amazon.de iaf.. inte mkt men några kronor blir det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BostonGurkan:

Behöver lite råd: fick lite buyers remorse efter att jag köpt ett demo ex av Acer Predator XB271HU https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310 för 5500kr för några dagar sedan och nu sett @ktrixter tipsa om en Acer XF270HUA för 4200kr https://www.komplett.se/product/1135023/datorutrustning/bilds...

Någon som vet om dessa är i samma ballpark? Vet att Predator har G-sync och 165hz men inget av dessa funktioner är game changers för mig då jag är lite negg till att låsa mig till en specifik tillverkare för funktionen. Nu när Nvidia gått ut med att free-sync ska stödjas av deras GPU:er också vet jag inte riktigt varför man betala premiumpriset? Är G-sync märkbart bättre än free-sync?

Om panelerna har lika bra färgåtergivning och respons så funderar jag starkt på att klicka hem en XF270HUA. Vet att jag kan beställa en bara för att jämföra dem men känns lite väl mycket att utnyttja Komplett om jag i slutändan troligtvis kommer skicka tillbaka den.

Tacksam för hjälp om nån har erfarenheter av båda skärmarna!

Skrivet av BostonGurkan:

Efter en närmare koll så såg jag att skärmen som Komplett säljer är en XB271 "HU" inte den nyare modellen XB271 "HUA". Inte lika lockande erbjudande och lite missvisande då @ktrixter länkar till den nyare modellen på prisjakt. Just a headsup!

Edit: Nu är jag förvirrad. Kan det vara så att Komplett skrivit fel och det är en Acer 27" LED XF270HUA som säljs? Rubriken på sidan säger Acer 27" LED XF270HU men den har olika artikelnummer jämför med den äldre modellen som utgått från deras sortiment. Förvirringen är total...

https://www.komplett.se/product/853527#

https://www.komplett.se/product/1135023/datorutrustning/bilds...

Exakt den modellen jag tog emot är:
XF270HU Abmiidprzx

Exemplaret jag tog emot var utan nämnvärt blacklight bleed och alla pixlar är pigga. Är mycket nöjd och glad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lite av en long-shot men ställer frågan iaf:
Behöver lite Äpple-produkter o de reas ju väldigt sällan ut...

Är det någon som har ett bra tips på en iPad mini samt ATV4 utöver vad prisjakt listar...?

(känns spontant som om svaret är givet men frågan är ju fri)

Elfynd har ibland, 4199kr: https://www.elfynd.se/ipad-mini-2019-64-gb-wifi-silver
Typ 500-600kr billigare än via prisjakt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Elfynd har ibland, 4199kr: https://www.elfynd.se/ipad-mini-2019-64-gb-wifi-silver
Typ 500-600kr billigare än via prisjakt i alla fall.

Superbra tips!
Har aldrig handlat av Elfynd, är det bara skadat emballage eller hur funkar det?
Någon som har erfarenhet o vill dela med sig...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack. 😁 Jag är dock helt novis när det gäller VPN även fast jag borde haft det sedan många år tillbaka. Men det kanske är på tiden. Har du erfarenhet från någon av de andra två?

Skickades från m.sweclockers.com

Köp mullvad . net

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Köp mullvad . net

Tack för tipset. Jag är dock ute efter ett "livstidsabonnemang" och tyckte 40 USD var ett bra pris. Känner inte att jag varken har råd eller lust att ge 50 kr i månaden. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack för tipset. Jag är dock ute efter ett "livstidsabonnemang" och tyckte 40 USD var ett bra pris. Känner inte att jag varken har råd eller lust att ge 50 kr i månaden. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har dom, köpte livstid för 19 usd via xda. Brukar va på rea då och då, tycker inte att 40 usd va spec bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...

1månad för 10kr, 2 månader för 20kr.
Xbox gamepass ultimate

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju bra det här med 10-20kr. Men själva iden med prenumerationer är ju att man ska glömma säga upp. Så frågan jag ställer mig är om någon vet hur man säger upp detta sen. Är det lätt? Kan man göra det i förtid, eller måste man vänta till sista stund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Live:

Låter ju bra det här med 10-20kr. Men själva iden med prenumerationer är ju att man ska glömma säga upp. Så frågan jag ställer mig är om någon vet hur man säger upp detta sen. Är det lätt? Kan man göra det i förtid, eller måste man vänta till sista stund?

Ja det är lätt och säga upp, typ klicka på en knapp på dina sidor på microsofts sida. Och jag tycker inte det är så farligt om jag skulle råka betala fullpris någon månad. Tjänsten är schysst. Det är inte så mycket pengar det rör sig om. Prova tjänsten om du är nyfiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Live:

Låter ju bra det här med 10-20kr. Men själva iden med prenumerationer är ju att man ska glömma säga upp. Så frågan jag ställer mig är om någon vet hur man säger upp detta sen. Är det lätt? Kan man göra det i förtid, eller måste man vänta till sista stund?

Var grymt lätt. Efter du prenumererat går du till https://account.microsoft.com/services/ och avslutar återkommande fakturering. Stängde av mitt minuten efter första fakturering och det går ut om två månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var grymt lätt. Efter du prenumererat går du till https://account.microsoft.com/services/ och avslutar återkommande fakturering. Stängde av mitt minuten efter första fakturering och det går ut om två månader

Gjorde samma. Sjukt värt för sådana som mig som aldrig spelar om spel. Tankade hem Gears 5 idag och tänkte spela det i helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var grymt lätt. Efter du prenumererat går du till https://account.microsoft.com/services/ och avslutar återkommande fakturering. Stängde av mitt minuten efter första fakturering och det går ut om två månader

Det kommer drives titt som tätt på gamepass eller ultimate så då kan man teckna sen igen, lira ett tag och avsluta det så slipper man betala fullpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Gjorde samma. Sjukt värt för sådana som mig som aldrig spelar om spel. Tankade hem Gears 5 idag och tänkte spela det i helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart, gjorde även om min gratis trial till ultimate så har till 23 november Gears 5 är grymt, gött att man även hinner testa The Outer Worlds innan passet tar slut. Stort fan av FO: New Vegas så ser fram emot de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lite av en long-shot men ställer frågan iaf:
Behöver lite Äpple-produkter o de reas ju väldigt sällan ut...

Är det någon som har ett bra tips på en iPad mini samt ATV4 utöver vad prisjakt listar...?

(känns spontant som om svaret är givet men frågan är ju fri)

Apple Mini 5 dyker upp 1000 kr billigare lite då och då på netonnets fyndhörna.

Redigering: Ser nu att du redan fått ett supertips.

Permalänk
Medlem

Var det någon som försökte köpa något från Clas Ohlsson precis innan rabatterbjudandet gick ut?

Jag satt från 23:50 till midnatt och försökte men när jag skulle välja leveransmetod gick jag bet. När jag valde att hämta i butik fick jag bara meddelande om att ”inga butiker hittades, testa göra om din sökning”. Valde jag att få det hemskickat stod det att det inte fanns någon ”tillgängligt” leveransmetod för produkten.

Produkten (ett element) går bara att beställa online och ska enligt sidan finnas i lager.

Jag la en beställning på andra saker för ett par timmar sedan och då gick det bra. Tyvärr tänkte jag då inte på att vi behöver ett element.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Helt klart, gjorde även om min gratis trial till ultimate så har till 23 november Gears 5 är grymt, gött att man även hinner testa The Outer Worlds innan passet tar slut. Stort fan av FO: New Vegas så ser fram emot de.

Ha ha ja så skulle man gjort förstås. Vart får man tag på gratis test då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Live:

Ha ha ja så skulle man gjort förstås. Vart får man tag på gratis test då?

Fick med den med min Xbox kontroll faktiskt. Vet ej om dom ger ut trials annars just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Superbra tips!
Har aldrig handlat av Elfynd, är det bara skadat emballage eller hur funkar det?
Någon som har erfarenhet o vill dela med sig...?

Jag har handlat från elfynd 3 gånger nu. Två via nätet och en gång i butiken. Killen jag pratade med sa samma sak som står på hemsidan; varorna de säljer kan ha skadat emballage eller vara restlager från bland annat elgiganten och Electrolux.
Varor som laptops ska vara uppackade och kontrollerade både till funktion och utseende och felfria. Varor som tvättmaskiner och kylskåp får ha kosmetiska defekter på sidor och baksidan men aldrig på framsidan. Originalemballage saknas ofta.

Jag har köpt ett trådlöst tangentbord som hade en repa på förpackningen, ett ramminneskit som jag tror var återlämnat av annan kund (öppnad förpackning) och en tvättmaskin som jag inte kunde se något fel på alls men som inte hade något emballage.

Skickades från m.sweclockers.com