Permalänk

Switch för IP-TV

Satte en gång i tiden upp en netgearswitch hos svärmor för att köra IP-tv från fiberkonvertern till flera digitalmottagare. Minns inte modellen. Nu ska jag hjälpa en granne med det samma.Dvs fiberkonveter in. IP-tv port till switch som sedan går kablat till olika rum.
Vilken ska man satsa på? Behöver jag både multicast och IGMP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Satte en gång i tiden upp en netgearswitch hos svärmor för att köra IP-tv från fiberkonvertern till flera digitalmottagare. Minns inte modellen. Nu ska jag hjälpa en granne med det samma.Dvs fiberkonveter in. IP-tv port till switch som sedan går kablat till olika rum.
Vilken ska man satsa på? Behöver jag både multicast och IGMP?

Jag rekommenderar att du skaffar dig en Ubiquiti switch som innehåller många fina egenskaper.
Det finns några att välja på och de flesta har stöd för IGMP som används vid multicast syfte.

Själv kör jag en Ubiquiti EdgeRouter X som kanske kan vara ett alternativ istället?

https://www.dustinhome.se/product/5010872872/edgerouter-x?sse...

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Det är nog Netgear GS105E v2 som du tänker på.
Den har VLAN och IGMP snooping som det är du behöver.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem