Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Här tänker du och andra som skriver såna här saker?

Fakta är att A13 är så långt före konkurrenterna att det är löjligt, lite som Intel och AMD fram till Ryzen.
Man kan väl ha åsikter om att man vill ha USB-C istället för lightning, men det är inte för lightning är gammal och dålig.
Design är en smaksak och de flesta telefoner är tämligen lika nu.

Ja på utsidan är de ganska lika, mjukvaran däremot är det ganska stor skillnad på. Android använder JVM för att köra appar...Behöver inte säga mer.

Sen har vi alla halvdana försök från Google att lägga till funktioner, ska man lägga till något ska det fungera bra, eller få det att fungera bra inom rimlig tid annars kan man låta bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltid kul att se när det kommer nya modeller.
Det är lovande att batteritiderna blir bättre och bättre!

Är inne på min andra smartphone just nu (en iPhone 6S) och har tänkt uppgradera var 4-6:e år, hade varit extra intressant om det blivit något mer omvälvande som visades upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

All hårdvara är ju sämre än konkurrenternas, finns även speedtest och all annan test på youtube där de jämför det givna mobilerna. Det ändå som är uppdaterat och utomstående är kameran. Men resten är gammal teknik och design som är överprisat till skyarna. Katastrof. Alla fanboys som försvarar detta märke är löjligt, se produkten i sin helhet.

Vilken teknik är gammal menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Verkligen... till trådar om Apples produkter känns det som att 90% är MOT Apples produkter... av någon anledning.
Konkurrens är ju dåligt trots allt.
Jag har också en 6S och känner inte att något förutom möjligtvis kameror har blivit bättre.
Möjligtvis är tekniken jag intresserar mig för (förutom en bättre kamera) en integrerad fingertrycksläsare bakom skärmen, är inte så mycket för FaceID och liknande lösningar då det inte passar min användning lika mycket som TouchID.

Har bl.a. använt en Sony Xperia som jobbtelefon... verkligen skräp. T.o.m. reklam i telefonen som man mig veterligen inte kan stänga av. Usch!

Samma här med fingeravtryck, sedan hade jag valt vilken telefon som helst som lyckades implementera en fungerande lösning typ googles project tango eller Microsofts Kinect istället för tre kameror för olika brännvidd. Jag vill ha inomhusnavigering och 3d-scanning, fungerande/exakt kompass även när man är stillastående inomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jo jag vet, att det inte följt med en snabbladdare tidigare är något dom borde ha gjort från start. Men det är bra att det gör det numera med iPhone 11 Pro, så dom förbättrar sig där vilket man också måste ge dom cred för när man har gett dom skit för att inte göra det.

Vet inte hur långsam snabbladdningen är på jämförbar konkurrent så där kan jag inte uttala mig, men får ta dig på ditt ord. Dock förstår jag inte varför det ska vara en showstopper för att köpa sig en iPhone. Är snabbladdning så viktigt för dig? Jag laddar min under natten, vilket gör att det gör inget att det tar drygt 3h för att nå 100% med vanliga laddningen. Sällan jag har behov av att ladda snabbt, men jag kan förstå någon gång ibland att ladda snabbt är viktigt, men som en showstopper, nej det förstår jag verkligen inte

Självklart är det inte avsaknaden av snabbade snabbladdning som gör att jag inte köper kommande Iphone, om du läser vad jag skrev innan så ser du flera punkter som gör att jag personligen inte skulle lägga pengar på nuvarande.

Jag sa aldrig någonstans att det var en "dealbreaker"

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som att de försöker gömma notchen på PRO varianterna med tanke på valet av bakgrund kontra de andra modellerna

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

Vet någon om specifikationerna hos gsmarena stämmer eller om vissa saker som står där även är tidigare rykten? Pro och Pro Max skall tydligen ha 6GB RAM och 120Hz skärm.

Edit: tydligen inte 120Hz skärm utan 120 Hz touch-sensing som är något annat.

https://www.gsmarena.com/apple_iphone_11_pro_max-9846.php

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Självsarkasm?

Nej hur?

iPhones var mkt bättre förut om man jämförde dem med Android. Nu har Android gått ikapp och gått om rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Telefoner var mer intressant när man faktiskt märkte stor skillnad i prestanda och nya och innovativa funktioner tillkom, idag händer inte så mycket och man klarar sig ofta väldigt bra med en mellan klass modell.
har en gammal galaxy s7 som jag klarar mig utmärkt med, när den dör eller blir för trög så väntar en trevlig mellanklass telefon i en butik nära mig, allt för dyrt med flaggskepps telefoner som inte ger så mkt extra.
snart kommer hela baksidan vara full av kameror...som en fot med massor av vårtor under

Precis som allt annat, teknikutvecklingen är skit tråkig idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweirst:

Ser nästan ut som att de försöker gömma notchen på PRO varianterna med tanke på valet av bakgrund kontra de andra modellerna

Det är precis vad de gjorde med XS och XS Max förra året med haha

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Man kan ju lika gärna argumentera att det är ett stort slöseri att lägga en massa pengar på en dyr dator. Det är väldigt många människor idag som inte äger en dator. Utan man har endast telefonen vilket för de flesta människor klarar att göra allt man kan göra på en dator. Så som att kolla webben, blocket, betala räkningar osv..

Och då blir det helt plötsligt inte så dyrt med ca. 12000:- vart 2-3:e år.

Nja håller inte med dig riktigt, den typen av människor behöver inte en dator för 12000 alltså kommer de undan billigt med en dator.
Förövrigt är det gift att persondatorer inte säljs lika bra längre kolla bara hur stilla teknikutvecklingen står på den fronten *gäsp*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Nej hur?

iPhones var mkt bättre förut om man jämförde dem med Android. Nu har Android gått ikapp och gått om rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, tack, bra att veta!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Dizzö:

Sarkastisk va?

Faktiskt inte har väntat ganska länge på att uppgradera och ser fram emot det väldigt mycket, ska bli skitskoj!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kör X ett år till. 2020 året då flärpen försvinner samt edge-to-edge över hela skärmytan?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör 6s tills de gör en version med ram runt skärmen. Ogillar starkt edge to edge. Väntar också på en fysiskt hemknapp och AUX uttag. Dessa nya telefoner är ju värdelösa förutom hårdvaran.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Nja håller inte med dig riktigt, den typen av människor behöver inte en dator för 12000 alltså kommer de undan billigt med en dator.
Förövrigt är det gift att persondatorer inte säljs lika bra längre kolla bara hur stilla teknikutvecklingen står på den fronten *gäsp*

Skickades från m.sweclockers.com

Finns väll ingen som behöver en ny Merca för 500k och uppåt heller när man kan köpa en ny lågpris bil för under 100k?
De flesta som idag äger en dator med hög prestanda "behöver" troligtvis egentligen inte heller det. Men man väljer att endå köpa det för vad man nu ev. kan syssla med t.ex. spel, videoredigering, photoshop, musikskapande osv.. Man kan väll göra detta på en billig skit dator också, skillnaden är då att det tar längre tid, lägre fps osv. Det klassas väll lite som en hobby och då helt plötsligt är det hållbart men om någon köper nåt annat "dyrt" istället så är det slöseri? Det enda vi egentligen behöver är mat och dryck, resten är "lyxvaror". Sen spelar det väll egentligen ingen roll vad kostnaden för dessa "lyxprodukter" är då man köper det man vill ha och har råd med. Endel har råd med t.ex. en ny Merca och endel har inte det. Endel prioriterar vissa saker, endel prioriterar andra saker. Smaken är som baken, delad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Mate 9... Prova en Mate 20 Pro och återkom. Snabbare o mkt bättre än iPhone.

Nej tack, jag undviker kinesiska telefoner om det är möjligt. Den är dessutom ett och ett halvt år gammal nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Nej tack, jag undviker kinesiska telefoner om det är möjligt. Den är dessutom ett och ett halvt år gammal nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade inte köpa den. Vad jag menade var att Mate 9 är stenåldersandroid. Medan Mate 20 Pro är sjukt bra o snabb.
Den är ett år år gammal inte ett och ett halvt.
iPhone är också en kinesisk telefon fyi men aja

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Jag kör 6s tills de gör en version med ram runt skärmen. Ogillar starkt edge to edge. Väntar också på en fysiskt hemknapp och AUX uttag. Dessa nya telefoner är ju värdelösa förutom hårdvaran.

Själv väntar jag på att de får RGB-SCART så man kan koppla dem till katodstråleröret med minimal analog signalförlust. 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Nej hur?

iPhones var mkt bättre förut om man jämförde dem med Android. Nu har Android gått ikapp och gått om rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt har de gått om?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

iPhone är också en kinesisk telefon fyi men aja

Förutom tillverkningen så är de ju inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Finns väll ingen som behöver en ny Merca för 500k och uppåt heller när man kan köpa en ny lågpris bil för under 100k?
De flesta som idag äger en dator med hög prestanda "behöver" troligtvis egentligen inte heller det. Men man väljer att endå köpa det för vad man nu ev. kan syssla med t.ex. spel, videoredigering, photoshop, musikskapande osv.. Man kan väll göra detta på en billig skit dator också, skillnaden är då att det tar längre tid, lägre fps osv. Det klassas väll lite som en hobby och då helt plötsligt är det hållbart men om någon köper nåt annat "dyrt" istället så är det slöseri? Det enda vi egentligen behöver är mat och dryck, resten är "lyxvaror". Sen spelar det väll egentligen ingen roll vad kostnaden för dessa "lyxprodukter" är då man köper det man vill ha och har råd med. Endel har råd med t.ex. en ny Merca och endel har inte det. Endel prioriterar vissa saker, endel prioriterar andra saker. Smaken är som baken, delad.

Jo fast jag förstod det som att du beskrev majoriteten och de använder sig varken av krävande program eller spel.
12000 är dyrt för en dator om det ända du gör är att surfa och kollar mejlen sen vad folk väljer att köpa är ju upp till dem.

Jämförelserna med bilar är dessutom ganska uttjatade, du får ju betydligt mer bil för pengarna om du köper en för 500.000 än för 100.000 till skillnad från en dator eller mobil med liknande prisskillnad procentuellt om dit primära mål med köpet är att använda den till surf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

apple har bra nyhetsvärde, folk bryr sig. Kul att många kör med "jag tycker si o du tycker så, men du är en idiot"

Permalänk
Medlem

Inga intressanta nyheter detta år. 2020 ska dock bli intressant. Ryktas att Apple ska släppa sin första iPhone utan notch. Men kan tänka mig att det då blir "Pro" modellen som inte har en notch. Vilket förstås kommer kosta skjortan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jämförelserna med bilar är dessutom ganska uttjatade, du får ju betydligt mer bil för pengarna om du köper en för 500.000 än för 100.000 till skillnad från en dator eller mobil med liknande prisskillnad procentuellt om dit primära mål med köpet är att använda den till surf.
Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är ett mycket bra sätt att använda för jämförelse. Båda bilarna tar dig från A till B. Den ena gör det lyxigare. Vad du får för pengarna är högst individuellt, du kanske tycker du får mer bil för pengarna medan någon annan endast tycker att en bil är till för att ta sig från A till B och inte bryr sig alls vad dem åker i.

I slutändan är det bara ett transportmedel oavsett vad det kostar så varför betala mer? Varför betala mer för en mobil bara för att surfa? Handlar väll om prioriteringar. Man kanske inte byter så ofta t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Men vadå vill du inte ha en fidget spinner eller tre spisplattor på baksidan eller? Är ju snyggt!

Helt ärligt bryr jag mig inte speciellt mycket om dessa, men de kanske inte förhöjde helhetsintrycket

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawler:

Ser inte mycket som skulle få mig att lägga dessa hutlösa priser för en mobil, känns som man kan göra betydligt trevligare saker för sina hårt förvärvade pengar. sjuka priser är min åsikt i detta, insteg på en ny IPhone på över 9000 är inget annat än ocker, och även utan svenska skatter hade det varit alldeles för dyrt för vad man får kan jag tycka.

Alltför många använder iphonetelefoner idag, det är inte längre någon statuspryl. Dags att se till att det blir mer exklusivt att ha den senaste iphonemodellen.

Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Tycker det är ett mycket bra sätt att använda för jämförelse. Båda bilarna tar dig från A till B. Den ena gör det lyxigare. Vad du får för pengarna är högst individuellt, du kanske tycker du får mer bil för pengarna medan någon annan endast tycker att en bil är till för att ta sig från A till B och inte bryr sig alls vad dem åker i.

I slutändan är det bara ett transportmedel oavsett vad det kostar så varför betala mer? Varför betala mer för en mobil bara för att surfa? Handlar väll om prioriteringar. Man kanske inte byter så ofta t.ex.

Ja du kanske ser det så, jag tycker det är en skev jämförelse.
Lite som när folk pratar om högtalare och börjar svamla om whiskey och vin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@videopac: Fast de väljer att inte ha för många modeller. De har kvar sin budget lur för personer som vill ha en billigare Iphone. Dock, kan jag hålla med om att det kunde varit en ide att uppdatera den också till viss del. Men troligtvis var det rimligare att helt enkelt fortsätta producera den nuvarande modellen och sälja den för ett lägre pris istället.

Apple produkter överlag är ju inte direkt budgetalternativet till och börja med. Det är som att gå till en klockbutik och fråga efter premium och bli förvånad över priserna när en Casio kostar 199 på bensinmacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Själv väntar jag på att de får RGB-SCART så man kan koppla dem till katodstråleröret med minimal analog signalförlust. 😆

Skickades från m.sweclockers.com

haha, lät jag så bakåtsträvande? xD Har faktiskt goda anledningar till varför jag vill ha de sakerna

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Är lite kluven på luren faktiskt.
Att folk gnäller över hur kameralinserna ser ut förstår jag inte, det är sällan man kollar på telefonens baksida.

Helst hade jag sett att de gick tillbaka till TouchID med läsare under skärmen istället för FaceID.
Sen är det lite hatkärlek på notchen, ser udda ut men å andra sidan är det ändå systemikoner som hamnar där uppe ändå.

Vidvinkellins var ett trevligt tillägg ändå tycker jag. Är ganska ofta som man upptäcker att man inte får med allt man vill i bild, särskilt inomhus

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::