Nintendo Switch säljpris

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch säljpris

Hej! Jag vet inte om det är rätt tråd eller ställe att ställa denna fråga men jag undrar ungefär hur mycket jag kan få för mitt gamla switch.
Mitt switch har några små scratches men ingenting som man märker. Mina joy cons funkar men är lite fettiga (min pro controller också) men jag tror att man/jag kan tvätta bort det enkelt. R knappen på den röda joy con funkar ibland inte men annars är den felfri.

Det som medföljer är:
Mario kart 8 deluxe
Smash bros ultimate
Super mario odyssey
Zelda BOTW
Mario maker 2
Pro controller (med laddare)
Switch dock
Switch deluxe travel case
Switch konsolen (med laddare)
joy con grip
joy con handledsrem

Skulle vara väldigt tacksam om någon vet vad man skulle kunna få för allt detta i pengaväg! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Switchen: 2500-3000kr beroende på skick.
Pro Controller: 350-500kr beroende på skick.
Spelen: 350-400kr/styck.

Så totalt 4600kr-5500kr för paketet. Sedan kommer folk vilja ha paketpris på det hela, så skulle säga mellan 4200-4600kr för det paketet som du vill sälja.

Edit: Nu har ju visserligen den ''nya'' switchen släppts med bättre batteritid och skärm, men tror inte väldigt många är medvetna om det ännu, men kan bli så då att den första generationens Switch då går ner några hundralappar till på begagnatmarknaden.

Permalänk
Medlem

Man får några hundra extra på Tradera om det är en "opatchad" switch från 2017 eller första halvan av 2018 (ungefär) (kan ses på serienumret). Det kan vara värt att påpeka i en annons. (annars kommer folk säkert att maila och fråga ändå). Folk som är intresserade av opatchade Switch (för att "låsa upp dem") vill nog ändå inte betala extra för spelen så lägg dem som enskilda auktioner (alla 5 spelen är ju "premium"-spel som är ganska eftertraktade även om utbudet också är stort). Var ärlig i annonsen såklart, förväntar man sig lite repor och skavanker så klagar man inte efter köpet.

Jag har nyss köpt en äldre Switch, det känns som att de opatchade håller (eller kanske stiger) i pris, de patchade sänks i pris nu när nya Switchen, och Switch Lite, kommer. Min känsla åtminstone. Många som spelar på bussen osv, de vill ha ny Switch eller kanske Switch lite och säljer sin gamla.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Man får några hundra extra på Tradera om det är en "opatchad" switch från 2017 eller första halvan av 2018 (ungefär) (kan ses på serienumret). Det kan vara värt att påpeka i en annons. (annars kommer folk säkert att maila och fråga ändå). Folk som är intresserade av opatchade Switch (för att "låsa upp dem") vill nog ändå inte betala extra för spelen så lägg dem som enskilda auktioner (alla 5 spelen är ju "premium"-spel som är ganska eftertraktade även om utbudet också är stort). Var ärlig i annonsen såklart, förväntar man sig lite repor och skavanker så klagar man inte efter köpet.

Jag har nyss köpt en äldre Switch, det känns som att de opatchade håller (eller kanske stiger) i pris, de patchade sänks i pris nu när nya Switchen, och Switch Lite, kommer. Min känsla åtminstone. Många som spelar på bussen osv, de vill ha ny Switch eller kanske Switch lite och säljer sin gamla.

Jag köpte min switch i hösten 2017 men kan ej se serienummret så bra längre. Är alla som såldes under 2017 opatchad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, om den inte varit inne på reparation 2018-2019, då kan man inte veta utan att prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7