Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BergEr:

En orsak till att man känner mer träningsvärk när man bytt övning är att kroppen är ovan. Det är en sak som går över på två veckor eller så

Jo de förstår jag med, sen är träningsvärk något positivt enligt mig, vet man de tagit bra.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jo de förstår jag med, sen är träningsvärk något positivt enligt mig, vet man de tagit bra.

Ah okay, det är lite av en myt dock så man ska inte lägga för mycket på det

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

En orsak till att man känner mer träningsvärk när man bytt övning är att kroppen är ovan. Det är en sak som går över på två veckor eller så

Sant! Jag har tränat rygg riktigt hårt senaste veckorna. Mycket och tunga marklyft, massvis med latsdrag och diverse rodd. Brukar vanligtvis bara få träningsverk i erectorerna, inte i latsen eller övriga ryggmuskler. Körde dock lite chins förrförra ryggpasset och trots att jag bara gjorde tre stycken tolvor på kroppsvikt (91kg) så hade jag riktigt brutal träningsvärk dagarna efter. Det blev en "ny" grej för kroppen som jag inte kört på länge och då får man den där träningsvärken

Skrivet av C4B12:

Jo de förstår jag med, sen är träningsvärk något positivt enligt mig, vet man de tagit bra.

Skrivet av BergEr:

Ah okay, det är lite av en myt dock så man ska inte lägga för mycket på det

Ja, det är verkligen en myt. Kommer ihåg nu när jag provade att köra knäböj igen efter ljumskskadan. Gjorde tre åttor på 50kg och that's it. Hade sån träningsvärk att jag var typ handikappad flera dagar efteråt. Jobbar mig sakta uppåt och förra böjpasset gjorde jag åtta stycken tior på 110kg och efter det så kände jag mig bara lite trött i musklerna, inget som begränsade rörligheten eller gjorde ont. Går man efter att träningsvärk = resultat så kan man lätt bli vilseledd.

Jag brukar t.ex aldrig få träningsvärk i axlarna. I vintras körde jag militärpress 3-4ggr/vecka, aldrig träningsvärk, och gjorde sjukt bra gains.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Sant! Jag har tränat rygg riktigt hårt senaste veckorna. Mycket och tunga marklyft, massvis med latsdrag och diverse rodd. Brukar vanligtvis bara få träningsverk i erectorerna, inte i latsen eller övriga ryggmuskler. Körde dock lite chins förrförra ryggpasset och trots att jag bara gjorde tre stycken tolvor på kroppsvikt (91kg) så hade jag riktigt brutal träningsvärk dagarna efter. Det blev en "ny" grej för kroppen som jag inte kört på länge och då får man den där träningsvärken

Ja, det är verkligen en myt. Kommer ihåg nu när jag provade att köra knäböj igen efter ljumskskadan. Gjorde tre åttor på 50kg och that's it. Hade sån träningsvärk att jag var typ handikappad flera dagar efteråt. Jobbar mig sakta uppåt och förra böjpasset gjorde jag åtta stycken tior på 110kg och efter det så kände jag mig bara lite trött i musklerna, inget som begränsade rörligheten eller gjorde ont. Går man efter att träningsvärk = resultat så kan man lätt bli vilseledd.

Jag brukar t.ex aldrig få träningsvärk i axlarna. I vintras körde jag militärpress 3-4ggr/vecka, aldrig träningsvärk, och gjorde sjukt bra gains.

Ja kroppen lär sig hantera det och hur den ska reparera musklerna snabbare. Därför ingen träningsvärk när man är van vid en övning.

Jag får själv aldrig träningsverk i benen. Även om jag haft paus i månader. När jag håller igång med mina 6-7 pass i veckan plus kondition har jag aldrig träningsvärk i stort sett. Lite seg ibland, men en kort uppvärming på någon minut och det är borta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tufft var det! Kom till fjärde bubblan sen var tiden ute.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Proffsmoddare

Vad är folks tankar angående vanliga bänkpress, lutande bänkpress och hantelbänkpress?

Jag kör just nu bara hantelbänkpress då jag märkte att jag är väldigt ostabil och tänker de är bra att träna upp stabiliteten.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Vad är folks tankar angående vanliga bänkpress, lutande bänkpress och hantelbänkpress?

Jag kör just nu bara hantelbänkpress då jag märkte att jag är väldigt ostabil och tänker de är bra att träna upp stabiliteten.

Hej du Ångebo!

Jag kör aldrig vanlig bänkpress för min axel tål det inte. Inte heller lutande bänkpress med skivstång för axeln tål inte det heller. Kan inte köra platt hantelpress heller för axeln. Men lutande hantelpress funkar och det tycker jag funkar bra. Pressar dock ganska smalt och håller in armbågarna väldigt mycket. Får inga problem med axeln av det så kör det ganska ofta och mycket eftersom det är en av få pressövningar som funkar för min axel.

Vanlig bänkpress är bra för att fläska på rejält med vikt och överlasta kroppen. Ingen magisk övning men gör man den rätt så kan den ha en plats i träningsschemat ändå. Ganska bra övning att börja passet med (efter rejäl uppvärmning dock). Lutande bänk kan man köra som komplementövning med lättare vikter. Inget man ska gå snortungt i tycker jag. Hantelpressar kan man köra tungt om man vill fast det är ganska otympligt med stora och tunga hantlar. Jag brukar köra 8-12 reps i hantelpressen vanligtvis.

//Föredetta Ångebo

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av C4B12:

Vad är folks tankar angående vanliga bänkpress, lutande bänkpress och hantelbänkpress?

Jag kör just nu bara hantelbänkpress då jag märkte att jag är väldigt ostabil och tänker de är bra att träna upp stabiliteten.

Med rätt teknik (anspänning i hela kroppen, brygga, kort och säkert avlyft osv), uppvärmning, en bra bänk och ett vettigt träningsupplägg tycker jag att bänkpress är en riktig trevlig övning. Tyvärr är det dock många som failar med tekniken vilket gör det till en slitsam och tuff övning för axlarna. Just bryggan är väldig viktig för att komma i en skonsam position för axlarna.

Lutande bänkpress kör jag nästan aldrig, tycker att vanlig bänk plus stående press räcker gott och väl och den senare ger även bättre tricepsträning än vad bänkpress gör.

Nackdelen med hantelpress är att man, som @Kalium är inne på, får stå ut med antingen väldigt otympliga hantlar eller köra lättare än tänkt. Detta då många gym saknar 50+ hantlar.

Här förklarar Josef Eriksson hur du ska göra om du vill skada dig/bli sämst på bänkpress (och även lite om hur du lyfter korrekt).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Pga att jag började plugga i förra veckan har träningen blivit lidande då jag inte riktigt tyckt att det varit bra tider att få in ett pass på gymmet. Men idag blev det en timme där med fokus på bröst och rygg.

Kommer förmodligen försöka gå upp runt 5 på morgonen för att hinna träna mellan 5.30-6.30 så jag hinner med bussen mot skolan vid 7.15.
Får se om det blir så eller inte men det är tanken som räknas... eller?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Pga att jag började plugga i förra veckan har träningen blivit lidande då jag inte riktigt tyckt att det varit bra tider att få in ett pass på gymmet. Men idag blev det en timme där med fokus på bröst och rygg.

Kommer förmodligen försöka gå upp runt 5 på morgonen för att hinna träna mellan 5.30-6.30 så jag hinner med bussen mot skolan vid 7.15.
Får se om det blir så eller inte men det är tanken som räknas... eller?

Bara du inte helt sumpar din sömn, fast du kanske har sån disiplin att du somnar kring 21:00?

Gymmet jag går till kryllar det av unga tjejer som tränar på morgonen före gymnasiet. Fattar inte hur de är vakna så tidigt att de är i gymmet kring 06

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@BergEr:
haha har ju kört buss i några år så att lägga mig runt 20-22 är inte mitt problem
Problemet blir väl mer om jag orkar hela skoldagen om jag går upp såpass tidigt när jag nu går upp runt 6 för det

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

@BergHa:
haha har ju kört buss i några år så att lägga mig runt 20-22 är inte mitt problem
Problemet blir väl mer om jag orkar hela skoldagen om jag går upp såpass tidigt när jag nu går upp runt 6 för det

Ah jo, men eftersom du bara skjuter dagen en timme borde det väl bli ganska snarlikt?
Om du nu får dina 8h stadig sömn.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Vad är folks tankar angående vanliga bänkpress, lutande bänkpress och hantelbänkpress?

Jag kör just nu bara hantelbänkpress då jag märkte att jag är väldigt ostabil och tänker de är bra att träna upp stabiliteten.

Mycket bättre övning än bänkpress enligt mig. Bättre ROM, mindre problem med axlar. Och som du nämner, man får bättre stabilitet.

Skrivet av Kalium:

Hej du Ångebo!

Jag kör aldrig vanlig bänkpress för min axel tål det inte. Inte heller lutande bänkpress med skivstång för axeln tål inte det heller. Kan inte köra platt hantelpress heller för axeln. Men lutande hantelpress funkar och det tycker jag funkar bra. Pressar dock ganska smalt och håller in armbågarna väldigt mycket. Får inga problem med axeln av det så kör det ganska ofta och mycket eftersom det är en av få pressövningar som funkar för min axel.

Vanlig bänkpress är bra för att fläska på rejält med vikt och överlasta kroppen. Ingen magisk övning men gör man den rätt så kan den ha en plats i träningsschemat ändå. Ganska bra övning att börja passet med (efter rejäl uppvärmning dock). Lutande bänk kan man köra som komplementövning med lättare vikter. Inget man ska gå snortungt i tycker jag. Hantelpressar kan man köra tungt om man vill fast det är ganska otympligt med stora och tunga hantlar. Jag brukar köra 8-12 reps i hantelpressen vanligtvis.

//Föredetta Ångebo

Har du problem med axlar i bänkpress skulle jag gissa dina axlar / skuldror är instabila. Hade försökt jobba på att bygga upp de muskler som stabiliserar där i stället för att undvika övningar.

Har du någon gammal skada ?

Skrivet av Kent:

Nackdelen med hantelpress är att man, som @Kalium är inne på, får stå ut med antingen väldigt otympliga hantlar eller köra lättare än tänkt. Detta då många gym saknar 50+ hantlar.

Mitt gym har hantlar upp till 80 kg tror jag. Har endast sett 1-2 personer lyfta över 50 kg i hantelpress dock, så tror knappast det är något större problem.

Skrivet av BergEr:

Bara du inte helt sumpar din sömn, fast du kanske har sån disiplin att du somnar kring 21:00?

Gymmet jag går till kryllar det av unga tjejer som tränar på morgonen före gymnasiet. Fattar inte hur de är vakna så tidigt att de är i gymmet kring 06

Låter som ett trevligt gym, inte lust att dela med dig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Låter som ett trevligt gym, inte lust att dela med dig ?

Gymmet som ligger 30m från gymnasiet

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@BergEr:
7h räcker för mig oftast
Men ja, borde inte bli så tokigt men kommer väl försöka gå upp runt 4.30 så jag är på plats lagom tills att gymmet öppnar kl 5.00 så jag slipper stressa. Men jag får se vad som händer! I värsta fall får jag ta och gymma på fredag-söndag.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Har du problem med axlar i bänkpress skulle jag gissa dina axlar / skuldror är instabila. Hade försökt jobba på att bygga upp de muskler som stabiliserar där i stället för att undvika övningar.

Har du någon gammal skada ?

Inget gammalt trauma som ligger bakom, men har haft problem i minst 6 år vad jag kan minnas och har försökt jobba på axelstabiliteten i ca tre år nu men kan fortfarande inte bänka. Kan köra allt annat förutom pressar rakt framåt. Uppåtlutande press går bra, press över huvudet går bra. Förut kunde jag inte köra rodd rakt framifrån men det har jag kunnat köra utan problem senaste två åren nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Kan det vara så att du bänkar "för högt"? Har du provat ha en lägre bana med stången? I.e. att den träffar bröstkorgen längre ner? Bänkar man med stången högre upp nöter det mycket mer på axlar och man kan lätt skada sig.

Permalänk
Medlem

Lite sen till partyt, men kul tråd! Började gymma aktivt i April och fortsatte göra det aktivt varannan dag i cirka två månader efter det. Innan jag började vägde jag 93-94kg på 193cm, vägde efteråt 82kg. Så känns som att jag gjorde ett bra jobb under dessa två månader, och mina armar blev lite större också

Sen dess har jag gjort det lite då och då. Avser egentligen att börja igen lika aktivt som förr för att bygga lite muskler också, men har lite motivationsbrist just nu. Har ni några bra tips så hit me

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

@Kalium: Kan det vara så att du bänkar "för högt"? Har du provat ha en lägre bana med stången? I.e. att den träffar bröstkorgen längre ner? Bänkar man med stången högre upp nöter det mycket mer på axlar och man kan lätt skada sig.

Har provat bänka på alla möjliga olika sätt. Har tränat på en av sveriges (och kanske världens) bästa bänkpressklubbar senaste fyra åren och har fått massvis med tips, hjälp, och råd, men inget som funkar.

Jag kan som sagt träna presstyrka på andra sätt (militärpress, uppåtlutande hantelpress) och jag har redan oproportionerligt stora pecs pga genetik så jag känner att jag kan skippa klassiska bänkpressen med gott samvete.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Du kan utan tvekan skippa vanlig bänkpress med gott samvete om du inte tänkt tävla. Det finns, som du säger, flera bra övningar som tränar samma muskelgrupper precis lika bra. Om inte bättre. Synd bara att det inte funkar för dig, bänka är ju kul.

Permalänk
Medlem

Efter att inte gymmat på 2.5 år har jag nu kört i två veckor... När jag slutade låg mina lyft på: bänkpress 190, knäböj 240, marklyft 280.

Ska bli kul att se hur utvecklingen går efter att inte ha lyft någonting under 2.5 år när man var hyfsat stark innan.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Efter att inte gymmat på 2.5 år har jag nu kört i två veckor... När jag slutade låg mina lyft på: bänkpress 190, knäböj 240, marklyft 280.

Ska bli kul att se hur utvecklingen går efter att inte ha lyft någonting under 2.5 år när man var hyfsat stark innan.

Oproportionerligt bra bänkpress i förhållande till knäböj och marklyft! Tävlade du något?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Oproportionerligt bra bänkpress i förhållande till knäböj och marklyft! Tävlade du något?

Yes, körde styrkelyft och RGA "raw gym athletics", en tävling med fler reps.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Yes, körde styrkelyft och RGA "raw gym athletics", en tävling med fler reps.

Aha, då vet jag säkert vem du är Har en kompis som tävlat i RGA också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@plattangen
@Kent
@Grihm
@Kalium
@Nils-Göte

Beklagar för så sent svar.

Tack för all information som ni har kommit med, jag ska kolla upp allt när jag har kommit mig hem igjen, det är tyvärr inte helt enkelt att kolla på Youtube och andra hemsidor när man befinner sig i Kina.

Jag har följande plan när jag är tillbaka.

-läsa igjennom alla era kommentarer på nytt och följa det bäst möjligt.
-Följa styrkelabbets kost schema och gå ner ca 10 kg.
-Fixa upp min mtb igjen och cykla dagligen.
-Koma igång med gymmet när jag hittar ett som jag gillar.

Angående bänkpress så stämmer det nog som blev på pekat med att jag inte har stannat på 90 grader.

Jag har försökt länge att förbättra mig på bänk men det verkar vara helt omöjligt för mig att bli starkare, istället så lyckas jag bygga massa på bröstet..

Det kan nog vara i förbindelse med att mina axlar/ skulderblad inte har roterar tillräckligt.

Ändå så tycker jag att jag har följt alla regler och utfört övningen på rätt sätt, förutom 90 grader då förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Burks:

Du ska inte stanna på 90 grader i armbågarna. Du ska stanna när stången går ned i bröstet precis nedanför vårtorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

@Burks:

Du ska inte stanna på 90 grader i armbågarna. Du ska stanna när stången går ned i bröstet precis nedanför vårtorna.

Ja, stämmer fint, det är precis så jga har gjort det.

Jag var lite trött när j skrev mitt förra inlägg och läste då fel utan att reagera på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snarare armbågsvinkeln som brukar vara en brist hos folk som inte kan bänka så bra. Full ROM skall det självklart vara.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Trots att min närvaro på gymmet inte varit lika hög som från början när jag startade gymma i början av sommaren så har vikten gått ner 7-8kg.
Jag åkte buss med en kollega nyss som inte sett mig på ett tag. Han sa direkt att det märks att jag tappat vikt. Det var skönt att höra trots att jag själv känner mig lika fet som innan

Sen är inte min tanke att rusa ner i vikt, det får ta den tid det tar för mig att gå ner till en vettig vikt, men jag vet om att jag behöver köra kondition också och inte bara köra reps med vikterna.
Viktigaste för mig är att faktiskt röra på mig på något sätt och inte enbart sitta stilla och pilla på tangentbordet vid datorn.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Gick in i en dålig relation för sex år sedan och i samband med det började jag också arbeta skift, där det kunde variera mycket från dag till dag när man började och slutade. Är något av en vanemänniska som behöver rutiner i vardagen så det ledde till att jag slutade träna och levde på i princip skräpmat och snacks och gick upp från 80 till 105 kg.

Bytte sedan till ett 9-17 jobb men kom inte igång med träningen utan levde med den här osunda livsstilen till för ca 3 månader sedan då jag bestämde mig för att något behöver förändras eftersom varken psyket eller kroppen längre orkade. Gjorde slut med min sämre hälft, började träna kondition på gymmet, slutade äta skräpmat och såg till att göra av med lite mer energi än jag satte i mig. Resultatet idag är nästan 20 kg lättare och ett mycket bättre välmående.

Målet är att gå ner till 80 kg och därefter börja styrketräna, har aldrig varit mycket för att styrketräna själv så tänkte slänga ut en fråga här, finns det någon som tränar på Fitness 24 Seven vid Hötorget i Stockholm som man kan köra något pass i veckan med?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2