Dell Latitude 7490 - skärm slutade fungera över USB-C

Permalänk
Mattecoach

Dell Latitude 7490 - skärm slutade fungera över USB-C

Hej,

Jag har en Dell Latitude 7490 där jag har kört en extern skärm över USB-C (Thunderbolt). Datorn laddas också via denna, och jag har mus och tangentbord inkopplad till skärmens USB-hub.

Ibland när jag kopplat in skärmen har datorn inte reagerat, ibland har det tagit upp till fem försök innan datorn känner av kopplingen. Jag tycker dock att det har varit lite märkligt att laddning och mus+ tangentbord har fungerat ändå. Det har alltid fungerat om jag har startat om datorn och/eller skärmen.

Häromdagen slutade skärmen att fungera när jag satt vid den, vilket jag inte kommer ihåg att den har gjort innan. Det funkar inte längre att koppla in och ur sladden i datorn, den reagerar helt enkelt inte alls.
Jag har testat att koppla in mobilen till skärmen med samma sladd, inga problem, funkar som vanligt. Kopplade mobilen till datorn genom samma sladd och mobilen känner av kopplingen, men inte datorn. Har dock aldrig testat detta innan och vet inte hur datorn och mobilen ska reagera på USB-C till USB-C.

Vad kan ha hänt? Jag har testat att köra en systemåterställning, men det blir ett felmeddelande om att en fil spärrar återställningen. Har uppdaterat allt jag kan, både genom Dell och genom Windows Update.
Vad är en lämplig väg framåt för att få ordning på detta?

Tack på förhand!

Mvh
Daniel

Permalänk
Mattecoach

En uppdatering:
Ringde Dell-supporten och de dömde ut mitt moderkort. De kom till min arbetsplats och bytte ut moderkortet på typ 15 minuter, sjukt smidigt.

Permalänk
Medlem

Jo tack, den USB-C porten är ett sorgebarn här på jobbet.
Var glad du inte har en WD15 "docka" också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ldarax:

Jo tack, den USB-C porten är ett sorgebarn här på jobbet.
Var glad du inte har en WD15 "docka" också

Haha ja, usch den jäveln är riktigt kass.

Dells support på "företagsdatorer" är den bästa jag varit med om. (y) skönt att det löste sig. Då min förra arbetsplats var 1.5h från deras kontor så kom de alltid dagen efter men alltid inom 24h.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.