Samsung Pay tappar magnetavläsning som betalalternativ i kortterminaler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

En annan intressant grej är att det tydligen ska bli lagkrav med NFC i alla kortläsare 1 Januari 2020.

Har också hört det men inte sett någon källa på det.

Min oro är att eftersom det är magnetremsan som tas bort så kommer slöbutiker (OKQ8, jag tittar på er!) bara ta bort det stödet och man blir tvingad att använda chip.
Fan också, jag vill inte behöva släpa runt på alla korten igen, så sjukt smidigt att ha kort man använder sällan i telefonen så slipper de ta plats i plånboken

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@Sysop:

Ja, jag tycker det är ganska enkelt och smidigt att betala med Swish. För yttermera visso tror jag fler har det i mobilen än Samsung Pay eller en Apple Watch på armen. Det fungerar tydligen i Kina, så varför inte i Swerige?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

@lowngcawt:

"– Vid årsskiftet beräknar man att mer än häften av alla kortläsare ska klara NFC och efter 2020 är det krav på att alla läsare i den svenska ska ha tekniken. Det betyder att då kommer konsumenterna att kunna använda mobilen för betalningar i alla butiker som tar kreditkort, säger han."

https://www.svd.se/inom-fem-ar-gors-merparten-av-kortkopen-me...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Ja, visst är det jobbigt... man kan ju lacka ur för mindre.

Årets I-landsproblem, någon?

Må så vara, fortfarande ett irritationsmoment.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar på om det snarare är dessa nya direktiv som gör att Samsung tar bort stödet för MST nu.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/glom-signaturen-nu-galler-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Apple pay är också mycket mer pålitligt än samsungs variant, det är i alla fall min upplevelse. Det är ”smidigt när det funkar” vs ”funkar varje gång”.

Men det kan ju också vara för att de helt skippade fulhacket MST.

Otroligt vad fel du hade eftersom på samsung kunde du både blippa och köra MST. Funkade på alla ställen utom ett under 2 års tid. Apple pay funkade på 20% av alla ställen och samsung pay på 99%.litr skillnad där 🤷‍♂️🤦🏼‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myzan1973:

Otroligt vad fel du hade eftersom på samsung kunde du både blippa och köra MST. Funkade på alla ställen utom ett under 2 års tid. Apple pay funkade på 20% av alla ställen och samsung pay på 99%.litr skillnad där 🤷‍♂️🤦🏼‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan jag ha fel när jag skriver att det är min upplevelse av de båda tjänsterna?
Är det min perception av verkligheten du ifrågasätter?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Hur kan jag ha fel när jag skriver att det är min upplevelse av de båda tjänsterna?
Är det min perception av verkligheten du ifrågasätter?

Ja för din verlighet stämde ej med verkligheten.