Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Om tre veckor för min del. Jag gillar telefonerna men jag gillar inte priserna, så jag väljer nåt annat. Det är så man får göra om en produkt inte passar.

Exakt! För oss som inte byggt en identitet runt sitt val av teknik så är det inte svårare än så.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Snabb-laddning har dom även för iPhones, men man får bara inte med "snabb-laddaren" med i kartongen. Men om jag minns rätt från igår så får man det numera, innan dess så var det en extra tillbehör man behövde köpa till.

iPhone X och XS var lika dyra i startpris som iPhone 11 Pro är (Alla tre hade/har alltså startpriset 999$). Sen kunde man gå uppåt i priset om man valde större mängd minne osv.

Så billigaste priset kontant för en iPhone 11 Pro är nästan 13000kr, precis som XS var förra året när den släpptes. Minns inte svenska priset för X dock, men jag tror det var ungefär samma. Någon får rätta mig om jag minns fel. Men ska du upp i 18000kr så ska du isf välja den fetaste: en iPhone 11 Pro med 512GB minne. Man kliver över 18000kr sträcket om du väljer den fetaste iPhone 11 Pro Max med 512GB.

Ja man måste köpa till en snabbladdare (medföljer iphone pro iaf nu)
Men det är inte snabbladdning jämfört med typ alla konkurrenter. Betydligt långsammare både med kabel och framförallt wireless.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Kvickstick:

Det är för att majoriteten köper inte en telefon kontant utan med abonnemang.

Även kallat avbetalning.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

All hårdvara är ju sämre än konkurrenternas, finns även speedtest och all annan test på youtube där de jämför det givna mobilerna. Det ändå som är uppdaterat och utomstående är kameran. Men resten är gammal teknik och design som är överprisat till skyarna. Katastrof. Alla fanboys som försvarar detta märke är löjligt, se produkten i sin helhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Exakt! För oss som inte byggt en identitet runt sitt val av teknik så är det inte svårare än så.

Ja, och sen hjälper det inte heller att bara tycka att ”vi konsumenter måste minsann”. Marknadsekonomi är den effektivaste direktdemokrati som finns. Vi röstar varje dag med våra plånböcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Nu pratar jag inte om ren prestanda på papper. Som jag skrev så är hårdvaran sjukt bra om man benchmarkar. Däremot så förlorar iPhone i real world speed tests och RAM management.

Och helt ärligt den kan vara hur bra som helt i benchmarks men om den sen är sämre när man faktiskt använder den så är det rent fail.

Det är bara att youtubea speedtests.

XEETECHCARE har bra speedtests bland annat.
Trimmers något sådant heter en annan bra.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.extremetech.com/mobile/248239-smartphone-speed-te...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

"Varje år" mentalitet är mer korrekt för Apple fan boys....alltid köpa ny version så fort vi är inne i slutet av september varje år....

Och varje gång så finns det minst en person som du, som ska dra alla över en kant. Skamligt.

Själv har jag inte köpt en iphone sedan 6 plus versionen kom ut. Så ditt påstående stämmer inte långa vägar.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är en statuspryl för många, statusprylar skall bytas ut ofta, annars visar det inte ens status. (Gäller även för vissa androidanvändare också.)

Är väl ingen direkt status med en ny iphone.

Syns ju knappt att det är en ny modell förutom när iphone 6 och iphone X kom.

Är väl möjligen lite stealth wealth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir en iPhone 11 Pro max med största utrymmet. Hyfsade priser ändå. Fast blir en bundle med nya Apple Watch och iPaden dessutom. Bästa ekosystemet; kvickt, enkelt, stilrent, kraftfullt, prisvärt, genomtänkt.
Lite kul, får tre Apple TV+ -prenumerationer på köpet. Bara att regga på olika familjemedlemmar så kan 18pers dra nytta av det gratis i ett år med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

@star-affinity:

Förstår vad du vill säga med detta.

Men saker som står i artikeln är väldigt utdaterat och stämmer inte längre.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Har en 6s som jag haft sen 2015 så jag är lite sugen på att byta. Android är inte aktuellt, har en Mate9 via jobbet som är ok-ish men inget jag skulle vilja ha privat.

Mate 9... Prova en Mate 20 Pro och återkom. Snabbare o mkt bättre än iPhone.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

iSheep detected... ouch!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ska hänga på låset kl 14 på fredag hos Telenor när dom släpps där för köp woho! Är så taggad!

Sarkastisk va?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jahapp, jag som funderade på om man kanske skulle uppgradera redan efter ett år för första gången när jag gick ned en storlek och sedan ångrade mig men de här telefonerna känns extremt oupphetsande och prisnivåerna ligger kvar på skjortan och halva byxbenet.

Får väl vänta ett år till och hoppas på något mer revolutionerande tills nästa år, men det känns ju nästan som innovationen försvann med Jobs.

Men vadå vill du inte ha en fidget spinner eller tre spisplattor på baksidan eller? Är ju snyggt!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Blir köpa en iPhone 11 pro 256GB. Min OnePlus 7 pro åker ut på blocket.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

All hårdvara är ju sämre än konkurrenternas, finns även speedtest och all annan test på youtube där de jämför det givna mobilerna. Det ändå som är uppdaterat och utomstående är kameran. Men resten är gammal teknik och design som är överprisat till skyarna. Katastrof. Alla fanboys som försvarar detta märke är löjligt, se produkten i sin helhet.

LOL! Kan vi få en länk till ett Speedtest som du anser är en relevant benchmark? (Säg inte; ”det där får du googla själv!”) Tror du på riktigt att Snapdragon 855 har högre prestanda än en A13?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså. Jag märker då ingen skillnad på de flesta high-end telefoner. Alla är liksom good enough. Byter till iPhone från att alltid ha haft android mest pga kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja man måste köpa till en snabbladdare (medföljer iphone pro iaf nu)
Men det är inte snabbladdning jämfört med typ alla konkurrenter. Betydligt långsammare både med kabel och framförallt wireless.

Jo jag vet, att det inte följt med en snabbladdare tidigare är något dom borde ha gjort från start. Men det är bra att det gör det numera med iPhone 11 Pro, så dom förbättrar sig där vilket man också måste ge dom cred för när man har gett dom skit för att inte göra det.

Vet inte hur långsam snabbladdningen är på jämförbar konkurrent så där kan jag inte uttala mig, men får ta dig på ditt ord. Dock förstår jag inte varför det ska vara en showstopper för att köpa sig en iPhone. Är snabbladdning så viktigt för dig? Jag laddar min under natten, vilket gör att det gör inget att det tar drygt 3h för att nå 100% med vanliga laddningen. Sällan jag har behov av att ladda snabbt, men jag kan förstå någon gång ibland att ladda snabbt är viktigt, men som en showstopper, nej det förstår jag verkligen inte

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Nope, inget köp. Har en iPhone XS och den duger i minst 3 år till.
Sen får vi se!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Efter att 99mac meddelande avslut (ser att siten finns kvar men att den för en tynande tillvaro) - var diskuteras det apple/iPhone i Sverige idag? Finns det andra forum inriktade på just apple?

Att det diskuteras t.ex. på Sweclockers (och på en del andra ställen) är självklart men jag menar forum/annat med inriktning specifikt mot apple.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Efter att 99mac meddelande avslut (ser att siten finns kvar men att den för en tynande tillvaro) - var diskuteras det apple/iPhone i Sverige idag? Finns det andra forum inriktade på just apple?

Att det diskuteras t.ex. på Sweclockers (och på en del andra ställen) är självklart men jag menar forum/annat med inriktning specifikt mot apple.

99mac.se skulle jag säga har fått betydligt mer liv nu än när den uppstod igen tidigare i år. Det finns ju många forumtrådar och det är en hel del aktivitet i dessa.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Vad är den stora skillnaden mellan denna variant och den vanliga och är det värt att köpa denna över den vanliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofsen:

Vad är den stora skillnaden mellan denna variant och den vanliga och är det värt att köpa denna över den vanliga?

De stora skillnaderna är skärmen, skärmstorlekarna och kamerorna.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

De stora skillnaderna är skärmen, skärmstorlekarna och kamerorna.

Skulle du säga att det är värt att köpa denna istället för den vanliga eller vad tycker du?

Permalänk

Kommer köpa 11 Pro, kommer bli min 6:e iPhone, anledningen till att jag kör iPhone är att man aldrig har problem, dom androidbaserade lurar jag provat (och min grabb haft) inkl plattor KRÄVER minst en omstart i veckan, annars kraschar dom eller börjar slöa ordentligt.

Mina iPhones och iPads har startats om antingen pga batteritorsk eller uppdatering, aldrig för att man var tvungen för att få dom att fungera. Apple håller bäst kvalité enklare än så är det inte. Vill man köra androidbaserat eller gud förbjude Windowsmobil, fine, go for it. ert val, era problem.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Iphone 6 lanserades i Sverige för hela 5 år sedan, så den är med dagens mått rätt gammal. Därmed inte sagt att den är dålig. Har du knappt använt den under åren eller, med tanke på att batteriet håller så pass länge fortfarande? Är det verkligen original batteriet? I moderna telefoner (vid normal användning), så redan efter 2 år börjar de inbyggda batterierna tjäna ur kraftigt och står sig knappast en hel dag...

Tricket är att ha den inkopplad på laddning så ofta/länge det är möjligt, då drivs telefonen av laddaren och batteriet slits inte. Tyvärr cirkulerar många myter om att telefonen inte bör laddas över 80% procent och att det är skadligt att ha den inkopplad på natten, båda är rena motsatsen till sanningen.

Moderna telefoner har intelligenta laddkretsar, när du ser 100% finns det en marginal ovanför det men batteriet slutar laddas och driver inte heller telefonen så inga laddcykler förbrukas. Störst skada på en mobils batteri sker när det urladdas, det finns ingen intelligens i världen som kan stoppa det mer än strömsparfunktioner som saktar ner förloppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofsen:

Skulle du säga att det är värt att köpa denna istället för den vanliga eller vad tycker du?

Det är svårt att svara på då jag inte vet vad du använder din telefon till. Om du tar väldigt mycket bilder med telefonen och vill få mer valmöjligheter och inställningar när du fotograferar skulle jag satsa på 11 Pro eller 11 Pro Max beroende på hur stor skärm du vill ha. Annars tror jag vanliga iPhone 11 kommer fungera bra.
Detsamma gäller om du har stora krav på skärmen. Jag personligen tycker om stora skärmar och skulle jag köpa någon av dessa skulle det bli 11 Pro Max.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Mate 9... Prova en Mate 20 Pro och återkom. Snabbare o mkt bättre än iPhone.

Skrivet av Dizzö:

iSheep detected... ouch!

Självsarkasm?

Permalänk
Medlem

Lite roligt är ändå kriget mellan fanboys. Jag fascineras över hur man kan störa sig så mycket på en annan persons val av telefon. Oftast blandar man ihop sina känslor för företagen bakom produkterna med produkternas egenskaper. Det finns ingen telefon som är bäst på allt eller för alla.

Till Apples release, jag köper iPhones nästan alltid men sedan jag köpte min iPhone 6S plus har inget från någon tillverkare känts som en uppgradering eller förbättring som varit värt pengarna. Klart besviken på samtliga tillverkare men framförallt Apple som känns som de totalt stagnerat. Nåja Apple Arcade kanske gör det lättare att hitta kul spel som inte är pay to win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Lite roligt är ändå kriget mellan fanboys. Jag fascineras över hur man kan störa sig så mycket på en annan persons val av telefon. Oftast blandar man ihop sina känslor för företagen bakom produkterna med produkternas egenskaper. Det finns ingen telefon som är bäst på allt eller för alla.

Till Apples release, jag köper iPhones nästan alltid men sedan jag köpte min iPhone 6S plus har inget från någon tillverkare känts som en uppgradering eller förbättring som varit värt pengarna. Klart besviken på samtliga tillverkare men framförallt Apple som känns som de totalt stagnerat. Nåja Apple Arcade kanske gör det lättare att hitta kul spel som inte är pay to win.

Verkligen... till trådar om Apples produkter känns det som att 90% är MOT Apples produkter... av någon anledning.
Konkurrens är ju dåligt trots allt.
Jag har också en 6S och känner inte att något förutom möjligtvis kameror har blivit bättre.
Möjligtvis är tekniken jag intresserar mig för (förutom en bättre kamera) en integrerad fingertrycksläsare bakom skärmen, är inte så mycket för FaceID och liknande lösningar då det inte passar min användning lika mycket som TouchID.

Har bl.a. använt en Sony Xperia som jobbtelefon... verkligen skräp. T.o.m. reklam i telefonen som man mig veterligen inte kan stänga av. Usch!