Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Inet.
Inet (läs: felstavat: Inte) ens en tävling. Deras kundservice, bemötande, kunnande, förståelse, frakt (blixtsnabb och fri), pingvinstänger är i världsklass.

Permalänk
Medlem

För mig är Webhallen, netonnet, Inet, och Kjell&Co dom självklara valen mycket p.g.a. av att dom har fysiska butiker nära där jag bor. Dom har alla bra service och det svårt att välja någon som är bättre än de andra.

Permalänk

Webhallen:
Grym service, bra sortiment och utmärkta medlemserbjudanden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Inet. Snabba leveranser, fri frakt och retur. Bra kundservice.
Webhallen ligger bra till men dom saknar fria returer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Computetsalg

Bra priser, bra utbud, bra specifikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet främst pga. Service och leveranstid

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Netonnet bra med butik i sitt närområde.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Webbhallen. Bra bemötande, roliga kampanjer, tillgängligheten - finns på många ställen - och levlingsystemet.

Permalänk
Medlem

Inet
mycket bra kundservice!

Permalänk
Medlem

Netonnet, Webhallen samt Elgiganten tar prio för mig.

Bra priser, bra med butiker, bra support, enkelt att göra garantiärenden men främst av allt har de bra öppet köp/återköp dagar. 50 för elgiganten, 60 för webhallen och 90 för netonnet.

inet är bra, men ofta har de dyrare priser utan någon vettig anledning samt bara 30 dagar öppet köp/återköp. Var även bland de sista att införa öppet köp/återköp om man gjorde köpet via butik vilket var urlöjligt.

Skrivet av Zeph:

Inet.
Inet (läs: felstavat: Inte) ens en tävling. Deras kundservice, bemötande, kunnande, förståelse, frakt (blixtsnabb och fri), pingvinstänger är i världsklass.

Tycker det är en ganska klar tävling när inet enbart erbjuder 30 dagar jämfört med konkurrenter. Vidare så är deras priser ofta bra mycket högre än andra.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

amazon.de

Permalänk

Webhallen:
Grym service, bra sortiment och utmärkta medlemserbjudanden

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Proffsmobbare

Inte helt opartisk möjligtvis, men Inet har varit till mycket hjälp under året med nya fraktalternativen och satsningen inom vattenkylning.

Att helt plötsligt kunna beställa väldigt specifika varor, som nu är lagerförda och dessutom levererade dagen efter är något jag kan vänja mig vid.

Permalänk
Medlem

Inet först trotts att de insisterar på att alla ska gilla lakrits (Det gör inte jag så det vore najs med jordgubb eller hallonsmak istället om ni ändå ska skicka med godis). Webbhallen kommer på andra plats. Synd att de skulle lägga ner Västeråsbutiken. Netonnet på tredje plats. Väldigt smidigt att ha lokal butik man kan gå till.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem

Webhallen

För min del så har jag tre butiker jag gillar och helst köper ifrån Proshop, Webhallen och Inet.

I år väljer jag att nominera Webhallen då de fick in mitt MSI Mortar Max moderkort först och när de väl hade en estimerad leveransdatum så stämde det vilket de andra inte hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Webhallen
Grym service, bra sortiment, Webhallenspelet och roliga achievments.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Måste bli webhallen för mig. Köper all min elektronik där. Aldrig haft något problem. Kul att försöka levla sin profil.

Permalänk
Medlem

Webhallen. Bra priser, snabba leveranser, trevliga erbjudande och så slipper man
pingvinstång.

Permalänk
Medlem

Tycker dom flesta butiker har ryckt upp sig rejält.

Har handlat mkt på netonnet sista tiden utan någon som helst krångel, så dom får min röst.

Även computersalg samt proshop är kanon med finfina priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Inet.

För att Inet.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Inet!

Snabb frakt med pingvinstång inkluderad? Proffsig personal som man kommer i kontakt med snabbt vid behov? Ja tack!

Permalänk
Medlem

NetOnNet. Bra pris, närhet till lagershop och återköp/rma utan strul. Trevligt för oss umebor med en lokal affär som erbjuder vettigt utbud av datorkomponenter och tillbehör.

Permalänk
Medlem

POWER
Bästa kundservicen, snabb leverans och smidiga med RMA.

Visserligen är ComputerSalg, Proshop & Kjell väldigt bra också.

NetOnNet får dock en stor tumme ner, då de prackade på en bekant en dator med AMD A9 (2c/2t Radeon5 APU) för 4000:- som stationär. Det är troligen samma scammers som jobbar kvar i det huset som tidigare hette SIBA.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv

Webhallen har förbättrats sig enormt, service, priserna, och returen mm...

Inet har förlorat mitt förtroende, känns dryga och priserna är för tokdyra!

Permalänk
Medlem

Webhallen. Bra service, snabba och pålitliga, trevlig support och oftast bra priser och lager. Inet förlorade lite av min respekt i samband med deras nya datorbyggarfunktion. De ville ha konstruktiv kritik, vilket jag gav, men de blev griniga och otrevliga. Strul med returer är inte heller en kul upplevelse.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Webhallen

Genomgående hög klass på allt från service, support till returhantering m.m.
Har inte blivit besviken någon gång under alla år jag handlat hos dem.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Komplett.se/no

Tycker de brukar ha bra sortiment och ofta hyfsade priser, de är vettiga att ha att göra med när det gäller returer och garantiärenden, och de finns i Norge.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Inet!

Helt fantastisk kundtjänst, snabba leveranser och bra hantering vid fel och återköp. Absolut topklass helt enkelt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Hedersmedlem

Citerar:

Webhallen

Bra sortiment, bra kundservice enligt mig. Lite kuligt med att levla sitt medlemskap.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Webhallen

Bra sortiment, bra kundservice enligt mig. Lite kuligt med att levla sitt medlemskap.

Hade gärna nominerat Webhallen, men pga deras värdelösa retursystem där man måste skicka tillbaka produkter som dyra företagspaket så känns det som att de medvetet försöker motverka ångerrätten. Det är det enda företaget som jag är medveten om som gör så här. Alla andra har avtal med Postnord där en retursedel skickas med i försändelsen eller mailas över.

Därför blir det Inet för mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi