Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Funktioner? Troligen inga.
Den samlade användarupplevelsen, däremot, skiljer sig åt. Denna är naturligtvis i stor utsträckning en smaksak. Inget av systemen saknar helt saker att klaga på, utan man får välja sina kompromisser utifrån vad som är viktigt för en.

Är väl meddelanden, mail, podcaster och telefon som är Apples appar som jag använder. Så är de flesta är olika 3e-parts appar såsom Chrome, Spotify, Messenger, Bankid osv, dessa bör väl vara rätt lika?

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

Design? Alla telefoner ser ju mer eller mindre likadana ut oavsett tillverkare ... Skulle säga samtliga tillverkare ligger där dom ligger då det är svårt att göra något speciellt numera då en telefon idag är en stor rektangulär skärm. Hårdvaran i en iPhone är rätt vass, precis som att hårdvaran är rätt vass i dom övrigas flaggskepp också, så skulle vara intressant vad du menar där? Programvaran kan man ha sina åsikter om, då det är väldigt subjektivt. Jag tycker att både iOS och Android har sina fördelar och nackdelar, men att Samsung gör klart den sämsta versionen av Android. OnePlus och Huawei, Nokia etc har en klart bättre approach på Android än vad Samsung har, tyvärr.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Blir en Pro 256 för min del, bättre batteritid är välkommet.
Bättre kamera är oxå väldigt bra för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Blev lite nyfiken så jag gjorde en snabb googling. Nokia 3310 verkar ha haft 1000 mah vilket kan jämföras med de dryga 1700 som min fyra år gamla 6S har.

Inte en jättestor skillnad kan man tycka vid en första anblick. Men sen tittar man vidare och ser att nokian är nästan dubbelt så stor! ~120 kubikcentimeter jämfört med ~65.

Plus att iPhonen har liiite mer funktioner

Så nog går utvecklingen framåt. Jag antar att den dessutom gått ännu längre på de fyra år som gått sedan 6s.

Det känns nog mer relevant att jämföra batterikapacitet i Wh än mAh, då spänningen kan variera mellan olika telefoner.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

Vilken hårdvara syftar du på? Just hårdvara skulle jag påstå är där Apple leder. Ligger dem efter i mjukvara? Njae, inte det heller... Mjukvara och Huawei - kan bli mycket intressant vad som händer där med mjukvaran :')

Designen är detsamma som för två år sen. Är väl typ det ända som jag tycker att Apple slackar med den stora fula notchen.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

"Gemene man"

"50% kraftullare processor, bättre kamera, bättre face id algorithm, liknande design": Meh...

"Samsung skjuter upp kameran, marginellt bättre prestanda och massa ny bloatware": Innovation.

Du faller på 1, likt många andra här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrk66:

i9 9900k tog ena njuren, RTX 2080ti andra. Vilka andra organ kan man leva utan för att ha råd med den "nya", "snygga" och så mycket bättre iPhönen?
Det har varit löjligt höga priser på saker som är inte speciellt mycket bättre än föregångarna. Behov som inte finns men ändå skapas av all hype. Det är som Tim Cook sade under WWDC 2019: "Våra produkter och era appar gör världen en bättre plats att leva i". Bättre för vem?
Köpte en Xiaomi Mi A2 Lite 64GB för 1500:- och fick med silikonöverdrag. Den gör precis allt vad man kan tänkas behöva i en "Smart"-telefon.
Just my 2-cents.

Ptja, du är redan körd om du inte hade tre njurar såvitt jag vet, så vilket organ du offrar härnäst är sekundärt mer eller mindre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrk66:

i9 9900k tog ena njuren, RTX 2080ti andra. Vilka andra organ kan man leva utan för att ha råd med den "nya", "snygga" och så mycket bättre iPhönen?
Det har varit löjligt höga priser på saker som är inte speciellt mycket bättre än föregångarna. Behov som inte finns men ändå skapas av all hype. Det är som Tim Cook sade under WWDC 2019: "Våra produkter och era appar gör världen en bättre plats att leva i". Bättre för vem?
Köpte en Xiaomi Mi A2 Lite 64GB för 1500:- och fick med silikonöverdrag. Den gör precis allt vad man kan tänkas behöva i en "Smart"-telefon.
Just my 2-cents.

Skrivet av Zemlan:

Ptja, du är redan körd om du inte hade tre njurar såvitt jag vet, så vilket organ du offrar härnäst är sekundärt mer eller mindre

Skickades från m.sweclockers.com

Levern! Du kan ta bort upp till 75% av levern och resterande 25% har tillräckligt med info att kunna bygga upp sig till 100% igen. Go for it!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Undrar om den bättre batteritiden enbart beror på en mer energieffektiv konstruktion eller om det även är så att batteriet växt en hel del?

Skulle tro både och. Nya modellerna väger mer än vad XS och XS Max gör.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Philip320:

Men joa förstår inte vad problement är, om man vill gå ner i pris går man ner i kvalite. Inte svårare än så. Bara för att apple inte råkar ha budget telefoner så gör det inte dom till ett sämre märke

Skickades från m.sweclockers.com

”Prioriteringar” är det korta svaret. Alla har inte samma ekonomiska möjligheter utan man kanske måste prioritera annorlunda, dvs andra saker går före. Barn, hus, bil(ar) är kanske det vanligaste.

Intresse skiljer ju också. Vissa kanske inte har lika högt intresse eller känner att man använder de nya funktionerna mycket nog för att rättfärdiga ett köp. Därav önskan om en billigare modell.

Jag skulle vilja säga att många nog uppskattar Apple väldigt mycket och därför önskar ett lägre pris just för att ha möjligheten att ha en(?).

På så sätt handlar det inte om snålhet, vilket jag hoppas du förstår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skulle tro både och. Nya modellerna väger mer än vad XS och XS Max gör.

Jo jag misstänkte det. Enligt prisjakt som nu uppdaterat info har Pro Max 3500mAh.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

[...]
Apple har historisk levererat de CPU-förbättringar man skyltat med. Gäller det även A13 kan man alltså förvänta sig att en fläktlös pekplatta kommer ha högre enkeltrådrådprestanda än 3600 och matcha 9600K.

Aarch64 (ISA för 64-bitars ARM) är bättre designad för att hantera icke-trivial multitrådfall än x86_64. Detta kan observeras i hur betydligt mycket mindre fördel 3600/9600K har över A12X i multitrådfallet i GB5 över GB4. Stämmer Apples 20 % borde en kommande A13X kliva förbi 9600K i MT!

Och det är i fläktlös platta. Tänk då vad en A13 skulle kunna göra i en Macbook Pro. Där är "halleluja moment"

Samtidigt måste Apple snart göra något om inte iPad Pro ska kannibalisera för mycket på MacBook och MacBook Pro. Nuvarande iPad Pro har redan mycket bra prestanda plus en del appar som av någon anledning är väldigt bra på att utnyttja prestandan som finns. Ett exempel är att kolla på demon av Photoshop för iPad, där paddan i princip utpresterar vilken arbetsstation som helst. Liknande saker kan man observera med andra appar, i varje fall inom vissa områden.
Utan att ha forskat vidare i saken kan jag tänka mig det beror på att API;erna tillåter ett mycket effektivare utnyttjande av CPU och GPU medan skrivbordsapplikationerna är ineffektiva.
Följden blir i varje fall att plattorna håller på att springa förbi Apples övriga utbud, och vad ska de då hitta på? Visst, plattorna kommer också med ett mer begränsat operativsystem men även den utvecklingen går framåt.

Kommer vi se en A14XXX redan till nästa år? Det kan ju inte ligga långt borta i varje fall.

Permalänk
Medlem

Varit sugen på en Max inför detta släpp men för lite nyheter tyvärr, allt verkar komma nästa år. Håller min X ett år till och håller tummarna för högre refresh rate och en design mer lik ipad pro nästa år!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

prisnivån helt orimlig för en produkt där livslängden räknas till max 3år

idag kostar ett ok abonnemang 99kr har svårt att förstå kunder som lägger +699kr bara för att få med en telefon

Max 3 år? Sitter på min 6:a från 2014 och den rullar på rätt friskt. Dock ska jag byta nu tänkte jag, men 5 år har den hållit igång!

Permalänk
Medlem

Att säga hårdvaran är efter känns lite fel, men det beror väl på vad man syftar på gällande hårdvara också.

CPU,GPU är ju top notch som alla vet.
Mjukvaran, ja det är ios med sina fördelar och nackdelar som det alltid varit.

Kameran, de har legat efter med tekniken / hårdvaran? på ex vidvinkel osv. Nu har de iaf detta.

Men sen har de fortfarande samma tråkiga 60hz display, samma MEGA notch med face ID poop, ingen in display fingerprint reader, samma långsamma laddning vad jag såg (både på wireless och sladd), avsaknaden av USB-C 2019.

Så i dessa avseendena är dom bakom i tekniken tycker jag.
Sen att Apple säger att dom uppgraderar saker som folket vill ha är ju rena skitsnacket. De absolut flesta märker inte och bryr sig inte om gpu o cpu. Saker som märks är däremot saker ovan som de inte följt med utvecklingen.

Men keynote är 90% skitsnack ifrån de flesta med lögner hit och dit så meh.

Blir o köpa en Android efter Iphone7+ dog. Sen hoppas Apple skärper sig till nästa år. För några 14000+ lägger jag inte på detta möget iaf

Min önskelista på Iphone:
* In display fingerprint reader (face id kan dom skrota imo)
* Mycket mindre/ingen notch
* Snabbare laddning med sladd+wireless
* USB-C som alla andra har, även Apples enheter lol
* 90-120hz OLED

Mjukvara:
* En jävla paus knapp på default kamera appen, seriöst det är fking 2019, Iphone är typ enda mobilen på marknaden som inte har en satans paus knapp när man filmar, helvete vad irriterande det är.
* Stock Kalender : Full månadsöversikt med text, samma här så har typ alla stock kalender appar detta, men Ios lever i stenåldern.
* Att kunna ha mina jäklar appar där jag vill och inte enligt låst gridmög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

Här tänker du och andra som skriver såna här saker?

Fakta är att A13 är så långt före konkurrenterna att det är löjligt, lite som Intel och AMD fram till Ryzen.
Man kan väl ha åsikter om att man vill ha USB-C istället för lightning, men det är inte för lightning är gammal och dålig.
Design är en smaksak och de flesta telefoner är tämligen lika nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zandros:

Det känns nog mer relevant att jämföra batterikapacitet i Wh än mAh, då spänningen kan variera mellan olika telefoner.

Kanske stämmer, jag sov nog på de lektionerna. Men att jag valde att jämföra mah är för att det är vad som dyler upp när man jämför batterier på de ställen jag kollade.

Skrivet av Json_81:

Här tänker du och andra som skriver såna här saker?

Nu skriver jag rent allmänt om fanboys, inte specifikt personen du citerade.

Antingen så har de en osund relation till detaljer som 99 % av befolkningen inte bryr sig om.
Eller så saknar de förmåga att se nackdelar med sina egna produkter de betalat för.
Eller så får de inte mycket roligare på dagarna än att läsa reaktionerna på sina kommentarer.

Beskrivningen är typisk för en tolvåring så om man är ung får man förstås ha lite överseende, men tyvärr finns det vuxna människor som beter sig likadant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnasty:

Max 3 år? Sitter på min 6:a från 2014 och den rullar på rätt friskt. Dock ska jag byta nu tänkte jag, men 5 år har den hållit igång!

det är Apple själva som kommit med infon att snittlivslängden är 3 år

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

det är Apple själva som kommit med infon att snittlivslängden är 3 år

Källa? Jag har läst 4,25 år.
https://www.zdnet.com/article/iphone-ipad-mac-heres-how-long-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Där hade vi ju även Apples egna uttalande, som återfinns här:
https://www.apple.com/environment/answers/

Citat:

For the purposes of our assessment, years of use, which are based on first owners, are modeled to be four years for macOS and tvOS devices and three years for iOS and watchOS devices. Most Apple products last longer and are often passed along, resold, or returned to Apple by the first owner for others to use.

3 år alltså ingen snittlivslängd utan det är Apples uppskattning om hur länge första köparen behåller sin iOS eller watchOS pryl.

Permalänk
Inaktiv

Vilka priser 🙄 När ska vi konsumenter sluta sponsra denna galenskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Har en 6s som jag haft sen 2015 så jag är lite sugen på att byta. Android är inte aktuellt, har en Mate9 via jobbet som är ok-ish men inget jag skulle vilja ha privat.

Är i samma sits, också med en 6S. Tror att den får hänga med ett år till tills den slutar få uppdateringar. Egentligen är det väl en bättre kamera jag saknar lite, men samtidigt så är 6S hyfsat snabb än till det lilla jag använder. Gillar inte heller det större formatet och den extra tyngden på de nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Vilka priser 🙄 När ska vi konsumenter sluta sponsra denna galenskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att majoriteten köper inte en telefon kontant utan med abonnemang.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Vilka priser 🙄 När ska vi konsumenter sluta sponsra denna galenskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Om tre veckor för min del. Jag gillar telefonerna men jag gillar inte priserna, så jag väljer nåt annat. Det är så man får göra om en produkt inte passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Samma priser som förra generationen ju. Galet mycket billigare än vad jag trodde det skulle bli.

Tyckte jag såg en prislapp på 18 laxar.... så dyr (eller ”galet” billig) X kunde man väl inte köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag är nöjd med min iPhone 6s plus, går som tåget, batteriet håller ett dygn.

Iphone 6 lanserades i Sverige för hela 5 år sedan, så den är med dagens mått rätt gammal. Därmed inte sagt att den är dålig. Har du knappt använt den under åren eller, med tanke på att batteriet håller så pass länge fortfarande? Är det verkligen original batteriet? I moderna telefoner (vid normal användning), så redan efter 2 år börjar de inbyggda batterierna tjäna ur kraftigt och står sig knappast en hel dag...

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

Kör X ett år till. 2020 året då flärpen försvinner samt edge-to-edge över hela skärmytan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, många verkar köra runt i Volvos, BMWs och annat skräp som jag aldrig i mitt liv skulle röra. Varför kör inte alla Sweclockare Rolls Royce? Så jävla snåla!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

Förstår inte riktigt varför man tycker att de är "så långt efter konkurrenterna" till ett maxat pris? Nog för att priset är högt, men andrahandsvärdet är också betydligt högre. Går hyfsat jämnt ut med andra ord. Hög kvalitetskänsla, topprestanda, bra kamera, bra display, överlägset mjukvarustöd. Långt efter i utveckling av mjukvara förstår jag inte över huvud taget.

Sen föredrar jag själva kontakten på Lightning då den känns betydligt bättre, men jag hade väl av praktiska skäl egentligen föredragit USB-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Att säga hårdvaran är efter känns lite fel, men det beror väl på vad man syftar på gällande hårdvara också.

CPU,GPU är ju top notch som alla vet.
Mjukvaran, ja det är ios med sina fördelar och nackdelar som det alltid varit.

Kameran, de har legat efter med tekniken / hårdvaran? på ex vidvinkel osv. Nu har de iaf detta.

Men sen har de fortfarande samma tråkiga 60hz display, samma MEGA notch med face ID poop, ingen in display fingerprint reader, samma långsamma laddning vad jag såg (både på wireless och sladd), avsaknaden av USB-C 2019.

Så i dessa avseendena är dom bakom i tekniken tycker jag.
Sen att Apple säger att dom uppgraderar saker som folket vill ha är ju rena skitsnacket. De absolut flesta märker inte och bryr sig inte om gpu o cpu. Saker som märks är däremot saker ovan som de inte följt med utvecklingen.

Men keynote är 90% skitsnack ifrån de flesta med lögner hit och dit så meh.

Blir o köpa en Android efter Iphone7+ dog. Sen hoppas Apple skärper sig till nästa år. För några 14000+ lägger jag inte på detta möget iaf

Min önskelista på Iphone:
* In display fingerprint reader (face id kan dom skrota imo)
* Mycket mindre/ingen notch
* Snabbare laddning med sladd+wireless
* USB-C som alla andra har, även Apples enheter lol
* 90-120hz OLED

Mjukvara:
* En jävla paus knapp på default kamera appen, seriöst det är fking 2019, Iphone är typ enda mobilen på marknaden som inte har en satans paus knapp när man filmar, helvete vad irriterande det är.
* Stock Kalender : Full månadsöversikt med text, samma här så har typ alla stock kalender appar detta, men Ios lever i stenåldern.
* Att kunna ha mina jäklar appar där jag vill och inte enligt låst gridmög.

Snabb-laddning har dom även för iPhones, men man får bara inte med "snabb-laddaren" med i kartongen. Men om jag minns rätt från igår så får man det numera, innan dess så var det en extra tillbehör man behövde köpa till.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Tyckte jag såg en prislapp på 18 laxar.... så dyr (eller ”galet” billig) X kunde man väl inte köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

iPhone X och XS var lika dyra i startpris som iPhone 11 Pro är (Alla tre hade/har alltså startpriset 999$). Sen kunde man gå uppåt i priset om man valde större mängd minne osv.

Så billigaste priset kontant för en iPhone 11 Pro är nästan 13000kr, precis som XS var förra året när den släpptes. Minns inte svenska priset för X dock, men jag tror det var ungefär samma. Någon får rätta mig om jag minns fel. Men ska du upp i 18000kr så ska du isf välja den fetaste: en iPhone 11 Pro med 512GB minne. Man kliver över 18000kr sträcket om du väljer den fetaste iPhone 11 Pro Max med 512GB.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB