Batteri problem med Surface pro, support via Microsoft själva eller återförsäljare?

Permalänk
Medlem

Batteri problem med Surface pro, support via Microsoft själva eller återförsäljare?

Har som rubriken lyder batteriproblem med min surface pro (2017), kan dra så mycket som 1%/min mot förut då batteritiden var outstanding.
Har följt diverse felsökningssteg, kollat batterihälsan. Även försökt återställa enheten, som den misslyckades med av okänd anledning. Älskar att Windows inte ger nån förklaring till varför den misslyckas med en uppgift, står bara kort och gott att återställning inte kunde genomföras när man kommit säg 70% eller nåt in i processen. Den hade passerat första steget inne i Windows och hade bootat om och kom upp till 40% tror jag innan den kort och gott typ ångrade sig och bara neeej, det här vill jag inte göra klart.

Har även märkt att enheten har blivit betydligt varmare än den blivit förut, speciellt vid videouppspelning. Är ingen expert på området, men det känns rent spontant som att det kan vara batteriet som blir lite extra toasty? Enheten i sig är i pillemariskt skick, inga fall/sprickor etc.
Har på senare tid börjat tröttna mer och mer på Windows och alla diverse buggar här och där man tvingas uppleva till och från. Börjar sakteliga dra mig till Apples ekosystem känner jag. Aja, åter till ämnet.

Jag ska avvakta och se om problemet håller i sig eller om jag måste skicka in den på service. Frågan är då, ska jag ta ärendet via Microsoft själva eller via återförsäljaren (i det här fallet elgiganten)? Anledningen till att jag frågar är att i och med att jag har registrerat min enhet hos Microsoft kan skapa ett service/support ärende online.
Hur ska jag gå tillväga?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Kontakta elgiganten och fråga vad de kommer göra ifall du väljer att lämna in datorn hos dem, jag skickade in min surface pro 4 när jag hade problem med den till microsoft och fick en ersättningsenhet tillbaka ganska snabbt med flygfrakt.

Testa att installera om windows helt och hållet, kan vara enklare än att försöka bråka med windows om att återställa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ska höra med elgiganten om vad dom gör vid ett eventuellt ärende, helst vill man ju att tillverkaren själv kollar på produkten istället än för nån sketen andra hands firma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med min Surface pro 4. Den blir varm och arbetar på tok för mycket till och från. Förut vart den uppe och snurrade i 70c med bara chrome uppe. Pratade med Microsoft support och dom insisterade att jag skulle göra en ominstallation. Jag sa då att jag har haft inne den hos vår it avdelning och att den är helt ominstallerad. Problemet kvarstår. Men ändå tyckte dom vi skulle göra det igen och kontakta dom om det inte funka.. Får se om det löser sig.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ska höra med elgiganten om vad dom gör vid ett eventuellt ärende, helst vill man ju att tillverkaren själv kollar på produkten istället än för nån sketen andra hands firma.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns två förklaringar här skulle jag säga, alternativ ett är att batteriet är dåligt, och har tappat stor del av sin kapacitet, detta är inget ovanligt, har haft ett flertal laptops/prodkuter som inte har mer en några få år i hållbarhet på batterier innan de blir totalt värdelösa. Har en bekant med en Surface Pro, som var tvugen att byta ut sin efter ca ett och halvt år pga dåligt batteri. Är datorn nyare än 1år kanske du kan få det fixat gratis, är datorn äldre än det så kommer du nog få bekosta det själv.

Alternativ två är att du har en förhöjd last på datorn, kolla gärna med aktivitetshanteraren/task manager för att se vilken hastighet och last CPUn ligger på under "vanligt" användande. Har du inget "krävande" igång, bör du ligga runt 5-20% i last och kanske runt 1Ghz i frekvens med vanliga program igång (säg office, spotify, webläsare med några flikar osv) utan att du aktivt arbetar i något.

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN Har garanti till september 2020 så vi får se vad som sker, just nu tycker jag dock inte den droppar lika snabbt som tidigare. Det är ingen enorm skillnad mot tidigare, men aningen. Har dock inte provat installera om windows än, ska testa det också för att se om det hjälper.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@sKRUVARN Har garanti till september 2020 så vi får se vad som sker, just nu tycker jag dock inte den droppar lika snabbt som tidigare. Det är ingen enorm skillnad mot tidigare, men aningen. Har dock inte provat installera om windows än, ska testa det också för att se om det hjälper.

Bra att du fortfarande har garanti, förhoppningsvis så täcker den om det nu är batteriet. Jag skulle dock tyvärr inte se det som en självklarhet.

Som sagt, kolla upp last och frekvenser, du bör se direkt där om det är "installationen" eller vad man nu vill kalla det som är problemet, går ju snabbare än att installera om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Bra att du fortfarande har garanti, förhoppningsvis så täcker den om det nu är batteriet. Jag skulle dock tyvärr inte se det som en självklarhet.

Som sagt, kolla upp last och frekvenser, du bör se direkt där om det är "installationen" eller vad man nu vill kalla det som är problemet, går ju snabbare än att installera om.

Den täcker batteriet utifall det skulle behövas skickas in, har redan haft kontakt med deras support.
Ska testa det du skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Finns två förklaringar här skulle jag säga, alternativ ett är att batteriet är dåligt, och har tappat stor del av sin kapacitet, detta är inget ovanligt, har haft ett flertal laptops/prodkuter som inte har mer en några få år i hållbarhet på batterier innan de blir totalt värdelösa. Har en bekant med en Surface Pro, som var tvugen att byta ut sin efter ca ett och halvt år pga dåligt batteri. Är datorn nyare än 1år kanske du kan få det fixat gratis, är datorn äldre än det så kommer du nog få bekosta det själv.

Alternativ två är att du har en förhöjd last på datorn, kolla gärna med aktivitetshanteraren/task manager för att se vilken hastighet och last CPUn ligger på under "vanligt" användande. Har du inget "krävande" igång, bör du ligga runt 5-20% i last och kanske runt 1Ghz i frekvens med vanliga program igång (säg office, spotify, webläsare med några flikar osv) utan att du aktivt arbetar i något.

Jag har en Surface Pro 4 som sedan ett halvår har gått i pension (lirar lite som HTPC med ojämna intervaller), skaffade en Surface Book 2 istället.

Just ditt alternativ två drabbade mig emellanåt, det var en tjänst som fullkomligt sög åt sig nästan alla CPU-cykler och snabbt drog ut batteriet. Jag identifierade vad det var som sög ut all kraft och stoppade tjänsten via aktivitetshanteraren. Väl avaktiverat funkade datorn perfekt, felet uppstod kanske en gång av tio starter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har också en SP4 och det är helt klart någon av de senaste uppdateringarna som har ställt till detta, min batteritid har i ett slag halverats trots att batteriet inte är särskilt slitet.

Jag har provat återställa Win10 till 1703 som är den tidigare version som Microsoft tillhandahåller för återställning via USB. Denna hämtar genast senaste säkerhetsuppdateringar och jag hade gärna stannat på denna version ett tag men kan ju enbart blockera funktionella uppdatering i upp till 365 dagar vilket medför att den direkt efter dessa säkerhetsuppdatering hämtar hem 1803.

Problemet med 1803 är att den försöker hämta "1803 2019-07C" som efter nedladdning aldrig kommer till skott med själva installationen. Det tar en halv dag för den att förbereda uppdateringen men när den sedan når 98% så tvärstannar den.

Blir lite av ett moment 22 detta då jag ej kan blockera längre 365 dagar och den uppdatering den vill hämta inte fungerar. Hade hoppats att ta mig till 1803 för sedan blockar upp till 365 dagar för att slippa 1903 ett tag tills Microsoft fått ordning på denna skandal.

Tycker det är bedrövligt av Microsoft, är inte första gången det blir problem med en uppdatering och eftersom de numera även säljer sin egen hårdvara så borde inte detta inträffa, åtminstone inte på deras egna produkter.

Permalänk
Medlem

@Reckie Jag misstänker precis som du att det är någon av de senare uppdateringarna som strular, för så här rejält kan inte vara normalt ens med ett 1 år gammalt batteri.
Startar jag datorn, dvs en kallstart då den varit avstängd, med säg 75% så tar det max 5 minuter så är en nere på typ 71-70%
Den droppar inte heller med 1% i taget, utan den tar alltid 3-4% enheter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Problemet med 1803 är att den försöker hämta "1803 2019-07C" som efter nedladdning aldrig kommer till skott med själva installationen. Det tar en halv dag för den att förbereda uppdateringen men när den sedan når 98% så tvärstannar den.

Blir lite av ett moment 22 detta då jag ej kan blockera längre 365 dagar och den uppdatering den vill hämta inte fungerar. Hade hoppats att ta mig till 1803 för sedan blockar upp till 365 dagar för att slippa 1903 ett tag tills Microsoft fått ordning på denna skandal.

Prova att hämta ner “Show or Hide Updates” troubleshooter och blockera den strulande uppdateringen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Reckie Jag misstänker precis som du att det är någon av de senare uppdateringarna som strular, för så här rejält kan inte vara normalt ens med ett 1 år gammalt batteri.
Startar jag datorn, dvs en kallstart då den varit avstängd, med säg 75% så tar det max 5 minuter så är en nere på typ 71-70%
Den droppar inte heller med 1% i taget, utan den tar alltid 3-4% enheter.

Återställde min via USB till den väldigt gamla versionen 1703, var det som Microsoft hade för nedladdning till SP4 på sina supportsidor.
Till en början verkade den dra lite ström, 2,5W enligt BatteryPro och med 1903 var det nog det dubbla så inte så konstigt att batteritiden halverades.

Ser dock att det drar iväg i förbörbrukningen även på min, kanske för att indexerar eller något direkt efter installation.
Minns jag rätt kom det väl även uppdateringar till Firmware så kanske inte är Windows som är boven och så fall lär ju inte min ominstallation hjälpa heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Prova att hämta ner “Show or Hide Updates” troubleshooter och blockera den strulande uppdateringen.

Tack, ska prova det om jag inte får någon lösning på det här med uppdateringen.
Är det firmware som ställer till är det dock kört eftersom jag redan har installerat den senaste versionen. Går ej att installera en äldre över en nyare på Surface Pro så man får snällt vänta på lösning från MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Återställde min via USB till den väldigt gamla versionen 1703, var det som Microsoft hade för nedladdning till SP4 på sina supportsidor.
Till en början verkade den dra lite ström, 2,5W enligt BatteryPro och med 1903 var det nog det dubbla så inte så konstigt att batteritiden halverades.

Ser dock att det drar iväg i förbörbrukningen även på min, kanske för att indexerar eller något direkt efter installation.
Minns jag rätt kom det väl även uppdateringar till Firmware så kanske inte är Windows som är boven och så fall lär ju inte min ominstallation hjälpa heller.

Ska kolla om det finns nån annan version att hämta senare ikväll.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ska kolla om det finns nån annan version att hämta senare ikväll.

Hjälpte inte att installera om Windows på min, tror snarare det är firmware som är boven och som på något sätt gör att processorn inte växlar ned i hastighet på samma sätt som tidigare. Problemet med firmware är att det inte hjälper att installera äldre drivrutiner för den skriver inte över en nyare firmware med en äldre, får hoppas att Microsoft löser detta snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ska kolla om det finns nån annan version att hämta senare ikväll.

Skrivet av Reckie:

Hjälpte inte att installera om Windows på min, tror snarare det är firmware som är boven och som på något sätt gör att processorn inte växlar ned i hastighet på samma sätt som tidigare. Problemet med firmware är att det inte hjälper att installera äldre drivrutiner för den skriver aldrig över än nyare firmware med en äldre så får hoppas att Microsoft löser detta snarast.

Igen, hur ser det ut i aktivitetshanteraren? Vilken hastighet går CPU:n i och vilken last är det?

Som sagt, när de går batteri bör cpun studsa omkring runt 1Ghz i idle och kanske runt 5% last (eventuellt högre beroende på vilka program som ligger å rullar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Igen, hur ser det ut i aktivitetshanteraren? Vilken hastighet går CPU:n i och vilken last är det?

Som sagt, när de går batteri bör cpun studsa omkring runt 1Ghz i idle och kanske runt 5% last (eventuellt högre beroende på vilka program som ligger å rullar).

Min SP4 ligger på ca 1,4-1,8Ghz, oftast kring 1,6 Ghz och då är enbart aktivetetshanteraren igång, lasten är bara 1%.

Permalänk
Medlem

Problemet verkar ha blivit aningen bättre faktiskt efter en ominstallation av systemet. @sKRUVARN kollade i aktivitetshanteraren och tyckte allt såg bra ut. Hittade inget som såg konstigt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Min SP4 ligger på ca 1,4-1,8Ghz, oftast kring 1,6 Ghz och då är enbart aktivetetshanteraren igång, lasten är bara 1%.

Låter iof inte oromligt, då känns det inte som att problemet ligger i windows. Utan vilken volt cpun matas med (firmware/bios).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Låter iof inte oromligt, då känns det inte som att problemet ligger i windows. Utan vilken volt cpun matas med (firmware/bios).

Jo, såg nu en tråd på Reddit att det gått ut en uppdatering av firmware till Windows Insiders som verkar åtgärda problemet på SP6 så förhoppningsvis dyker den upp till oss övriga användare av SP4,5,6 inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

Har nu testat lite till och det verkar som processorn är dålig på att klocka ned sig själv trots låg belastning?

Provade sätta Max CPU frekvens till 30% och låser därmed taket på ca 690 MHz, då har jag inga problem att nå 6 timmar vid lätt användning. (Låg skärmbelysning) Tidigare fick jag samma batteritid utan lika hård underklockning.

Permalänk
Medlem

Väcker min egen tråd lite så slipper jag skapa en ny tråd.
Först, batteritiden har förbättrats avsevärt efter tråden gjordes, följde råden @Reckie gav och tror det var nån uppdateringar eller 2 som hade great impact på batteritiden. Klarar nu lätt flera timmar av video via youtube, kör det mesta i 1080p eller 1440p, 4K känns inte riktigt värt det.
Var dock inte det jag skulle fråga om, utan om nån vet om det finns nåt command för att slå på/av surfplatteläget? Dvs istället för att behöva gå till kontrollcentret? Som det är nu så startar den i surfplatteläget vid varje uppstart, oavsett om tangentbordet är inkopplat. Knappast nån jättegrej, tyckte heller inte det var värt att skapa en ny tråd för.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väcker min egen tråd lite så slipper jag skapa en ny tråd.
Först, batteritiden har förbättrats avsevärt efter tråden gjordes, följde råden @Reckie gav och tror det var nån uppdateringar eller 2 som hade great impact på batteritiden. Klarar nu lätt flera timmar av video via youtube, kör det mesta i 1080p eller 1440p, 4K känns inte riktigt värt det.
Var dock inte det jag skulle fråga om, utan om nån vet om det finns nåt command för att slå på/av surfplatteläget? Dvs istället för att behöva gå till kontrollcentret? Som det är nu så startar den i surfplatteläget vid varje uppstart, oavsett om tangentbordet är inkopplat. Knappast nån jättegrej, tyckte heller inte det var värt att skapa en ny tråd för.

Du kan ställa in hur du vill att den ska göra när du loggar in. Under Inställningar -> System -> Tablet så har du "När jag loggar in" och "När jag använder denna enhet som en surfplatta" (har gjort översättningen själv på engelska heter det "When I sign in" och "When I use this device as a tablet"). Det borde lösa ditt problem istället för o behöva hålla med med kommandon o cmd

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan ställa in hur du vill att den ska göra när du loggar in. Under Inställningar -> System Tablet så har du "När jag loggar in" och När jag använder denna enhet som en surfplatta" (har gjort översättningen själv på engelska heter det "When I sign in" och "When I use this device as a tablet"). Det borde lösa ditt problem istället för o behöva hålla med med kommandon o cmd

👍 ska testa det.
Har dock för mig att jag kollat över den inställningen tidigare, men att den av nån anledning inte gav det resultat jag ville.
Får ta mig en ny överblick.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@jnsson testade detta direkt efter du skrev det.
Var verkligen inte svårare än så, thanks !

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X