Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Det var den fulaste telefonen jag sett på väldigt länge och priserna är fortfarande för höga tyvärr och LCD display på det come on wtf!?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Lightning anslutning för att ladda .... wow.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Heh ser ut som att de lånat designen från starcraft 2 swarm host.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jag har själv en Xs Max med 256GB. Kostade väl 18 nånting har jag för mig. Men jag kan verkligen inte motivera mig att köpa 11 Pro Max, det är för liten skillnad för att motivera en ny utgift på runt 18.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Det är bara dumma människor med mycket pengar som köper de dyra iPhone-mobilerna. Det vet Apple och sätter därför ett högt pris på de. Ingen annan är dum nog att köpa en så dyr telefon med tanke på alternativen.

Det där stämmer ju inte riktigt. Samsung har också otroligt dyra telefoner, menar du då att dom är lika dumma som folk som köper dyra iPhones? Eller är det okej att spendera mycket pengar på en Android men inte på en iPhone?

Skrivet av Kedom900:

Det spelar väl ingen roll hur mycket en Iphone kostar? Apple frälsta köper dem ändå. spelar ingen roll fast priset hade varit 100K eller mer. ÄR du Apple frälst så MÅSTE du ha en Iphone. kosta vad det kosta vill. Är egentligen förvånad att inte Apple tar ännu högre priser på sina produkter med tanke på deras fanboys. Sedan spelar det ingen roll hur bra produkten faktiskt är

Finns några såna absolut, men det finns det i alla lägren, även i Android-lägret så finns det dom som köper dyraste Samsungen för att det är Samsung och Android i den. Tyvärr. Markanden skulle se så mycket bättre ut om alla valde telefon utifrån vad dom själva vill ha och behöver. Punkt. Samsung har otroligt dyra telefoner dom med, som också saknas 3.5mm uttaget exempelvis. Har du samma kritik till Samsung eller gäller din kritik endast Apple?

Skrivet av Haziza:

Det var den fulaste telefonen jag sett på väldigt länge och priserna är fortfarande för höga tyvärr och LCD display på det come on wtf!?

Nu kommenterar du fel artikel; Pro-modellerna har båda oled. Det är den "billigare" iPhone 11 som har LCD. Fortfarande en riktigt bra LCD dock, men visst vill man ha oled när det finns som alternativ.

Priserna är höga, men det är dom tyvärr inte ensamma om.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på att 8an sjunker ner till 7ans pris ska förnya abonnemanget i höst och kan just nu få en 7 med 15Gig surf för 350kr det borde man väl få 8an för när de nya väl släppts?

Skrivet av Jumpcut:

Hehe, jag har själv en Xs Max med 256GB. Kostade väl 18 nånting har jag för mig. Men jag kan verkligen inte motivera mig att köpa 11 Pro Max, det är för liten skillnad för att motivera en ny utgift på runt 18.

Jo så är det ju alltid brukar ju inte vara värt att byta förrän det gått två eller tre generationer om man köper topmodellen oavsett märke. Och är man inte noga med kameran så kan man ofta köra mycket längre än så.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Android har sina fördelar också, det är objektivt inte bara skräp så att säga Dock har dom sina utmaningar, precis Apple har med iOS.

Finns Android-telefoner som kostar lika mycket som en ny iPhone, så Android-användare behöver inte vara så "jävla snåla" dom heller.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

i9 9900k tog ena njuren, RTX 2080ti andra. Vilka andra organ kan man leva utan för att ha råd med den "nya", "snygga" och så mycket bättre iPhönen?
Det har varit löjligt höga priser på saker som är inte speciellt mycket bättre än föregångarna. Behov som inte finns men ändå skapas av all hype. Det är som Tim Cook sade under WWDC 2019: "Våra produkter och era appar gör världen en bättre plats att leva i". Bättre för vem?
Köpte en Xiaomi Mi A2 Lite 64GB för 1500:- och fick med silikonöverdrag. Den gör precis allt vad man kan tänkas behöva i en "Smart"-telefon.
Just my 2-cents.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Skämt åsido håller med om att svenska priser på teknik produkter har spårat ur helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så konstigt med tanke på hurt mycket kronan tappat i värde mot dollarn, samt dessa skatter och avgifter som läggs på elektronik: "privatkopieringsavgift", "miljöskatt".

Permalänk
Musikälskare

Ska hänga på låset kl 14 på fredag hos Telenor när dom släpps där för köp woho! Är så taggad!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Men joa förstår inte vad problement är, om man vill gå ner i pris går man ner i kvalite. Inte svårare än så. Bara för att apple inte råkar ha budget telefoner så gör det inte dom till ett sämre märke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av mrk66:

i9 9900k tog ena njuren, RTX 2080ti andra. Vilka andra organ kan man leva utan för att ha råd med den "nya", "snygga" och så mycket bättre iPhönen?
Det har varit löjligt höga priser på saker som är inte speciellt mycket bättre än föregångarna. Behov som inte finns men ändå skapas av all hype. Det är som Tim Cook sade under WWDC 2019: "Våra produkter och era appar gör världen en bättre plats att leva i". Bättre för vem?
Köpte en Xiaomi Mi A2 Lite 64GB för 1500:- och fick med silikonöverdrag. Den gör precis allt vad man kan tänkas behöva i en "Smart"-telefon.
Just my 2-cents.

Det fina är att man kan äga en pryl längre än ett år - och, utan att moralisera för mycket kanske man till och med bör göra det, om man inte blöder pengar varje sekund man inte har det absolut snabbaste/bästa på marknaden. Funderar själv på att uppgradera från iPhone 6s för att med mindre ansträngning få bättre bilder i fler situationer när jag är ute med lillkillen. Men då har jag haft min gamla telefon tillräckligt länge för att ha behövt kosta på den ett nytt batteri innan jag ens funderade på en uppgradering.

Permalänk
Medlem

Most advanced iPhone ever, jajjemen, blir lika förvånad varje år.

Får mer avsmak för Apple varje år. Ännu ett år med en refresh... iPhone X var väl nice, men tyvärr, flärpen borde vara borta nu 2 år senare. Lika intressant när Apple tar upp detta med Pixlar per inch. Den är nämligen detsamma som för 2 år sen, men när de påpekar att denna PPI är så hemskt bra under eventet så är det klart att man uppfattar det som att det blivit en uppgradering men icke.. Aja, det var inte exakt samma skärm som i iPhone X/XS, dubbelt så bra kontrast samt högre ljusstyrka så bättre skärm är det ju faktiskt.

Kul med bättre kamera, såväl fram som bak. Använder idag en iPhone 7 sen dess release, där jag känner att det hade varit trevligt med en bättre frontkamera och bättre batteritid. Och möjligtvis en amoled-skärm när man får för sig att använda polariserande glasögon.

Personligen har jag svårt att motivera prislappen på iPhone 11 Pro mot Samsung Galaxy S10.
Specjämförelser av olika toppmodeller

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet
Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer från en som i sin fotnot säger: "Setup:
tyvärr kan jag inte medge vilka komponenter jag har, i och med att dessa är under pågående utbyte varje dag via såkallat öppet köp"

Såna som dig som gör att priserna går upp för seriösa köpare.

Permalänk
Medlem

Jahapp, jag som funderade på om man kanske skulle uppgradera redan efter ett år för första gången när jag gick ned en storlek och sedan ångrade mig men de här telefonerna känns extremt oupphetsande och prisnivåerna ligger kvar på skjortan och halva byxbenet.

Får väl vänta ett år till och hoppas på något mer revolutionerande tills nästa år, men det känns ju nästan som innovationen försvann med Jobs.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@MexxII: Apple kan ta betalt för att det är iOS istället för Android. Något som många gärna betalar för, mig inkluderat. Efter att ha haft ett antal Android lurar genom åren skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till det efter att ha kört iOS sedan jag fick min iPhone 6S. Har nu en 8+ och väntar nog en generation till innan jag byter.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte den var skitsnygg? Bästa dom gjort på länge. Förutom Notch då. - Android user.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det finns tydligen ingen hejd på hur fånigt dyr en telefon kan bli.

Samma priser som förra generationen ju. Galet mycket billigare än vad jag trodde det skulle bli.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk snackar om att priserna fortsätter att skena? Dom har ju GÅTT NER? Det går åt rätt håll med andra ord? Förvisso, dom är fortfarande galet höga för en telefon men folk verkar ju tycka att dom blir värre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är en statuspryl för många, statusprylar skall bytas ut ofta, annars visar det inte ens status. (Gäller även för vissa androidanvändare också.)

Men är det det? Vem bryr sig om mobiler, kanske skolbarn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Men var är den nya revolutionerande enheten som förändrar allt a la Iphone 2007? Vad pysslar Apples r&d med egentligen?

Microsoft har sitt event om tre veckor. Där kanske vi får se något nytt.

Vi är bara bortskämda. Moores lag gäller inte längre Jag är glad om det blir något förbättring överhuvudtaget, och här ser många sådana, så jag är nöjd. Och sen samma pris som förra generationen, inte illa imo.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@isbjoern

Har haft iOS sen julen 2008, iPhone 3G, sen någon variant av varje generation fram till 7. Så jag har inte testat Android mer än pillat med någon kompis telefon några korta stunder. Jag tänker efter vad jag använder för iOS funktioner och ja, iCloud och Filer har jag handlat några gånger. Jag vet inte riktigt vad för funktioner som jag skulle gå miste om jag skulle gå över till Android.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Att de nu 2019 lovar att batteriet ska klara hela dagen känns lite knepigt när man för i tiden laddade sin Nokia en gång i veckan😀. Iphone kan absolut mer men samtidigt borde batterier ha blivit bättre.

Blev lite nyfiken så jag gjorde en snabb googling. Nokia 3310 verkar ha haft 1000 mah vilket kan jämföras med de dryga 1700 som min fyra år gamla 6S har.

Inte en jättestor skillnad kan man tycka vid en första anblick. Men sen tittar man vidare och ser att nokian är nästan dubbelt så stor! ~120 kubikcentimeter jämfört med ~65.

Plus att iPhonen har liiite mer funktioner

Så nog går utvecklingen framåt. Jag antar att den dessutom gått ännu längre på de fyra år som gått sedan 6s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Det händer absolut för lite mot för 2 år sedan. Ingen *wow* känsla. Men visst det blir svårare att uppnå då det står lite stilla på hela mobilmarknaden. Sen är priset hutlöst. Svårt att motivera sig att uppgradera. Nu är det min personliga åsikt. Finns säkert många som tycker denna är hur innovativ som helst.

Precis, det är ju detta som är grejen, även om det som vanligt är populärt att fokusera just på Apple och iPhone (kanske till viss del för att dom ändå varit bland de mest innovativa tidigare). Hela branschen har gått i stå då de flesta faktiska behov redan är uppfyllda och flera icke behov dessutom. Fick köpa en ny Samsung S10+ då min Note 9 bestämde sig för att ägna sig åt djuhavsdykning, och det kändes ju inte heller som nån större skillnad mot innan.

Det jag tycker Apple främst måste göra något åt är sitt OS, och främst då saker som hemskärmar och annat vilket är främsta skälet till att jag kört Android senaste åren uteslutande från att tidigare bytt en hel del mellan dom. Börjar bli rätt mossigt och lite DORO-känsla. Samtidigt är det nog lite som CS GO, att en väldigt stor del av kundbasen gärna vill att allt ska vara som det var innan och avskyr förändringar.

Permalänk
Skrivet av MexxII:

Jag vet inte riktigt vad för funktioner som jag skulle gå miste om jag skulle gå över till Android.

Funktioner? Troligen inga.
Den samlade användarupplevelsen, däremot, skiljer sig åt. Denna är naturligtvis i stor utsträckning en smaksak. Inget av systemen saknar helt saker att klaga på, utan man får välja sina kompromisser utifrån vad som är viktigt för en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Funktioner? Troligen inga.
Den samlade användarupplevelsen, däremot, skiljer sig åt. Denna är naturligtvis i stor utsträckning en smaksak. Inget av systemen saknar helt saker att klaga på, utan man får välja sina kompromisser utifrån vad som är viktigt för en.

Exakt. Därför jag kör Android själv men förser päronen med iPhones.

Permalänk
Medlem

Löjligt dåligt av Appel. Hur kan de ligga så långt efter konkurrenterna som OnePlus, Huawei och Samsung i utveckling av hårdvara, mjukvara och design? Det har inte hänt mycket sen iPhone X. Samma design, stor notch, lightning cabel fortfarande...ingen type-c. Det ända som är uppgraderat är kameran resten är ren skit och en teknik som ligger årtal efter med ett maxat pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Det jag märker här på sweclockers är att ni alla är så jävla snåla, köp era android telefoner för halva priset men skulle aldrig i mitt liv röra i det skräpet

Skickades från m.sweclockers.com

Sant. Minns när Apple först annonserade priser för 8 k och gnället var här då också. Men circlejerken på huawei och oneplus finns också som älskar att apple höjer priser, för de motiverar deras prishöjning varje år också. Vad kostar deras senaste telefoner?