Apple avtäcker Iphone 11 med lägre pris och rekordsnabb systemkrets

Permalänk
Medlem

Problemet? Det nämns inte riktigt vad man tummar på. För det priset så är man inte direkt imponerad.. framförallt inte när man inte ens får en OLED skärm eller 1080p+ i upplösning som man får med t.ex. Samsung i samma prisklass.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Fin telefon. Tror jag behåller min iPhone Xs ett år till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Import och allt sånt skit, men från $699 (~6700-6800kr i dagsläget) till strax över 9000... verkar ju rimligt.

Priserna är utan VAT, det för att olika stater har olika skatteregler.

Lägg på 25% moms (~1500kr), kemikalieskatt och vad copyswede nu bestämt ska sno så låter det ganska rätt.

Fortfarande orimligt, men av andra anledningar.

Jag är nyfiken på varför 11 är billigare än xr, är den inte bättre?
Lär inte säljas en enda xr utan prissänkning

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Vad för mAh ligger batteriet på?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackzzen:

Jag Tycker att det är j*vligt dåligt stil av apple att bara ta bort iphone xs/xs max helt o hållet ifrån webbsidan och inte marknadsföra dem längre. Baserat på att man ser varannan skalle har en iphone xs/x. Medans en schleteeen iphone 8 får göra sitt sista år på hemsidan. Sen kan jag uttala mig om på inbytesmöjligheten har iphone x på nått vänster mer värde än den nyare Xr. Vilket dagsläget ser ut som idag så har xr högre försäljningspris. Samt att du får snåla 1/3 del av vad du betalade för en likvärdig xs förra året i inbytespris. Fan för den som mjölkade på bra med apple tv+ prenumerationen... Steve Jobs, Take my money.

Steve Jobs kan inte ta dina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag är nyfiken på varför 11 är billigare än xr, är den inte bättre?
Lär inte säljas en enda xr utan prissänkning

xr är billigare än 11. Priset på xr har justerats nedåt.

Permalänk
Medlem

Ungefär vad man kunde vänta sig, tror de flesta tar dessa nyheter med en gäspning. Snabbare men dagens är redan tillräckligt snabb. Lite bättre batteritid. Lite lägre pris. Ny nätverksstandard men en som kommer ta många år på sig att få genomslag oavsett. Är ju nästan som om vi ser en mogen marknad där det inte går att göra så mycket mer än mindre förbättringar, precis som S10 var närmast samma som S9 som var närmast samma som S8 som var närmast samma som S7 som var närmast samma som S6 etc.

Det enda man kunde önska sig var väl en ny version av Iphone SE, men eftersom de inte släppt en sådan antar jag att intresset bland kunderna var lite för lågt.

Skrivet av MaxieTheHatter:

Lär inte säljas en enda xr utan prissänkning

Ska nog inte uteslutas att XR kommer se hyfsade prissänkningar för att tömma lagren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Ska nog inte uteslutas att XR kommer se hyfsade prissänkningar för att tömma lagren.

Som sagt, priset på XR har justerats nedåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Mest impad av batteritiden 4-5 timmar extra på PRO modellerna!
Uppfattade dock inte baksidan om den var av glas som de föregående modellerna eller om det var en ny yta?

4-5 timmar på papper. Tror knappast det ger 4-5 timmar aktivt användning. Deras batterimätning är väll standby utan wifi och simkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Mest impad av batteritiden 4-5 timmar extra på PRO modellerna!
Uppfattade dock inte baksidan om den var av glas som de föregående modellerna eller om det var en ny yta?

På min P30 Pro så får jag över 10 timmar screen on time efter ~48 timmars användning på en laddning.
40W snabbladdning kontra 18W på iPhone.

Ser ingen som helst anledning att köpa iPhone om man inte är fast i deras träsk och tror att allt fungerar bättre om man bara köra allt från Apple. (Alla telefoner syncar i princip allt man vill ändå om man ställer in det).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Deras batterimätning är väll standby utan wifi och simkort?

Inte bara deras mätning, ALLA tillverkare mäter standbytid på samma sätt och har alltid gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

iPhone 11 måste varit den mest läkta Apple mobilen i historien, så inga överraskningar där. Hoppades på en IPhone SE2 som ”one more thing”. Kanske nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Iphone 3RDE isf Att släppa en Second Editon 2 blir lite märkligt

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Priserna är utan VAT, det för att olika stater har olika skatteregler.

Lägg på 25% moms (~1500kr), kemikalieskatt och vad copyswede nu bestämt ska sno så låter det ganska rätt.

Fortfarande orimligt, men av andra anledningar.

Jag är nyfiken på varför 11 är billigare än xr, är den inte bättre?
Lär inte säljas en enda xr utan prissänkning

De skriver ju att xR:en sänks.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

@downup: Frågan är väl bara varför vi som konsumenter accepterar den kassa batteritiden. Jag har haft en Lenovo K6 liggandes utan simkort/wifi/bluetooth på mitt skrivbord. Den laddades fullt för en vecka sedan, idag står den på 67 procent. Moderna SoC är extremt energieffektiva bara de ges en chans. Om en gammal Nokia från 2000 kunde få en veckas faktiskt standby-tid med ett batteri på 1000 mAh ser jag inte varför en modern telefon inte borde klara av samma sak med sina 3500-4000 mAh. Istället är det som att batteriet är slut i slutet av dagen oavsett om vi använt telefonen nämnvärt eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Xiaomi har ju någon av sina modeller så. Vet inte hur pass bra det funkar dock

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer, har själv en mi mix 3 och det funkar förvånansvärt bra med slide funktionen. Känns slabil och inte alls "sladdrigt" .Tar visserligen själv inte jättemånga selfies så då har jag hellre hela skärmen och får slida ner den om jag vill ta bilder.

Kanske kan kännas jobbigt om man använder Snapchat eller tar mycket bilder på sig själv, jag vet inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Import och allt sånt skit, men från $699 (~6700-6800kr i dagsläget) till strax över 9000... verkar ju rimligt.

Det är exklusive moms. Får lägga på 25% plus lite andra stramsskatter som Sverige har.

Permalänk
Medlem

@Lodisen: ser du verkligen INGEN anledning att köpa iphone kontra din telefon?

Då är du verkligen trångsynt.. värre än iphoneköparna är.

IPhone har något som ingen kinatelefon, samsung eller androidlur någonsin kommer kunna erbjuda: iOS

Det är verkligen menlöst att jämföra, det som att jämföra bilar med plan, båtar med tåg eller cykel med spark. Alla är olika former av transport...

Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt, det är något dom är van med och sen kan man inte klaga på deras mjukvara heller - bara för att den gör saker annorlunda är den inte dålig.

Jag har en Pixel 3 och har även en iphone. SE får fortfarande IOS13 mer än vad man kan säga om en android från 5 år tillbaka.
Den presterar fortfarande riktigt bra, den tar samtal och mail.. Den har okej batteritid OCH OM jag vill byta batteri finns det 5 st företag som gör det bara här i umeå. Ta en valfri huwaei och risken är stor att du får göra det själv, om det ens finns reservdelar att få tag på.

Det som också lockar är tillbehören och apparna. Läser man om senaste killer-appen, eller snyggaste fodralet så är det nästan garanterat att din iphone får detta.

Det är ingen tävlingt i märkvärdighet. Vill folk köpa iphones låt dom. Jag skulle dock hellre rekommendera en gammal iphone kontra en ny billig huwaei. Det kommer ge mig mindre huvudverk i framtiden och lite som på företag förr i tiden: Nobody got fired for buying Microsoft (eller IBM).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Iphone 3RDE isf Att släppa en Second Editon 2 blir lite märkligt

Vad skulle iPhone SE vara second edition utav?
SE står inte för Second Edition, det står för Special Edition, så det blir inte märkligt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

@Lodisen: ser du verkligen INGEN anledning att köpa iphone kontra din telefon?

Då är du verkligen trångsynt.. värre än iphoneköparna är.

IPhone har något som ingen kinatelefon, samsung eller androidlur någonsin kommer kunna erbjuda: iOS

Det är verkligen menlöst att jämföra, det som att jämföra bilar med plan, båtar med tåg eller cykel med spark. Alla är olika former av transport...

Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt, det är något dom är van med och sen kan man inte klaga på deras mjukvara heller - bara för att den gör saker annorlunda är den inte dålig.

Jag har en Pixel 3 och har även en iphone. SE får fortfarande IOS13 mer än vad man kan säga om en android från 5 år tillbaka.
Den presterar fortfarande riktigt bra, den tar samtal och mail.. Den har okej batteritid OCH OM jag vill byta batteri finns det 5 st företag som gör det bara här i umeå. Ta en valfri huwaei och risken är stor att du får göra det själv, om det ens finns reservdelar att få tag på.

Det som också lockar är tillbehören och apparna. Läser man om senaste killer-appen, eller snyggaste fodralet så är det nästan garanterat att din iphone får detta.

Det är ingen tävlingt i märkvärdighet. Vill folk köpa iphones låt dom. Jag skulle dock hellre rekommendera en gammal iphone kontra en ny billig huwaei. Det kommer ge mig mindre huvudverk i framtiden och lite som på företag förr i tiden: Nobody got fired for buying Microsoft (eller IBM).

Ett av dom bästa inläggen på länge.
En stor del av varför jag överväger iPhone denna gången är just pga supportstödet, dvs dom kontinuerliga uppdateringarna som vida överstiger alla android telefoner på marknaden. Även om Googles Pixel serie ligger i framkant på den fronten är det långt efter hur pass lång tid Apple underhåller sina telefoner med systemuppdateringar och patchar. Och snacket om att Apple inte behöver skicka ut lika många patchar för att det är betydligt mindre malware och virus etc etc till iPhones och iOS generellt är irrelevant. Det är det faktum att uppdateringar fortsätter att komma, även om kanske inget hot har upptäckts, det är förebyggande.
Tycker den här bilden talar för sig själv:

Sista telefonen att erhålla iOS 12 är 5S från 2013, dvs mjukvarusupport i 5 år om man inte känner för att köpa en ny telefon. Finns inte en enda android modell som erhåller lika stor support. Att telefonen fortfarande fungerar efter 6 år inte samma sak, jag själv kör för tillfället en uråldrig HTC ONE M7 från 2014 i väntan på nyköp, vilket slutade erhålla uppdateringar tämligen snabbt efter köp. Har inte koll på exakt hur många uppdateringar den erhöll, men det är HTC så no suprise där.
MEN... och det är det här som är det viktiga: Även om telefonen hade varit gjord av Google ur på den tiden deras Nexus serie, eller en Pixel modell, så hade den med dagens lovord slutat erhålla uppdateringar efter Nougat (2016) och usäkerhetspatchar till 2017. Som sagt, en enorm skillnad.
Kan inte på rak arm Googles löfte ang sina Pixel telefoner, men är det inte 2 st androiduppdateringar och säkerhetspatchar i 3 år? Kan ha fel här dock.
Dock är det en enorm skillnad som i varje fall lockar mig som suttit med 2 craptastic no support or updates what so ever, nämligen LG G4, och HTC U11+.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

@Lodisen: ser du verkligen INGEN anledning att köpa iphone kontra din telefon?

Då är du verkligen trångsynt.. värre än iphoneköparna är.

IPhone har något som ingen kinatelefon, samsung eller androidlur någonsin kommer kunna erbjuda: iOS

Det är verkligen menlöst att jämföra, det som att jämföra bilar med plan, båtar med tåg eller cykel med spark. Alla är olika former av transport...

Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt, det är något dom är van med och sen kan man inte klaga på deras mjukvara heller - bara för att den gör saker annorlunda är den inte dålig.

Jag har en Pixel 3 och har även en iphone. SE får fortfarande IOS13 mer än vad man kan säga om en android från 5 år tillbaka.
Den presterar fortfarande riktigt bra, den tar samtal och mail.. Den har okej batteritid OCH OM jag vill byta batteri finns det 5 st företag som gör det bara här i umeå. Ta en valfri huwaei och risken är stor att du får göra det själv, om det ens finns reservdelar att få tag på.

Det som också lockar är tillbehören och apparna. Läser man om senaste killer-appen, eller snyggaste fodralet så är det nästan garanterat att din iphone får detta.

Det är ingen tävlingt i märkvärdighet. Vill folk köpa iphones låt dom. Jag skulle dock hellre rekommendera en gammal iphone kontra en ny billig huwaei. Det kommer ge mig mindre huvudverk i framtiden och lite som på företag förr i tiden: Nobody got fired for buying Microsoft (eller IBM).

"Lyxprodukt"

Jag skaffade en iPhone X vid release och har innan haft 4 andra iPhones.
Här är några av mina minuspunkter:

- Kan ej köra FTP-protokoll i webbläsaren
- Kan ej kopiera bilder från en dator till telefonen
- Kan ej ladda ned torrents utan Krångel/Jailbreak
- Kan ej spela upp alla filformat
- Sämre batteritid
- Sämre kamera
- Laddar batteriet hälften så snabbt, fast batteriet är hälften så stort.
- Kan ej välja egen launcher
- Kan ej skaffa större minne via SD-kort
- Kan inte automatisera funktioner
- Sämre skärmar med ljusstyrka
- Mycket sämre batteritid.

Du får gärna berätta vilka faktiskt fördelar iPhones har istället för att bara gnälla.
"Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt"
Det är något som kostar mer än vad det bör göra och är sämre.

Det är ungefär som att köpa "Ica Basic" kontra något bättre märke, för att Ica Basic (i detta scenario) kostar mycket mer och kalla det en lyxprodukt.

Nu är det här inte för att sparka på Apple. Jag vill att du/ni som gillar Apple visar några styrkor som Apple har (Förutom att det är lätt för Agda 75 år att synca grejor till sin Mac för att hon inte kan något)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"Lyxprodukt"

Jag skaffade en iPhone X vid release och har innan haft 4 andra iPhones.
Här är några av mina minuspunkter:

- Kan ej köra FTP-protokoll i webbläsaren
- Kan ej kopiera bilder från en dator till telefonen
- Kan ej ladda ned torrents utan Krångel/Jailbreak
- Kan ej spela upp alla filformat
- Sämre batteritid
- Sämre kamera
- Laddar batteriet hälften så snabbt, fast batteriet är hälften så stort.
- Kan ej välja egen launcher
- Kan ej skaffa större minne via SD-kort
- Kan inte automatisera funktioner

Du får gärna berätta vilka faktiskt fördelar iPhones har istället för att bara gnälla.
"Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt"
Det är något som kostar mer än vad det bör göra och är sämre.

Det är ungefär som att köpa "Ica Basic" kontra något bättre märke, för att Ica Basic (i detta scenario) kostar mycket mer och kalla det en lyxprodukt.

Däremot är ju givetvis inte en iphone något för alla.

Jag rekommenderar att man gör ett informerat beslut och väljer den lur som passar ens behov bäst, och förhoppningsvis når den förväntningarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Däremot är ju givetvis inte en iphone något för alla.

Jag rekommenderar att man gör ett informerat beslut och väljer den lur som passar ens behov bäst, och förhoppningsvis når den förväntningarna

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken lur passar alla bäst?

Den man kan ringa och ta emot samtal med samt skicka SMS.

Vilken lur klarar av det?

ALLA!!! För alla andra funktioner finns datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"Lyxprodukt"

Jag skaffade en iPhone X vid release och har innan haft 4 andra iPhones.
Här är några av mina minuspunkter:

- Kan ej köra FTP-protokoll i webbläsaren
- Kan ej kopiera bilder från en dator till telefonen
- Kan ej ladda ned torrents utan Krångel/Jailbreak
- Kan ej spela upp alla filformat
- Sämre batteritid
- Sämre kamera
- Laddar batteriet hälften så snabbt, fast batteriet är hälften så stort.
- Kan ej välja egen launcher
- Kan ej skaffa större minne via SD-kort
- Kan inte automatisera funktioner
- Sämre skärmar med ljusstyrka
- Mycket sämre batteritid.

Du får gärna berätta vilka faktiskt fördelar iPhones har istället för att bara gnälla.
"Folk köper iphone för att det är en lyxprodukt"
Det är något som kostar mer än vad det bör göra och är sämre.

Det är ungefär som att köpa "Ica Basic" kontra något bättre märke, för att Ica Basic (i detta scenario) kostar mycket mer och kalla det en lyxprodukt.

Nu är det här inte för att sparka på Apple. Jag vill att du/ni som gillar Apple visar några styrkor som Apple har (Förutom att det är lätt för Agda 75 år att synca grejor till sin Mac för att hon inte kan något)

Du som haft 5 iphones fast du inte ens gillar dom kanske är bättre på att förklara vad som är bra med dom? Något måste ju driva dig till att ständigt införskaffa en sämre produkt än konkurrenternas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte för att jag bryr mig så mycket, men varför väljer Apple att ha linserna "utanpå skalet", medans de flesta andra (vad jag sett) försöker integrera det i skalet så mycket som möjligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har iPhone XRs pris sänkts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jem:

Har iPhone XRs pris sänkts?

https://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphone-xr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Inte för att jag bryr mig så mycket, men varför väljer Apple att ha linserna "utanpå skalet", medans de flesta andra (vad jag sett) försöker integrera det i skalet så mycket som möjligt?

Antagligen för kamerans prestandas skull. Annars skulle de behöva göra hela telefonen tjockare vilket inte skulle vara så bekvämt, bara för kamerans skull. Man håller ju ändå inte handen där, så för mig spelar det ingen roll.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"Lyxprodukt"

Wall of text

iPhones har kanske inte samma fysisk prestanda på pappret som konkurrenterna, men iPhones har iOS. Jag tycker konkurrenterna är värdelösa, har dåliga gränssnitt och inget att komma med. iOS har allt man kan önska och skräddarsydda för just iPhones vilket gör det extremt optimerat. För mig klarar min iPhone precis allt jag behöver göra och lite till, finns ingen anledning för mig att byta till Androidalternativ. Sen kanske den inte är för alla. Men att kalla den lyxprodukt och jämföra den med ICA basic är direkt felaktigt. Sen är jag verkligen ingen Applenörd, jag avskyr Apple annars. Men deras telefoner är oslagbara tyvärr.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Du som haft 5 iphones fast du inte ens gillar dom kanske är bättre på att förklara vad som är bra med dom? Något måste ju driva dig till att ständigt införskaffa en sämre produkt än konkurrenternas?

Tvungen att ha iPhone som jobbmobil.
iPhone 3/4 var ju däremot betydligt mycket bättre än Android-lurarna som fanns på marknaden vid samma tillfälle.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3