Apple avtäcker Iphone 11 med lägre pris och rekordsnabb systemkrets

Permalänk
Melding Plague

Apple avtäcker Iphone 11 med lägre pris och rekordsnabb systemkrets

Under 2019 års upplaga av Apples traditionsenliga Iphone-evenemang är Iphone 11 först ut på telefonsidan, där dubbla kameror och systemkretsen A13 Bionic står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fortfarande notch? Antar att det kommer ta minst 5 år intensiv produktutveckling att få bort den. Jag byter nog batteri på min 6S i stället för att köpa ny iPhone.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Mest impad av batteritiden 4-5 timmar extra på PRO modellerna!
Uppfattade dock inte baksidan om den var av glas som de föregående modellerna eller om det var en ny yta?

Permalänk
Medlem

Det var ju förvånansvärt meh, till och med för att vara Apple...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Fortfarande notch? Antar att det kommer ta minst 5 år intensiv produktutveckling att få bort den. Jag byter nog batteri på min 6S i stället för att köpa ny iPhone.

Finns två företag som teasade om en modell med kameran gömd bakom skärmen. Så kommer nog ganska snart för android mobiler men apple är väl en annan fråga.

Permalänk

Kul att wi-fi 6 börjar bli mainstream!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Finns två företag som teasade om en modell med kameran gömd bakom skärmen. Så kommer nog ganska snart för android mobiler men apple är väl en annan fråga.

Xiaomi har ju någon av sina modeller så. Vet inte hur pass bra det funkar dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Nja. Håller kvar vid iphone 7 plus ett tag till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Positivt att priserna är lägre iaf

EDIT. Syftar på instegspriset i dollar jämfört med föregående generation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Drömmen vore om notchen äntligen försvann (samt ingen ful mekanisk lösning för främre kameran) och inbyggd TouchID i skärmen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Uppfattade dock inte baksidan om den var av glas som de föregående modellerna eller om det var en ny yta?

Från sweclockers-nyheten, under nedersta bilden:

Citat:

"Iphone 11 har en baksida av glas"

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:även PRO modellerna eller?

Permalänk
Medlem

iPhone 11 måste varit den mest läkta Apple mobilen i historien, så inga överraskningar där. Hoppades på en IPhone SE2 som ”one more thing”. Kanske nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Positivt att priserna är lägre iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Lägre än vad? iPhone 11 börjar från 9195kr för 64gb och 11 Pro och 11 Pro Max 12995kr respektive 14295kr.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Drömmen vore om notchen äntligen försvann (samt ingen ful mekanisk lösning för främre kameran) och inbyggd TouchID i skärmen.

Enda luren jag vet som inte har motorer för den gömda framkameran är xiaomi mi mix 3. vet inte om den har fingeravtrycksläsare

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Xiaomi har ju någon av sina modeller så. Vet inte hur pass bra det funkar dock

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gissa att det fungerar ungefär som fingeravtrycksläsarna som är gömd bakom skärmen. Hålet syns bara från vissa vinklar och med starkt ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Lägre än vad? iPhone 11 börjar från 9195kr för 64gb och 11 Pro och 11 Pro Max 12995kr respektive 14295kr.

Han menade antagligen att iPhone XR's ersättare, iPhone 11, har ett lägre pris gentemot vad XR kostade vid lansering. Priset för XR i Sverige lanserade på 9 495 kr och iPhone 11 lanserades nu på 9 195 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Lägre än vad? iPhone 11 börjar från 9195kr för 64gb och 11 Pro och 11 Pro Max 12995kr respektive 14295kr.

Syftar på instegspriset i dollar. 699 USD för iPhone 11 och 749 USD för iPhone XR. Tror detta är första gången som instegspriset för en iPhone är lägre än föregående generation. Hoppas det fortsätter så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Intressant med utvecklingen. Släpp av nya iPhone modeller brukade vara stora events med mycket buzz, t.o.m vanliga mainstream nyheter brukade ta upp nyheten. Men nu idag? Knappt nån som rycker på axlarna ens och definitivt ingen rapportering i vanliga media här i Sverige, går relativt obemärkt förbi. Kan det vara så att den konstiga "magin" kring iPhones äntligen är bruten? Hoppas det i alla fall...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Syftar på instegspriset i dollar. 699 USD för iPhone 11 och 749 USD för iPhone XR. Tror detta är första gången som instegspriset för en iPhone är lägre än föregående generation. Hoppas det fortsätter så.

De fixar misstaget till nästa version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av älg3n:

Enda luren jag vet som inte har motorer för den gömda framkameran är xiaomi mi mix 3. vet inte om den har fingeravtrycksläsare

Kollade upp den och trodde de hade uppfunnit en lösning för att ha kameran på insidan skärmen men så ser jag en slide funktion. Kan redan nu höra hur smuts skaver mellan de olika delarna när man "slidear".

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Pinsamt dålig skärm. Att kräva sina kunder på mer än 5000 för det där är ju skamligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag Tycker att det är j*vligt dåligt stil av apple att bara ta bort iphone xs/xs max helt o hållet ifrån webbsidan och inte marknadsföra dem längre. Baserat på att man ser varannan skalle har en iphone xs/x. Medans en schleteeen iphone 8 får göra sitt sista år på hemsidan. Sen kan jag uttala mig om på inbytesmöjligheten har iphone x på nått vänster mer värde än den nyare Xr. Vilket dagsläget ser ut som idag så har xr högre försäljningspris. Samt att du får snåla 1/3 del av vad du betalade för en likvärdig xs förra året i inbytespris. Fan för den som mjölkade på bra med apple tv+ prenumerationen... Steve Jobs, Take my money.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, Intel core i7 9700k 4,9ghz Corsair h150i Rgb fans, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz
Nvidia Rtx 2080 SUPER, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum
Corsair Rgb led list
240gb samsung 960 m.2, 110gb Samsung 850 evo, 240gb Crucial mx 300, 525gb Crucial mx300
2tb Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Intressant med utvecklingen. Släpp av nya iPhone modeller brukade vara stora events med mycket buzz, t.o.m vanliga mainstream nyheter brukade ta upp nyheten. Men nu idag? Knappt nån som rycker på axlarna ens och definitivt ingen rapportering i vanliga media här i Sverige, går relativt obemärkt förbi. Kan det vara så att den konstiga "magin" kring iPhones äntligen är bruten? Hoppas det i alla fall...

Både Aftonbladet & Expressen gjorde det för att nämna 2

Hur som.
De har ju svårt att hitta på nya ideer och hårdvara som ger annat än bara bättre av vad som redan fanns.
Någon ny typ av skärm eller batterivariant måste till för att det skall börja hända grejor misstänker jag igen.

Nu får man helt enkelt nöjda sig med den bästa telefon på marknaden som tyvärr iafall inte ger tillräckligt med nytt mervärde mot ens gamla Iphone 6, SE m.m för att det skall vara värt de hutlösa pengarna för de flesta att uppgradera.
Man har redan good enought.
Vill jag ha den? Absolut! Tänker jag betala pengarna? Never.

Permalänk
Medlem

828p LCD skärm för dessa priser... tycker synd om iPhone användare...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

@Roger W:även PRO modellerna eller?

bra fråga, där får du nog kolla andra nyheten:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28163-apple-introducerar-ip...
... verkar inte framgå i klartext i själva nyhetstexten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Roger W:

bra fråga, där får du nog kolla andra nyheten:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28163-apple-introducerar-ip...
... verkar inte framgå i klartext i själva nyhetstexten.

Det står "härdat glas" som material i det inledande stycket för den artikeln och på Apples produktsida listas stöd för trådlös laddning. Således bör det återigen röra sig om baksida av glas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Det står "härdat glas" som material i det inledande stycket för den artikeln och på Apples produktsida listas stöd för trådlös laddning. Således bör det återigen röra sig om baksida av glas

Härdat glas kan väl i och för sig lika gärna hänvisa till framsidan?
Men om man bara kan köra trådlös laddning genom en glasbaksida, så är det ju en logisk slutsats att det är glas där också! (det har jag aldrig tänkt på, men det är kanske rimligt?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Roger W:

Härdat glas kan väl i och för sig lika gärna hänvisa till framsidan?
Men om man bara kan köra trådlös laddning genom en glasbaksida, så är det ju en logisk slutsats att det är glas där också! (det har jag aldrig tänkt på, men det är kanske rimligt?)

Ja, precis. Mitt första inlägg var lite av en tvåstegsraket. För att trådlös laddning ska fungera kan telefonens baksida inte vara av metall.

Som en slutgiltig bekräftelse hittade jag följande i Apples pressmeddelande, och artikeln kommer att förtydligas imorgon:

”iPhone 11 Pro and iPhone 11 Pro Max have a textured matte glass back and polished stainless steel band, and come in four stunning finishes including a beautiful new midnight green.”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Import och allt sånt skit, men från $699 (~6700-6800kr i dagsläget) till strax över 9000... verkar ju rimligt.