Häng med när Apple presenterar nya Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

599$ för Pro ifall man byter in sin XS tror jag. Vi får väl vänta och se hur mycket de sänks

Ja exakt, har inte heller bestämt mig helt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Alla Apple-lovers:
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fgrindingdown.files.wordpress.com%2F2016%2F01%2Ffuturama-meme.jpg&f=1&nofb=1

Inget spännande händer ju på mobilfronten längre. Hur kan man vilja betala cirka 10K för en telefon som har kamera, surfar OK snabbt, tar bra bilder, och är helt nedlåst - när det finns så många andra alternativ med samma specs, fast till bättre pris.

Inte mina pengar, men ändå. Jag förstår inte ekvationen. Mobiltelefoner känns så 2010 nuförtiden.

Själv kör jag Nokia 7 Plus (via jobbet), har haft iPhone när den var "het", men den är absolut inte "top" på listan längre. Man betalar för statusen i mina ögon, om det ens är någon status att ha en Apple-produkt. Hade Steve Jobs levt och kommit med någon ny innovation, ja absolut, men nu? Nej det är helt dött. "2MP bättre kamera" "Nya 0.5 GHz snabbare CPU" "Fingertrycksvläsare INNE I SKÄRMEN!" Kom med något nytt ska ska jag villigt hosta upp mina pengar.

Sorry om detta tolkas som "icke vettigt inlägg".

Du menar till skillnad från alla Samsung lovers, One-Plus lovers osv...?
Förstår inte riktigt vad ditt inlägg tillför mer än det vanliga "Apple-rant" som man hör så fort det företaget håller låda.
Stora skillnaden på mobiler nu och för +5år sen är mellanklass och till och med lågklass mobiler går att använda som en "daily-driver", förut betala man för bättre kvalité och bättre prestanda för att det behövdes för att inte bli skogstokig på sin telefon.
Har också turen att ha mobil via jobbet, men tror det vanligaste om man köper privat är att lägga sin lur på ett abb för 500-700kr i månaden så priset syns ju inte på samma sätt även när de trillar över 10.000kr linjen.
Sverige är framförallt ett Samsung, Apple-land med Huawei, Xiaomi, One-Plus jagandes.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Trunk:

Hur då? Har själv en 6S och den fungerar mer än utmärkt. Skulle väl kanske inte skada med ett nytt batteri men förutom det är den rapp och fin.

Död pixel på skärmen och batteriet räcker inte alls länge (bytt en gång, hjälpte inte)

Ja för övrigt är den mycket bra! Den bästa telefonen jag har haft imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Du menar till skillnad från alla Samsung lovers, One-Plus lovers osv...?
Förstår inte riktigt vad ditt inlägg tillför mer än det vanliga "Apple-rant" som man hör så fort det företaget håller låda.
Stora skillnaden på mobiler nu och för +5år sen är mellanklass och till och med lågklass mobiler går att använda som en "daily-driver", förut betala man för bättre kvalité och bättre prestanda för att det behövdes för att inte bli skogstokig på sin telefon.
Har också turen att ha mobil via jobbet, men tror det vanligaste om man köper privat är att lägga sin lur på ett abb för 500-700kr i månaden så priset syns ju inte på samma sätt även när de trillar över 10.000kr linjen.
Sverige är framförallt ett Samsung, Apple-land med Huawei, Xiaomi, One-Plus jagandes.

Nej du har rätt, det gäller alla "*-lovers". Är väl mest fundersam hur folk går på "scammen" år efter år, samt besviken på att det aldrig kommer något nytt.

Meanwhile in the marketing department:

Marketing employee: John, I'm sure we can set the price to well above $1800 if we just hype it enough.
John: Hype to the max, let's sell it for 18000 SEK - no questions asked.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Copyswede tar en rätt bra bit utav kakan iofs (förutom moms då såklart och dåliga kronan):
64GB: 280kr
128GB: 560kr
256GB: 1120kr
512GB: 2240kr

Var roligare innan när man kunde ta dollar och bara lägga till en 0 bakom priset och det då stämde bra överens med det svenska priset.
*Bort med copyswede (eller till en början iallafall ha ett tak på kostnaden de kan ta på en mobil, måste vara en försvinnande liten del som har privatkopierat musik till sin telefon år 2019)
*Se till att göra svenska kronan starkare igen, vi ska väl inte ner i pesetas nivå?

Obegripligt. Svenska politiker är ju helt efter.

Hur kan någon anse att detta är rimligt?

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Obegripligt. Svenska politiker är ju helt efter.

Hur kan någon anse att detta är rimligt?

Jag håller med men samtidigt ska rätt vara rätt. De tar ut 3 kronor per gb för mobiler vilket gör att 64gb blir 192 kr och 512gb blir 1536 kr. Om jag inte är helt ute och cyklar.

Fortfarande alldeles för mycket men då kan jag i och för sig ladda ner all svensk musik med gott samvete, typ. Idioter.

På deras hemsida står det att avgiften inte ska belasta företag, betyder det att alla med företag slipper deras straffavgift? Då börjar det genast bli mer humana priser om man slipper såväl deras avgift samt moms.