Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Komplett!
Ingen slår deras support.

Vill också nämna årets två uppstickare, och det är för mig Netonnet som nu mera lämnar 90 dagars ångerrätt om man är medlem, och Elgiganten, som lämnar 50 dagars ångerrätt som medlem.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Komplett

för utbudet samt alla olika kampanjer. Sedan snabb leverans och suverän support..

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det är rätt lustigt. Inet må vara bra på mycket men inte allt. De gånger jag har haft problem med saker köpta hos dom i sthlm, Sveavägen - har jag återkommit för att utnyttja garantin har de fyra av fem fall varit rätt trassliga.

Ta detta rätt, de är kompetenta och trevliga men mycket jobbiga med regelverket som, såklart, är där av en anledning. Men saker som inte kan felsökas på plats måste de skickas iväg för analys och tar inte mitt ord på allvar. Med ett lite smått irriterande "kommer kosta om det inte är något fel". Detta ska självklart berättas att det var några år sedan, men ändå. Det har gett mig en dålig eftersmak av Inet.

På Webhallen däremot, Inga som helst problem med något! Fantastiskt utbud, många butiker, kan skickas till närmaste butik oftast 1-2 dagar efter beställning så jag slipper stå på posten och vänta, returer? Inga problem, även om varan är öppnad eller använd. Återköp av vara köpt på fästmöns kort, med summa insatt på mitt kort? Efter att ha frågat om det verkligen skulle kunna gå? Inga problem. Stekpannor? Inga problem. Jag struntar i den där pingvinstången alla dagar i veckan som Inet levererar. Jag vill ha bra och snabb service nära till hands, många butiker som nästan alltid har vad jag vill ha, gärna inom ett stenkast bort om nöden skulle vara framme.

Webhallen alla dagar i veckan! Det är dags nu... Det är dags att de vinner fösta pris.

Håller 100% med, så fort man får problem med en produkt, och det innebär att man måste ha göra med Inets support så är dom totalt värdelösa.
Förstår verkligen inte hur så många här på Sweclockers kan hålla den här butiken så högt, men antar att dom flesta här aldrig varit i kontakt med deras kundsupport.

För mig är Komplett och Webhallen överlägsna när det kommer till support, båda återförsäljarna ägs dessutom av samma ägare nu för tiden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Spel & sånt.

Permalänk
Medlem

Inet

Bar support och bra leverans

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk

Inet

Bra utbud på de mesta, har haft några garantiärenden som varit väldigt smidiga. Jag vann även en mus på en av deras tävlingar och såklart pingvinstängerna, dock blir jag besviken när jag får lakrits :(.

Permalänk
Medlem

Haft otur med mina teknik köp senaste två åren och haft åtminstone 3 garantiärende hos inet och en retur härva där jag inte var nöjd med produkten. Var inga problem med några byten och tycker inet löst problemen väldigt snyggt varje gång

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Inet, byggde en burk själv för första gången och allt levererades inom 1-2 dagar. +Pingvinstång 10/10.

Visa signatur

i7 9700k | EVGA RTX 2070 Super FTW3 | Samsung evo plus 512Gb | Noctua NH-D15 | Corsair RMx 750 v2 | FractalD Meshify C |

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra Service, snabba leveranser, kunnig personal.

(39-35 Webbhallen-Inet) Go Go Webhallen!

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem

Elgiganten bra erbjudanden och när jag skulle reklamera så gick det sjukt smidigt. Hade laddat för en fight men dom bara fixade allt hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

När man lagt över 150k på inet så kan jag inte annat än att nominera dom. Har haft ett par returer och de har skötts galant! Ända problem jag haft med inet-paket är att postnord slarvart bort eller skickat fel, men även då så har inet löst det utan några snack!

Cdon är den värsta butiken genom tiderna om jag får nominera till sämsta också DÄR har vi dålig kundservice..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Inet, riktigt bra service och hjälpsam personal, när jag köper hårdvara kollar jag alltid där först plus att deras websidan har bästa layouten, väldigt användar vänlig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen är min favorit, men jag gillar att inet har gratis frakt. Dock är det är stort jävla plus att man kan pröjsa med Crypto på Webhallen i mina ögon.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem

Avstår att rösta då jag inte har handlat något hos några datorbutiker på flera år. Rekommenderar dock att ni inte röstar på varken Inet eller Dustin med tanke på hur de hanterar vissa garantiärenden. De må vara OK i de flesta fallen men det är inte endast dessa instanser vi bör döma dem efter. Inet blåste mig på nära en tusenlapp och Dustin ville inte byta ut en produkt som kom skadad efter frakt med anledningen till att skadan inte påverkar funktionen.

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Webhallen.
Jag tycker om att dom både har näthandel och fysiska butiker som det är gott om i Stockholm där jag bor.
Returer och reklamationer har alldrig varit några problem för mig.
Sen tycker jag det är lite kul med deras medlemssystem.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Komplett!
Bäst support utan tvekan.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Webhallen.

Så lätta att ha att göra med ur alla aspekter!

Permalänk

Webhallen - bra service, bra utbud, bara haft bra erfarenheter!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Webbhallen alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem

Inet helt klart.

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv

Blev dubbelblåst på en platttv från webhallen för typ 10 år sen kostade mig 13000kr aldrig gått tillbaks dit sedan dess.

Norska komplett har i mina ögon varit bäst sedan i princip online shoppingena begynnelse.

Klar nominering även om det kanske känns lite fånigt att noninera den största

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar bli rätt ointressant de här. För inet vinner varje år. Visst jävla bra butik. Men tror många e fanboys här oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hjälpsam

Det blir Kjell.
Snabbar leveranser skapliga priser och de där prylarna som man ofta inte hittar på andra ställen.

Är också förtjust i Komplett, två nya favoriter är Computersalg och Proshop, men eftersom jag bara får nominera en, blir det Kjell.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Inet!
Kundtjänst, pingvinstänger

Btw, fuck webhallen för att deras företagskundtjänst som inte visste hur saker fungerade och sedan deras inkompententa butikspersonal också! Jag gillade er tills jag behövde använda kundtjänsten.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Webhallen får min röst, bra inom allt.

Permalänk

Inet
Bra kundservice samt fri frakt för Swec medlemmar!

Och pingvin stång såklart..

Permalänk
Medlem

Jimms.fi

Jo, jag vet att detta är en tävling om Svenska teknik-nätaffärer men jag tänkte ändå blåsa i min trumpet här från andra sidan havet, fastän det inte kommer att höras utan någon Svensk frågar "Någon som hör en mygga?" typ.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Webhallen. Utmärkt service, bra sortiment. Blir trevligt bemött och de kan ta sig tiden att faktiskt hjälpa en potentiell kund med sådant som vissa andra medlemsfavoriter inte bemödar sig med.

Kan inte förstå de som nominerar en butik med motivationen snabb eller gratis frakt. Det är ganska standard idag. Årets butik ska sticka ut.

Permalänk
Medlem

Webhallen, bra sortiment och alltid hjälpsamma när det strular med produkter, vilket hänt ca 5ggr.
Mycket roliga event (t ex streamhjälpen och speltävlingar).
De har även många fysiska butiker nära där jag bor och jobbar vilket är ett plus för mig.
Dessutom har de en riktigt skön lirare som styr deras Facebook.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Inet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII