Permalänk
Medlem

Ett kompromisslöst spöke

Hej på er,

Jag lurkar runt rätt mycket här på forumet och tänkte nu visa vad jag åstadkommit med mitt mycket efterlängtade Louqe Ghost S1!. För att dra lite kort bakgrund så inleddes min hårdvaru-karriär med ett litet barbone-chassi från Shuttle med socket 478 och en P4. Har ingen bra bild, men det ser ut ungefär såhär.

Sedan dess har det blivit ett par olika burkar genom åren. Alla har en gemensam nämnare i ett stort chassi, alldeles för stort. Så när Louqe äntligen släppte sin kickstarter-kampanj för andra gången var det äntligen dags för en efterföljare till min kära Shuttle XPC!

Tankegångarna som pågick under planerandet av bygget handlade främst om CPU-kylning. Jag kommer senast från ett Define S-chassi med en (återigen) alldeles för stor luftkylare och därmed nästintill obegränsade möjligheter till att mata VCORE. Det skulle ju inte gå lika bra med en liten mesig Noctua NH12, som Louqe rekommenderar. Samtidigt ville jag ju inte förstöra spöket med tophats, eftersom jag kände att charmen med chassit låg i dess ringa volym om 8.2 liter. Målet för bygget blev alltså att bygga en riktigt överklocksvänlig burk av spöket, utan att kompromissa med varken volym, oljud eller temperatur. Dvs, helt utan kompromisser.

Galleriet är uppbyggt med spoilers per fas.

Fas 1: Byggprocess

Jag ska inte tråka ut er med research, planering eller min excelbudget. Låt oss hoppa rakt in i byggprocessen så som den inleddes i söndags när fått hem chassit.

Äntligen anlände det efterlängtade paketet!

Jag kan erkänna att man hade lite ståfräs vid det här laget. Måste även passa på att ge cred för den schyssta paketeringen.

Trots att chassit valdes pga dess litenhet blev man ändå ordentligt överraskad över hur litet det faktiskt var när man tog upp det ur kartongen.

Stiligt!

Chassit strippades och ställdes upp på alla fyra (haha )

Denna ska bort..

...och aldrig mer användas

För denna skönhet ska nämligen ta över platsen!

Hur fan ska detta få plats? Medan jag väntat på spöket har ett skokartongslock har agerat tillfälligt chassi haha . Kylaren är en NZXT X41, dvs en 140mm radiator.

Genom att använda en sån här skönhet frigör jag hela utrymmet bredvid moderkortet där radiatorn ska få bo framöver. Odjuret på bilden är alltså en DC/DC-omvandlare, och till skillnad från det man generellt hittar inom kategorin, har denna rejält med kräm! Den har kapacitet att leverera uppemot 500w kontinuerligt och är hobbytillverkad i Shengzen av en trevlig here vid namn Gury. Ni hittar hans skapelser under namnet G-Unique.

Hmm, kan bli trångt detta. Jag hade ju räknat på detta fram- och baklänges mer än en gång..

Efter att jag tagit bort skruvarna till power-knappen (och kämpat en hel del) såg det ut som att det skulle gå vägen, men det skulle bli trångt!

Tyvärr var det helt omöjligt att få ner själva dc-dc-agget i 24-pinskontakten.

Men i övrigt såg det lovande ut!

Passade på att montera grafikkortet medan mitt undermedvetna jobbade med problemlösning. Det är ett RX480 4gb som fått RX580 bios och en trevlig undervoltning för att kunna jobba under bade högre frekvenser och lägre temperaturer än standard.

Här finns nog mer problemlösningskapacitet än på KTH

Fick med mig lite förlängningskablar till dc-dc omvandlaren.

Då provar vi igen.

Radiatorn på plats i chassit!!

Här någonstans tänkte jag att dc-dc omvandlaren skulle få plats

Kabeldragning..

Slutgiltig plats! Hittade ett outnyttjat skruvhål i GPUns pcb som passade perfekt att buntbanda fast dc-dc omvandlaren i.

Sidopanelen gick på utan att radiatorns slangar gick emot fläkten, helt sjukt!

Såhär prydligt (nåja) blev det på insidan till slut! Mycket nöjd!

En bild på det färdiga slutreslutatet med det externa nätagget bredvid, som utan problem ska kunna leverera ca 450w till dc/dc omvandlaren.

En bild på spöket i sitt rätta element. Den går riktigt tyst och fint, och med standardklocks går inte min deliddade 7700k över 55 grader haha. Här finns det utrymme för mer spänning!!

Dold text

Fas 2: "Ny" GPU

Fyndade ett RX580 8GB Nitro+ Special Edition här på marknaden som fått ta det gamla 480-kortets plats i chassit. Då kylaren är betydligt kralligare fick backplaten monteras av för att kortet skulle kunna tvingas in i sin slot. Kommer bilder på detta så småningom. Det nya kortet undervoltar ännu bättre än det gamla och minnena är betydligt snabbare (1750 vs 2100 mhz).

Riktigt trångt här då kortet är typ 2.2 kortplatser i tjocklek/bredd(/höjd?)

Dold text

Fas 3: Modda chassit för ökat luftflöde!

Efter hårt pressande i 5.0ghz vid 1.3v märkte jag, under ett riktigt svettigt LAN, att min 7700k började misstrivas med värmesituationen i chassit. Jag fick skruva ner den till 4.8 och ca 1.25v för att få ner den under 90c igen. Detta behövde jag göra något åt. Precis som någon tidigare påpekade verkade det bli lite dåligt luftflöde mellan radiatorn och chassits spine-plåt, vilket ledde till stillastående luft och höga temperaturer vid långa spelsessioner och hård press. Efter ett par dagars funderande slet jag fram morfars gamla borrmaskin och gick till verket:

Färdigt! Det gick förvånansvärt smidigt med tanke på plåtens semi-milda tjocklek om ca 3mm.

Återmontering påbörjad.

Resultatet gav betydligt bättre luftflöde vilket gav lägre temperaturer både för CPU och GPU. Min trogna deliddade 7700k rullar nu i 5.0ghz igen utan problem! Lite kul kuriosa är att dess single core-prestanda slår en stock 9900k enligt Cinebench R15. Riktigt nöjd!

Har numera även bytt ut minnena då de inte klockade lika bra som förväntat. Bottenfiskade ett par Kingston HyperX Fury 2x8gb 2666mhz 1.2V-minnen på Tradera som klockar betydligt bättre. Ställde in dem på 3200mhz cl16 @ 1.35v med timings från ett par snarlika fury-minnen och saken var biff!

Dold text

Kompromisslöst spöke - spec:
CPU: Intel i7 7700k Delid 5000mhz @ 1300mv
MB: Asus Z170i Pro Gaming
RAM: HyperX Fury 2x8gb 3200mhz/cl16 @ 1350mv
GPU: Sapphire Nitro RX580 8gb SE 1315/2100mhz @ 980mv
KYLARE: NZXT Kraken X41 w. Noctua NF-A14 Ind. PWM
SSD: Samsung OEM 512gb NVME SSD
PSU: G-Unique Arch Daemon Limited Edition + Ultimate 450w power brick
CHASSI: Louqe Ghost S1 XS Limestone

De flesta delarna är fiskade här på markanden, alternativt på tradera. Det har resulterat i en riktigt prisvärd burk!!

Hoppas ni gillade mitt lilla (lol) projekt, och att det kan inspirera till fler balla spökbyggen framöver!
Trevlig kväll önskar erssn!

Besök galleriet här

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Grymt! Snygga bilder och väldigt intressant bygge.

Kul att någon "vanlig" vågar göra en lite annorlunda build än vad som visats än så länge. Ser fram emot att se fler olika spöken med olika lösningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Grymt! Snygga bilder och väldigt intressant bygge.

Kul att någon "vanlig" vågar göra en lite annorlunda build än vad som visats än så länge. Ser fram emot att se fler olika spöken med olika lösningar!

Tack, kul att du gillar det! Haha, ja det började som en galen idé och jag har lite svårt att inte fullfölja en sån! Har nog lite oc-potential kvar att realisera. Cpun blir knappt het vid nuvarande oc ens. Håller med, hoppas på fler spöken som utmanar gränserna!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Men du ! Precis såhär jag funderade på att göra för att slippa tophats. Sjuk värt och man slipper ju PSU värmen i chassit.!
Hur är ljudet på externa dosan? Den har fläkt va ?
Blir dock osäker om AIOn får tillräckligt med
Luftflöde. Hade varit nixe om mitten plåten hade en mängd hål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha fasiken vilket stökigt spöke! Sjukt nice bygge och härliga lösningar genomgående!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Men du ! Precis såhär jag funderade på att göra för att slippa tophats. Sjuk värt och man slipper ju PSU värmen i chassit.!
Hur är ljudet på externa dosan? Den har fläkt va ?
Blir dock osäker om AIOn får tillräckligt med
Luftflöde. Hade varit nixe om mitten plåten hade en mängd hål.
Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur!! Den är fläktlös, chassit är i ALU så den skickar ut värmen den vägen. Gury är en jävla hejare på effektiv design, det poppar ständigt upp mängder med alternativa lösningar i hans discord haha. Hittills funkar det kanon, men gpun verkar bli rätt varm, kan ju vara en effekt av aion.

Skrivet av Chozley:

Haha fasiken vilket stökigt spöke! Sjukt nice bygge och härliga lösningar genomgående!

Haha riktigt stökigt! Stort tack!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Intressant bygge! Själv sitter jag och grubblar över hur jag skall kunna göra en liknande kompromiss, fast för grafikkortet istället för CPU. Sjukt tight med utrymme dock om man inte gör något väldigt raffinerat som typ @Faggan i Anaconda-bygget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Intressant bygge! Själv sitter jag och grubblar över hur jag skall kunna göra en liknande kompromiss, fast för grafikkortet istället för CPU. Sjukt tight med utrymme dock om man inte gör något väldigt raffinerat som typ @Faggan i Anaconda-bygget.

Det är riktigt tight! Men kan verkligen rekommendera G-Unique's grejer, riktigt hög kvalitet, och som sagt fläktlöst. Frigör ju en del utrymme brevid moderkortet!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk

Ruskigt häftigt och intressant bygge!
har själv varit inne på att bygga en så fläktlös bugge som möjligt, dock blir det nog itne med Ghost:en.

En fråga, beställde du DC-DC omvanldaren tillsammans med den externa AC-DC omvandlaren? Om inte, vart fick du AC-DC omvandlaren från? Såg ju väldigt smutt ut också.

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk

Riktigt häftig lösning, vågar mig nog inte på nåt liknande själv i väntan på mitt Ghost, man vem vet om framtiden.

Permalänk
Entusiast

Annorlunda lösning, coolt! Dock ser det som du refererar till som en DC/DC omvandlare inte inte ut som det, istället är det bara en filtermodul med ett gäng kondensatorer och spolar. Bra att ha, men DC-omvandlingen sker helt och hållet i det externa agget.

Permalänk
Medlem

@Calathea:

Verkar sitta DC/DC-omvandlare på ett litet kort och sen sitter det ett till kort intill detta:

https://smallformfactor.net/forum/threads/more-g-unique-bto-p...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Entusiast

@blackeagle: Ja jäklar! Fel av mig, det enda man ser är filtermodulen men inuti sitter denna:

Avancerat!

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig lösning av elförsörjningen. Jag antar att anledningen till att man väljer att sätta DC/DC-omvandlaren inne i chassi är för att bara ha två inkommande ledare till chassit? Det externa nätagget levererar bara 12 V?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har tidigare sett denna HDPlex 400w Skulle vara väldigt intressant att köra tillsammans med en powerbrick från G-Unique
Kanske kan vara något. Ska kolla närmare på den lilla du visade upp, ser ut som en framtida lösning för att utöka luftflödet och radiatorpotentialen.

EDIT: De verkar ha något liknande såg jag nu.

EDIT 2: Efter jag gjort lite efterforskningar i G-Unique verkar det som att HDPlex har lite stulit idén från G-Unique... Tråkigt...
Jag vill ju bara ha en så bra marknad för sff lösningar som möjligt :/

Permalänk
Medlem

@erssn: Jag länkade ditt bygge inne på slack. Det var någon som frågade om du var aktiv där för att dom hade nog lite frågor till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Ruskigt häftigt och intressant bygge!
har själv varit inne på att bygga en så fläktlös bugge som möjligt, dock blir det nog itne med Ghost:en.

En fråga, beställde du DC-DC omvanldaren tillsammans med den externa AC-DC omvandlaren? Om inte, vart fick du AC-DC omvandlaren från? Såg ju väldigt smutt ut också.

Stort tack!! Japp, beställde det som en kit av Gury som gör G-Unique prylarna. Inte asbilligt, ca 1800 för båda modulerna inkl frakt, men ändå prisvärt. Otroligt kunnig kille som kontinuerligt utvecklar och postar nya grejer i sin discord-kanal.

Skrivet av minikvast:

Riktigt häftig lösning, vågar mig nog inte på nåt liknande själv i väntan på mitt Ghost, man vem vet om framtiden.

Tack! Det är ju riktigt kul att utmana fysikens lagar

Skrivet av Calathea:

Annorlunda lösning, coolt! Dock ser det som du refererar till som en DC/DC omvandlare inte inte ut som det, istället är det bara en filtermodul med ett gäng kondensatorer och spolar. Bra att ha, men DC-omvandlingen sker helt och hållet i det externa agget.

Skrivet av Calathea:

@blackeagle: Ja jäklar! Fel av mig, det enda man ser är filtermodulen men inuti sitter denna:
https://img.alicdn.com/imgextra/i3/40167061/TB22opRng0kpuFjSspdXXX4YXXa_!!40167061.jpg

Avancerat!

Precis! Det är riktigt coolt! Även lite ballt att de tillverkas på beställning.

Skrivet av N4kame0:

Har tidigare sett denna HDPlex 400w Skulle vara väldigt intressant att köra tillsammans med en powerbrick från G-Unique
Kanske kan vara något. Ska kolla närmare på den lilla du visade upp, ser ut som en framtida lösning för att utöka luftflödet och radiatorpotentialen.
https://www.hdplex.com/pub/media/image/Product/400WDCATX/overview/HDPLEX.400W.DCATX1.jpg

EDIT: De verkar ha något liknande såg jag nu.
https://www.hdplex.com/pub/media/image/Product/160WDCATX/overview/160W.DC-ATX.5.jpg

EDIT 2: Efter jag gjort lite efterforskningar i G-Unique verkar det som att HDPlex har lite stulit idén från G-Unique... Tråkigt...
Jag vill ju bara ha en så bra marknad för sff lösningar som möjligt :/

Dessutom är HD-plex kvalitet undermålig i jämförelse. Finns mycket att läsa på smallformfactor.net och typ "Not From Concentrate" på youtube.

Skrivet av napahlm:

@erssn: Jag länkade ditt bygge inne på slack. Det var någon som frågade om du var aktiv där för att dom hade nog lite frågor till dig.

Toppen, tack! Nej jag är inte aktiv i slackkanalen men svarar gärna på frågor i PM eller i tråden här!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Spännande lösning på nätagget!

Visa signatur

🗄️ : SGPC Itx Mini Case - K39. . . . . . . . . 🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . 🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . ❄️: Alpenföhn Black Ridge /w Noctua NF-A9X14 . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . .💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
🏴: PNY RTX A4000 16GB . . . . . . . . . . . .🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C. .

Permalänk
Avstängd

Undrar vad man får för Ripple med den? Skulle vara kul om Swec gjorde ett test

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Undrar vad man får för Ripple med den? Skulle vara kul om Swec gjorde ett test

Håller med! Det är bara för redaktionen att höra av sig om de vill låna den

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Håller med! Det är bara för redaktionen att höra av sig om de vill låna den

Hur går det med bygget. Fungerar det fortfarande bra med g-unique and din AIO?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Hur går det med bygget. Fungerar det fortfarande bra med g-unique and din AIO?

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena!! Stötte på lite värmeproblem, men har uppdaterat galleriet med lite nya bilder och problemlösning

Suktar just nu efter Powercolors RX 5700XT med dual fläkt. Ser riktigt fin ut!

/erssn

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Hej, håller på med ett liknande projekt men funderar på att köra HDplex med deras 400w adapter. Vill du dela med dig lite bilder på hur du monterar AIO i ditt chassi. Btw kan inte se de första bilderna. De verkar vara raderade?

Hur låter fläkten i AIOn, tänker på de små hålen i sidan på chassit skapar lite sus idag med CPU fläkten som jag har. Den ska ju bort men de kommer en annan fläkt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

s939 3800+@4200+ | 2x1024 OCZ @ 517 | HIS X800XL@440/1040 | 320 Seagate SATA II | WD Raptor 36GB | nForce 4 chipset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazman86:

Hej, håller på med ett liknande projekt men funderar på att köra HDplex med deras 400w adapter. Vill du dela med dig lite bilder på hur du monterar AIO i ditt chassi. Btw kan inte se de första bilderna. De verkar vara raderade?

Hur låter fläkten i AIOn, tänker på de små hålen i sidan på chassit skapar lite sus idag med CPU fläkten som jag har. Den ska ju bort men de kommer en annan fläkt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena! Spännande. Konstigt, jag ser alla bilder.. vilka är de första bilderna du ser?

AIOn är liksom klämd mellan moderkortet och chassits frontpanel, sitter riktigt tight. Jag kör en Noctua NF-A14 Industrial 3000-fläkt på AIOn som är knäpptyst, även under load. Istället är det mitt RX580 som trots undervolt till 980/995mv ibland väsnas under krävande scenarion.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av erssn:

Tjena! Spännande. Konstigt, jag ser alla bilder.. vilka är de första bilderna du ser?

https://lh3.googleusercontent.com/e4el-BVQaDW2dHykkVMmsnBnJv4SQkAcZq8ceEYJqs-VE9RgUzP5wKXRAJVTaUP8-nulGzlLTMek_3fH6D9e3XCJFEsf3T0iNDXrIGPLUaJjKZ04k_TkxcYLFKdbAi2NbVLWppuA59Q=w1000-no-tmp.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/sWLW0tqbGt2ULjacuT6rQ1zsM2iXQbUezpw3zlPtZ6631F9bmV14RdDUT46ERD4_7jzDsCSFjQf63b80p4ciglamRudlrcg8UhLauuLRafu--VzRPgGVH_22h1k8czQMKKWoBGRagGc=w1000-no-tmp.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/6PjM-XydId12L-D2JFCMvvO1QPM-mp1jtD3OwEcg8GKvVom-XwVx3f4HTzi-6zXGpKQ6BFJOQUheCnW4mACnsk4PKfDWRRitQUQgNyLBqVsaOz0veQ7bCj0c8XZB6wpjGGyI9PHyXykYTd6f3nWVe6I6zQvceEhi6Hfsh5Wrw24OJcBjCZbSVbYzImmvlTG7p8U5s1eLfkFT2RuyvImOnbDNZHUv1ABHE_20C_0PfhnCZ4DoRtcB9XBAu1X3pH8yXN6_hqpdeKyfrJfiqvL5ci_Gx-iA9xlL_9Z7-JVpdJnyxAz18Hct5E4Vmm2KNJ_0MGJ-acp_5LPYR-mgCRRCVZQNGh1V_rLLzq8C3dCb8Bky7Zmag8Vy6YFNz8xbcMlVchjT9akqr9MLIQb7n4KyMFOHE47kQFvjtLcc7KudAHzy6e5L1GPJJGXZ-n1Nce7mQI_zWbJI43Bh7KF-Rj4grSF0CWFK72v_h7LF8Rh8kbGXOYSATcZ71vSR6jqKBOBBN0nSmqfglJUR4D4LfzZtrAf1oGQED2wCIuueGzle4akn7mAyomLmHrXJTWtnb0taOzhZwnkpmTluX2GiNVPlGfrKg2dTuGNlQYMOcG8Pcqs-d_cHmex87ZluyVzGM0zsdjBpWxJy0r7ECwPcYywQrd_U4AbMTmJa2o_PI0ClnGllgUWTRZQ8hnnI=w1000-no-tmp.jpg

AIOn är liksom klämd mellan moderkortet och chassits frontpanel, sitter riktigt tight. Jag kör en Noctua NF-A14 Industrial 3000-fläkt på AIOn som är knäpptyst, även under load. Istället är det mitt RX580 som trots undervolt till 980/995mv ibland väsnas under krävande scenarion.

Den nedersta av bilderna som du precis länkade är inte möjlig att se.
Testa att öppna webbläsaren i privat läge så kommer du nog se samma sak.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Den nedersta av bilderna som du precis länkade är inte möjlig att se.
Testa att öppna webbläsaren i privat läge så kommer du nog se samma sak.

Har exakt samma issue. Testat 2 webbläsare:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

s939 3800+@4200+ | 2x1024 OCZ @ 517 | HIS X800XL@440/1040 | 320 Seagate SATA II | WD Raptor 36GB | nForce 4 chipset |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kazman86:

Har exakt samma issue. Testat 2 webbläsare:)

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju knappast förvånande. Troligen är @erssn inloggad i någon tjänst och har på så sätt rätt att ladda in bilderna som vi övriga inte kan se.
Därför ska @erssn använda en privat webbläsarsession för att se vilka det är som inte fungerar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är ju knappast förvånande. Troligen är @erssn inloggad i någon tjänst och har på så sätt rätt att ladda in bilderna som vi övriga inte kan se.
Därför ska @erssn använda en privat webbläsarsession för att se vilka det är som inte fungerar.

Tack, kikar på det!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Clean build! Alltid velat bygga lan-dator av detta chassi, tack för inspon!

Skickades från m.sweclockers.com