Permalänk

Blue screen vid start av webbläsare

Jo microsoft edge och internet explorer funkar ju tillfälligt att använda. Men min tanke var att samma problem som nu kanske uppstår i framtiden med dessa webbläsare då jag provat att byta webbläsare en gång, och då uppkom ju samma problem efter ett par veckor med den nya webbläsaren. Men jag kanske ska låta datorn vara och låta morsan använda microsoft edge eller internet explorer och hoppas att samma problem inte dyker upp i framtiden igen?

Windows diskrensningsverktyg har jag redan använt. Har även avinstallerat alla småprogram som automatiskt installeras med windows. Google chrome och Firefox går inte att avinstallera, får samma blue screen vid försök att avinstallera programmen som när jag försöker öppna webbläsarna.
Operativsystemet är Microsoft Windows 10 Home, samma som datorn kom med. Stoppkoden säger inget mer och fabriksåterställning är inte möjlig pga för lite ledigt diskutrymme. (Se bilder som jag länkat): https://imgur.com/a/JoSBgSo

Att kunna uppdatera datorn eller fabriksåterställa den är egentligen inte det viktiga. Så länge hon kan komma in på sin webbläsare och surfa på facebook och betala räkningar så är hon nöjd.

Utifrån informationen som du fått nu, rekommenderar du mig att rensa datorn med DISM++?

Tack!