Konstigt beteende efter uppdatering av drivrutiner (AMD)

Permalänk

Konstigt beteende efter uppdatering av drivrutiner (AMD)

Hej där!

Länge sedan jag hade problem med min dator men man har väl bara tur så länge..

Började med att jag skulle spela lite The Witcher 3 igår, kommer till startskärmen och klickar "Continue" till där jag sist slutade. Springer med karaktären i 3 sekunder, ljudet spelar fortfarande men spelet och Spotify på andra skärmen fryser fast, skärmen blir svart sen kommer det notis att "WattMan appen har startats om p.g.a blabla". Aldrig hänt innan, så jag tänkte att jag kör igång WoW eftersom det är mindre krävande men de blev samma sak där igen.

Har de senaste drivrutinerna från AMD, sen vet jag inte vad jag mer kan göra. Om jag Alt+Tab och har något igång som Spotify eller Twitch i bakgrunden på andra skärmen som jag har under tiden jag skriver detta, stannar allt upp, svartnar och sen är allt okej igen. Detta hände alltså efter att jag uppdaterade drivrutinerna från AMD och deras Radeon programvara och jag har problem att få ens upp inställningarna (Bild https://gyazo.com/530e6cf3f08c5f7089ed9513700f9a7d ) för det blir bara så här.

Någon som är i samma sits eller som kan hjälpa mig med detta är jag mycket tacksam!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Kommer med lite mer info för att sista gången försöka få hjälp.

Har haft igång aktivitetshanteraren för att kolla hur mycket GPUn ligger på under tiden jag spelar, vilket är runt 40%. Helt plötsligt spikear den upp till 100%, som nämnt ovan kommer AMDs meddelanden om att "Wattman appen har stoppats" "Standardinställningarna har återställts p.g.a ett oväntat systemfel.", sen fortsätter det såhär hela tiden.

Gjort DDU, senaste drivrutinerna, äldre drivrutiner, inget verkar funka.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Sista updaten

Minnena på grafikkortet har börjat spöka, integrerad grafik funkar utan problem.

Nu är frågan, vad ska man köpa för grafikkort till mina behov? Film, spel som The Witcher 3, GTA V, WoW, LoL är det som jag gör mest.

Alla tips uppskattas.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15