Permalänk
Medlem

Var länge sedan jag postade en bild här.. var tydligen på min gamla C70 T5.
Har hunnit med en V70 D5 AWD MY11 emellan, men nu är min gubbaräcer en XC70 T6 AWD Polestar MY12

Rör på sig tillräckligt rakt fram... dock inte lika bra i kurvorna
Men härligt "XC-gung" på ojämna vägar

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Edit: jag har postat någon gång förut i denna tråden men hur sjutton kan jag hitta det inlägget? Har försökt söka både i tråden och i mina inlägg men hittar inget bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andhas7:

Bytte upp mig ganska rejält från förra bilen jag hade. Detta är en Mercedes E-Klass 350CGi. Är otroligt nöjd med den änsålänge.

En riktigt bra bil. Trivs bra på motorväg! Sålde dock min och tog förmånsbil. XC60 D4 AWD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

https://i.imgur.com/WdDgs2x.jpg

Edit: jag har postat någon gång förut i denna tråden men hur sjutton kan jag hitta det inlägget? Har försökt söka både i tråden och i mina inlägg men hittar inget bra sätt.

Wow vilken läcker skapelse.
Är det en Toyota Celica GT från 70-talet? Gärna mer bilder, ser ut att vara i "mint condition"

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Sänkning och schystare framdäck, sedan blir det bra
http://i.imgur.com/OAiRM04.jpg

Detta inlägg du menar?
Finns nog inget lätt sätt att hitta inlägg, du får helt enkelt klicka in dig på din profil, sen klicka på "20xx" inlägg i forumet, och sedan börja scrolla.
Hittade detta inlägg men vet inte om du har skrivit ännu tidigare med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Wow vilken läcker skapelse.
Är det en Toyota Celica GT från 70-talet? Gärna mer bilder, ser ut att vara i "mint condition"

Helt rätt! En helrenoverad -75a är det. Har inte så bra bilder just nu men kan bli senare.

Skrivet av Yorgo_:

Detta inlägg du menar?
Finns nog inget lätt sätt att hitta inlägg, du får helt enkelt klicka in dig på din profil, sen klicka på "20xx" inlägg i forumet, och sedan börja scrolla.
Hittade detta inlägg men vet inte om du har skrivit ännu tidigare med.

Åh tack, ja det var det jag sökte

Permalänk
Medlem

Har haft denna Megane GT i ett år nu, mycket trevlig bil att pendla till och från jobbet med. Den svarta folien på huven försvann direkt efter köp.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Här är min VW Golf Sportscombi med 1.0 TSI motor 😎 Inget fart monster, men den går ruskigt billigt 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Nypolerad och lackbehandlad.

Permalänk
Proffsmoddare

Knappast perfekt men rätt fin ändå

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Föredetting

Blev lite putsande idag, sedan kom förstås regnet som ett brev på posten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

XC60 -18 D3 Momentum
Tjänstebil så behövde hålla mig under 7.5pb
Väldigt snål och komfortabel

Permalänk
Medlem

Fotograferade bilen inför försäljning i fredags. Hoppas snart återkomma till märket men som nybliven förälder har prioriteringar ändrats. Istället blir det Audi E-tron, i väntan på Porsche Taycan.

https://shared-assets.adobe.com/link/253cd9ed-3f6b-4c9d-6e2f-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Edit: jag har postat någon gång förut i denna tråden men hur sjutton kan jag hitta det inlägget? Har försökt söka både i tråden och i mina inlägg men hittar inget bra sätt.

Skrivet av Yorgo_:

Detta inlägg du menar?
Finns nog inget lätt sätt att hitta inlägg, du får helt enkelt klicka in dig på din profil, sen klicka på "20xx" inlägg i forumet, och sedan börja scrolla.
Hittade detta inlägg men vet inte om du har skrivit ännu tidigare med.

Använd "sök i tråden" fältet högst upp och sök på användarnamnet med ett @ framför, på samma sätt som om ni skulle tagga namnet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Min bil som jag ägt sen början av 2018. En Toyota Avensis 2001 som bland annat hjälpt mig dra flyttlass till Luleå från Skåne 2 ggr.

Eftersom motorn började dra olja var det skrot eller renovering som gällde. Jag valde renovering eftersom jag var mellan jobb och hade plats och assistans! Bilen ser skit ut i lacken, men är rostfri undertill.

Toppen kom av rengjordes och planades, kolvarna rengjordes noga och fick 2 extra oljehål uppborrade. nya kolvringar. cylindrarna honades, Ventilgummin. Vevstakslager. Pcv ventil. Ventilkåpan slipades och målades om, sumpen slipades ned och målades om. Alla vätskor i bilen blev utbytta.

Kostade några tusenlappar (tack för billiga reservdelar, Tyskland) plus en hel del tid.

Perfekt bil för mig, även om jag gärna haft farthållare.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Efter något år utan andrabil blev suget efter något roligare för stort.
Var och hämtade ut den här i början på sommaren.

Riktigt rolig bil, speciellt efter en beställning av trim hos BSR.
Känns som en gokart.

Det satt andra hjul på när vi hämtade, var en trevlig överraskning.
Dom hade varit iväg på lackning när dom tog bilder för försäljningen.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Bytte min gamla mot en lite nyare, ångrar inget än iaf

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Bytte min gamla mot en lite nyare, ångrar inget än iaf

https://i.imgur.com/ZO6Ny3F.jpg

Jävlar vad snygg! När får man en provtur? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Cequence:

Bytte min gamla mot en lite nyare, ångrar inget än iaf

https://i.imgur.com/ZO6Ny3F.jpg

Är det dem nya 4cyl eller har din fortfarande en sexa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ingen mästerfotograf direkt. Ville ha en roligare bil än vår passat att pendla med, så blev en Renault Clio RS Trophy. Ingen vanlig modell i Sverige.

220 hk i den lilla bilen gör att den går som bara fan rent ut sagt. Riktigt rolig bil. Låter väldigt bra då den har Akrapovič som standard.

De där små jäklarna är sjukt roliga att köra. Bara kasta in den i svängar, låta bakvagnen flyga ut och stampa på gasen. En riktig drift-bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Xyborg: En sexa såklart är en 2014

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Här är min VW Golf Sportscombi med 1.0 TSI motor 😎 Inget fart monster, men den går ruskigt billigt 👍
https://imgur.com/uO2oUBg.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en pruttmobil?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Bild på pansarvagnen som trafikerar E4 varje för- och eftermiddag

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

@Xyborg: En sexa såklart är en 2014

Snyggt! Tycker 4orna låter som Subarus...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av RainbowUnicorn2014:

https://i.imgur.com/kgx7mTV.jpg

Bild på pansarvagnen som trafikerar E4 varje för- och eftermiddag

R fronten gör sjukt mycket på v70

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Skickades från m.sweclockers.com

R fronten gör sjukt mycket på v70

Ja absolut! Synd bara att R är lagom törstiga, men det får man tåla. Det är roliga bilar att köra

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snyggt! Tycker 4orna låter som Subarus...

Är ju rimligt med tanke på att det är boxerfyror i både Subaru och Porsche. Rätt säker på att Porsche inte kör vanliga raka fyror iaf. Lätt att det blir lite likheter då med ljudet beroende på hur de utformar grenrör osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Cequence:

@Xyborg: En sexa såklart är en 2014

Bra val! Väldigt fina bilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

De där små jäklarna är sjukt roliga att köra. Bara kasta in den i svängar, låta bakvagnen flyga ut och stampa på gasen. En riktig drift-bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja verkligen, den har även ändrat min syn på Renault helt.

Från "Renault är sämst, enligt Svenssonsägnen utan förankring i verkligheten" till "Renault äger".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja verkligen, den har även ändrat min syn på Renault helt.

Från "Renault är sämst, enligt Svenssonsägnen utan förankring i verkligheten" till "Renault äger".

Renault gör det ordentligt när de bygger sina prestandavagnar! De byter ut en hel del och omarbetar bilarna. Från gungig fokus på komfort till mycket hårdare sättning med fokus på körglädje. Även Ford med sina ST-versioner menar allvar och Honda går den vägen också med Civic Type R.

Jämför vi detta tex VW med sin Golf GTI är det som natt och dag. De lyxar till inredningen lite och chippar upp motorn ett snäpp eller två (viktigt att GTI:n har några hästar mer än Cupra eller RS så de kan ta mer betalt) sen vipps! GTI klar varför folk köper GTI vet jag inte xD.

Syskonet Leon Cupra är samma bil men trots det är den vassare...och billigare. Bara det liksom. Dessutom finns ju Cupra R också. Vet inte om GTI:n har motsvarande behandling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja verkligen, den har även ändrat min syn på Renault helt.

Från "Renault är sämst, enligt Svenssonsägnen utan förankring i verkligheten" till "Renault äger".

Grodorna har ju alltid kunnat göra roliga och ibland lite udda bilar. Det är väl bara att de haft rykte om sig att vara endast snäppet pålitligare än Italienarna. Numera lär de väl hålla en bättre standard.

Detta roliga med Renault är att de oftast gör rätt tråkiga bilar. Sen är det något geni som, efter två flaskor vin och en Brie-tårta, kommer på en brilliant idé. Tänk exempelvis den där Clion med en mittmonterad V6;a. Helt genialt!

Vanliga Clios är ju hyfsat pensionärsmässiga. Sen kommer de med busvarianter gjorda för att köras som om man vore både huligan och biltjuv.

Jag vill också ha en Clio

Skickades från m.sweclockers.com