Permalänk
Medlem

Fps drops

Tja!
Jag har ett Nvidia RTX 2080Ti 11gb Grafikkort med en i9 9900k processor plus en 240hz skärm.
När jag spelar CSGO så brukar min fps gå ner till 80/90 fast jag har "fps_max 0" vad kan jag göra?
Jag får också fps drops vilket spel jag än spelar

Permalänk
Medlem

Svårt att säga exakt varför eller vad det är som gör att du får detta problem.

Hur ser temps ut? Vad är det för upplösning på skärmen? ...är skärmkabeln kopplad till grafikkortet? (dum fråga, men det händer hela tiden..)
Vad har du för lagringsmedia?

Du skriver "brukar gå ner till" så då antar jag det inte alltid är så, så är det konstant efter det gått ner eller kommer det då och då?

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Som alltid när man undrar om man har prestandaproblem i spel så är det bäst att köra ett benchmarkprogram såsom 3DMark (Fire Strike) och kolla om datorn presterar normalt enligt den GPU och CPU den har. Körs andra program i bakgrunden när du spelar? Sånt kan även dra ner fps beroende på vad det är för program.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Tisaks: Du råkar inte ha någon logitech mus eller keyboard? Logitech har en "tjänst" i deras mjukvara som aktivt kollar updates och skit i tid och otid, jag hade jätte stora problem med det i flera spel :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@Tisaks: Du råkar inte ha någon logitech mus eller keyboard? Logitech har en "tjänst" i deras mjukvara som aktivt kollar updates och skit i tid och otid, jag hade jätte stora problem med det i flera spel :/

Kan även vara OSD-servern för precision X, cam software och dylika OC-mjukvaror som ligger i bakgrunden och spökar. Allt med en overlay och tillhörande overlay-server kan störa spelande. Enligt egen erfarenhet iaf.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Sjusovarn

Vad du kör för inställningar i spelet är ganska vitalt att deklarera också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Vad du kör för inställningar i spelet är ganska vitalt att deklarera också.

Med 2080ti och 9900k bör det väl aldrig dippa så lågt oavsett inställningar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Sjusovarn

@frong: Klart det kan, kör han med flera skärmar inkopplade tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

@frong: Klart det kan, kör han med flera skärmar inkopplade tex.

Ok.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Ferrat: jag använder faktiskt G Pro Wireless

Permalänk

Jag fick bättre fps genom att aktivera integrerade gpun i min i7a i bios. Hur det gör skillnad vet jag inte..

Skickades från m.sweclockers.com