Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Webhallen!
Bra bemötande och inget krångel vid returer. Att de utöver det har många fysiska butiker skadar ju inte

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra service, fysisk butik i Uppsala, man slipper kvitton då allt hamnar på medlemsprofilen, poäng på varje köp, achievements att jaga, återkommande medlemsrabatter, god service, trevlig personal, personal med ett sinne för humor på FB. Bra priser och stort sortiment.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Netonnet måste jag nog säga, trots att de inte har superstort utbud är både servicen och priserna ruggigt bra - bekvämt att det dessutom finns butiker hyfsat utspritt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webhallen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk

Inet!

Bra priser, snabba leveranser och schysst kundservice.

Permalänk
Medlem

Inet. Bra priser, oslagbar service och kundbemötande.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Webhallen
Bra utbud
Bra service
Många fysiska butiker, ofta på 'bra' ställen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Webhallen utan tvekan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Elgiganten som ger sina kunder 30/50 dagars prova på.
Man kan alltså returnera en öppnad och använt vara. Denna trygghet har lett till flera köp där jag var osäker i början, men vågade testa och blev skitnöjd. Garantin har jag aldrig behövt att använda, men härligt att den finns.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Komplett, ofta konkurrenskraftiga priser och bra service.

Permalänk
Medlem

Webhallen
Gratis frakt på det mesta
Live lagersaldo
Flera butiker nära en så enkelt att välja
Inga problem med returer
Smidigt med hemkörning om man önskar, samma dag för 99 SEK

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Inet får min röst

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Netonnet. Bra priser och bra policys gällande öppet köp och retur.

Permalänk
Medlem

webhallen bra service

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Inet alla dar i veckan.

Kanske lite dyrare än andra återförsäljare men är lätt värt det för deras service och snabba leveranser.

Permalänk
Medlem

NetOnNet
Oftast lägst pris, fri frakt, garantiärenden är inga problem på plats att få hjälp med.
Köper min pingvinstång för 2kr istället för att betala ibland ett par hundra extra för själva produkten.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

Elgiganten som ger sina kunder 30/50 dagars prova på.
Man kan alltså returnera en öppnad och använt vara. Denna trygghet har lett till flera köp där jag var osäker i början, men vågade testa och blev skitnöjd. Garantin har jag aldrig behövt att använda, men härligt att den finns.

Helst när det kommer till Datorskärmar. Skulle köpa min försa 1440 skärm. Byta 4 gånger tills jag fick en som hade bra bild. Inga backlight bleeding och clouding här nä. Kommer handla där alltid när det kommer till skärmar. Även tv. Även Datakomponenter om de har inne det jag söker. Mycket bra priser.

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt.

Men väljer Webhallen denna gång. Bra utbud och service.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra service, bra priser, snabb leverans och väldigt bra betalalternativ.

Permalänk
Medlem

Det är alltså enbart jag som stör mig på Webhallens otroligt larviga system med "Supply drops"? Går ni in och klickar på Supply drop en gång i veckan? Ser ju ut som något gjort för 5 åringar?

Jag älskar Inets pingvinstänger själv men det går kanske att diskutera. Ja, många av oss svenskar, finländare och holländare gillar lakrits men inte så många andra? För den delen som hatar lakrits (gissningsvis minst 25% av hela svenska befolkningen) så kanske det inte känns lika upphetsande med en lakritsstång?

Permalänk
Medlem

Inet.
Bättre service och kundfokus finns inte i den här branschen - kanske inte någon annan bransch heller!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kjell & Company
Låter kanske konstigt, men varje gång jag behövt en obskyr skruv eller annat tillbehör har det funnits i det lilla magiska lagret bakom kassan. Sjukt smidigt för småsaker, och Inet behöver inte fler nomineringar

Låter faktiskt inte konstigt alls.
Kjell har bra utbud.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Webhallen, bra bemötande, fantastiskt enkelt att byta ut på garanti och har väldigt bra lägen för upphämtning när en behöver saker snabbt och deras sida visar enkelt lagersaldo per butik

Permalänk
Inaktiv

Inet får min röst för smidig hantering av returvaror.

Permalänk
Medlem

Webhallen definitivt. Trevlig personal, de har även merchandise till salu vilket jag uppskattar.
Inet kommer på en andra plats i år. Inte lika trevlig personal i butik som webhallen har(jag kanske bara råkade komma in fel dagar).

Men nomineringen kanske borde delas upp i 2 delar. En nationell och en lokal? För det finns lokala datorbutiker som också erbjuder fenomenal service. Jag hade nominerat GH data i Lund, men de har lagt ner dessvärre.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Inaktiv

Bodde i Sverige ett år och tyckte både Inet och Netonnet var riktigt bra, fungerade bra hela vägen med beställning, frakt, retur och garanti mm.

Permalänk
Medlem

Inet...

... därför att dom aldrig klagat oavsett hur många grejor jag skickat tillbaka bara för att jag inte gillade dem.

Nej, skojar bara. Det är naturligtvis för pingvinstängerna!

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Inet.
Bättre service och kundfokus finns inte i den här branschen - kanske inte någon annan bransch heller!

Jag har haft ett par ärenden hos Inet och det har aldrig skötts bra.
Sen vid byte så använder dom sig av åldersavdrag för varor vilket är väldigt förlegat.
Nej varför alla hyllar Inet förstår jag inte. Finns många företag som sköter sina supportärenden bra mycket bättre tyvärr.

Så jo det finns mycket bättre service och kundfokus i branschen.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Dustin då det aldrig strulat vid beställning där ifrån.

Gillar vanligen Inet men senaste året haft bekymmer med beställningar, bland annat fått demoex av NVME-disk men således som ny. Förseningar på en surfacebook 3 veckor, samt nu ett b450 kort som skulle inkomma dagen efter beställning har skjutits flera veckor fram i tiden. Så för min del i denna utmärkelse kan man inte leva på gamla meriter.

Permalänk
Medlem

För mig är det Webhallen. Har aldrig blivit besviken när det gäller dom.
NetonNet kommer som stark tvåa