Spel som liknar Habbo hotel?

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Habbo hotel?

Hejsan Clockers.

Kommer ni ihåg spelet Habbo hotel som fanns på webben förut? Det var en virtuell chattvärld där man kunde skapa sin egen gubbe, springa runt i olika rum och chatta med allt möjligt folk. Möblera och designa egna rum, byta saker med varandra och allt var det var.

Det var verkligen mitt go-to spel när jag var yngre och skulle gärna vilja spela något liknande igen. Vet att den engelska versionen av habbo finns kvar men det är mycket som har gjorts om och gemenskapen är inte riktigt densamma som förr..

Så därför undrar jag om ni vet några spel som liknar habbo hotel idag? Helst på svenska och att det är spelbart via webbläsaren men alla tips tas emot

Permalänk
Medlem
Skrivet av nessu:

Hejsan Clockers.

Kommer ni ihåg spelet Habbo hotel som fanns på webben förut? Det var en virtuell chattvärld där man kunde skapa sin egen gubbe, springa runt i olika rum och chatta med allt möjligt folk. Möblera och designa egna rum, byta saker med varandra och allt var det var.

Det var verkligen mitt go-to spel när jag var yngre och skulle gärna vilja spela något liknande igen. Vet att den engelska versionen av habbo finns kvar men det är mycket som har gjorts om och gemenskapen är inte riktigt densamma som förr..

Så därför undrar jag om ni vet några spel som liknar habbo hotel idag? Helst på svenska och att det är spelbart via webbläsaren men alla tips tas emot

Vet att Blipville fanns, men det lades också ner efter Habbo. Har tyvärr inga tips på liknande spel på svenska.

Permalänk
Medlem

Hej nessu! I feel you, kände själv samma sak då jag var ett stort fan av Habbo i mina dagar men kunde inte riktigt hitta något som passade mig. Till för ett tag sedan!

Direkt när jag läste denna tråd kunde jag bara tänka på ett spel som är under utveckling just nu som heter Rävlyan. Det är en virtuell chattvärld i sann pixelstil där man kommer kunna adoptera sin egen räv, gå upp i nivåer, klä upp sig i roliga hattar, spela minispel, designa sin lya med mera. Så lite liknande funktioner som du verkar leta efter också 😊

bild lånad från ravlyan.com

Som jag skrev så är spelet i uppstartsfasen och inte lanserat än, men det gör det nästan ännu mer roligt eftersom man får vara med och följa utvecklingen från början. De började utveckla spelet i våras och genom att gå med i deras server på Discord kan man skapa sin egen räv och delta i tester av spelet som sker ca. en gång i månaden.

Spelet är helt på svenska och skapat av tre tjejer från Stockholm, så det är lite extra speciellt att svenskar ligger bakom. Mer information om spelet kan du hitta på deras webbplats om du tycker det låter kul! Om du går med kan du hälsa från Floxy så får du en liten välkomstbonus 👋🏻

Rävlyans webbplats: ravlyan.com Discord-server: https://discord.gg/ccVW2xG

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Vet att Blipville fanns, men det lades också ner efter Habbo. Har tyvärr inga tips på liknande spel på svenska.

Det var verkligen många gamla klassiker som försvann i samma veva Habbo, Blipville, Hundparken..

Permalänk
Medlem

Roblox?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhossy:

Det var verkligen många gamla klassiker som försvann i samma veva Habbo, Blipville, Hundparken..

Ja det var riktigt tråkigt. Minns hur ledsen man blev när båda la ner samma år typ, då det var de enda spel man spelade i princip varje dag.