Hjälp mig hitta passande skyddsglas för kameran (Elephone S8)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta passande skyddsglas för kameran (Elephone S8)

Min Elephone S8 spräckte glaset på kameran någon dag sedan. Jag tog bort glaset och kameran fungerar precis som den ska. Mitt problem är att det inte går att få tag i reservdelar till denna Kinatelefon. Däremot ska det nog gå att ersätta glaset från andra vanligare kameramodeller, exempelvis ser Galaxy Note 4 ut att ha liknande lins. Kanske även S6? Finns det någon med passande mobiler som har möjlighet att mäta hur stort glaset på era mobiler är? Jag bifogar en bild på min telefon. Som ni ser är maxstorleken sida till sida drygt 12 mm. Men det finns också så mycket död yta så även om man skulle gå ner till säg 10 mm finns det gott om plats för glasets lim att fästa på en plan yta. Men det är klart att ju mer exakt desto bättre.

Permalänk
Medlem

Hittade min gamla tråd. Det slutade med att jag beställde ett kameraglas till en Note 4. Detta var dock cirka 0,2 mm för stort. Istället för att försöka slipa ner glaset valde jag att ta bort en del av plasten på telefonen, limma dit glaset och sedan trycka dit karmen till Note 4:ans glas. Ser helt ok ut och dessutom är det nya glaset mycket bättre skyddat nu då kanterna går upp en mm ovanför glaset.

Men ja, som svar på min fråga - glaset till Note 4 passar inte direkt även om det var löjligt lite som skiljde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smart men använd skal till nästa mobil för det man tror inte ska hända kan hända när man minst anar det.